jsem tady nový, takže abych se představil: 25 let, 192cm/96 kg bez zkušeností na silničním motu. Příští rok na jaře si plánuji dát dáreček a koupit si první silniční motorku. Dle témat tady pročtených to zatím vypadá na Kawasaki ZR7/ZR7S. Cenový limit na pořízení motorky bude cca do 50 000 kč. Řidičák budu rovněž zajišťovat až na jaře. K těm zkušenostem, jezdil jsem během střední školy tady po okolí na Yamaze XT600 rok cca 1990. Bylo to ale moto bez papírů, tz. jen polňačky anebo po hřebenech beskyd.
Vás se chci zeptat, kterou moto byste mi doporučili na základě mých fyzických parametrů a účelu používání.
Motorka bude používána na dojíždění do práce. Do práce to mám 70 km denně celkem. Během víkendů to vidím na výlety kolem komína a jednou za sezonu na cca 5-7 denní moto-dovolenou ( Alpy, Balkán?, Norsko? ). Jinak nepotřebuji žádnou střelbu, spíše preferuji rozumné finanční náklady jak na pořízení, tak na provoz.
Kromě výběru moto mě zajímá ještě jedna věc. Jaké jsou další náklady na to stát se motorkářem? Kolik to celkem stojí ( oblečení, počáteční servis moto, průběžný servis, pojistka, gumy ). Vím, že koupí moto to zdaleka nekončí.
Děkuji za rady do začátku a třeba někdy někam vyjedeme :).
R.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První moto ZR7 - fin. náročnost?
lajken píše: sharkis> Děkuju ti majiteli ZR-7(S) za komplexnější odpověď, o kterou jsem požádal.
Jasně cycle-ergo je super tool, kterej udělá první představu o tom, zda nohama dosáhnu na zem, případně jak moc bude mít nohy porkčený spolujezdec za mnou apod. Byla to samozřejmě první věc, na kterou jsem se díval, abych měl alespoň základní představu. Jenže z vlastní zkušenosti vím , že víc od toho čekat nemůžu a nelze se na to 100% spoléhat a vybírat dle toho motorku.
Proto jsem chtěl názor někoho, kdo ty zkušenosti má, myslím, že zaregistrovaných lidí s touhle motorkou je tu dost. Věřím, že i autora původního dotazu by to jistě zajímalo.
No nevím, troufám si odhadnout, že dobrejch 9 lidí z 10 tady na fóru o téhle stránce nemá ani ponětí a pro představu to určitě není zas až tak špatné - rozhodně lepší než nic...
Hluboce se Ti tedy tímto omlouvám, že jsem se vůbec opovážil do tohoto vlákna přispět s odkazem, který mohl někomu pomoci
...pro dobrotu na žebrotu, s neveřejnejma profilama tímto nadobro končím
P.S. Z vlastní zkušenosti - dokud si na tu motorku sám nesedneš a nevyzkoušíš jí, tak ti budou názory majitelů asi stejně tak užitečné, jako to cycle-ergo...
Naposledy editováno 06.10.2014 17:25:14
sharkis píše: No nevím, troufám si odhadnout, že dobrejch 9 lidí z 10 tady na fóru o téhle stránce nemá ani ponětí a pro představu to určitě není zas až tak špatné - rozhodně lepší než nic...
Hluboce se Ti tedy tímto omlouvám, že jsem se vůbec opovážil do tohoto vlákna přispět s odkazem, který mohl někomu pomoci
...pro dobrotu na žebrotu, s neveřejnejma profilama tímto nadobro končím
P.S. Z vlastní zkušenosti - dokud si na tu motorku sám nesedneš a nevyzkoušíš jí, tak ti budou názory majitelů asi stejně tak užitečné, jako to cycle-ergo...
Něco podobného mě také po přečtení napadlo a to jsem vlastníkem ZR-7 .
Jinak já měřím 179 cm, vážím 85 kg a je to na tu výšku OK. Myslím, že nad 185 cm už by mohla být pro dost lidí nízká. Doporučuji nechat přešít sic, protože po 100 - 150 km jízdy v kuse mě začala dost bolet prdel. Při tvé výšce už bych se podíval po nějakém cestovním enduru (např. Transalp).
Jinak dokud se na tu motorku fyzicky neposadíš, tak ti tady můžou radit na 10 stranách a stejně ti to nepomůže. PavelGT má 188 cm a je v pohodě, xy má 173 cm a je mu malá. Jsi z toho moudrý? Já tedy ne. .