Téma: Chip - Uprava vykonu (auto)
 
10.2.2015 v 08:31
Zdar, v ramci zimni nudy a vymysleni hovadin me uz dlouhou dobu trapi myslenka nechat si upravit vykon motoru auta, jedna se o (Golf 6 Variant) 2.0TDI CR 103kw (320Nm), kod (asi) CFHC.
Ne ze by auto jelo spatne, to vubec ne,ale nejakej konik navic se vzdy hodi.
V soucasnosti najeto cca 127tkm, r.v. 2010. Mam ale nekolik otazek ktere bych potreboval objasnit. Ma nekdo dlouhodobe zkusenosti s chipovanym autem?
Jednalo by se o chip na 125kw/380Nm
- Co spotreba pri normalnim stylu jizdy? jak moc se zvedne? je mi jasne ze kdyz se na to zacne slapat rozdil bude
- co komponenty? turbo, vstriky, spojka, poloosy,....? Jak moc se jim zkrati zivotnost?
- nejakej tip kde si to nechat kvalitne chipnout Praha a okoli?
- jak je mozne ze nektere firmy upravu nabizi za 19, jine za 6?
dik
Anketa: Chipovat?
ANO
48%
12
NE
52%
13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 09:54 | Nahoru | #1

mirda1234 píše: Jak psal SLEEPER, dej filtr pevnej castic do pryc a nech cipnout, akorad bejt tebou to dam to dam nakymu renomovanymu ladici...dieselpower,tdi fun, proste nekomu kterej ti prvne auto zmeri bez cipu a podle toho co mu z brzdy vyleze pak pak ladi mapu a pak opet zmeri na brzde. A ne jak ti co si za chip vemou 5tis. S tim ze ti jen do Řj nahrajou nakej chip co stahli nekde na googlu, a auto ti akad bude kourit a chip ti oblbne palubak takze ti to bude ukazovat min, ale v realu budes na vyssi spotrebe


No to je trochu z cesty.Za a,nahráním nového softwaru dochází k doladění výkonové křivky v originálním softwaru výrobce.U novějších vozů palubní počítač neoblbneš,spotřeba se měří z řídící jednotky,počtu otáček,úbytku paliva,snímače rychlosti apd.Jednoduše se spotřeba měří způsobem nádrž po hrdlo,ujetí třeba sto,dvěstě km,opětovným dotankováním po hrdlo a výpočtem dotankované palivo a ujeté kilometry.Pak víš jakou máš spotřebu.Za další si docela pleteš chiptuning a tuning,jako takový-mechanický.Chiptuning se dává z důvodu ne vyšší rychlosti,to by musela být jiná převodovka,ale z důvodu akcelerace.Jinak auto jezdí stejně.Pouze v případě situace nutnosti akcelerovat poznáš rozdíl mezi čipnutým a nečipnutým motorem.Tím,že se jakoby laicky řečeno narovná výkonová křivka,je dávkování paliva plynulejší,ekonomičtější a proto se dá mluvit i o ne markantním snížení spotřeby.Hulení z výfuku je signál totálně něčeho jinýho.Asi tak...

(reakce na) Chip - Uprava vykonu (auto)

10.2.2015 v 12:09 | Nahoru | #2

zdeny65 píše: No to je trochu z cesty.Za a,nahráním nového softwaru dochází k doladění výkonové křivky v originálním softwaru výrobce.U novějších vozů palubní počítač neoblbneš,spotřeba se měří z řídící jednotky,počtu otáček,úbytku paliva,snímače rychlosti apd.Jednoduše se spotřeba měří způsobem nádrž po hrdlo,ujetí třeba sto,dvěstě km,opětovným dotankováním po hrdlo a výpočtem dotankované palivo a ujeté kilometry.Pak víš jakou máš spotřebu.Za další si docela pleteš chiptuning a tuning,jako takový-mechanický.Chiptuning se dává z důvodu ne vyšší rychlosti,to by musela být jiná převodovka,ale z důvodu akcelerace.Jinak auto jezdí stejně.Pouze v případě situace nutnosti akcelerovat poznáš rozdíl mezi čipnutým a nečipnutým motorem.Tím,že se jakoby laicky řečeno narovná výkonová křivka,je dávkování paliva plynulejší,ekonomičtější a proto se dá mluvit i o ne markantním snížení spotřeby.Hulení z výfuku je signál totálně něčeho jinýho.Asi tak...


Každý auto je jiny, takže nemůžeš nahrát ten stejnej soft jak do auta souseda, biť maj oba napr 2.0TDI 103KW, BMP 8V, každy auto je jinak zajetý, každej s ním jezdil jinej styl atd atd, takže nemůže přijít Franta Překouspatník s notasem a na parkovišti ti tam nahrát soft ten samej jak u souseda (bežně se to tak dělá), proto je to lepší dát (jak sjem již zmínil) někomu kdo tomu rozumí a dá auto na brzdu (NÉ kvuli tomu jestli to má o 103kw a nebo 102KW, ale aby zjistil jde je vykonostní díra, jaká je křívka spalování, předstih atd.), po změření do auta nahraje soft (nahraje do původní mapy změněný data -to jsem v prvním příspěvku nenapsal) do kterýho upravuje podle dat který naměřil na brzdě bohatost směsy atd. A ladí to tak dlouho až je to v rámci možnosti dokonalý.
Apropo...s tou spotřebou jak píšeš u novějších auto ta neni pravda, dám příkláa máme Superba rok 2009 125kw, 2.0tdi na brzdě výkon 136KW, a palubák po upravě měří o cca litr mín, před upravou to nedělalo, a takovejchle případá je víc...
A s tou maximálni rychlosti to taky není pravda, když bude mit auto větší krouták/poníky tak bude mit větší sílu aby na nejvyšší převodovej stupen dosáhlo víc otaček, tím pádem vyšší rychlost. Bávime se třeba o tom že při 3500ot/min auto pojede cca 200 a dílý vyšímu počtu šemíku auto dísáhne otaček 3700ot/min a díky tomu pojede na rovince řekněme 210km/h (nebávíme se o koupi na kterým se dá auto vytočít až do nebezkejch výšin)

Naposledy editováno 10.02.2015 12:28:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist