globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 23:26 | Nahoru | #1
bafse>

coffman> Díky za příspěvek.Hmotnost neodhaduji. Bud´ si jednotlivé komponenty vážím a nebo se snažím informace sehnat a ověřuji si je. Např. hmotnost motoru cca 600cm např. z Horneta nebo Bandita je okolo 70kg atd. Zatížení odvozuji z letecké ultralehké praxe, kdy sedadlo musí být navrženo na min. 90kg, vzhledem k tomu, že už nejsem docent a Amerika je zajímavý potenciální trh, tak tříkolák musí uvézt dva čuníky a musí se do něj i vejít

No nemáš s tím zrovna malé plány .Tak snad máš trochu představu co tě všechno čeká, nedej bože nějaký úspěch to máš další problém-Čínu, viz. třeba firma Blata .K té váze např. ty motorky cos udal mají sami kolem 200kg a to co tu hmotnost na nich hlavně dělá tak musíš stejně použít nebo nějak nahradit, dle mě naopak ještě dost připočítat-musíš řešit víc věcí-dvě přední kola včetně zavěšení, nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde ), zřejmě pro homologaci airbag ,ABS,pásy + různé výztuhy pro zajištění pevnosti při deformačních testech. To ti na samotnou karoserii a sedadla moc nezbývá do 300kg?Netvrdím že dosáhnout tu hmotnost nejde ale určitě ne levně.

(reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:16 | Nahoru | #2
coffman> S Čínou to je jednoduché, nemám velkopodnikatelské plány. Když se to povede, tak by si přál z Tříkoláku pouze živobytí. A myslím si, že jsou stále lidé, kteří preferují osobní kontakt, byť třeba přes Skype. Vem si kolik věcí si dnes musíš koupit a když chceš poradit s jejich používání a nebo je reklamovat, tak není nikde nikdo. Takže bych si chtěl první zákazníky vybrat a nadruhou stranu nepředpokládám, že by se na Tříkoláka stála fronta Ale myslím si, že se najde dost lidí, kteří si myslí, že si z nás velké firmy dělají prdel.Takže jestli Tříkoláka chceš bude nejlepší, když si ho přijedeš vyrobit. Tedy hlavní komponenty. Nemělo by to trvat déle jak 3-4 dny, pak si odvezeš stavebnici. Airbagy nebudou, stále by měl být Tříkolák blíže motocyklu, než autu a třeba na čtyřkolce aké airbag nemáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 11:30 | Nahoru | #3
coffman> Cenu řeším docela zásadně. Už proto, že těch peněz nemám na rozdávání.Na druhou stranu si myslím, že se dá stále užít spousta legrace. A že si z nás dělají třeba automobilky prdel. Tak za tím si stojím. Uvedu příklad: Víš jakou má pevnost ocel na výrobu běžné karoserie? Teď Ti neřeknu přesné číslo, ale vím, že není nic moc, protože by to nešlo lisovat. A např běžný laminát, je na tom podobně jako kvalitní ocel. A teď se podrž 1m3 váží asi 1500 kg oproti oceli s 7900kg.A že nemůžou být auta z laminátu, tomu snad sám nevěříš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:42 | Nahoru | #4

coffman píše: ....nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde )...


Když vybere správně zapalování a naučí startér roztočit se pozadu (neznám konstrukci startérů v autě, kolik práce by to obnášelo), tak není problém. Třeba IMFsoft dělá zapalování pro Velorexy, co se může točit na obě strany.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist