ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.
1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.
2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?
3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?
Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1100Virago píše: Redguy: Ono je možné, že se horkem od motoru částečně odpaří. Ale to by zas mohlo vyrovnat otevření sytiče.
Sytic je automaticky, ovlada ho (asi bimetalicka) spiralka, takze za tepla je otevreny naplno, to jsem kontroloval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Zkus na tom válci změřit tlak, ale předtím tam nalij dírou po svíčce malou štamprli oleje a hned měř. Pokud se tlak podstatně zvedne, tak to fouká okolo pístu (olej to na chvilku dotěsní). Pokud je zvýšení zanedbatelné, fouká to jinudy a to už zbývají jen ty ventily.
edit: jen poznámka - sytič bude za tepla zavřený...
Naposledy editováno 10.06.2014 11:45:42
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Assassin> Ano, je tam klapka primo nad skrtici klapkou, tady je krasne videt. A v ty boudicce nalevo je ta spiralka, ktera sytic za tepla otevre. Dokonce to ma i zarazky, ze za studena nejde plyn otevrit naplno a vubec nefunguje ta sekundarni skrtici klapka, takze se motor neda moc honit za studena, maj to amici vymysleny.
Je fakt, ze jsem ho komplet vycistil, pretesnil a dela to furt, tak asi to normalni bude. A byl plnej benzinu, takze na suchu to rozhodne nebylo.
Naposledy editováno 10.06.2014 12:06:53
1100Virago píše: Hippieguy: Zdá se, že z tebe přece jen bude zručný mechanik
Když si uvědomíš, že synchronizace znamená nastavení klapek do stejné polohy, tak pokud jsou karburátory venku a ke klapkám přístup, tak to není nelogické. Prostě měříš měrkama štěrbinu a nastavíš to tak, abys u všech klapek naměřil stejnou. Měření podtlaku se používá proto, aby se nemusely karburátory nebo vstřikovače demontovat. Vychází se z předpokladu, že stejný podtlak = stejná štěrbina = stejná poloha klapek.
Za předpokladu, že mají válce stejnou kompresi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
assassin píše: Redguy: to horsi startovani po nekoikaminutove odstavce je podle me normalni, ma to neco spolecnyho s odparovanim benzinu a delaj to i podstatne novejsi auta se vstrikovanim... takovej nakej blbej prechodovej rezim...
a jak se tam ten benzín dostane,když to vystydne? u stříkačky je to komplet blbost,je to uzavřenej okruh. podle mě je to přechod kdy bez sytiče to hůř chytne ale sytič to ještě nezapne. pokud nakonec chytne,tak bych to neřešil.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Hippieguy píše: valibuk> Uplně stejně se chová kamarádovo GS500, startuje na otočení za tepla i za studena, ale když chceme po půl hodině odjet z benzínky, tak musí chvilku laborovat se sytičem.
mě to dělá zahradní traktůrek. nepřipadá mi to důležitý,když nakonec chytne a jede normálně.1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Redguy píše: OK, tak diky za uklidneni, nebudu to zatim resit. Zajimavy, ze motorky, at uz stary nebo novejsi, mi tohle nedelaj.
mě taky ne,jenom ten traktůrek. na tu kompresi bych ale nesral,může se to prodražit.Naposledy editováno 10.06.2014 13:40:34
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
valibuk píše: mě taky ne,jenom ten traktůrek. na tu kompresi bych ale nesral,může se to prodražit.
To je jasny. Akorat jsou ty opravy proste uplne jina liga co se logistiky tyce. U Guzziny bylo nutny udelat spojku, tak jsem stravil den v garazi, motor s prevodovkou vymontoval, hodil do kufru a odvez do Susic. U ty ameriky musim myslet na to, ze nikdo nebude chtit, aby mu to treba mesic stalo na dilne, nez sezenu v US dily. A mam sice velkou garaz, ale nemam tam hever ani nic, cim vyndat motor, takze proste musim premyslet a vsechno planovat tak, abych na dilny jezdil uz s dilama nebo pokud to rozeberu doma, tak aby nebylo nutny s autem pak nikam jet. Takze pokud sundam hlavy a zjistim, ze jsou v prdeli pistni krouzky, tak nastava dosti prekerni situace. Ale uz se na to tesim, ja se v tech starejch kramech hrabu stejne rad, jako s nima jezdim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Redguy píše: To je jasny. Akorat jsou ty opravy proste uplne jina liga co se logistiky tyce. U Guzziny bylo nutny udelat spojku, tak jsem stravil den v garazi, motor s prevodovkou vymontoval, hodil do kufru a odvez do Susic. U ty ameriky musim myslet na to, ze nikdo nebude chtit, aby mu to treba mesic stalo na dilne, nez sezenu v US dily. A mam sice velkou garaz, ale nemam tam hever ani nic, cim vyndat motor, takze proste musim premyslet a vsechno planovat tak, abych na dilny jezdil uz s dilama nebo pokud to rozeberu doma, tak aby nebylo nutny s autem pak nikam jet. Takze pokud sundam hlavy a zjistim, ze jsou v prdeli pistni krouzky, tak nastava dosti prekerni situace. Ale uz se na to tesim, ja se v tech starejch kramech hrabu stejne rad, jako s nima jezdim
tak to jsi můj člověk já bych si vsadil na ventil. buď má moc velkou vůli a neotevírá,nebo netěsní. viděl jsem ameriky který hulily jako studená avie a komprese všude stejná. je to dělaný na miliony km. já bych objednal těsnění a sundal hlavu. pokud půjde ventil zabrousit tak to udělat a pokud ne,dát hlavu zpátky a jezdit,než přijdou díly.assassin píše: valibuk: ono to je spis o tom ze podle nekterejch ukazatelu je motor teplej a podle nekterejch studenej... pak nesedi davka paliva a kdovico dalsiho a chyta to hur. do detailu jsem tenhle jev nezkoumal - ale funguje i u aut se vstrikovanim. Asi ne u tech novejsih, ale bude tam na to kupa nakejch cidel navic a naka slozitost navic v software...
mě to dělá katbec ohv do sekačky. budeme tomu říkat záhada,kterou určitě nezpůsobuje vysychání benzínu teplem.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
valibuk píše: tak to jsi můj člověk já bych si vsadil na ventil. buď má moc velkou vůli a neotevírá,nebo netěsní. viděl jsem ameriky který hulily jako studená avie a komprese všude stejná. je to dělaný na miliony km. já bych objednal těsnění a sundal hlavu. pokud půjde ventil zabrousit tak to udělat a pokud ne,dát hlavu zpátky a jezdit,než přijdou díly.
Tohle nehuli vubec, zadny pazvuky, nic. Akorat je divny to spineni chladici kapaliny. Ted na to hrabat nebudu, do podzima najezdim tak max 1000 km, pak sundam hlavy a uvidim, co s tim. Z ty firmy, co objednavam dily, je drahy postovny a s poctem dilu roste pomalu, takze je vyhodny vzit toho spis vic najednou. Navic chci nechat nalakovat vrsek motoru, takze to bude na dyl, rozdelavat to ted uprostred sezony by byla kravina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Redguy píše: Tohle nehuli vubec, zadny pazvuky, nic. Akorat je divny to spineni chladici kapaliny. Ted na to hrabat nebudu, do podzima najezdim tak max 1000 km, pak sundam hlavy a uvidim, co s tim. Z ty firmy, co objednavam dily, je drahy postovny a s poctem dilu roste pomalu, takze je vyhodny vzit toho spis vic najednou. Navic chci nechat nalakovat vrsek motoru, takze to bude na dyl, rozdelavat to ted uprostred sezony by byla kravina.
to spineni chladici kapaliny byva vyfuk do vody. Praskle tesneni nebo hlava ... u mne (motor Vulcan V6 ve starem Sablu LS) to bylo oboji. Nemizela voda, nebyla voda v oleji ani olej ve vode, nekourilo to, jelo to uplne normalne. Kompresi jsem nemeril, privedla mne na to svicka, ktera byla divne cerna a takova celkove hodne hnusna na rozdil od ostatnich 5, ktere byly jak nove. Pul roku jsem na to sral a pak to zacalo do vody uz foukat viditelne (bublinky z prepadove hadice). Asi byla nejdrive prdla hlava a postupne to vyzralo tesneni.
Medved píše: to spineni chladici kapaliny byva vyfuk do vody. Praskle tesneni nebo hlava ... u mne (motor Vulcan V6 ve starem Sablu LS) to bylo oboji. Nemizela voda, nebyla voda v oleji ani olej ve vode, nekourilo to, jelo to uplne normalne. Kompresi jsem nemeril, privedla mne na to svicka, ktera byla divne cerna a takova celkove hodne hnusna na rozdil od ostatnich 5, ktere byly jak nove. Pul roku jsem na to sral a pak to zacalo do vody uz foukat viditelne (bublinky z prepadove hadice). Asi byla nejdrive prdla hlava a postupne to vyzralo tesneni.
Na svicky jsem nekoukal, to je fakt. Ja kdesi na foru cetl, ze olej dela tuhle kasi na dne expanzky, ale nejak se mi to nezda, protoze ten fridex neni ani trochu mastnej. Praskly tesneni pod hlavou by byla asi ta uplne nejlepsi a nejlevnejsi moznost. A praskla hlava by snad taky nebyla az takovej problem, nastesti jsou hlavy litinovy a ne hlinikovy. Ventily se daj sehnat novy za hubicku, proste cokoliv v hlave gut, v bloku nicht gut No jsem zvedavej, co za prekvapeni me po sezone ceka.
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Pokud da prvni stlaceni malo, pri kazdym dalsim roste, ale max je nizkej, pak se nejspis jedna o krouzky. To se da potvrdit striknutim oleje, max tlak by se mel znatelne zvednout.
Pokud da prvni malo a pri dalsich stlacenich se moc nezveda a to ani po striknuti oleje, tak jde nejspis o ventily.
Zkusmo jsem zmeril tlaky na Guzzine, na obou valcich shodne max tlak 11 bar (~160 psi), ale dopracuje se to tam po malych skocich az tak na 6 stlaceni, coz bude asi znacit vybehanej valec, to je u stary vrany celkem ocekavatelny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Jinak mrdka se dělá spíš na nejchladnějších místech, ve vodě při hladině, na dně určitě ne. Na favoritu i fabii šlo dobře vidět jak v oleji na víčku, vahadlech, tak i ve vodě v nádobce jako takové kroužky plus ve fabii jako bonus se projevuje olej nebo jiný bordel ve vodě že sezblázní elektronika v čidlu hladiny, které je součástí nádobky na vodu. Pokud nesmyslně ukazuje, že v nádobce není voda i když tam je nebo naopak vůbec neřekne, že voda není, tak může být právě zblázněné tím, že je zamaštěné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Cidlo tam neni samozrejme zadny, nalevka oleje neni na ventilovym viku, ale je zvlast trubice do spodku motoru a vicko ma v sobe takovy sitko, jelikoz slouzi zaroven pro nasavani vzduchu pro vetrani klikovy skrine, takze k nemu se olej vubec nedostane. Proto soudim jen podle vody, ta urcite nema zadny mastny oka, jen je tmave hneda a na dne expanzky je neco, co bych asi nejlip popsal jako blato. Jeste me napadlo, jestli to nemuze byt rez z chladice nebo motoru.
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Redguy píše: Tak jsem nasel nejakou fotku, bohuzel to neni zevnitr, pac hrdlo je uzky a neslo to vyfotit. Jinak je to starsi fotka, takhle barevna ta voda uz davno neni, ted je hnusne hneda a toho bordelu je tam mnohem vic.
vyfukove plyny ve vode - klasika. V USA jsem si na to kdysi koupil takove indikacni papirky, namocily se do horke chladici kapaliny a kdyz zezloutly (tusim), tak to znamenalo ze mas v chladivu vyfukove plyny. Nevim jestli se to da koupit i tady. Jinak na to existuje tester, ale ten nestoji dolar u pumpy jako ty papirky, ale dolaru cca 50 ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Favorit, Felda, Escort,Fiesta, Vochcáfka I.generace - všude to bylo!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |