globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení
Ahoj všem. Pořídil jsem si po mnoha letech motorku a výběr se ustálil na Jawa 350/640. Vzhledem k tomu, že nemám příliš mnoho zkušeností a z blízkého okolí neznám mikoho, kdo se zajímá o motorky Jawa, požádal bych o pár konkrétních rad či doporučení.

Pokud by to bylo možné a budete doporučovat konkrétní náhradní díly, poprosím o odkaz, nejlépe na obchod, kde by bylo možné sehnat téměř vše ( ale alespoň odkaz pro představu )

Po první prohlídce motorky jsem se prozatím rozhodl upravit, vyměnit či vylepšit následující:

- páčky spojky a přední brzdy. Ne že by nebyly funkční, ale jsou trochu odrbané a rád bych je vyměnil. Můžete doporučit konkrétní, hliníkové či případně dáváte a jste spokojeni s plastovými?

- víčko nádrže : bylo by nějaké uzamykatelné s logem Jawa ( plast či chrom ) ?

- přerušovač blinkrů: funguje, ale trochu pomaleji. S jakým jste osobně spokojeni ? ( snad typ AEV 3003 ) ?

- šrouby, podložky, matky do kapotáže: je jich tam celkem dost a osobně se mi ty, které tam jsou nelíbí. Rád bych vyměnil za nějaké ozdobné s půlkulatou hlavou a pod matky z vnitřní části dát asi ještě gumové podložky kvůli rezonanci ( popřípadě k tomu matky s tím plastem proti povolení )

- šrouby plexi : viz to samé co kapotáž

- šrouby přístrojová deska, uchycení řidítek : měnili jste za nějaké ozdobné, popřípadě lépe vypadající než originální

- barva: potřeboval bych poopravit pár škrábanců ve spodní části kapotáže a vyřešil bych to asi přestříkáním sprejem a následně lakem. M8m barvu modrou / viz profil / - znáte někdo číslo barvy k namíchání, případně jestli se již někde prodává sprej s origo barvou?

- nástřik koncovek výfuků: čím jste stříkali ( případně čím doporučuje stříkat nebo natřít ) černé koncovky výfuků ?

- ochranné kryty rukou: doporučují se z Jawa Tramp - dali jste a jaké jsou případně nutné úpravy ?

- lepší rukojeti : někde jsem četl, že Progrip s měkčenými rukojeťmi

- samolepy Jawa 350/640 ( ty bych našel ) ale co byste doporučili na celokapotáž? To co tam je nyní, půjde pryč z celé motorky

- zámek na motorku: solidní, avšak nepředražený

Případně jiná praktická doporučení na výměnu lépe fungujících součástek a spotřebního materiálu?
Děkuji všem a omlouvám se za příůiš mnoho otázek v jednom příspěvku.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 13:00 | Nahoru | #1

Dráťa píše: PEPAFJR> Jo, to je přesně má rada, žádná měď. Možná mi tu bude pár majitelů tohohle V-hiklu nadávat do pitomců, na to už jsem zvyklej, ale mám na jawě najeto pár desítek tisíc kiláků a mám hodně špatných zkušeností. Dokud jsem kupoval měděný kabely a ty zkurvený originální pertinaxový oplechovaný fajfky, tak jiskra přeskakovala maximálně mezi fafkou a hlavou, nebo mezi kabelem a hlavou. Nedej bože, že to zmoklo, pak se to nehlo z místa. Zkoušel jsem spoustu věcí, ale zabralo jediné - ty kabely naházet do popelnice a dát tam uhlíkový. A bylo po problému, jednou provždy.



V tom případě nechápu proč funguje tisíce a tisíce veteránů na měď, asi Tvá chyba a právě já jsem měl nejvíce problémů na staré škodovce s kabelama uhlíkovýma, kterých se stačilo když byly starší dotknout, uhlík se vevnitř zlomil a přerušil a byly hned problémy. S dnešníma to zřejmě již nehrozí. Pokud jsi měl problém s tím,že jiskra přeskakovala za deště mezi kabelem a hlavou, tak to 100% nebylo vinou mědi, ale špatné izolace a nevhodně zvoleného kabelu.

(reakce na) Tipy na drobné díly, doporučené drobné vylepšení

5.1.2015 v 14:11 | Nahoru | #2

PEPAFJR píše: V tom případě nechápu proč funguje tisíce a tisíce veteránů na měď, asi Tvá chyba a právě já jsem měl nejvíce problémů na staré škodovce s kabelama uhlíkovýma, kterých se stačilo když byly starší dotknout, uhlík se vevnitř zlomil a přerušil a byly hned problémy. S dnešníma to zřejmě již nehrozí. Pokud jsi měl problém s tím,že jiskra přeskakovala za deště mezi kabelem a hlavou, tak to 100% nebylo vinou mědi, ale špatné izolace a nevhodně zvoleného kabelu.



Uznávám, byla to má chyba, že jsem jezdil k oficiálnímu prodejci Jawy v jednom krajském městě (na jihu Čech, Baarova ulice - nechci dělat ani negativní reklamu), kde jsem všechny ty měděný kabely a pertinaxový/bakelitový fajfky (a spoustu další hovadin, který nefungovaly) kupoval - a které mi byly doporučeny jako originál. Tenkrát jsem totiž ještě nechápal, že z jawy je třeba spoustu originálních věcí vyndat, zahodit a vymyslet a použít něco lepšího, co ty mantáky v Brodcích ani nenapadlo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist