globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

(reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 21:09 | Nahoru | #61
jean192> Maila jsem Ti poslal, tak dej vědět, jestli dorazil. A ozvi se i dříve Když budeš chtít, tak Ti pošlu foto ze stavby. Můžeš mi radit

Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 22:39 | Nahoru | #62
No ja toho moc neporadím, ale foto si rád pozriem. Ja som taký septik, čo sa tej hmotnosti týka a veliký suterén, ked treba používať cudzie termity!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 23:26 | Nahoru | #63
bafse>

coffman> Díky za příspěvek.Hmotnost neodhaduji. Bud´ si jednotlivé komponenty vážím a nebo se snažím informace sehnat a ověřuji si je. Např. hmotnost motoru cca 600cm např. z Horneta nebo Bandita je okolo 70kg atd. Zatížení odvozuji z letecké ultralehké praxe, kdy sedadlo musí být navrženo na min. 90kg, vzhledem k tomu, že už nejsem docent a Amerika je zajímavý potenciální trh, tak tříkolák musí uvézt dva čuníky a musí se do něj i vejít

No nemáš s tím zrovna malé plány .Tak snad máš trochu představu co tě všechno čeká, nedej bože nějaký úspěch to máš další problém-Čínu, viz. třeba firma Blata .K té váze např. ty motorky cos udal mají sami kolem 200kg a to co tu hmotnost na nich hlavně dělá tak musíš stejně použít nebo nějak nahradit, dle mě naopak ještě dost připočítat-musíš řešit víc věcí-dvě přední kola včetně zavěšení, nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde ), zřejmě pro homologaci airbag ,ABS,pásy + různé výztuhy pro zajištění pevnosti při deformačních testech. To ti na samotnou karoserii a sedadla moc nezbývá do 300kg?Netvrdím že dosáhnout tu hmotnost nejde ale určitě ne levně.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 10:01 | Nahoru | #64
300kg? Neuverim dokud neuvidim. Kazdopadne fandim a preju uspech

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:05 | Nahoru | #65
MARTlN> Děkuji za držení palců Chceš vědět nějaké podrobnosti?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:10 | Nahoru | #66
Ak to dostane do 450 kg, možno by sa to dalo homologovať ako motorku, síce by sa musela používať prilba, ale nemusel by riešiť bezpečnosť

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:16 | Nahoru | #67
coffman> S Čínou to je jednoduché, nemám velkopodnikatelské plány. Když se to povede, tak by si přál z Tříkoláku pouze živobytí. A myslím si, že jsou stále lidé, kteří preferují osobní kontakt, byť třeba přes Skype. Vem si kolik věcí si dnes musíš koupit a když chceš poradit s jejich používání a nebo je reklamovat, tak není nikde nikdo. Takže bych si chtěl první zákazníky vybrat a nadruhou stranu nepředpokládám, že by se na Tříkoláka stála fronta Ale myslím si, že se najde dost lidí, kteří si myslí, že si z nás velké firmy dělají prdel.Takže jestli Tříkoláka chceš bude nejlepší, když si ho přijedeš vyrobit. Tedy hlavní komponenty. Nemělo by to trvat déle jak 3-4 dny, pak si odvezeš stavebnici. Airbagy nebudou, stále by měl být Tříkolák blíže motocyklu, než autu a třeba na čtyřkolce aké airbag nemáš.

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:20 | Nahoru | #68
jean192> Tak nějak byh si to představoval s tou homologací, těch kategorií je hodně a v současnosti v tom ještě plavu. Ne že bych tento problém ignoroval, ale dávám v současné době přednost vlastní stavbě. Fotky Ti pošlu po víkendu.Mám je ve svém počítači a ten uvidím až v pondělí.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:25 | Nahoru | #69
Budu sledovat vlakno a zajima me, jak to dopadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:30 | Nahoru | #70
coffman> Cenu řeším docela zásadně. Už proto, že těch peněz nemám na rozdávání.Na druhou stranu si myslím, že se dá stále užít spousta legrace. A že si z nás dělají třeba automobilky prdel. Tak za tím si stojím. Uvedu příklad: Víš jakou má pevnost ocel na výrobu běžné karoserie? Teď Ti neřeknu přesné číslo, ale vím, že není nic moc, protože by to nešlo lisovat. A např běžný laminát, je na tom podobně jako kvalitní ocel. A teď se podrž 1m3 váží asi 1500 kg oproti oceli s 7900kg.A že nemůžou být auta z laminátu, tomu snad sám nevěříš

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:34 | Nahoru | #71
MARTlN> Sleduj si vítán, ale pošli mi nějakou svou adresu, kam Ti pošlu informace o stavbě. Budu asi dělat nějaké webowky na podporu stavby Tříkoláka. A budu samozřejmě rád, když mě budeš sledovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:57 | Nahoru | #72

bafse píše: J.M.K.> Píšeš celkem rozumě. Chtěl by ses nějak zapojit do projektu?



Rád bych, ale tolik času a už ani motivace bohužel v poslední době nemám. A dělat nějaké strojnické výpočty, výkresy, natož jezdit přímo někam přes půl republiky na dílnu, to už bych vůbec nezvládal, ani finančně. Dát sem tam nějaký návrh do placu, to ano, ale být přímo jedním ze "spolukonstruktérů", na to se vážně necítím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 12:37 | Nahoru | #73
J.M.K.> Díky za upřímnost. Alspoň mi poraď. Původně měl být tříkolák co se týká ochrany před nepohodou stejně nekompromisní, jako běžný motocykl. V poslední době přemýšlím o střeše. Co Ty na to? Jinak co se týká pomoci, nechtěl jsem Tvé peníze a ani jsem nečekal, že bys měl někam jezdit.Spíše naopak. Píšeš, že jsi z Jindřichova Hradce.Je to ostuda, ale ještě jsem tam nebyl, ale říká se, že je to hezké město.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 14:22 | Nahoru | #74
bafse>Hlavně vedle J. Hradce Česká Kanada stojí za to .Podle toho jak to popisuješ tak to spadá do kategorie vozidel L5 a tam váha nad 400kg moc nemění(něco tedy ano). Pokud to chceš dostat na papíry tak bys měl začít právě u těch paragrafů, aby ses vyhnul zbytečným konstrukčním problémům popř. nebyl zklamán že to nejde(hlavně finančně). Předpokládám že chceš použít laminát jako samonosnou konstrukci což musíš ověřit(nejlépe výpočty) zda vyjde lépe než v kombinaci s příhradovým rámem to už je boj konstruktéra . Tvá představa sériové výroby se mě taky líbí taková socialistická .

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 15:44 | Nahoru | #75
Všechno jde když se chce . Ale bude to boj . Já když jsem se pustil do dokončení Trike a následně do jeho otypování pro provoz . Hodně lidí mě považovalo za blázna. Je pravda ,že často jsem už toho měl plné zuby.Pořád samé papírování a testování. Tak ale povedlo se Proto ti držím palce a fandím ti Na muj prvni Trike jsem čekal skoro dva roky ,než jsem udělěl veškeré testy . Přeji ti zažít ten pocit jak jedeš krajinou a to co tě veze má na rámu vyražené tvé jmeno jako výrobce https://www.faceboo...pino/205946492877133

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 15:50 | Nahoru | #76
bafse> a co něco takového ? Myslím, že konstrukčně by to bylo jednodušší a vypadá to pěkně. Být něco takového na trhu jako stavebnice s cenou okolo 100 000,- (samozřejmě s použitých dílů, jako motor, kola atd...) tak bych do toho já osobně okamžitě šel a klidně se i nějakým způsoběm podílel na zrodu. Ještě to upravit na dvě sedačky, a byla by to uplá bomba

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 16:26 | Nahoru | #77
Trocha inspirace....a tady...
Ale jak je typicky české, vycházel bych asi z velomobilu a místo šlapacího aparátu přidal motor.
wiki a ještě tohle by mohlo být inspirativní, začíná se mi to líbit čím dál tím víc!
Inspirace je dost...

Naposledy editováno 23.08.2014 18:32:28

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 17:40 | Nahoru | #78
Bafse, moderné ocele na lisovanie sú kurevsky pevné, aby si sa nesklamal. Ved matrice sú aj patrične drahé, ide to do milionov eur. Tebe aj tak ostáva jediný rozumný materiál CrMb oceľ na lietadlá a trochu toho laminátu. Prípadne s tým nejak vymrdať a nadizajnovať to tak, aby sa dalo použiť letecké plátno. S povrchovou úpravou to bez dotyku nie je poznať a znese to strašné veci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:16 | Nahoru | #79
Dzgofmann> Díky za příspěvek. Tohle vozidlo vypadá prima. V konstrukci už mám celkem jasno. Samonosná skořepina. A ani z bezpečností to nebude tak špatné. Fakt by Tě to zajímalo více?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:21 | Nahoru | #80
bafse> O penězích jsem ani neuvažoval tak, jak jsi to možná pochopil Ty. To je spíš nedorozumění a nebral jsem to nijak zle. Střechu bych každopádně udělal, jelikož jinak by musel být celý interiér voděodolný, odtokové díry v podlaze (klidně uzavíratelné, aby za sucha tudy zbytečně nelétal bordel dovnitř - i když to vy se dalo vyrychtovat výtokovými hubicemi nasměrovanými dozadu) a hlavně, na rozdíl od motocyklu, tady by bpři "klasickém" řešení autosedadla hrozilo, že se při slejváku sedadlo změní v "jezero", což, řečeno slovy Š+G, vada dosti podstatná jest, jelikož řidič zde těžko bude jezdit v nepromokavém koženém mundůru. Musely by být mezera i mezi sedákem a opěrákem a ani tak to nezachrání řidiče od "promáčené prdele".
Takže střechu každopádně a já osobně bych udělal jednoduchou plátěnou, skládací, zhruba něco na způsob velorexu - ta by vyšla dost lehká a snad každému zájemci bude stačit ruční, nebude trvat na elektrických servech. Laminátová, jako byla na "staré" Felicii, moc praktická není pro "neskladnost" a navíc by podle mě byla těžší, jak plátěná a jednoduchým rámem z duralových trubek. A jinak, nechci, aby to vyznívalo jako sebechvála, ale Hradec byl (a možná ještě je) jeden čas vyhlášen nejlepším městem v ČR pro život - jak ohledně kvality, tak ohledně nákladů.

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:24 | Nahoru | #81
jean192> Moderní ocely jsou pevné, ale ten laminát je pevný pomalu stejně. Ale ocel váží 7900 kg/ 1m3 a laminát cca 1500 kg/m3 to znamená, že je cca 4,5 lehčí laminát, než ocel. Takže si představ, že kde najdeš u auta třeba 2mm plech, tak laminát by mohl mít 9mm. Nevím jestli jsi někdy slyšel o Lotusu Elise z roku asi 1959. To auto má samonosnou laminátovou karoserii a na silnici nebo okruhu se neztratí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:30 | Nahoru | #82
J.M.K.> Dík za představení Tvého města Budu tam muset asi uspořádat jeden s prvních srazů Tříkoláků Díky za radu ohledně střechy, ty díry nejsou špatný nápad. I když vím, že třeba známého Suzuki Samurai je měl, tak se mi tahle vychytávka vykouřila z hlavy.Budu si to muset někam zapsat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:33 | Nahoru | #83
bafse> Samuraie do detailu neznám, ale u toho bych se vzhledem k jeho určení odtokům nedivil. Ale nic to nemění na tom, že střechu to chce každopádně - už jen proto, že ne každý bude mít garáž a co pak po silném slejváku, natož když v zimě třeba přes noc napadne 30cm sněhu - jako bude zevnitř vymetat? I když snad každého by napadlo hodit přes auto alespoň plachtu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:35 | Nahoru | #84
rancher> Opět díky za inspiraci.Jenom bych si řekl, že si ze mě děláš prdel.Ne, proto co posíláš, ale proto, že posíláš věci, které se mi líbí a třeba jsem se o nich bavil se známými.Takže bych řekl, že mě znáš.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:36 | Nahoru | #85
Bafse: no ono neni vse jen o pevnosti v tahu .... A v seriove vyrobe je laminat lehce mimo, nebo ty ho dokazes do forem ukladat strojne ? A i kdyby tak vyrobni cas na laminatovej panel je trosku jinde nez sjeti lisu...

Tzn duvod proc seriova auta nejsou z laminatu neni protoze nas chtej automobilky podvest , ale ze by sis asi laminatovou fabii za milion nebo vic asi nekoupil....

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 18:40 | Nahoru | #86
-.PEPINO.> Moc děkuju o podporu a jsem moc rád, že jsi se ozval. Poradíš mi prosím , kde začít ohledně schvalování?

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:00 | Nahoru | #87
assassin> Laminátovou fabii bych si za milion nekoupil. Problém proč to automobilky nedělají jsi vystihl. Ale já rozhodně nechci bouchat několiset tisíc tříkoláků za rok. V Anglii existovalo autíčko Midas a jeho oproti Tříkoláku nesrovnateně složitější karoserii včetně dveří se dařilo vylaminovat za asi 130 hodin. Na vývoji se podílel i Gordon Murray a bariérovou zkouškou auto procházelo tak, že si ho některé automobilky koupily, protože nechápaly. U tříkoláka by sis měl být schopen vylaminovat hlavní sadu dílů za cca 3-4 dny, takže i kdyby to dělal za Tebe někdo z mého pohledu silně rozežranej, tak by si za práci neměl říci více než 12000 Kč, materiál na šasi, kde hmotnost vychází mezi 50-60 Kg by jsi dal asi 20000Kč, něco bych si řekl asi za půjčení forem. Myslí, že to jsou přijatelné podmínky za získání Tříkoláka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:10 | Nahoru | #88
bafse> Pár let se motám okolo všeho, co má tři kola, ale není nutno vymýšlet vymyšlené, jen je třeba správně upravit použití...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:11 | Nahoru | #89
J.M.K.> Takže asi tu střechu fakt budu muset vymyslet. O provozu v zimě jsem zatím nepřemýšlel, ale proč ne

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 19:15 | Nahoru | #90
rancher> Ty šlapadla co jsi poslat to byla moje srdcovka. Uviděl jsem jednu ve VTM v deseti letech,. Bylo to jak rána do hlavy, do srdce a nebo jako voodoo Nejeden školní sešit od té doby padl na superprojekty Jenom časem přibil motor. Přece jenom už mám své roky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist