bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Malá rychlost cž 250 /475
Ahoj chci se optat, protože si již nevím rady. Mám čz 250 /475 sport na 19tkách kolech. Motor jsme dělali s tatkou loni komplet celej a jde jako vítr. Problém je vtom že jak před generálkou tak i teď motorka nejede víc jak 95 km/hod. Motor je skoro přetočenej a nic. Rozeta má 56 zubů a pastorek 17. Prosím poraďte. Děkuji Martin

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 17:55 | Nahoru | #31
Já to kdysi taky řešil, kamoš měl čz 175/450 (16' kola), ne že by mu to jelo rychlej to ne, ale neměl to na 4 přetočený jak já. Tak sem laboroval s převodem a dal dozadu tu rozetu se 47 zuby, jakej pastorek do předu to už nevím, ale mám pocit, že 15 zubů. Celkem se to zlepšilo, ten motor má síle dost. Ovšem je nutný dát na čep kyvky lízátko, neboť ti řezěz pojede po kyvce. Kryt ti asi taky už nebude sedět.... já ho neměl.

S tou motorkou se stejně nedá moc lítat v dnešním provozu, brzdy tomu silně neodpovídají. Jezdi kochačku a máš to nebo to zkus s malou rozetou, investice není moc velká. Sežeň tisícihran, kup věnec rozety, naraž na unašeč a OBVAŘ cca 3* 1 cm housenka CO. Dej pozor ať to máš sousý a nešmajdá to. Nabodování nestačí uletí to a roztemování, jako na originálu z fabriky taky ne, neboť už to bejvá ožvejakný za ty leta a nedrží to.

E: Jo a ještě co mě bije do očí, dej pryč ten rámeček světla z Oktávky (dobový tuning) a dej tam co tam patří, ale jen můj názor

E1: A kolik mi to jelo nevím, ručka tachometru při vyšších rychlostech lítala jak žid v palírně.

Naposledy editováno 26.08.2014 18:01:08

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2014 v 17:59 | Nahoru | #32
zajímalo by mě, kolik lidí tu 475 doopravdy mělo.

zadní rozeta, jak již bylo řečeno 56 zubů, vepředu 17 zubů správně. Se 16kou má víc síly, je to znát. Větší kolečko jsem nikdy nezkoušel.

Kolik má najeto od generálky? Po GO je motor vždycky dost tuhej, správně se rozhejbat klidně může trvat 1-3000 km...

Jinak já loni i letos jezdil po rakouských a italských alpách na 475, takže už jsem taky na ní něco najezdil a myslim, že na to, jak je to starej stroj, jede fakt pěkně. Po rovině dám kilo jak prd, když jí nechám roztočit tak k těm 110-115 tachometrovejm jde v pohodě. Z mírnýho kopce ke 130 (opět podle tachometru analogu). Nevím, jak moc mi tachometr přeměřuje, testováno jen na těch radarech u silnic, rychlost +- max. 5km/h seděla...

Jinak předpokládám, že retěz není přepnutý, vše namazáno, kola nafouknutá, není třeba moc oleje v benzínu, motorka zajetá a jinak vše seřízeno.

Primár nevím, jestli by šel s něčim přehodit - primární kolečko je myslím atyp kvůli čepu kliky z 455, spojkovej koš stejnej jako všecky tyhle malý kejvačky.

(reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 18:14 | Nahoru | #33
zelyvel> já se přiznám, já ji neměl.

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 20:28 | Nahoru | #34
Jsem rád že sem zabloudili chlapi co mají opravdu zkušenosti s touto motorkou. Já na ní hrozně rád jezdím, ale to že se jí nechce mě vrtá hlavou právě. Já zní kilo nevytáhnu ani z kopce. Do benzínu dávám olej kvalitní co používám do pilky od Husqvarny. Nejvíc mě štve jak se motor při běžných 85 km/hod skoro přetáčí. Dnešní provoz je hroznej a při této rychlosti mám furt nějakej kamion nalepenej na brzdovém světle .

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 20:50 | Nahoru | #35
Pokud tam budeš lít olej určenej pro křoviňáky tak si koleduješ o zadření. To už raději M2T

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 20:54 | Nahoru | #36
Dávám ho 1:40 a zatím to nevykazuje nic podezřelého . Musím říct že co jezdím na tento olej tak neznám co je to pecka na svíčce.

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 21:02 | Nahoru | #37
Výfuky máš čistý vypálený? Vzduchový filtr a celý sání pod sedačkou je OK? Kola dobře nafoukaný?

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 21:11 | Nahoru | #38
výfuk je u této motorky POUZE jeden je jak novej to jsem čistil. Saní tady není origoš přes papírový filtr, ale je přími na karburátoru nasazený drátěný filtr s možností přivření vzduchu. https://www.google....cka.html%3B173%3B130

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 21:11 | Nahoru | #39
tyto oleje pro zahradní techniku časem degradují, navíc jsou dělané pro nízkoobjemové vysokootáčkové stroje.
Najdi si na jawamanii téma o olejích a nejdeš tam hodně případů, kdy se motor při použití těchto ekonesmyslů kousl...

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 21:36 | Nahoru | #40
Rád si nechám poradit. Nemám problém s tím že přejdu na jiný druh oleje. Asi zkusím někde sehnat rozetu s 52 zuby a bude problém snad vyřešen. Co já si pamatuji tak taťkoj po celou dobu co ji měl nikdy nejezdila víc jak 90km/hod.

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 21:47 | Nahoru | #41
A jaký tam máš pneumatiky? Sjetý Barumky můžou mít větší valivý odpor než nové pneumatiky. Co zkusit na tom projet někoho menšího a lehčího?

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 22:12 | Nahoru | #42
Hoj na ČZ 250/475 rok 62 jsem mel před výbrusem maximalku 120km/h tachometrových to je +- real 117km/h normální cestovní rychlost jsem měl 100km/h a jela krásně, ale už zvonil píst ve válci tak se teď sehnal novy válec a vybrus a teď už jenom 60km/h protože zajíždím :D

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 22:13 | Nahoru | #43
Chlapi, ta motorka má jet 115-120 km/h. Jestli s ní po rovince nedá víc jak 90 a motor je přetočený, tak může být problém jedině ve zpřevodování nebo v prokluzující spojce, nic jiného nepřipadá v úvahu. Něco jiného by bylo, kdyby třeba tomu motoru došel v těch 90 dech a spíše se dusil než zrychloval...

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 22:14 | Nahoru | #44
Jo a jinak ja mam maximalku v tp napsanou 120 km/h :)

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 22:15 | Nahoru | #45
Pneu jsou v poho. Loni nové oboje. Jel na ní i kámoš co je o něco těžší než záchodovej pavouk a výsledek stejný.

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 22:21 | Nahoru | #46
spojku jsme dělali při té generálce a podle mne zapíná a vypíná krásně jak má. Našel jsem zápisky mladého jezdce a je to cca 2400 km od generálky. Jak o tom špekuluju asi zkusím tu menší rozetu. 47 zubů je podle mne už hodně málo to už by asi motor nemusel pobrat s pastorkem 17 zubu. Někde snad seženu 52 zubou a ta by mohla přinést patřičné ovoce

Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 22:46 | Nahoru | #47
Škoda že to nemá otáčkoměr.....

(reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

26.8.2014 v 23:09 | Nahoru | #48

Kynklačka píše: Chlapi, ta motorka má jet 115-120 km/h. Jestli s ní po rovince nedá víc jak 90 a motor je přetočený, tak může být problém jedině ve zpřevodování nebo v prokluzující spojce, nic jiného nepřipadá v úvahu. Něco jiného by bylo, kdyby třeba tomu motoru došel v těch 90 dech a spíše se dusil než zrychloval...


Pod to se podepisuji.

(reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

27.8.2014 v 09:21 | Nahoru | #49
Habešan> To může být aji tím filtrem co tam není origo,nebo tryskama.

Malá rychlost cž 250 /475

27.8.2014 v 09:41 | Nahoru | #50
Možná, že jsem to v diskuzi přehlíd, pak se omlouvám, ale měl jsem podobný problém u sve 250 sportky Jawy. Pocitově se vytáčela až to vypadalo že se motor rozkočí ale jízdně to nebylo pořád ono. Laboroval jsem s natryskováním a měnil svíce. Např.u změny svíce z doporučované N14 na N15 (Brisk), se dala trojka točit přez 80 bez pocitu že mi proskočí ojnice nádrží. To je ale u každý moto individuální. Možná máš moc velkou hlavní trysku, možná to chce změnit předstich, ale tyhle motory (měl jsem čz 470) se rádi točej (snáž než Jawa)a někdy stačí jen dílčí poladění a motor jde hladšeji do otáčk a hranici kde sis myslel že je pro motor smrtící, hladce překoná.

Malá rychlost cž 250 /475

27.8.2014 v 12:48 | Nahoru | #51
Zkusil bych tu rozetu ;) obzvlášť jestli nikdy rychleji nejela. Pokud pak nebude mít sílu, tak je něco blbě.
Jinak co je to za názory, že je to veterán a proto se s tim musí jezdit 60? Nebo naopak, že je to fuk, protože je dílů dost? Oboje docela fuj :D
Mě 175/450 jezdí po rovině 80, problém jsou akorát kopce, to začne zpomalovat. Z kopce to nepřetáčím, ale i přes 100 jsme tam párkrát měl, a tacho měří dobře, ozkoušeno. Je kravina se bát za to vzít. Co se tomu může stát? Maže se to? Chladí se to? Ano. Motorka byla na to stavěná. Když má největší sílu, má i největší účinnost. A aspoň tak nekarbonuje.
Stačí, když s ní jezdim přes tejden do práce, ani né 2km přes město. To je pak kouře, když jedu dál a prohřeje se :D ekologové maj radost
Zvládla "plnej plyn" asi 70km po strakonický. Pořád jsem tam měl okolo 80km/h. Občas nechat z kopce odpočinout a jede se dál. Motor jede jako hodinky.

Malá rychlost cž 250 /475

27.8.2014 v 13:00 | Nahoru | #52
Jakej tam máš řetěz? O-kroužkovej řetěz něco sebere a motorku dost zpomalí.
Jinak doporučuju TKmoto, či jiný servis. Tam ti změří výkon a budeš vědět hned proč to nejede.

Malá rychlost cž 250 /475

27.8.2014 v 14:12 | Nahoru | #53
Mám taky tuhle dvěpade starou strakonickou sportku, jezdím na ní málo protože potřebuje udělat kliku, ale stovkou jede bez problémů a šla by i dál. Řetězku mám 17 zubů, rozetu ti můžu večer spočítat, z hlavy nevím kolikazubou tam mám. Ale je pravda že tyhle starý kulatice jsou spíš do síly a výdrže než do rychla. Na starý kejvačce 175ccm jawa-čz jeden testovací kopec tady vyjedu na čtyřku, zatímco u čz 175/477 musím jít za polovinou kopce na trojku.

Naposledy editováno 27.08.2014 14:16:34

2 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2014 v 17:32 | Nahoru | #54
No jak to tak čtu, tak vidím asi dvě možnosti:

1) motor je skutečně vytočen co nejvíc to jde, pak se přikláním k té prokluzující spojce či špatnému zpřevodování, pokud je primár a sekundár správný.

Mimochodem, výměna rozety za 52 nebo 46 zubou, je, myslím, jen taková špatná záplata... Raději bych hledal onen problém. Nehledě na to, že budeš muset vymýšlet úpravu krytu.

2) sice se to zdá, ale motor není úplně vytočený - pak na to může mít vliv předstih, špatná kladívka(řešil jsem nedávno, na pohled OK, ale nešlo to s nima vytočit, šlo s tim jezdit tak do těch 80-90, po výměně zase šla super), nebo například špatná tryska, pravděpodobně menší než větší, pokud se ti to nedusí. To bys mohl zjistit na svíčce podle barvy, ale chtělo by to chcípnout při jízdě na plnej plyn, aby ti to nezkreslila bohatost v jiném jízdním režimu... Nebo ti třeba můžou při jízdě přibrždovat brzdy, ale to bys je musel mít horké, nebo ten příliš napnutý řetěz...

Olej v poměru 1:40 je skoro bych řekl až na hraně, já bych dával raději 1:33 - po zajetí. Oleji do zahradní techniky nedůvěřuji, ale to je asi na každém soudruhovi. Za mě doporučuji mogul TS nebo TSF, dají se sehnat za dobrou cenu stále.

Kolik z toho maximálně vytáhneš na trojku po rovině? Mě chodí ohřátá kolem těch 90-100, sice má asi chut mi pěkně nafackovat, ale jde tam.

úplně ideální by bylo, kdybys to mohl porovnat s jinou 475, pokud nemá někdo v okolí, budeš alespon vědět, na čem jsi.

2 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

27.8.2014 v 22:37 | Nahoru | #55
Ahoj předem chci všem poděkovat za rady.Dnes jsem přehrabal dílnu a našel rozetu 47 zubů tak jsem ji tam hned vrazil. Tak tedy v současné době rozeta 47 zubů řetězové kolečko 17 zubů. Na jedničku dvojku a trojku to maže jak pes. Na trojku po rovině upaluje přes 80 km/hod , ale jak tam dám čtyřku už vůbec nemá snahu zrychlovat spíše naopak jak cítí kopec tak netáhne padá rychlost. Jinak kryt řetězu je OK. Kladívka jsem dával taky komplet nové při GO a rozdíl mezi starejma a těma novejma není žádný. Zkusím se podívat jaká je tam hlavní tryska a případně bych zkusil dát o něco větší průměr. Ještě si zahrávám s nápadem ( řešil jsem to i s chlapama na dílně v práci ) dát do předu řetězové kolečko místo se 17ti zuby jen s 15ti.

(reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

28.8.2014 v 09:51 | Nahoru | #56

zelyvel píše: No jak to tak čtu, tak vidím asi dvě možnosti:

1) motor je skutečně vytočen co nejvíc to jde, pak se přikláním k té prokluzující spojce či špatnému zpřevodování, pokud je primár a sekundár správný.

Mimochodem, výměna rozety za 52 nebo 46 zubou, je, myslím, jen taková špatná záplata... Raději bych hledal onen problém. Nehledě na to, že budeš muset vymýšlet úpravu krytu.

2) sice se to zdá, ale motor není úplně vytočený - pak na to může mít vliv předstih, špatná kladívka(řešil jsem nedávno, na pohled OK, ale nešlo to s nima vytočit, šlo s tim jezdit tak do těch 80-90, po výměně zase šla super), nebo například špatná tryska, pravděpodobně menší než větší, pokud se ti to nedusí. To bys mohl zjistit na svíčce podle barvy, ale chtělo by to chcípnout při jízdě na plnej plyn, aby ti to nezkreslila bohatost v jiném jízdním režimu... Nebo ti třeba můžou při jízdě přibrždovat brzdy, ale to bys je musel mít horké, nebo ten příliš napnutý řetěz...

Olej v poměru 1:40 je skoro bych řekl až na hraně, já bych dával raději 1:33 - po zajetí. Oleji do zahradní techniky nedůvěřuji, ale to je asi na každém soudruhovi. Za mě doporučuji mogul TS nebo TSF, dají se sehnat za dobrou cenu stále.

Kolik z toho maximálně vytáhneš na trojku po rovině? Mě chodí ohřátá kolem těch 90-100, sice má asi chut mi pěkně nafackovat, ale jde tam.

úplně ideální by bylo, kdybys to mohl porovnat s jinou 475, pokud nemá někdo v okolí, budeš alespon vědět, na čem jsi.



výměna rozety za 47 z je daní do stavu jak ta motorka byla projektovaná z fabriky.

(reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

28.8.2014 v 19:45 | Nahoru | #57
Habešan> Zkus těch 15 zubů, udělá to dost. Jinak jestli tam máš filtr z kývačky, jak si tady dával odkaz tj. jen ten košík s ocelovou vatou. Na tuhle konfiguraci bys určitě potřeboval větší hlavní trysku, abys to na plnej plyn neměl chudý.
Tak tam dej originál airbox a místo drátěnky, tam pasuje s trochou násilí filtr na JAWU 350. Má to výhodu, že je papírovej, tím pádem víc filtruje a napadají z něj špóny, motor ti poděkuje to mi věř, vzduch není tak prostý prachu, jak by se mohlo zdát a že toho vzduchu tím motorem proteče . Já to tak měl a tryskovat jinak karburátor než je v sérii nebylo nutný.

(reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

28.8.2014 v 19:53 | Nahoru | #58
Habešan> 1 zub vpředu = dva zuby vzadu..

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

28.8.2014 v 20:21 | Nahoru | #59
vzduchovej filtr tam mám zatím stále ten co je na odkazu a ted jsem ještě zkusil dát jehlu na třetí zoubek, motor šlape dobře tak uvidíme zítra pojedu do práce tak pak napíšu poznatky . Jednou se to musí podařit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malá rychlost cž 250 /475

28.8.2014 v 20:38 | Nahoru | #60
Habešan> Až se to podaří, tak to bude zadřený...kup si na honění žaponce...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Cz 250 /475 převodovka ČZ 250/475 Louhovan 1 5.8.2021 v 14:17 Dolin
chytne a po 3 vteřinách chcípne ČZ 250/475 Bláha 29 16.2.2019 v 20:08 dave-lister
Rozleštění hliníku ČZ 250/475 Kuba7211 14 15.2.2017 v 23:38 rancher
Jde nějak přihlásit ČZ 250 trial be... ČZ 250/475 Rera247 29 17.2.2015 v 19:37 jawa350Basic


TOPlist