Jste moje záchrana před směrem do servisu
Závada: Řekl jsem si, pojedu na výlet. Příjdu k moto pokouším se nastartovat a startér neměl sílu se roztočit(chtěl, ale nebyla štáva). Tak já dutá hlava chci tomu trošku pomoci. Napojím na nabíječku abych pomohl baterce při startu a crrrrrk.....crrrrrk.. nic jiného teď při zmáčknutí startovacího tlačítka neslyším :-/
Nevíte co jsem mohl odkrouhnout?
Dík za rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
charlie.vtx1800 píše: J.M.K.> Je nabíječka a nabíječka. Mám nabíječku, která dává až 40 A (jde přepnout i jako startovací zdroj na 5 s cca 150 A) a i v režimu nabíjení je schopná pomoct baterii která není 100% v nastartování. I těch 40-50 A co dodá při startu je sakra znát, navíc udrží i napětí při startu. Ale je fakt, že běžná nabíječka s 5-10 A nezmůže nic.
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.
Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
miguel323 píše: Nabit do plynovani....hmmmm zajimavy,takze az si prdne,tak ji odpoj....To ze se uvolnuje nepatrne mnozstvi vodiku a kysliku nas ucili uz na zakladce...Takze nejen tesne po nabijeni,ale i pri nabijeni ti muze explodovat,kdyz si u ni budes hrat s nejakym "jiskridlem",nebo ohnem...
No tak u běžný baterky s tekutým elektrolitem je známkou nabití (při správným napětí nabíječky a pokud se jedná o obyčejnou nabíječku ) že začne plynovat. A pokud začne plynovat před úplným nabitím, tak je v háji baterka - což taky běžně může někdo přehlídnout. Že je o hubu si hrát u nabíjený baterky s jiskrama (např. odpojit kleště nabíječky od pólů baterky dřív než vypnu nabíječku) je jasný, jen sem chtěl upozornit, že to hrozí i u čerstvě nabitý baterky která nebyla vyjmutá z vozidla - když třeba někdo nabíjí přes nějakou zásuvku atd. Prostě ta směs vodík a kyslík může být někde okolo baterky, nebo přímo v baterce nad elektrolitem a pokud třeba u starší baterky někde přeskočí jiskřička při startování, kdy teče velkej proud a může se někde projevit přechodovej odpor na nějaký oxidaci tak je vymalováno. Toť vše.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |