globalmoto_kveten





Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 07:04 | Nahoru | #181
Lion> naftaky to maji,ale zase takovej Rapid 1.2Tsi v zakladni vybave ma prd,na to ze je to foukanej motor,to ma pouze modrou kontrolku,ktera ti u studenyho motoru po cca 3km zhasne... to si myslim je dost malo

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 09:33 | Nahoru | #182
Hygienik: jo to same jsem mel u fabie 1.4tdi... Ale treba u volva neni ani to :(
Ale je to spis ze jsem zvyklej to sledovat - u noveho auta uz ty budiky stejne ukazujou co chteji, takze ta diagnostika motoru podle toho co ukazuji rucicky budiku jak je JMK zvyklej u predpotopnich stroju stejne nehrozi...

Zas koho to nejak extra trapi - dneska uz jde poridit bluetooth obd diagnostika skoro na kazdy auto - tak si pustis sledovani parametru co te zajimaj na smartfounu...

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 11:15 | Nahoru | #183
Hygienik> o tom vim, ale týká se to u základní výbavy, střední (Ambition) už má ukazatele i u fabie... u citiga "v plný palbě " je to taky...



Naposledy editováno 03.12.2014 11:16:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 12:00 | Nahoru | #184
Creck> Tam je ale od pohledu mezi budíky rastrový display, co dokáže zobrazit kupu symbolů a třeba v tomto případě bych hned poznal, že je něco s gumou (předpokládám, že to má ventilky s "vysílačkou"). Jenže já mám na mysli obyč. kontrolku (obvykle ve tvaru motoru), která jen řekne, že se něco děje, ale konkrétního nic a bez diagnostiky se nehneš.
Podobně třeba u pily KastoTwin A4 jsou pomocné kontakty všech motorových jističů spojené v sérii a napětí od nich je vedeno jako "jednobitový" signál do řídicí jednotky, takže při výpadku kteréhokoli z nich jednotka celou mašinu zastaví, vypne hydrauliku, rozbliká oranžovou kontrolku a napíše "porucha motoru" - a víš houby, o který motor se jedná (je jich 5). Musíš otevřít rozvaděč, kouknout, který jistič je spadlý a pak otrocky hledat v dokumentaci, ke kterému motoru patří. Takže dost na houby. PP302 CNC to má ošetřené lépe, vše je hlídané zvlášť, takže dle hlášení na displayi poznáš hned, kde hledat.
A vzpomínám na kolegu, co měl nějakou bramboru, šestiválec sedan, podobný e46, jen trochu hranatější. Ten měl na spodku středního panelu (pod ovladači topení) palubní počítač ve formátu rádia a také moc nevychytaný - jednou mu to hlásilo "rücklicht defekt", ale nebyl štonc najít, kde - svítilo všechno. Až po chvíli jsem si náhodou všiml občas zhasínající jedné ze žárovek osvětlujících SPZ (zasviněné kontakty). Tak při instalaci takového "komplu" už mohli skopčáci klidně dodělat hlídání každé žárovky, beztak to muselo mít hlídání oddělené, žárovky nejsou v sérii (ale pokud tam byla jazýčková relátka, možná to byl stejný případ, jako u té kastotwinky).

assassin> Už nějakou dobu uvažuju nad pořízením tohoto modulu, ale nikde nemůžu najít, zda bude fungovat na Accentu (2005, 6 , 7) a také, pokud to budu mít zapnuté za jízdy, hodil by se druhý mobil, jen pro tento účel. Ale na to je zbytečně drahé kupovat S4mini a nějaká laciná čína by zase nemusela tomu programu stačit, pokud by vůbec na ní fungoval. A včil babo raď, co vybrat, moc se v nich poslední dobou už přestávám orientovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 18:30 | Nahoru | #185
J.M.K.> dnes jsem očumoval Carreru r.v. 2012 a z té bys mel radost, to má budíků tři prdele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 23:09 | Nahoru | #186
dva_hrnce> Nějaké foto by nebylo? I když asi těžko, pokud to byla nějaká nová předváděčka.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 23:27 | Nahoru | #187
JMK: brambory hlasi ty zarovky docela presne - pozna to brzdove, obrysove i svetlo RZ, stejne tak kontakt na spinaci pedalu(casta chyba) ... Hranatejsi "e46" mam, s timhle "checkem" a zarovky jsou kazda jinou hlaskou - chce to kouknout do manualu...

Ad moduly nevim, kupuju podle toho co maj lidi treba z bmw fora ozkousene - bezdrat sem nezkousel, ale klasicka diag mi maka OK...
Ad carrerra - porsaky maj jeden budik vedle druheho uz nekolik generaci - ale stejne to ty udaje na nich fixluje, kompjutr tu chybu stejne vyhodnoti za tebe tak jako tak...

Naposledy editováno 03.12.2014 23:28:19

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 23:30 | Nahoru | #188


(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 23:44 | Nahoru | #189
assassin> Nevím, co to předně bylo za typ, ale ta jednotka popisem sedí - vypadala jako běžné DIN autorádio a display byl rastrový-bodový, nejspíš podsvícené LCD s oranžovými segmenty. A fakt to klukovi napsalo jen "rücklicht defekt" a nic přesnějšího. Což mě docela zarazilo, čekal bych, že taková jednotka bude preciznější.
Co se těch budíků týče, tak na těch dnešních modernách a kor u té Carrery určitě budou budíky ovládané "nepřímo". Ale snad to nějakou mechanickou zálohu má, hlavně olej (kontrolka) a hladina v nádrži.

Lion> Děkuju, to už je skoro jako u Scanie R, ale ať je to Volvo, DAF, MAN, nebo Iveco, dneska to má všechno tachec, otáčkoměr a mezi nimi jeden multifunkční display.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 09:24 | Nahoru | #190

J.M.K. píše: dva_hrnce> Nějaké foto by nebylo? I když asi těžko, pokud to byla nějaká nová předváděčka.



Stojí to v OC Letnany, kabrio, takže stačilo natáhnout ruku a foto by bylo..
Nicméně jsem nefotil a dá se vygooglit, což kouklám už Lion udělal za mě, dík
Je tam vystavené na prodej, asi kdyby někdo nevěděl co k vánocům a v tom milionu obchodů si nevybral..
Ale já bych do toho nešel, je to skoro 3 roky starý a píšou 10tis.km najeto, takže určitě stočený

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 11:00 | Nahoru | #191
Když už se tady probírá kde co,máte někdo zkušenosti s diesely v Hyundai Santa Fe?Má to cenu,nebo bude lepší poohlídnout se jinde? "Nutně potřebuju" něco na delších pérech,ale ne moc hard,tak aby se s tím dalo zajet na ryby i někam dál bez toho,že bych vyklepal plomby ze zubů..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 11:35 | Nahoru | #192
dva_hrnce> Něco podobného bylo před pár lety v levé hale Géčka, celkem 3 auta a všechno podobné "přeluxusněné" nesmysly. Při pohledu do interiéru jsem se až oklepal.
Stočené, nestočené... toto už by mohlo mít ošetřené čítače tak, že pro manipulaci by bylo třeba vyměnit ROM čip, ale stejně by o tom asi zůstal v ECU záznam, jako to má v merku Škodovka (pokud to tedy nebyl jen výkřik do tmy, který pak vyzní do ztracena). Naopak u předváděčky za 2 léta najeto 10000km by mně osobně přišlo naopak až moc na auto, které nejspíš stojí na výstavách. Nicméně vsjo vazmóžno.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 13:16 | Nahoru | #193
Jmk: jo vzdyt jo - rucklicht jsou koncovy, kdyz to je brzdovy tak to pise bremslicht atd... Jen to nerozlisuje levou/pravou

Jinak bawa jezdej u nas ruzne zbastleny - vymeneny svetla apod, a svetlo s "checkem" se lisi od obyc a pak to hlasi kraviny - ja sem to tak koupil taky, musel sem do konektoru dodelat piny a spravne zapojit "check" ted to maka ok...

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 16:45 | Nahoru | #194
assassin> Tak to bude ono, měli jsme za to, že "rück" znamená prostě "zadní" a dále to nerozlišuje. Děkuju za upřesnění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 16:58 | Nahoru | #195
J.M.K.> hele to byla samo prdel, tohle neni typ auta se kterým někdo najede 40tis.km za rok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 17:49 | Nahoru | #196
dva_hrnce> Však to také jako srandu bral, jasně, že s něčím takovým se nebude lítat den co den do práce. Ale na druhou stranu občas se to protáhnout musí, dlouhým stáním bez pohybu leccos zatuhne a hlavně to oddělává lágry v kolech.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 21:56 | Nahoru | #197
Hrnec: cece zrovna 911 je auto co se da pouzivat jako daily driver a znam i lidi co ho tak pouzivaj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 22:11 | Nahoru | #198
assassin> tak já netvrdím že to nejde, ale obecně jich není moc vidět šestiletých s 250tis. na tachu, tak nějak jsem to myslel :)

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 22:15 | Nahoru | #199

dva_hrnce píše: assassin> tak já netvrdím že to nejde, ale obecně jich není moc vidět šestiletých s 250tis. na tachu, tak nějak jsem to myslel :)



Jo takhle, no jasne tak lidi co jezdi kazdej den porsakem zas nejsou junior manazeri co nalitaj 50rocne :) ale panamery uz asi budou mit vyssi najezdy...

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 22:16 | Nahoru | #200
Tak to možná ano, ale těch vídám na silnici snad méně než těch carrer..

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 22:18 | Nahoru | #201
To vis, ty jdou videt jen v socialismem ovladane praze - tady si je kupujem z dani co nam sem posilaj z ostravy/havirova

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

4.12.2014 v 22:21 | Nahoru | #202


Nj, to já do prahy nejezdím moc často, v Praze je draze

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 03:13 | Nahoru | #203
J.M.K.> Nema to ventilky s vysilackou, to by defekt moc nepoznalo

Podle me to poznava system na prokluz kol, ze se ti nejake kolo otaci jinak nez by melo.

Funguje to spolehlive 2x odzkouseno. A diky bohu za run flat gumy v tehle kose, odjeto na nich skoro 12km na defektu a ani to moc neplave kdyz jedes cca do 80km/h

Dat dve - tri kila navic za gumu se fakt vyplati

auto.idnes.cz/kolo-prazdne-auto-jede-dal-test-runflatove-pneumatiky-ppa-/automoto.aspx

Naposledy editováno 05.12.2014 03:23:56

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 08:02 | Nahoru | #204
Creck> tak v zime je to asi fuk... ale v lete to vetsinou lidi meni za klasiku, ty runflaty jsou pry tvrde a hlucne...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 09:11 | Nahoru | #205

Creck píše: J.M.K.> Nema to ventilky s vysilackou, to by defekt moc nepoznalo

Podle me to poznava system na prokluz kol, ze se ti nejake kolo otaci jinak nez by melo.

Funguje to spolehlive 2x odzkouseno. A diky bohu za run flat gumy v tehle kose, odjeto na nich skoro 12km na defektu a ani to moc neplave kdyz jedes cca do 80km/h

Dat dve - tri kila navic za gumu se fakt vyplati

auto.idnes.cz/kolo-prazdne-auto-jede-dal-test-runflatove-pneumatiky-ppa-/automoto.aspx



Systemu je vic - vetsina jich pouziva snimace/vysilace v pneu
Runflat je shit - to auto kvuli tem pneu drnca jako trakar...
Problem je ze se runflat nesmi opravovat - spravne bys mel po defektu koupit novou pneu - coz je proti oprave klasicke vetsi rozdil nez tri kila....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 09:21 | Nahoru | #206
assassin> co jsem koukal na článek, tak se ta pneu liší jen zesílenou bočnici, proč bys tam teda nemohl dat hřibek pokud chytis klasicky něco do dezenu?
To ze to BMW nedoporučuje, protože kazdy vůz od nich umí jet pres 200 je věc jina.
U motopneu se to taky nedoporučuje a je to běžná praxe.
To ze může dojít k tomu ze se vlhkost dostane na kord a guma zevnitř rezne az se roztrhne zní logicky, takže bych to spíš videl tak, ze je bezpečné jezdit na opravené pneu rok, ne deset let.
Jinak v tom nevidím rozdíl, mezi obyč a runflat, pokud tedy pomineme jízdní vlastnosti.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 09:34 | Nahoru | #207

dva_hrnce píše: assassin> co jsem koukal na článek, tak se ta pneu liší jen zesílenou bočnici, proč bys tam teda nemohl dat hřibek pokud chytis klasicky něco do dezenu?
To ze to BMW nedoporučuje, protože kazdy vůz od nich umí jet pres 200 je věc jina.
U motopneu se to taky nedoporučuje a je to běžná praxe.
To ze může dojít k tomu ze se vlhkost dostane na kord a guma zevnitř rezne az se roztrhne zní logicky, takže bych to spíš videl tak, ze je bezpečné jezdit na opravené pneu rok, ne deset let.
Jinak v tom nevidím rozdíl, mezi obyč a runflat, pokud tedy pomineme jízdní vlastnosti.



...osobně jsem ty RUN FLAT na autě měl..pak jsem vyměnil za Pirrelli Cint 3,což se tvrdilo ,že je to top pneu...a poznal jsem "prd" nějaký markantní rozdíl při "normální" jízdě po našich zkurvených silnicích...nehledě na to ,že i dnes většina lidí ani ten systém dojezdových pneu nezná jako i že existují "samoopravitelné" pneu...a i policajti to neznaji a chtějí rezervu.
...a ten run flat se spíše poškodí, jak se na tom jede,když je vyfouklá pneu,takže ta oprava je skutečně do diskuse,protože i ten zesílený obvodový kord je deformovaný a to pneu už asi nebude "akurátní"!

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 09:39 | Nahoru | #208

assassin píše: Problem je ze se runflat nesmi opravovat - spravne bys mel po defektu koupit novou pneu - coz je proti oprave klasicke vetsi rozdil nez tri kila....



Jenže Creck nepíchá

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 09:49 | Nahoru | #209
Hrnec: jak pise leko - ne ze se to nedoporucuje, ale primo se rika ze mas tu pneu vymenit. Nejspis to neni kvuli tomu ze by nesla klasicky zalepit - ale spis ze jizdou po prazdne znicis/zdeformujes ty silne boky...

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

5.12.2014 v 12:56 | Nahoru | #210
Jo tak to pak jo, asi bude zas rozdíl jestli ma pneu 6mm a jel jsi na ni kilometr nebo 2mm a jel si na ni 200km, to zas jo
U te první varianty bych asi váhal a prislo by mi to škoda, ale tak já tyhle problémy asi nikdy resit nebudu, takže tak..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist