globalmoto_kveten





Téma: Chip - Uprava vykonu (auto)
 
10.2.2015 v 08:31
Zdar, v ramci zimni nudy a vymysleni hovadin me uz dlouhou dobu trapi myslenka nechat si upravit vykon motoru auta, jedna se o (Golf 6 Variant) 2.0TDI CR 103kw (320Nm), kod (asi) CFHC.
Ne ze by auto jelo spatne, to vubec ne,ale nejakej konik navic se vzdy hodi.
V soucasnosti najeto cca 127tkm, r.v. 2010. Mam ale nekolik otazek ktere bych potreboval objasnit. Ma nekdo dlouhodobe zkusenosti s chipovanym autem?
Jednalo by se o chip na 125kw/380Nm
- Co spotreba pri normalnim stylu jizdy? jak moc se zvedne? je mi jasne ze kdyz se na to zacne slapat rozdil bude
- co komponenty? turbo, vstriky, spojka, poloosy,....? Jak moc se jim zkrati zivotnost?
- nejakej tip kde si to nechat kvalitne chipnout Praha a okoli?
- jak je mozne ze nektere firmy upravu nabizi za 19, jine za 6?
dik
Anketa: Chipovat?
ANO
48%
12
NE
52%
13
Předchozí
1 2 3
Následující

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 08:39 | Nahoru | #1
mám taky tenhle motor taky ale 125kw a čipnuto na 147kw. Nejdřív jsem měl 220 koní noname chip a spotřeba 9 - 12 litrů ale hlavně plyn fungoval jako tlačítko což mne dost štvalo. Nechal jsem to tedy předělat v Praze na brzdě a snížit na 198 koní, spotřeba se mi snížila o 1 - 2 deci při opatrné jízdě, ale při normálním ježdění je kolem 7 litů.

Naposledy editováno 10.02.2015 09:36:21

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 08:44 | Nahoru | #2




Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 08:44 | Nahoru | #3
EE, ja mam FAP

3 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 08:48 | Nahoru | #4
Neudělá to nic,neboj.Zvedne se krouťák a toť vše.Dělali mi chip sice do benzínu,ale i 15 kW je dobrejch.Soused má čipnuto taky a žádný extra změny nenastaly,myšleno závady apd.Když budeš jezdit normálně,tak spotřeba jde dolu o pár procent.
Dělali to tady http://www.nejlevnejsi-chiptuning.cz/
Jednání normální,ceny taky,vyšší výkon je znát,tak to zkus.Je to osvědčený
Dodatek.Soused jel na brzdu a naměřili mu výkon opravdu vyšší.

Naposledy editováno 10.02.2015 08:57:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 08:56 | Nahoru | #5
zdeny65> dik ya tip, ale to je hodne podezrele

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 08:58 | Nahoru | #6

KubaLC8 píše: zdeny65> dik ya tip, ale to je hodne podezrele


Není,jak jsem doplnil.Soused mlaďas si to jel ověřit na brzdu a zklamání nebylo.Jinak bych to nepsal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:07 | Nahoru | #7

zdeny65 píše: Neudělá to nic,neboj.Zvedne se krouťák a toť vše.Dělali mi chip sice do benzínu,ale i 15 kW je dobrejch.Soused má čipnuto taky a žádný extra změny nenastaly,myšleno závady apd.Když budeš jezdit normálně,tak spotřeba jde dolu o pár procent.
Dělali to tady http://www.nejlevnejsi-chiptuning.cz/
Jednání normální,ceny taky,vyšší výkon je znát,tak to zkus.Je to osvědčený
Dodatek.Soused jel na brzdu a naměřili mu výkon opravdu vyšší.


Na jakým benzínovým motoru, jestli se můžu zeptat?

Jinak Kubo, zkus se zeptat, nebo raději pročíst vw forum.

Naposledy editováno 10.02.2015 09:08:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:09 | Nahoru | #8

RomanSS píše: Na jakým benzínovým motoru, jestli se můžu zeptat?

Jinak Kubo, zkus se zeptat, nebo raději pročíst vw forum.


Na 2,4.Sorento.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:12 | Nahoru | #9

zdeny65 píše: Na 2,4.Sorento.


Tak to je mi taky podezřelý, z atmosféry dostat chipem něco navíc (než jiný průběh)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:15 | Nahoru | #10
KubaLC8>

Ptej se fy Xtuning, dají i záruku...

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:15 | Nahoru | #11
Značkuju,mám v plánu taky dědka přehrát,na 1.9T nabízí za cenovky kolem 5-7tkč z původních 147KW nějakých 170-186KW dle firmy se zárukou,horší až turbo nebo motor kakuká,budu blbě shánět jinej
E:akorát musím sehnat firmu,kde mi k tomu doladí LPG,páč stávající se cuká (jakožto servisák)

Naposledy editováno 10.02.2015 09:18:27

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:18 | Nahoru | #12
Kdo ma ty sracky porad cuchat, viz. Fizzer.

KubaLC8> Nech si vyndat filtr pev. castic, to uz samo o sobe bude znat a rovnou k tomu si nech nafunet to turbo. Pri navysenim co pises rozdil ve spotrebe nebude, teda pokud pojedes klidnou jizdu. U vetsiho zvyseni vykonu se doporucuje menit turbo a vstriky.

Hlavne se pak drz jednoduchych zasad, nechcej poradne zahrat motor a nasledne poradne vychladit turbo, pak zadnej problem.

Jeste k te brzde. Motory TDI maji uz ze serie z fabriky vyssi vykon (cca o 10PS), nez je bezne udavany v TP/ v oznaceni motoru. Proto jde pak clovek po tuzinguna z brzdy spokojenej.

E: Kamos ma dobrou zkusenosti i s tzn. "powerboxem", ktery pripojis za RJ. Je to dobry, kdyz mas auto v zaruce a potrebujes dat mapu na hned do serioveho stavu. Bezproblemova funkcnost, dokonce mi tvrdil, ze ma i nizsi spotrebu...

Naposledy editováno 10.02.2015 09:20:48

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:23 | Nahoru | #13

RomanSS píše: Tak to je mi taky podezřelý, z atmosféry dostat chipem něco navíc (než jiný průběh)...



Neni to podezrely, jen narust vykonu se bezne dela cca o 10-15KW, podle druhu motoru, vic ani hovno.

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:23 | Nahoru | #14

RomanSS píše: Tak to je mi taky podezřelý, z atmosféry dostat chipem něco navíc (než jiný průběh)...


Ale není to nic až tak divnýho.Sice kW se nedá nabrat tolik jako u diezla,ale poznat to je.Hele třeba ten motor co mám,tak je origo dodávaný do několika offroadů.Minimální výkon je na 102kW a maximální na 120kW.Záleží pouze na výrobci,jakou výkonovou křivku chce použít.Úpravy typu jiné časování,vačka apd.nic.Motory jsou absolutně stejný.Tak to neřeš.
Hele prostě jiný firmy ti daj kafe,dělaj na tom jako draci,aby si klient myslel,jak je to strašně obtížný a taky si to nechají řádně zaplatit.Tihle ti kafe nedají a nepředstírají,jak je to strašný to čipnout a tak si za to řeknou málo.

1 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:23 | Nahoru | #15
Hlavne si pak s tim tuzingem v dehtu jedte na dovolenou treba pres Rakousko.

1 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:28 | Nahoru | #16
zdeny, Sleeper> Tak to se pak omlouvám za svojí neznalost.

Jinak Xtuning je ve Velkém Meziříčí, to máš Kubo kousek. Borec je tu docela profláklý, měl Nissana GTR.

Naposledy editováno 10.02.2015 09:30:58

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:36 | Nahoru | #17

RomanSS píše: zdeny, Sleeper> Tak to se pak omlouvám za svojí neznalost.

Jinak Xtuning je ve Velkém Meziříčí, to máš Kubo kousek. Borec je tu docela profláklý, měl Nissana GTR.


Nic v pohodě.Prostě,kdyby si mladej neudělal brzdu,tak bych asi taky váhal.

2 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:38 | Nahoru | #18
Jak psal SLEEPER, dej filtr pevnej castic do pryc a nech cipnout, akorad bejt tebou to dam to dam nakymu renomovanymu ladici...dieselpower,tdi fun, proste nekomu kterej ti prvne auto zmeri bez cipu a podle toho co mu z brzdy vyleze pak pak ladi mapu a pak opet zmeri na brzde. A ne jak ti co si za chip vemou 5tis. S tim ze ti jen do Řj nahrajou nakej chip co stahli nekde na googlu, a auto ti akad bude kourit a chip ti oblbne palubak takze ti to bude ukazovat min, ale v realu budes na vyssi spotrebe

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:38 | Nahoru | #19

SLEEPER píše: Hlavne si pak s tim tuzingem v dehtu jedte na dovolenou treba pres Rakousko.


No nevím,ale že by to hulilo o tom nevím.Každopádně na vyběhaným motoru ti dobrej tuner nebude dělat nic.Motor musí být v hodně dobrý kondici,aby to mělo vůbec smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:54 | Nahoru | #20

mirda1234 píše: Jak psal SLEEPER, dej filtr pevnej castic do pryc a nech cipnout, akorad bejt tebou to dam to dam nakymu renomovanymu ladici...dieselpower,tdi fun, proste nekomu kterej ti prvne auto zmeri bez cipu a podle toho co mu z brzdy vyleze pak pak ladi mapu a pak opet zmeri na brzde. A ne jak ti co si za chip vemou 5tis. S tim ze ti jen do Řj nahrajou nakej chip co stahli nekde na googlu, a auto ti akad bude kourit a chip ti oblbne palubak takze ti to bude ukazovat min, ale v realu budes na vyssi spotrebe


No to je trochu z cesty.Za a,nahráním nového softwaru dochází k doladění výkonové křivky v originálním softwaru výrobce.U novějších vozů palubní počítač neoblbneš,spotřeba se měří z řídící jednotky,počtu otáček,úbytku paliva,snímače rychlosti apd.Jednoduše se spotřeba měří způsobem nádrž po hrdlo,ujetí třeba sto,dvěstě km,opětovným dotankováním po hrdlo a výpočtem dotankované palivo a ujeté kilometry.Pak víš jakou máš spotřebu.Za další si docela pleteš chiptuning a tuning,jako takový-mechanický.Chiptuning se dává z důvodu ne vyšší rychlosti,to by musela být jiná převodovka,ale z důvodu akcelerace.Jinak auto jezdí stejně.Pouze v případě situace nutnosti akcelerovat poznáš rozdíl mezi čipnutým a nečipnutým motorem.Tím,že se jakoby laicky řečeno narovná výkonová křivka,je dávkování paliva plynulejší,ekonomičtější a proto se dá mluvit i o ne markantním snížení spotřeby.Hulení z výfuku je signál totálně něčeho jinýho.Asi tak...

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 10:07 | Nahoru | #21
Nechal jsem si čipnout Superba 103 Kw, dělal mi to člověk z Kunína u Nového Jičína. Jeden den jsem tam přijel, načetl data do noťase, druhý den jsem tam jel znovu a zase mi to upravené nahrál zpátky.
Spotřeba šla o 0,5l dolů a krouťák nahoru. Hlavně to tahá lépe od spodu. Za mě maximální spokojenost. Chtěl za to 3000,- a při mém nájezdu jsem to měl za rok na naftě zpátky.
A je schopný to načipovat tak, jak si řekneš. Já si to nechal udělat klasicky, spotřeba dolů, krouťák nahoru. Je z toho prý schopný udělat raketu, ale bude trpět motor a nápravy.
A čipuje taky automaty, hlavně DSGčka.
A filtr pevných částic dělá taky.

Naposledy editováno 10.02.2015 10:21:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 10:17 | Nahoru | #22

mirda1234 píše: Jak psal SLEEPER, dej filtr pevnej castic do pryc a nech cipnout, akorad bejt tebou to dam to dam nakymu renomovanymu ladici...dieselpower,tdi fun, proste nekomu kterej ti prvne auto zmeri bez cipu a podle toho co mu z brzdy vyleze pak pak ladi mapu a pak opet zmeri na brzde. A ne jak ti co si za chip vemou 5tis. S tim ze ti jen do Řj nahrajou nakej chip co stahli nekde na googlu, a auto ti akad bude kourit a chip ti oblbne palubak takze ti to bude ukazovat min, ale v realu budes na vyssi spotrebe



A jak se na vykuchaný filtr pevných částic tváří STK/emise? Neprudím, jen se ptám...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 10:31 | Nahoru | #23

Cova píše: A jak se na vykuchaný filtr pevných částic tváří STK/emise? Neprudím, jen se ptám...


Musí se odstranit nejen mechanicky,ale i softwarově.Tím se pak dokáže dostat na emisní limity.Někde jsem to četl,že se to řeší tak,že filtr vykopnou ven a na STK namontujou zpět.Čistě teoreticky.Filtr je sice ovládaný jednotkou,která snímá tlak a v případě zanášení se aktivuje samočistící proces.No podle mě je ten filtr totálně k ničemu,ale co se dá dělat.Proto jsem z dizlu přešel na benzín a mám od těhle sraček pokoj.

1 reakcí na tento příspěvek Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 10:36 | Nahoru | #24
Jak zde již bylo řečeno fitr pevných částic ven, čip dělat u někoho kdo to dá na brzdu před a po úpravě a na svoji práci si Ti dá záruku. Auto při stejné jízdě jako před čipem bude mít o něco málo menší spotřebu. Komponenty motoru čipem více trpí - vyšší výkon a točivý moment.
Krabičky typu powerbox bych nepoužíval. Je to spíše oblbování řídící jednotky motoru něž čip.

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 10:47 | Nahoru | #25

Michalll píše: Jak zde již bylo řečeno fitr pevných částic ven, čip dělat u někoho kdo to dá na brzdu před a po úpravě a na svoji práci si Ti dá záruku. Auto při stejné jízdě jako před čipem bude mít o něco málo menší spotřebu. Komponenty motoru čipem více trpí - vyšší výkon a točivý moment.
Krabičky typu powerbox bych nepoužíval. Je to spíše oblbování řídící jednotky motoru něž čip.


Ještě trochu.Obecně se to dělá tak,že motor daného typu se čipuje do takové hodnoty,která je pro daný typ motoru vhodná.To znamená máš li 125kW a čipne se to na 140kW,nic se neděje.O víc je to přez hranici životnosti motoru.Obecně však platí pravidlo a to,že motor o objemu 1300 je nesmysl čipovat už jen z toho,že konstrukce motoru není masívní,dejme tomu jako u dvoulitrovýho.Mýtus o totáním odhulení motoru se vymýtit nedá,bohužel.Proto jsem psal,že motor musí být v dobré kondici a ne před padnutím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 10:52 | Nahoru | #26

zdeny65 píše: Musí se odstranit nejen mechanicky,ale i softwarově.Tím se pak dokáže dostat na emisní limity.Někde jsem to četl,že se to řeší tak,že filtr vykopnou ven a na STK namontujou zpět.Čistě teoreticky.Filtr je sice ovládaný jednotkou,která snímá tlak a v případě zanášení se aktivuje samočistící proces.No podle mě je ten filtr totálně k ničemu,ale co se dá dělat.Proto jsem z dizlu přešel na benzín a mám od těhle sraček pokoj.



..u většiny novějších aut..se odstranění dělá "vyříznutím" a následnýcm zavařením otvoru..tzn.zůstane jen obal a svár se montuje k podlaze...takže jen tak vymontovat,je trochu teoretické tlachaní.. pro STK by si musel majitel sehnat funkční komplet a namontovat...a znovu "naladit" počítačově..což je jak finančně tak pracně nesmysl.


















Naposledy editováno 10.02.2015 10:54:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 11:04 | Nahoru | #27
2LEKO> No jedno je tak jak píšeš.Jeden díl se vykuchá,nebo přizpůsobí jakýkoliv jiný a funkční se montuje na STK.Software se ponechá z vymazanými daty.Nicméně funkční filtr hodnoty emise bez softwaru sníží stejně jako se softwarem.Software se maže z důvodu,aby neprobíhal samočistící proces.Emisní limit je v normě.To co píšu,není moje hlava,ale kluci co to mají,tak už pár let toto praktikují.

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 11:14 | Nahoru | #28
Fap tam chci nechat, s tim problem (zatim) nemam

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 11:19 | Nahoru | #29

zdeny65 píše: 2LEKO> No jedno je tak jak píšeš.Jeden díl se vykuchá,nebo přizpůsobí jakýkoliv jiný a funkční se montuje na STK.Software se ponechá z vymazanými daty.Nicméně funkční filtr hodnoty emise bez softwaru sníží stejně jako se softwarem.Software se maže z důvodu,aby neprobíhal samočistící proces.Emisní limit je v normě.To co píšu,není moje hlava,ale kluci co to mají,tak už pár let toto praktikují.



...já to nechci nějak rozebírat..jen upozorňuji,že to prostě není prdel!

...a že třeba možná diky "čipu",kdo ví, jsem pak měnil žhavení i vstřikovací trysky na 130.000 km ..je třeba taky skutečnost a další riziko....pravda,jelo to o trochu líp...o trochu...a dle mě je úplně jedno jestli to auto má 200 a nebo 210 Ps...takže už bych nic "netunil"!

Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 11:19 | Nahoru | #30
Pokud filtr dpf funguje v žádným případě bych ho nevyndal, je to jen otázka času kdy ho i u nás bude kontrolovat běžná hlídka. Můj kamarád dostal 1000e pokutu v německu za to že ho neměl (mohl dostat až 3000), musel odstavit auto a odtah na hranice ho stál dalších 1200e.

Naposledy editováno 10.02.2015 11:20:25
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist