globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:48 | Nahoru | #31
cage11> O.k. budu počítat i s montáží BMW

(reakce na) Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:53 | Nahoru | #32
Míra> Kolo je také docela nestabilní. Zvlášť, když nestačíš sundat nohy ze šlapek Ale můžu Ti říct, že jinak je docela fajn A Tříkolák, ten bude boží

Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 21:57 | Nahoru | #33
Děkuji když tam bude kus mého nápadu budu se mít čím chlubit. Haha

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

15.8.2014 v 23:49 | Nahoru | #34
Diskusi jsem radši ani nečetl...jednoduše: bude to stát hodně času, hodně peněz a nakonec bude stejně problém to zlegalizovat...a pokud to vůbec na silnici dostaneš, nemáš ještě záruku, že to vůbec někdo koupí...osobně bych si koupil starého dobrého Morgana (chápej - továrna s tradicí, osvědčená koncepce), než novodobého Velorexe od nějakého Franty Sádry z Nuslí, nic proti...čili: věř spíše v neúspěch, než úspěch (utopíš v tom mraky peněz a prd z toho)...jo, postavit si něco pro sebe a "nehledět" až tak na cenu, když je člověk fajnšmekr, proč ne...ale vícekusovou výrobu?...

Sežeň pár Velorexu na papírech a strč do toho jiný motor + pár serepetiček okolo...individuální přestavba se dá zlegalizovat lépe než individuální stavba...

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

16.8.2014 v 06:59 | Nahoru | #35
2stroke, u nás v Nitre jeden pán už roky stavia lietajúce autá. Za tých 15-20 rokov už bolo zopár prototypov, utopil v tom mraky peněz ako píšeš, ale aj tak má z toho radosť. A toto je ten istý prípad, nikomu tým neškodí.

Bafse, tým 300 kg sa mi skoro až nechce veriť pri tých rozmeroch. Napíš sem potom, kolko vážil prvý jazdiaci prototyp, ja si tipnem 550-600 kg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

17.8.2014 v 08:26 | Nahoru | #36

2stroke píše: Diskusi jsem radši ani nečetl...jednoduše: bude to stát hodně času, hodně peněz a nakonec bude stejně problém to zlegalizovat...a pokud to vůbec na silnici dostaneš, nemáš ještě záruku, že to vůbec někdo koupí...osobně bych si koupil starého dobrého Morgana (chápej - továrna s tradicí, osvědčená koncepce), než novodobého Velorexe od nějakého Franty Sádry z Nuslí, nic proti...čili: věř spíše v neúspěch, než úspěch (utopíš v tom mraky peněz a prd z toho)...jo, postavit si něco pro sebe a "nehledět" až tak na cenu, když je člověk fajnšmekr, proč ne...ale vícekusovou výrobu?...

Sežeň pár Velorexu na papírech a strč do toho jiný motor + pár serepetiček okolo...individuální přestavba se dá zlegalizovat lépe než individuální stavba...






Inspirace pro jedno kolo vpredu/vzadu. Ale vaha > > 250kg!

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

17.8.2014 v 15:26 | Nahoru | #37
Spoj se s ním, už jednu postavil, z babety...



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 13:04 | Nahoru | #38
jean192> Bohužel prototyp ještě nemám. Ale materiál na stavbu podvozku odvažuji na digitální kuchyňské váze s přesností 1 gram. Vážit ho musím z toho důvodu, že podvozek je kompozitový a když chceš, aby Ti pryskyřice dobře fungovala s tkaninou, tak Ti nic jiného nezbývá. U věcí , které nevyrábím, mám představu kolik váží, protože jsem si je sám zvážil a nebo se snažím dostat k informacím co váží. A věř, že 300kg je reálných.

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 13:11 | Nahoru | #39
rancher> Hezká tříkolka. Děkuji za foto

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2014 v 13:22 | Nahoru | #40
Tak přidávám pár už starších fotek ze stavby .


Pokud se fotky nezobrazí (nevím proč) tak tady jsou přímé odkazy:
http://willy17.rajce...avba#14082013945.jpg
http://willy17.rajce...avba#20082013986.jpg

Naposledy editováno 20.08.2014 13:28:26

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 13:22 | Nahoru | #41
2stroke> Díky za příspěvek. Určitě máš kus pravdy. Od dětsví jsem chtěl dělat něco podobného a na design super auta, motorky a dalších věcí včetně lunárního modulu vlastní výroby padl za oběť nejeden školní sešit. Akorát jsem stále nevěděl, kde začít. Křížky na hrbu přibívají,ale nutkání postavit stroj podle sebe nijak neochabuje. Stále nevím, kde začít, ale dospěl jsem k názoru, že bude lepší začít třeba blbě, než vůbec. Že z výroby nezbohatnu, to očekávám Ale dělat něco jen pro sebe by mne asi nebavilo, všecny ty kecy okolo jsou také príma

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 13:34 | Nahoru | #42
J.M.K.> A co by si řekl na to, osadit Tříkoláka něčím od Triumphu ?

(reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 13:36 | Nahoru | #43
Willy17> Díky za fotky

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 21:01 | Nahoru | #44
Bafse, ak to zmákneš na 300 kg, tak tomu bude stačiť aj motor z CB500 . Ale aj tak, kým neuvidím, neuverím, nič v zlom. Ak to nebude komplet z uhlíkových vláken... Aj tak to bude ťažko dosiahnuteľné. Keby si nebol tak ďaleko, prišiel by som sa pozrieť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 21:10 | Nahoru | #45
bafse>



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

20.8.2014 v 21:55 | Nahoru | #46
bafse> Tříválec od Triumphu by tam také šel, bude mít alespoň nějaký "charakter" oproti čtyřválci, i když "bublák" to nebude. Nicméně, každému může vyhovovat jiný motor, takže rozhodně nedávám žádná "tvrdá pravidla". Jako první mě napadl ten 2.3l motor z typu Rocket a ten by s takovou tříkolkou odkázal už slušně zamávat. Na motorce stačí jen trochu pohnout plynem a vyrazí jako pes za zajícem. Ale jak psal jean192 při váze kolem 300kg by stačil i motor kolem 50k. Trabant má přes půl tuny a jen 23 - 26k a také jezdí.

(reakce na) Stavba tříkoláku

21.8.2014 v 12:05 | Nahoru | #47
rancher> Děkuji za pěknou fotku V takovémhle duchu bych chtěl udělat tříkoláka. Źádná moderna

(reakce na) Stavba tříkoláku

21.8.2014 v 12:12 | Nahoru | #48
jean192> S těmi 300kg si docela věřím.Z uhlíku to nebude, ten jsem zavrhl z důvodu vysoké ceny a tu sleduji hodně.Chtěl bych, aby tříkolák nebyl hlavně o penězích, úprostě hodně muziky za málo peněz Z Nitry to ke mě nemáš zas tak daleko .Takže až bude co ukazovat, tak očekávej pozvánku

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.8.2014 v 17:21 | Nahoru | #49
Líbí se mě že ještě nevíš co použiješ pro pohon ale už máš celkem odhad o hmotnosti .Máš alespoň nastaveny základní požadavky?Tj.max.zatížení,rychlost,zrychlení,stoupavost,rozměry, pevnost a další?To je dost zásadní pro první návrhy konstrukce a materiálů.Na tvém místě bych se spojil s některým konstruktérem např.co se věnuje trike a pod.

Stavba tříkoláku

21.8.2014 v 17:24 | Nahoru | #50
hezkej zápal, myslím, že není nereálný postavit to do fáze funkčního vzorku, možná i prototypu...o tom žádná , je to jen technika...ovšem jako monstrózní problém vidím možnost legálního provozování a komerční výroby...pokud nemáš prachy, potřebuješ investora, kontakty...legislativa tohohle státu je tak prokorumpovaná a ohnutá k zájmům koncernových výrobců, že možnosti individuální výroby jsou prakticky potlačený...tím neříkám, že to nejde a jsou i jiný cesty...osobně si myslím, že ideální je takovou firmu založit někde mimo čr, tam, kde je legislativa liberálnější a podnikání není považováno za protistátní činnost...jen nevím, jestli by to bylo výhodnější v EU, nebo mimo EU...každopádně je to finančně nereálné pro člověka s běžným příjmem, navíc by to chtělo celého člověka, ne jen si to šudlat po večerech a o víkendu...takže za mně - pepova hláška o sežrání koštěte namočenýho v hovně je dost trefná...

nicméně , pokud řešíš motor, zkus zauvažovat i o motoru z RSV1000, je to dvouvál a celkem syrovej...zvukově lahodí...žádnej vandrák...

2 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.8.2014 v 17:30 | Nahoru | #51
Zlegalizuje to v DE alebo v GB, tam to nie je problém. Ja budem rád, ak to bafse dokáže vyrobiť, naozaj ma zaujíma, ako to vyrobí s dostupných materiálov také ľahké. Mne vždy chýbala fantázia, resp. moje výrobky vždy vážili jak lokomotíva.
Bafse, do Prahy to mám 450km, to je celkom dosť. Príp. si môžeš spraviť výlet na tej trojkole ku mne, budeš to mať ako jazdu spoľahlivosti. Ubytovať ťa budem mať kde

K tomu retrovzhľadu by mi bohate stačil aj nejaký kladivový motor, pri tej váhe kludne 33-45kW a 60-100Nm by spravilo veľa radosti, odpovedalo by to 120-140km/h a 0-100 za 8-10s, čo je pri otvorenom posede prakt. na zemi ozaj dosť. Možno aj veľký jednovalec z endura (big800?), ale ten by to asi rozobral vibráciami.

Naposledy editováno 21.08.2014 17:34:06

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

21.8.2014 v 17:36 | Nahoru | #52
s tou legalizací v DE a jinde v EU bývá někdy problém, u některých individuálek(týkalo se to jednoho cafe-racera) byla homologace stanovena pouze pro DE...nevím o tom moc, ale ten člověk, kterýmu jsem na tom dělal elektriku si málem prošoupal cvičky, když se to snažil DE cestou dostat na papíry....ve finále musel projít i českým schválením...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 08:10 | Nahoru | #53
coffman> Díky za příspěvek.Hmotnost neodhaduji. Bud´ si jednotlivé komponenty vážím a nebo se snažím informace sehnat a ověřuji si je. Např. hmotnost motoru cca 600cm např. z Horneta nebo Bandita je okolo 70kg atd. Zatížení odvozuji z letecké ultralehké praxe, kdy sedadlo musí být navrženo na min. 90kg, vzhledem k tomu, že už nejsem docent a Amerika je zajímavý potenciální trh, tak tříkolák musí uvézt dva čuníky a musí se do něj i vejít

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 10:41 | Nahoru | #54
pokud to modrý koule nejsou svítící lampičky tak budu zklamanej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 20:36 | Nahoru | #55
Bandaska> A až budu potřebovat udělat elektriku u Tříkoláka, pomůžeš mi s ní?

(reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 20:37 | Nahoru | #56
CZepelin> Mrzí mě, že Tě musím zklamat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 20:40 | Nahoru | #57
J.M.K.> Píšeš celkem rozumě. Chtěl by ses nějak zapojit do projektu?

(reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 20:47 | Nahoru | #58
jean192> O.k. až bude Tříkolák, tak se Ti přijedu předvézt.I když jsem si myslel, že by ses chtěl podívat na stavbu

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 20:50 | Nahoru | #59
Bafse, no jo, len ja teraz nemám čas ani na to, aby som si motorku spojazdnil :(. Prerábam barák, to žere neskutočne čas a systémové protriedky . Ale keby si mi napísal do súkromnej správy maila, tak sa ti budúci rok ozvem, nemyslím, že to na jar budeš mať hotové

(reakce na) Stavba tříkoláku

22.8.2014 v 20:50 | Nahoru | #60
Myslím si,že je škoda ničit Velorex přestavbou. Chovám k originálu hlubokou úctu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist