globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První moto ZR7 - fin. náročnost?
 
4.10.2014 v 18:38
Zdravím všechny,

jsem tady nový, takže abych se představil: 25 let, 192cm/96 kg bez zkušeností na silničním motu. Příští rok na jaře si plánuji dát dáreček a koupit si první silniční motorku. Dle témat tady pročtených to zatím vypadá na Kawasaki ZR7/ZR7S. Cenový limit na pořízení motorky bude cca do 50 000 kč. Řidičák budu rovněž zajišťovat až na jaře. K těm zkušenostem, jezdil jsem během střední školy tady po okolí na Yamaze XT600 rok cca 1990. Bylo to ale moto bez papírů, tz. jen polňačky anebo po hřebenech beskyd.

Vás se chci zeptat, kterou moto byste mi doporučili na základě mých fyzických parametrů a účelu používání.

Motorka bude používána na dojíždění do práce. Do práce to mám 70 km denně celkem. Během víkendů to vidím na výlety kolem komína a jednou za sezonu na cca 5-7 denní moto-dovolenou ( Alpy, Balkán?, Norsko? ). Jinak nepotřebuji žádnou střelbu, spíše preferuji rozumné finanční náklady jak na pořízení, tak na provoz.

Kromě výběru moto mě zajímá ještě jedna věc. Jaké jsou další náklady na to stát se motorkářem? Kolik to celkem stojí ( oblečení, počáteční servis moto, průběžný servis, pojistka, gumy ). Vím, že koupí moto to zdaleka nekončí.

Děkuji za rady do začátku a třeba někdy někam vyjedeme :).

R.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

5.10.2014 v 21:30 | Nahoru | #31

sharkis píše: SirIndy> U mě je to asi daný i tím, že každej rok něco málo dolaďuju, ač to jsou spíš drobnosti, kde za práci nechám cca 2000Kč ročně (a pevně doufám, že to brzo doladím komplet vše) Jezdím Dunlop Sportmax Roadsmart, což je sportovně/cestovní 2směsovka (nájezd nevím, teď jsem po 9000km měnil, ale při koupi mašiny už byly ojeté), ale tím, že najedu max 4-5k km za rok, tak se mi do toho samozřejmě daleko víc promítá povinný ručení a olej+filtr, který měním vždy na jaře (+-2500Kč při nájezdu 5000km už je samo o sobě 0,50Kč/km)



Na Roadsmartech jsem najel 7700km. Takze naopak mam vyssi naklady na gumy ja Ja nedoladuji nic - mam odrene a popraskane plasty, odrena zracatka, poslepovane blinkry - dokud to nema vliv na jizdu tak neresim

První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 05:23 | Nahoru | #32
Když to vezmu kolem a kolem, tak jednoznačně na dojíždění do práce 70 km denně tam a zpět vyjde levnějc nějaká stará dvoustopá plečka co málo žere než motorka! To jen abys byl v reálu. Jsou i auta co se daj pořídit za podobnou cenu a s podobnou spotřebou, ale ostatní provozní náklady - gumy, olej atd. jsou pak nižší než u mašiny. Motorka je pro radost, koníček - o tom žádná, ale dojíždět KAŽDEJ den, v mlze, dešti, potmě (o sněhu a náledí vůbec neuvažuju) 70 km má blíž k masochismu než zábavě.

3 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 08:37 | Nahoru | #33
Autor dotazu píše, že měří/váží 192cm/96kg, docela by mě zajímalo (protože o tejto mašině uvažuji také a výšku/váhu mám téměř stejnou), zda bude pro tuto postavu dostatečně velká nebo to bude jen tak tak? Já osobně bych ji chtěl spíš na pohodové cestování ve dvou + kufry. A nemám představu, zda by bych se eventuelně poskládal i s přítelkou, která měří 160 cm nebo mám koukat po něčem větším.
Majitelé ZR-7(S), poraďte, prosím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 10:28 | Nahoru | #34
lajken> Opět pro představu odkazuji na cycle-ergo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 10:56 | Nahoru | #35
sharkis> Děkuju ti majiteli ZR-7(S) za komplexnější odpověď, o kterou jsem požádal.

Jasně cycle-ergo je super tool, kterej udělá první představu o tom, zda nohama dosáhnu na zem, případně jak moc bude mít nohy porkčený spolujezdec za mnou apod. Byla to samozřejmě první věc, na kterou jsem se díval, abych měl alespoň základní představu. Jenže z vlastní zkušenosti vím , že víc od toho čekat nemůžu a nelze se na to 100% spoléhat a vybírat dle toho motorku.

Proto jsem chtěl názor někoho, kdo ty zkušenosti , myslím, že zaregistrovaných lidí s touhle motorkou je tu dost. Věřím, že i autora původního dotazu by to jistě zajímalo.

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 12:31 | Nahoru | #36

lajken píše: Autor dotazu píše, že měří/váží 192cm/96kg, docela by mě zajímalo (protože o tejto mašině uvažuji také a výšku/váhu mám téměř stejnou), zda bude pro tuto postavu dostatečně velká nebo to bude jen tak tak? Já osobně bych ji chtěl spíš na pohodové cestování ve dvou + kufry. A nemám představu, zda by bych se eventuelně poskládal i s přítelkou, která měří 160 cm nebo mám koukat po něčem větším.
Majitelé ZR-7(S), poraďte, prosím.


mám ZR-7S, 188/89 a pohoda , je to ještě "klasika", snad jedna z posledních vyráběná ještě začátkem 21.století, poctivý železo, váha i rozměry, poměrně pohodlná, dost velká. To pohodlí byl jeden důvod, proč jsem do ní šel a ten druhý právě náklady na pořízení a provoz, které jsou tady opravdu poměrně nízké.
edit: Jezdím hodně ve dvou a 165 cm batoh bez problémů i s kufrem za zády. Větší bude třeba V-strom, nebo GS1200 a tp, ale pokud jde o kompromis ceny a užitné hodnoty, právě tahle motorka s 22 l nádrží, spolehlivým motorem s nízko položeným krouťákem, spotřebou kolem 5 l a dostatečně pohodlnou ergonomií může za ty prachy cesťák nahradit

Naposledy editováno 06.10.2014 12:36:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 17:23 | Nahoru | #37

lajken píše: sharkis> Děkuju ti majiteli ZR-7(S) za komplexnější odpověď, o kterou jsem požádal.

Jasně cycle-ergo je super tool, kterej udělá první představu o tom, zda nohama dosáhnu na zem, případně jak moc bude mít nohy porkčený spolujezdec za mnou apod. Byla to samozřejmě první věc, na kterou jsem se díval, abych měl alespoň základní představu. Jenže z vlastní zkušenosti vím , že víc od toho čekat nemůžu a nelze se na to 100% spoléhat a vybírat dle toho motorku.

Proto jsem chtěl názor někoho, kdo ty zkušenosti , myslím, že zaregistrovaných lidí s touhle motorkou je tu dost. Věřím, že i autora původního dotazu by to jistě zajímalo.



No nevím, troufám si odhadnout, že dobrejch 9 lidí z 10 tady na fóru o téhle stránce nemá ani ponětí a pro představu to určitě není zas až tak špatné - rozhodně lepší než nic...

Hluboce se Ti tedy tímto omlouvám, že jsem se vůbec opovážil do tohoto vlákna přispět s odkazem, který mohl někomu pomoci

...pro dobrotu na žebrotu, s neveřejnejma profilama tímto nadobro končím

P.S. Z vlastní zkušenosti - dokud si na tu motorku sám nesedneš a nevyzkoušíš jí, tak ti budou názory majitelů asi stejně tak užitečné, jako to cycle-ergo...

Naposledy editováno 06.10.2014 17:25:14

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 17:31 | Nahoru | #38

lajken píše: Autor dotazu píše, že měří/váží 192cm/96kg, docela by mě zajímalo (protože o tejto mašině uvažuji také a výšku/váhu mám téměř stejnou), zda bude pro tuto postavu dostatečně velká nebo to bude jen tak tak? Já osobně bych ji chtěl spíš na pohodové cestování ve dvou + kufry. A nemám představu, zda by bych se eventuelně poskládal i s přítelkou, která měří 160 cm nebo mám koukat po něčem větším.
Majitelé ZR-7(S), poraďte, prosím.



...já mám 173 cm a z pár projížděk na ZR7 mám tu zkušenost že po pár km na dálnici nemůžu vydržet s koleny, na fazeru v pohodě..

První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 20:33 | Nahoru | #39
ZR7 bych viděl jako dobrou volbu.Je to celkem nenáročná a spolehlivá motorka.Jen mi nepřijde tolik pohodlná pro vyšší postavy.Jinak ovladatelnost a jízdní komfort je v této cenové hladině oproti konkurenci perfektní.Možná trošku horší přední brzdy,ale pokud nejezdíš ,jak prase-není problém

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

6.10.2014 v 20:57 | Nahoru | #40

sharkis píše: No nevím, troufám si odhadnout, že dobrejch 9 lidí z 10 tady na fóru o téhle stránce nemá ani ponětí a pro představu to určitě není zas až tak špatné - rozhodně lepší než nic...

Hluboce se Ti tedy tímto omlouvám, že jsem se vůbec opovážil do tohoto vlákna přispět s odkazem, který mohl někomu pomoci

...pro dobrotu na žebrotu, s neveřejnejma profilama tímto nadobro končím

P.S. Z vlastní zkušenosti - dokud si na tu motorku sám nesedneš a nevyzkoušíš jí, tak ti budou názory majitelů asi stejně tak užitečné, jako to cycle-ergo...



Něco podobného mě také po přečtení napadlo a to jsem vlastníkem ZR-7 .

Jinak já měřím 179 cm, vážím 85 kg a je to na tu výšku OK. Myslím, že nad 185 cm už by mohla být pro dost lidí nízká. Doporučuji nechat přešít sic, protože po 100 - 150 km jízdy v kuse mě začala dost bolet prdel. Při tvé výšce už bych se podíval po nějakém cestovním enduru (např. Transalp).
Jinak dokud se na tu motorku fyzicky neposadíš, tak ti tady můžou radit na 10 stranách a stejně ti to nepomůže. PavelGT má 188 cm a je v pohodě, xy má 173 cm a je mu malá. Jsi z toho moudrý? Já tedy ne. .

První moto ZR7 - fin. náročnost?

7.10.2014 v 16:05 | Nahoru | #41
Co tak Transalpa 600? Na těch 70 km bys to měl docela komfort a když vemu v úvahu i polohu kde bejváš...Naháč a chopper jsou super mašiny ale kapotovaná mašina se na delší dojíždění hodí víc.Hadry ber kožený už jen kvůli bezpečnosti neboť tě denně za těch 70 kiláků může posrat cokoliv.

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

30.10.2014 v 09:05 | Nahoru | #42
Valach1989> cus mám zr7s a celkem spokojen výbava za cca za desítku ( oblečení)popřípadě se stav do Hranic a mužem poplkat

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

21.11.2014 v 12:26 | Nahoru | #43
Ahojte všichni,

moc děkuji za odpovědi. No do motorky půjdu, ať to stojí ranec, protože když nezačnu v pětadvaceti, tak pak je to čím dál těžší si to prosadit :).

Začínám se pomalu orientovat na trhu motorek, mírně odstupuji od původní ZR-7 a zjišťuji, že by se mi možná líbilo něco s kapotou. Aktuálně je mým bodem zájmu CBF600S cca rv. 2005 a ještě se dívám na úplně první fazery. Ale ty mi už přijdou moc sport na můj vkus.

Dále krom ježdění do práce cca 70 km denně , když na to bude počasí ( cca 4 měsíce v roce ) a výletů kolem komína, bych rád kupoval motorku s výhledem odjetí motodovolené ( láká mě směr balkán, rumunsko atd. ). Tz. která moto je vhodná i na takové dlouhé cestování? ZR-7, CBF600S, Fazer ?

A ještě jedna otázka do davu, co si myslíte o Hondě NC700X ? Kamarád ji má a nemůže si ji vynachválit. Je začátečníkem, stejně jako já. Malá spotřeba, příjemné ovládání, jen vyšší cena, než jsem do začátku ochotný dát..

Díky :)

R.

První moto ZR7 - fin. náročnost?

21.11.2014 v 16:30 | Nahoru | #44
CBF 600S je na začátek ideální volba a cestování s ní bude OK. Akorát budeš muset asi víc řadit než u ZR-7(S). Zase budeš mít novější (modernější) motorku.

Na NC700X je tady odborník Dráťa. Ten ti poradí asi nejlíp.

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

26.11.2014 v 11:05 | Nahoru | #45

Valach1989 píše: ...
Začínám se pomalu orientovat na trhu motorek, mírně odstupuji od původní ZR-7 a zjišťuji, že by se mi možná líbilo něco s kapotou. Aktuálně je mým bodem zájmu CBF600S cca rv. 2005 a ještě se dívám na úplně první fazery. Ale ty mi už přijdou moc sport na můj vkus...
R.


ZR-7 se přece dělá také v polokapotované verzi ZR-7S
img24.cz/viewer.php
img24.cz/viewer.php

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

10.2.2015 v 19:14 | Nahoru | #46
No tak nakonec jsem vzal Hondu CB500 rv. 1997. Velmi pěkná, málo jetá po jedno starším známém. Trochu jsem skončil jinde, než jsem původně plánoval, ale po setkání se s pár inzerenty krásných nebouraných moto jsem dal radši na jistotu a tu sezonu na rozježdění dám na pětikouli.

No motorka by byla, teďka ten zbytek. Jakou helmu/bundu/rukavice/kalhoty/boty k této CB500? Vím jen, že nechci kůži, ale radši textil, kvůli lepší ventilaci. Máte nějaké tipy na značky, případně konkrétní obchody ve zlínském kraji? Za každý tip moc díky, začínám teprve načítat první věci ohledně této tématiky....

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

10.2.2015 v 20:42 | Nahoru | #47

Valach1989 píše: No tak nakonec jsem vzal Hondu CB500 rv. 1997. Velmi pěkná, málo jetá po jedno starším známém. Trochu jsem skončil jinde, než jsem původně plánoval, ale po setkání se s pár inzerenty krásných nebouraných moto jsem dal radši na jistotu a tu sezonu na rozježdění dám na pětikouli.

No motorka by byla, teďka ten zbytek. Jakou helmu/bundu/rukavice/kalhoty/boty k této CB500? Vím jen, že nechci kůži, ale radši textil, kvůli lepší ventilaci. Máte nějaké tipy na značky, případně konkrétní obchody ve zlínském kraji? Za každý tip moc díky, začínám teprve načítat první věci ohledně této tématiky....



Toto už není o značkách, ale o tom, jak ti co bude sedět. I ty levnější helmy mají potřebnou certifikaci a cena se odvíjí zejména od komfortu a kvality zpracování. Helmu a boty bych kupoval nové a hlavně pořádně vyzkoušet. Ať to sedí bez kompromisů. Pěkné oblečení se dá koupit i na inzerci. Zrovna prodávám pěknou cestovní bundu se spoustou větracích otvorů na inzerci, tak se mrkni, kdybys měl zájem. Myslím, že by ti mohla být akorát.

1 reakcí na tento příspěvek První moto ZR7 - fin. náročnost?

17.3.2015 v 22:12 | Nahoru | #48
ZR7 jsem si chtěl v roce 2003 koupit novou u Kawasaki Vítovec - měl jen jednu chybu/byla zamluvená.
První hledisko byl vzhled (nahatá klasika byla, je a bude ovždy krásná - již od "pradědy" Z1 Super Four 1972), další byla cena, která se dostala pěkný kus pod 200 000,-Kč. Pak barva - nu a výbava byla také pěkná = palivoměr, vyztužená podsedlovka a příprava na držák kufrů, podsedlový zavazadelník......
Akorát si ji nakonec zámluvce koupil za mne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

18.3.2015 v 15:11 | Nahoru | #49

Franky píše: ZR7 jsem si chtěl v roce 2003 koupit novou u Kawasaki Vítovec - měl jen jednu chybu/byla zamluvená.
První hledisko byl vzhled (nahatá klasika byla, je a bude ovždy krásná - již od "pradědy" Z1 Super Four 1972), další byla cena, která se dostala pěkný kus pod 200 000,-Kč. Pak barva - nu a výbava byla také pěkná = palivoměr, vyztužená podsedlovka a příprava na držák kufrů, podsedlový zavazadelník......
Akorát si ji nakonec zámluvce koupil za mne.



Kolik tenkrát stála? Vím, že doporučená prodejní cena byla kolem 210 000 Kč. To se mi zdá docela ranec, když člověk vidí, že by za to dneska mohla být moje vysněná CB 1100.

(reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?

19.3.2015 v 22:26 | Nahoru | #50
FILODENDRON>
Byla to nahatá 2002 vyprodávaná na konci roku 2003 za 169 000,-Kč (Tehdy přišel na trh nový model SV 650 a tak byla tehdy za 199 000,-Kč).

První moto ZR7 - fin. náročnost?

19.3.2015 v 22:39 | Nahoru | #51
Necetl sem to cely, ale co se tyce nakladu na provoz, tak pod ty 3 - 4 kc/km sem se nedostal ani s trindou. Ale mam motorku jako konicek, ne jako dopravni prostredek.
Taky znam lidi, co jezdi vesmes jenom za benzin a olej a taky to de. Ja to neumim.

Naposledy editováno 19.03.2015 22:44:05
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist