1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.
Tak, tak, dneska už skoro nenajdeš pořádného opraváře, jen samé měniče (čehokoliv za cokoliv) Omlouvám se těm několika dobrým
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
zdendula4 píše: Příteli ono to s těmi filtry nebude tak horké,za mého mládí se na motorkách ani autech filtry nepoužívali vůbec,byl tam jen na hlavním olejovém kanálu přetlakový ventil,na olejovém čerpadle sací koš z děrovaného plechu a motory najeli v pohodě statisíce kilometrů.Dnes jsme zahlceni výběrem z desítek výrobců a tisíců druhů filtrů,svíček,olejů,lambda sond a vše je stejně na jedno brdo a my máme v tom akorát chaos.
za Tvého mladí ale motory netočily 14tis otáček... A že v pohodě najely statisíce kilometrů Ti taky nevěřím1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.
a já právě těmito kutily, kteří improvizují v momentech, kdy to není životně důležité, pohrdámPokud má na motorce být filtr na motorku, tak tam chci filtr na motorku s ne na auto...
1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
zdendula4 píše: selkie> Vím že je pro Tebe těžké pochopit že filtr pro auto i moto jsou totožné,ale je to tak ať to pochopíš nebo ne?Já si narozdíl od Tebe šikovných kutilů nesmírně vážím a bohudík že jsou i mezi šikovnými mechaniky,protože mezi šikovným mechanikem a šikovným kutilem je možná rozdíl jen ve výučáku.Možná ani nevíš kolik věcí na své moto máš shodných třeba s Feldou,relátka,pojistky,lambdu,atd.Buď rád za tuto dobu,že můžeš být ta úzkoprsý a dovolíš si pohrdat a urážet šikovné lidi.V dřívějších dobách které Ty nemůžeš pamatovat by ses bez takovýchto lidí nesvezl a jen smutně koukal jak my jezdíme.
Do kamene vytesat
2Petr píše: porad jsem z diskuze nepochopil, proc existuje na moto tolik ruznejch filtru? Co se vsechno lisi, krome vnejsich rozmeru o par milimetru? Selskym rozumem bych rekl, ze motor stejny koncepce, podobnyho vykonu/objemu a podobnyho objemu olejovy naplne by mel mit plusminus stejnej filtr? Ale rad se poucim
Ono to nějak ani selským rozumem pochopit nejde,jsou to čistě marketinkové tahy výrobců kteří si na sebe nasmlouvají dodavatele do prvovýroby a pak doporučí do manuálů pro spotřebitele že jen ten jejich filtr nebo olej a další výrobky většinou ty (značkové) tudíž nejdražší,většinou made in China je pro jejich vozidlo to nejlepší a nenahraditelné a právě lidi bez selské úvahy se toho striktně drží a z toho výrobcům a i obchodníkům tečou obrovské prachy.Uvažuješ správně že ve filtrech nevidíš zásadní rozdíl mimo velikosti a závitech,rozdíly ve filtrovatelnosti a přetlakovém ventilu jsou jen zanedbatelné že to v žádném případě ohrozit motor nemůže.To samé máš u elektroniky,jídla atd.Žijeme v době podvodů a tak se s tím nějak musíme smířit.Toť můj laický pohled.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
zdendula4 píše: selkie> Vím že je pro Tebe těžké pochopit že filtr pro auto i moto jsou totožné,ale je to tak ať to pochopíš nebo ne?Já si narozdíl od Tebe šikovných kutilů nesmírně vážím a bohudík že jsou i mezi šikovnými mechaniky,protože mezi šikovným mechanikem a šikovným kutilem je možná rozdíl jen ve výučáku.Možná ani nevíš kolik věcí na své moto máš shodných třeba s Feldou,relátka,pojistky,lambdu,atd.Buď rád za tuto dobu,že můžeš být ta úzkoprsý a dovolíš si pohrdat a urážet šikovné lidi.V dřívějších dobách které Ty nemůžeš pamatovat by ses bez takovýchto lidí nesvezl a jen smutně koukal jak my jezdíme.
jistě že
3 reakcí na tento příspěvek oleják z auta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
Frantass píše: lionLH> tak jsou motorky, kam se lije olej určený i pro auta. Záleží na spojce, suchá vs mokrá.
Jsi mladý ale na rozdíl od podstatně starších jedinců už také víš že automobilové oleje se běžně používají do motorek,pouze záleží jestli obsahují přísady pro mokrou spojku nebo ne,ale znám lidi kteří si na klouzání spojky nestěžují ani i použití oleje bez přísad.Já osobně také používam běžný autoolej bez rozlišování supermegaturboznaček 10W40 jelikož mám suchou spojku a v současné době používám filtry z Mercedesu,dříve jsem používal filtry z Feldy.Kolega psal že o autařině moc nevím,asi má pravdu,protože se tím živím teprve od roku 1965 do současnosti.lionLH píše: U olejového filtru je obtokový a zpětný ventil, pokud hodnoty odpovídají tvému motoru není důvod jej nepoužít. Bohužel ty hodnoty budou asi těžko dostupné, proto jsou předepsané typy filtrů. Více možná tady :oleje.cz
ventil o kterém mluvíš, je součástí motoru a né filtru..
lionLH píše: Nevím proč tedy borci nedáváte i olej co patří do auta ? Nevím které auto má společnou náplň s převodovkou a spojkou ? Rozdíly v nastavených tlacích můžou být pro někoho zanedbatelné, jenže je taky jiná viskozita oleje které nemusí vyhovovat filtrační materiál daného filtru. Třeba do tuningu jsou někteří ochotni vyhodit tisíce a na součástce která zajišťuje funkci a životnost motoru šetří. Zdánlivě jednoduché věci nejsou až tak jednoduché ! Srovnání s brzdovými destičkami , pokud budou rozměrově sedět ??? A co tvrdost desek a kotouče ? Následné pískání brzd nebo nadměrné opotřebení..... Pokud se k něčemu vyjadřuju tak o tom musím něco vědět...........
tot jeste rekni proc nejaky vyrobce udava filtr menit pri kazdem oleji 6000 a podobny motor staci 12 000 ob jednu vymenu oleje...na tom filtru to tak záviset nebude..a dalsi poznatek dolejval jsem od auta vetsi mnozstvi oleje jine znacky (stejne viskozity) a po 4000 km olej vypusten cisty jak kdyby byl jeden,zadna emulze a jine ze by si to nesedlo se nekonalo...jen dalsi pripominka na haklivky na oleje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
Mě by jenom zajímalo, o jakých nastavených tlacích tady furt někteří píšou v souvislosti s filtrem oleje?, mazací tlak reguluje obtokový ventil hned za olejovým čerpadlem v motoru, ve filtru je pouze pojistný obtokový ventil, který pouze v případě studeného a tím pádem moc viskózního oleje (při studeném startu v mrazu) propouští olej mimo filtrační papír ve filtru aby mohl plnit svou funkci a mazat motor. Po poklesu viskozity zahřátím oleje klesne jeho tlak na vstupu do filtru, protože začne protékat filtračním papírem, tím se ventil zavře a všechen olej proudí přes filtrační papír.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
Frantass píše: lionLH> tak jsou motorky, kam se lije olej určený i pro auta. Záleží na spojce, suchá vs mokrá.
Mám dojem že tvá Yamaha má společnou náplň s převodovkou, nebo se pletu ? O ní je tady řeč.... Jinak k těm tlakům, koukal jsem do katalogu- tvá yamaha má otevírací tlak obtokového ventilu 1bar, kdežto u automobilových filtrů je to kolem 2,5 baru.Maxipes - jak funguje mazání vím, pár motorů už mi rukama prošlo.....
Když tedy na tom nezáleží, udělejte to obráceně - motofiltr do auta . Ano, bude to mazat, nepoteče...... ale filtrovat to nebude bo při tlaku mazací soustavy automobilového motoru se obtokový ventil filtru ani nezavře
Ala je to jen můj názor který mám ověřený a který nikomu nevnucuju, zvykl jsem si že v českých zemích se snažíme vše obcházet mnohdy bezdůvodně....., jen proto, že jsme holt takoví....
1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
selkie píše: tak, když všichni píšou, že to problém nebude, tak asi nebude..ale mě by to třeba vadilo..že mam na mašině něco, co patří na auto...ať už by to bylo cokoli. Takže já bych se sebral, koupil to, co tam patří a dal to tam. A příště bych si tyhle snadný opravy/výměny dělal sám...
Příště Ti daj třeba desky z Felicie, protože budou taky sedět, co? Nebo co třeba rozvody z Fiatu, ne...když tam budou pasovat, tak co to řešit nějak víc Jo, sou to odborníci, to se hnedka pozná
souhlas, taky by mi to vadilo a asi bych si pomyslel něco o jejich profesionalitě. jinak já osobně kdybych někomu měnil olej a filtr a dal tam automobilovej (i když by to nevadilo) asi bych se hanbou propadl do západního německa.
jinak nechápu proč si takovýhle primitivní úkony nedělá motorkář sám?
(to je tak manuálně negramotnej, nemá čas - i když to je irelevantní, a nebo je línej?)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.
docela mě zaujala ta poznámka o těch brzdách, asi bych si nelajznul dát brzdy z fildy na svou R1, protože si ani nedokážu představit jak by to asi brzdilo
ty bych dal tak max na panelku (samozřejmě myslim to obrazně a zcela teoreticky, pro rejpaly - vim že tam jsou bubnové brzdy )
a co se týká olejů, asi bych si nelajznul dát automobilový olej do motorky (i kdyby byl společný s mokrou spojkou) protože se motorky vyvyjejí a stejně tak i věci kolem nich (spotřební a provozní zboží)
1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta
Na mou obhajobu. Filtr měnil známý, kterému jsem půjčil moto na Slovensko a zrovna to vyšlo na výměnu oleje. Nabídl se, že ho nechá tam vyměnit, udělal jsem chybu a souhlasil jsem (proto jsem napsal, že jsem ho nechal měnit). Línej a manuelně negramotnej nejsem, všechno si co se aut a motorek týče dělám sám od žárovek až po rozvody. Teď bude námitka: "No to to musí ale vypadat", všechno funguje. Jenom ještě nevim nic o olejových filtrech, proto jsem sem psal, aby mi zkušenější poradili. Chci, aby motorka fungovala tak jak má, nechci nic fušovat. Toť vše, kvůli dotazu mě urážet nemusíš.
Naposledy editováno 29.03.2014 09:46:51