globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Nazdárek motorkáři, chtěl bych se zeptat zda-li nevíte kde je zakopaný pes.

Jste moje záchrana před směrem do servisu

Závada: Řekl jsem si, pojedu na výlet. Příjdu k moto pokouším se nastartovat a startér neměl sílu se roztočit(chtěl, ale nebyla štáva). Tak já dutá hlava chci tomu trošku pomoci. Napojím na nabíječku abych pomohl baterce při startu a crrrrrk.....crrrrrk.. nic jiného teď při zmáčknutí startovacího tlačítka neslyším :-/

Nevíte co jsem mohl odkrouhnout?


Dík za rady

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:31 | Nahoru | #1
A není prostě mrtvá baterka?, zkus ji napřed nabít a pak změřit napětí, normální nabíječka, pokud to není nějaké samodomo by ti nic udělat neměla, běžně se jako podpora při startování se špatnou baterkou používá.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:33 | Nahoru | #2
Proste je vymlacena baterka, tak ji nech nejdriv poradne nabit a pak na to hrabej.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:35 | Nahoru | #3
A tu baterku už si nabil? Nabíječkou tomu při startu nepomůžeš ale nemělo by to ani ničemu ublížit

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:38 | Nahoru | #4
Nabij pořádně baterku a pak si zkontroluj co ti ji vybíjí, nebo jak dobíjí mašina, protože jen tak něco tu baterku neumrtví, pokud není už natolik stará, že na to má právo...

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:46 | Nahoru | #5
tak tak, baterka v haji presne tohle se mi stalo, tak jsem prochazel pojistky a premejlel, co jsem mohl podelat. Ale nakonec jsem baterku nabijel par hodin a vse v pohode. Teda baterka byla samozrejme u konce svych sil a za 14 dni jsem ji menil
nutno podotknou ze ta baterka za sebou mela xxx sezon a zabilo ji i pusteni svetel na klicek

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

21.8.2014 v 18:47 | Nahoru | #6
už nabíjím...ale mám trošku strach..

tak snad to bude tím že byla vyždímaná baterka..

baterku mi jinak proměřovali a je vpořádku. Takže jí musí něco vybíjet.

Nechám opravu na zimu..

Jinak děkuji Všem za pomoc

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 18:57 | Nahoru | #7
Mě třeba teď odešla baterka a to jsem jí měl 4 měsíce, hned na místě mi dali v krámě novou. Taky u SV. Stalo se to shodou okolností po mém prvním zmoknutí na SV. Ale nová baterka dává správné napětí, takže asi jen blbá shoda okolností a špatná baterka.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 19:04 | Nahoru | #8
Motonabíječka je ráda, když cvakne stykačem startéru, natožtak s ním ještě otáčet a mít připojenou vybitou aku..to pojede..

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 19:07 | Nahoru | #9
Jak už bylo psáno dříve, je to K.O. baterka, pokud se to bude opakovat i po plném nabití, je baterka na výměnu. Pokud by to dělalo i s novou baterkou bude v háji startovací relé...

1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 19:11 | Nahoru | #10
Nabíječka v žádném případě nedodá proud potřebný pro starter, takže její připojení k vybité baterce nepomůže - na to bys potřeboval startovací zdroj, nebo prostě připojit kvalitními startkabely ("ne zrádci v nouzi" z pumpy, nebo Kauflandu) pomocný akumulátor, klidně z auta. Tebou popisované "cvrkání", ať už cvakání, nebo "cvrčení", dělá relé starteru - při slabé baterce je to normální, dochází k cyklickému jevu vlivem změny napětí periodickým odpojováním a připojováním zátěže.
Pokud jde o nabíječku, tak pokud o byla nějaká klasika, tak u té mohla maximálně shořet pojistka, v horším případě by se zničily diody (ale to se prakticky vůbec nestává). Moderní elektronické nabíječky by měly mít ochranu proti zkratu na výstupu (starter svým příkonem de facto pro nabiječku zkrat udělá), takže těm by se nic stát nemělo.
Nech baterku naplno nabít, jak už zde zaznělo (AGM, nebo gelovou max. na 14.2V, kapalinovou klasiku se zátkami na max. 16.2V - pozor, nemusí být schopná takového napětí dosáhnout, stačí sledovat, kdy už se napětí znatelně nezvyšuje - třeba o 0.5V za 1/2 hodiny) a uvidíš. Jestli ani pak starter neutáhne, má zvýšený vnitřní odpor a je na vyhození.
Ještě může nastat zrádná situace, kdy po zapnutí starteru klesne napětí jen o tolik, že starter ještě "nápadně nezpomalí" (točí zdánlivě dobře), ale na pořádnou jiskru na svíčkách už to nestačí. Když po připojení pomocné baterky (plně nabité, na 100% dobré a kvalitními kabely) motor bez problémů chytne, jedná se přesně o tento případ a baterka je též na vyhození - ne sice úplně, ještě půjde použít třeba k napájení nějakých záložních zdrojů, autolednic apod., ale na startování už stačit nebude.

1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2014 v 20:07 | Nahoru | #11
jestli si startoval s nabijeckou tak se modli aby si ji neznicil (nabijecku) jinak motorce se nic nestane, poradne(treba i 10h) nech nabijet poradnou nabijeckou baterku a pak zkus nastartovat pokud stale nic tak kup novou

(reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

21.8.2014 v 20:52 | Nahoru | #12
knedlo> S tou formulací "pořádnou nabíječkou" jsem já osobně dost opatrný po zkušenostech, když už dost lidí si to vysvětlilo tak, že vzali obyčejnou třeba 15A nabíječku a baterku do motorky tak dorazili úplně.

1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

21.8.2014 v 23:05 | Nahoru | #13
Paradoxne je nejporadnejsi nabijecka obycejny trafo s jednou diodou, nadimenzovanym jako mekkej zdroj...vim ze to majitele vsech tech übernabijecek s pomalu umelou inteligenci neradi ctou, ale je to tak...oloveny zdroje proste maji radi zvlneni...

(reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 00:25 | Nahoru | #14
Bandaska> Přesně tak, jednocestné usměrnění a ještě paralelní "reverzační" odpor mezi výstupními svorkami - to hodně pomáhá snížení plynování a desulfataci, když se tím nastaví "reverzní" proud cca na desetinu nabíjecího. Větší frajeřina je doplnit odpor tranďákem, který se v "aktivních" půlvlnách zavírá, aby odpor zbytečně "nežral" nabíjecí proud ze zdroje, ale to už není tak nezbytné. Ty "übernabíječky" jsou dobré leda tak na udržování, nebo dobití dobré baterky, ale u silně vybité, nebo zasulfatované, jsou na... podpapírník.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 07:30 | Nahoru | #15
J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 09:50 | Nahoru | #16

charlie.vtx1800 píše: J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.

No, tak hlavne u tekuteho elektrolytu je kravina to nabijet se zasroubovanejma spuntama ...

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 10:52 | Nahoru | #17
Pokud šla baterka do nuly, možná by to chtělo dobrou nabíječku s možností revitalizace baterie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:07 | Nahoru | #18

charlie.vtx1800 píše: J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.



Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:18 | Nahoru | #19

Medved píše: No, tak hlavne u tekuteho elektrolytu je kravina to nabijet se zasroubovanejma spuntama ...


Sme si nerozuměli. Samo, že ji nabíjim s povolenejma zátkama, nejsem zas úplně blbéééj. Ale měl sem na mysli, že po nabití ty zátky naplno na chvíli odklopim. Mít je odklopený při nabíjení je taky na nic, pak ti zas kyselina prská okolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:27 | Nahoru | #20

miguel323 píše: Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...


No tak u běžný baterky s tekutým elektrolitem je známkou nabití (při správným napětí nabíječky a pokud se jedná o obyčejnou nabíječku ) že začne plynovat. A pokud začne plynovat před úplným nabitím, tak je v háji baterka - což taky běžně může někdo přehlídnout. Že je o hubu si hrát u nabíjený baterky s jiskrama (např. odpojit kleště nabíječky od pólů baterky dřív než vypnu nabíječku) je jasný, jen sem chtěl upozornit, že to hrozí i u čerstvě nabitý baterky která nebyla vyjmutá z vozidla - když třeba někdo nabíjí přes nějakou zásuvku atd. Prostě ta směs vodík a kyslík může být někde okolo baterky, nebo přímo v baterce nad elektrolitem a pokud třeba u starší baterky někde přeskočí jiskřička při startování, kdy teče velkej proud a může se někde projevit přechodovej odpor na nějaký oxidaci tak je vymalováno. Toť vše.

(reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:54 | Nahoru | #21

charlie.vtx1800 píše: No tak u běžný baterky s tekutým elektrolitem je známkou nabití (při správným napětí nabíječky a pokud se jedná o obyčejnou nabíječku ) že začne plynovat. A pokud začne plynovat před úplným nabitím, tak je v háji baterka - což taky běžně může někdo přehlídnout. Že je o hubu si hrát u nabíjený baterky s jiskrama (např. odpojit kleště nabíječky od pólů baterky dřív než vypnu nabíječku) je jasný, jen sem chtěl upozornit, že to hrozí i u čerstvě nabitý baterky která nebyla vyjmutá z vozidla - když třeba někdo nabíjí přes nějakou zásuvku atd. Prostě ta směs vodík a kyslík může být někde okolo baterky, nebo přímo v baterce nad elektrolitem a pokud třeba u starší baterky někde přeskočí jiskřička při startování, kdy teče velkej proud a může se někde projevit přechodovej odpor na nějaký oxidaci tak je vymalováno. Toť vše.



Hele, to se mýlíš, plynování není známkou nabití, to je pouze známkou překročení plynovacího napětí, což je cca 14,40V - záleží na více faktorech(teplota, kondice, chemická čistota)- ...známkou nabití je nabíjecí proud v řádu jednotek až desítek miliampér při dosažení tohoto napětí.....to že baterka "vaří" neznamená že je nabitá...

(reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:54 | Nahoru | #22

charlie.vtx1800 píše: Sme si nerozuměli. Samo, že ji nabíjim s povolenejma zátkama, nejsem zas úplně blbéééj. Ale měl sem na mysli, že po nabití ty zátky naplno na chvíli odklopim. Mít je odklopený při nabíjení je taky na nic, pak ti zas kyselina prská okolo.

tak to jo .

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 13:58 | Nahoru | #23
Stačí to trošku dobít a pak to natoč přes nabíječku. Nic to neudělá. Při velkým odběru ti maximálně praskne pojistka na nabíječce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

23.8.2014 v 14:28 | Nahoru | #24

Medved píše: No, tak hlavne u tekuteho elektrolytu je kravina to nabijet se zasroubovanejma spuntama ...


Ano u asi tak 50rocnej baterky. U dnesnych je kravina povolovat zatky z ineho dovodu nez dolievanie elektrolytu. Nastastie kvoli tymto ludovym poveram z dalekej minulosti ma uz mnozstvo olovenych akumulatorov zatky ukryte alebo aspon prelepene nalepkou aby sa k nim "kutilovia" tak lahko nedostali. agm uz maju v 100% pripadoch zatky ukryte (aj ked da sa k nim dostat) a nemaju sa vobec odstuplovavat ani dolievat (iba ak by ich niekto nedopatrenim nechal "vyvriet"). 99% olovenych akumulatorov ma uz niekolko desatroci odvetravaci labyrint a agm dokonca s pretlakovymi zatkami. A na moto sa ina nez agm baterka ani neoplati kupovat kvoli vyssim vibraciam nez su v aute. Original ani ine nemontuju. Gelove sa velmi kupovat neoplati, pretoze maju nizsi startovaci prud vzhladom na rozmery nez agm, uz len kvoli fyzikalnym vlastnostiam elektrolytu. Ci maju vyssiu zivotnost je otazne.

(reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

23.8.2014 v 18:29 | Nahoru | #25
Peter3P> Divil by ses, ale baterka, kterou jsem po 10 letech nedávno vyhodil z veterána (už neudržela kapacitu a po týdnu nedokázala nastartovat) sice měla odvětrávací labyrint i s nátrubkem na hadici, ale pokud se nepovolily špunty, tak právě z nátrubku znatelně "rosila". A to "nevařila" o nic víc, než normálně.

E: Řeč jest o této baterce - je tam popsaný i stav. Momentálně mám v autě stejnou, jen jiná barva a jiný výrobce a nemá už na odfuku nasazený nátrubek, jen otevřenou díru. Po zkušenosti s tou předchozí při nabíjení této raději špunty povolím.

Naposledy editováno 23.08.2014 22:55:48

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

23.8.2014 v 21:48 | Nahoru | #26
Přes nabíječku jsem několikrát startoval, ale běžné nabíječky na to nejsou stavěné!! Měřák proudu lítal od dorazu k dorazu a po pár vteřinách točení se spálila 30A pojistka.

1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

24.8.2014 v 07:07 | Nahoru | #27
kdyz sem mel vybitou baterku na pegasu, tak sme litali se svarou po dedine jak pitomci a roztlaceli to. nicmene se dycky podarilo :)

(reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

24.8.2014 v 15:09 | Nahoru | #28
ufafil> Nedávno kus od našeho baráku kluk montoval Varana s nefunkčním reglerem a měl baterku vymlácenou tak, že ani nesepla relátko a se 100A zátěžákem šla okamžitě na nulu. A také se mu povedlo motorku nakopnout roztlačením. I když malý Varan má možná zapalovací jednotku napájenou přímo z magneta a na baterce nezávislou - teď to ale z hlavy nevím jistě.

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

24.8.2014 v 18:39 | Nahoru | #29
dej tu nabijecku jeste do zastrcky! at nevybijis tu mrtvou baterku

pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

25.8.2014 v 10:39 | Nahoru | #30
Baterka po smrti kup novou, měl jsem stejnej problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist