globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Nazdárek motorkáři, chtěl bych se zeptat zda-li nevíte kde je zakopaný pes.

Jste moje záchrana před směrem do servisu

Závada: Řekl jsem si, pojedu na výlet. Příjdu k moto pokouším se nastartovat a startér neměl sílu se roztočit(chtěl, ale nebyla štáva). Tak já dutá hlava chci tomu trošku pomoci. Napojím na nabíječku abych pomohl baterce při startu a crrrrrk.....crrrrrk.. nic jiného teď při zmáčknutí startovacího tlačítka neslyším :-/

Nevíte co jsem mohl odkrouhnout?


Dík za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:07 | Nahoru | #1

charlie.vtx1800 píše: J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.



Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování

22.8.2014 v 11:27 | Nahoru | #2

miguel323 píše: Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...


No tak u běžný baterky s tekutým elektrolitem je známkou nabití (při správným napětí nabíječky a pokud se jedná o obyčejnou nabíječku ) že začne plynovat. A pokud začne plynovat před úplným nabitím, tak je v háji baterka - což taky běžně může někdo přehlídnout. Že je o hubu si hrát u nabíjený baterky s jiskrama (např. odpojit kleště nabíječky od pólů baterky dřív než vypnu nabíječku) je jasný, jen sem chtěl upozornit, že to hrozí i u čerstvě nabitý baterky která nebyla vyjmutá z vozidla - když třeba někdo nabíjí přes nějakou zásuvku atd. Prostě ta směs vodík a kyslík může být někde okolo baterky, nebo přímo v baterce nad elektrolitem a pokud třeba u starší baterky někde přeskočí jiskřička při startování, kdy teče velkej proud a může se někde projevit přechodovej odpor na nějaký oxidaci tak je vymalováno. Toť vše.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist