Jste moje záchrana před směrem do servisu
Závada: Řekl jsem si, pojedu na výlet. Příjdu k moto pokouším se nastartovat a startér neměl sílu se roztočit(chtěl, ale nebyla štáva). Tak já dutá hlava chci tomu trošku pomoci. Napojím na nabíječku abych pomohl baterce při startu a crrrrrk.....crrrrrk.. nic jiného teď při zmáčknutí startovacího tlačítka neslyším :-/
Nevíte co jsem mohl odkrouhnout?
Dík za rady
1 reakcí na tento příspěvek pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Pokud jde o nabíječku, tak pokud o byla nějaká klasika, tak u té mohla maximálně shořet pojistka, v horším případě by se zničily diody (ale to se prakticky vůbec nestává). Moderní elektronické nabíječky by měly mít ochranu proti zkratu na výstupu (starter svým příkonem de facto pro nabiječku zkrat udělá), takže těm by se nic stát nemělo.
Nech baterku naplno nabít, jak už zde zaznělo (AGM, nebo gelovou max. na 14.2V, kapalinovou klasiku se zátkami na max. 16.2V - pozor, nemusí být schopná takového napětí dosáhnout, stačí sledovat, kdy už se napětí znatelně nezvyšuje - třeba o 0.5V za 1/2 hodiny) a uvidíš. Jestli ani pak starter neutáhne, má zvýšený vnitřní odpor a je na vyhození.
Ještě může nastat zrádná situace, kdy po zapnutí starteru klesne napětí jen o tolik, že starter ještě "nápadně nezpomalí" (točí zdánlivě dobře), ale na pořádnou jiskru na svíčkách už to nestačí. Když po připojení pomocné baterky (plně nabité, na 100% dobré a kvalitními kabely) motor bez problémů chytne, jedná se přesně o tento případ a baterka je též na vyhození - ne sice úplně, ještě půjde použít třeba k napájení nějakých záložních zdrojů, autolednic apod., ale na startování už stačit nebude.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pří nabijení jsem se pokusil o nastartování
Jinak ještě perlička ze života: Bacha na startování bezprostředně po nabíjení baterie! Už se mi jednou baterie roztrhla - byla dost vymlácená, takže se nechala nabíjet a po startu rána a kyselina všude kolem. Zřejmě plynovala a při startu to někde zajiskřilo. Takže po delším nabíjení už nechám baterii třeba půl hodinky oddechnout, případně u dolévací klasiky odšroubuju zátky a nechám odvětrat. Nabít do plynování, odpojit káble a hned nastartovat může být o hubu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |