1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta
mira-xj píše: Zpetny ventil nema s filtrem nic spolecneho.to ze udrzi maly tlak do dalsiho startu je nesmysl.protoze vsechen tlak utece vulemana na kluznych loziskach. Da se souhlasit s prvni a posledni vetou.
Možná sem špatně napsal že drží tlak ,ale spíš ten ventil jen zabraňuje tomu aby olej stekl. Ikdyž je to neměřitelný a slovíčkaříme tak nějakej tlak udržuje.A pokud mě tady budeš tvrdit že zpětný ventil nemá s filtrem nic společnýho tak si podle mě ten filtr nikdy ani nedržel v ruce. Do každého filtru když pusou foukneš tak na jednu stranu to jde a na druhou ne. Jasně sou vyjímky a nebo u některých to netěsní ideálně takže vzduch při foukání propustí ale sloupec oleje udržet musí. Některé motory mají tento ventil v sobě integrovaný a to většinou když se místo celého filtru vyměňuje jen vložka ,skoro celé VW GROUP používá system ,ventil dole pod vložkou filtru. Ale u motorek sem to ještě neviděl. Ještě navíc je ve většině motoru v mazacím kanálu ventil ,kterej když se ucpe filtr tak přepouští olej obtokem bez filtrování aby se nezadřel a u použití jiného fitru ani nemusíš poznat že nefiltruješ.