už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman> Díky za příspěvek.Hmotnost neodhaduji. Bud´ si jednotlivé komponenty vážím a nebo se snažím informace sehnat a ověřuji si je. Např. hmotnost motoru cca 600cm např. z Horneta nebo Bandita je okolo 70kg atd. Zatížení odvozuji z letecké ultralehké praxe, kdy sedadlo musí být navrženo na min. 90kg, vzhledem k tomu, že už nejsem docent a Amerika je zajímavý potenciální trh, tak tříkolák musí uvézt dva čuníky a musí se do něj i vejít
No nemáš s tím zrovna malé plány .Tak snad máš trochu představu co tě všechno čeká, nedej bože nějaký úspěch to máš další problém-Čínu, viz. třeba firma Blata .K té váze např. ty motorky cos udal mají sami kolem 200kg a to co tu hmotnost na nich hlavně dělá tak musíš stejně použít nebo nějak nahradit, dle mě naopak ještě dost připočítat-musíš řešit víc věcí-dvě přední kola včetně zavěšení, nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde ), zřejmě pro homologaci airbag ,ABS,pásy + různé výztuhy pro zajištění pevnosti při deformačních testech. To ti na samotnou karoserii a sedadla moc nezbývá do 300kg?Netvrdím že dosáhnout tu hmotnost nejde ale určitě ne levně.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
coffman píše: ....nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde )...
Když vybere správně zapalování a naučí startér roztočit se pozadu (neznám konstrukci startérů v autě, kolik práce by to obnášelo), tak není problém. Třeba IMFsoft dělá zapalování pro Velorexy, co se může točit na obě strany.