prosím o radu těch, kteří o Jawách něco vědí:
Nějak jsem se dostal k této jawě 250/353 půlbuben, je bez TP a již nějaký rok odpočívá ve stodole a ani jsem na ní po dovezení domů nesáh!
Moto nemá origo zadní kolo, nákej doveda jí už polil barvou se štítkem atd..,co mí říkalo pár lidí, tak prej není origo přední světlo, klaksón, tlumiče a kryt řetězu.
Ptám se proto, že mi jí je v takovým stavu líto, nejsem Jawař (vím o tom hovno) a nemám lowe na renovaci. Zároveň mi vaděj věci, který jen tak ladem ležej a nejsou k užívaní.
Moto nejede, chybí baterka. Jinak motor má kompresi a vyčistil jsem karbec.
Ale na druhou stranu nějakou Jawu bych doma chtěl, přece jen je to wetoš .
Tak a konečně k otázce :
1) Mám si jí nechat, čekat a po nějakém čase zrenovovat? Sehnat jiné TP? Nebo Veteránské?
2) Mám jí prodat? Za jakou cenu?
3) Mám jí vyměnit? Líbí se mi 350/634 s TP nebo 350/353 s TP atd ...
Díky za rady, jo a serte na hrubky.
Moto mám i v profilu ...
M.
Problém je že Tvoje nemá zadní blatník z půlbubna (a nevím jak má zadní madlo, to není vidět) a to je škoda. Vespod by neměl mít kus falcu - http://www.jawarman.../pulbuben_250/05.jpg . Dál zadní tlumiče široké/tlusté a bakelitová spínačka (praskala, tak se měnila za hlinu)nejsou a jsou vyměněny za stávající. Problémem je zadní kolo,..to je vždy pálka sehnat a umění je sehnat dobré s nedoprcaným středem!!! Šel bych asi cestou repliky.
Kryt řetezu je klasika kývačkový za 500-800 30x do týdne na aukru,...pokud půlbubnový teda striktně tak bez vodících gum zboku (zde: http://img07.allegr...7/08/55/4347085549_1), ale popravdě,...není to vidět a efekt vedení řetezu gumou je neskutečný posun!! http://aukro.cz/kry...-cz-i4343389761.html
Zadní baltník cca 1000-1200 max, cokoliv levnějšího je paráda.
Tlumiče zadní - 300-800 dle stavu a náhody
Bakelitová skříňka - replika vršku asi 350, celá dle haluze a náhody 400-1000
Zadní kolo - 4500 komplet (montyjawa - písni mu je to na domluvě), jinak sólo střed u motoren.sk cca dvojku za ocelový http://www.motoren.sk/shop/detail/3120 a nevo 3000 za chrom.... + špice a ráfek (monty)....
Světlo dělá pan Hořice (vintagereplica) v replice a prodává je i montyjawa (2000 cca + -)
Ale nechal bych ji!! Časem seženeš i noty a pokud nebudeš chtít ilegal tak za 500,- legálně povolení v jawě na přeměnu rámu,..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 půlbuben, rada
Fany07 píše: Nechci ti kazit iluze....
Kolego máte v tom guláš. Z fabriky lezlo, jak píšete striktně vše dle norem a výkresů. Ani v jednom případě nevylezl nějaký paskvil. To se silně pletete. Jen v přechodnou dobu montovali tzv mezitypové díly (sosák na sání a podobně,..) ale vždy to bylo dle norem.
1 - Zajímalo by mě z čeho vycházíte ohledně tvrzení že "dávali co bylo".
2 - Také by mě zajímalo jak to myslíte. Jestli tak, že dali na motorku z roku 1955 (zde na fotce) zadní kolo z panelky (1965 a dál) tak asi ne že, protože panelku ještě ani nevymysleli,....
Tohle je čistý půlbuben, sedí jak umístění čísel (krk pod ložiskem řízení, přední držák motoru). Půlbubnové zadní kola praskali ve středu, tak se měnily za celobubny. Ale tohle je čistokrevný půlbuben z prvního čtvrtletí roku 1955, kterému sedí i čísla (štítek/rám/motor). Cena na Aukru je v pohodě kolem 20000,- (v rozmezí 18000-25000).
Já bych to nechal a dokoupil pomalu chybějící věci a časem noty/vrak s nima.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3880, 3881] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116415 | Dnes v 15:01 Jirka4137 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |