globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:42 | Nahoru | #1

coffman píše: ....nějak řešit zpátečku(jednoduše jako na Velorexu to asi nepůjde )...


Když vybere správně zapalování a naučí startér roztočit se pozadu (neznám konstrukci startérů v autě, kolik práce by to obnášelo), tak není problém. Třeba IMFsoft dělá zapalování pro Velorexy, co se může točit na obě strany.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 21:52 | Nahoru | #2
DreitTheDragon> Díky za typ. Zatím jsem spíš přemýšlel o přídavné elektromotoru,ale v tomhle ještě nemám jasno. Např. některé těžké motocykly BMW používají pro pohon zpátečky startér a aby couvání nevytlouklo baterii, tak se samočině zvednou volnoběžné otáčky. Naproti tomu vůz Rocket od Gordona Murraye poháněný motorem z R1 používá mechanický systém a kolik tam je rychlostí dopředu, tak tolik jich je i dozadu stejně jako u Velorexu. Takže to může být pěkný fofr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

23.8.2014 v 23:54 | Nahoru | #3

DreitTheDragon píše: Když vybere správně zapalování a naučí startér roztočit se pozadu (neznám konstrukci startérů v autě, kolik práce by to obnášelo), tak není problém. Třeba IMFsoft dělá zapalování pro Velorexy, co se může točit na obě strany.



Když se použije nějaký motocyklový motor, tak tam zpravidla startery mají stator s magnety, takže by stačilo přehodit přívody (aby se přepólovala jen kotva, ne i stator). Horší je, že starter je kostřen do pláště motoru, takže by bylo třeba odpojit ukostřený uhlík a vyvést od něho vývod a reverzní spínání je pak nejsnazší udělat dvěma přepínacími relátky, kde na vývody pohyblivých kontaktů jsou připojeny přívody starteru (přívody od uhlíků) a "klidové" (tj. při odpadlém relátku spojené) kontakty jsou napojené na kostru a "živé" (tj. spojené při přitaženém relátku) kontakty na napájecí napětí. Pak je směr proudu na přívodech starteru určen tím, které relátko přitáhne (když přitáhnou obě, nic se nestane, starter se točit nebude - stejný potenciál na obou přívodech, není mezi nimi rozdíl napětí). Přesně takto, dvěma relátky, jsou skoro vždy ovládány servomotorky oken u auta.
Jen by mohl být problém sehnat přepínací relátka pro požadované proudy.

U automobilového starteru by to bylo o to složitější, že tam by bylo třeba upravit zapojení tak, aby původní stykač spínal proud do vinutí statoru a druhý pól statoru (který normálně vede na jeden z uhlíků) vést na "živé" kontakty relátek. A ta reverzační relátka by tady pochopitelně musela být ještě silnější, než u motocyklového starteru.

Vůbec nejsnazší by bylo použít starší motor BMW, nebo kopie od Uralu a Dněpru (i když Ural je povedenější), které už zpátečku mají. Z moderních ji mívají čtyřkolkové motory, ale ty budou asi všechny příliš slabé a motor GoldWing zase bude zbytečně silný, těžký a drahý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist