globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: oleják z auta
 
25.3.2014 v 21:51
Zdarec chlapíci, potřebuju poradit. Nechal jsem si měnit olej a borci mi tam dali olejový filtr co se normálně dává do aut. Poraďte, řešit, neřešit?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 06:44 | Nahoru | #1

zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.



docela mě zaujala ta poznámka o těch brzdách, asi bych si nelajznul dát brzdy z fildy na svou R1, protože si ani nedokážu představit jak by to asi brzdilo
ty bych dal tak max na panelku (samozřejmě myslim to obrazně a zcela teoreticky, pro rejpaly - vim že tam jsou bubnové brzdy )
a co se týká olejů, asi bych si nelajznul dát automobilový olej do motorky (i kdyby byl společný s mokrou spojkou) protože se motorky vyvyjejí a stejně tak i věci kolem nich (spotřební a provozní zboží)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 09:43 | Nahoru | #2
mára929r> Tak desky z Feliny bych na moto taky nedal. Co se týče oleje, tak znám pár borců co do motorky se suchou spojkovou skříní lijí automobilový olej (BMW) a nemají sebemenší problém.
Na mou obhajobu. Filtr měnil známý, kterému jsem půjčil moto na Slovensko a zrovna to vyšlo na výměnu oleje. Nabídl se, že ho nechá tam vyměnit, udělal jsem chybu a souhlasil jsem (proto jsem napsal, že jsem ho nechal měnit). Línej a manuelně negramotnej nejsem, všechno si co se aut a motorek týče dělám sám od žárovek až po rozvody. Teď bude námitka: "No to to musí ale vypadat", všechno funguje. Jenom ještě nevim nic o olejových filtrech, proto jsem sem psal, aby mi zkušenější poradili. Chci, aby motorka fungovala tak jak má, nechci nic fušovat. Toť vše, kvůli dotazu mě urážet nemusíš.

Naposledy editováno 29.03.2014 09:46:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 11:08 | Nahoru | #3

mára929r píše: docela mě zaujala ta poznámka o těch brzdách, asi bych si nelajznul dát brzdy z fildy na svou R1, protože si ani nedokážu představit jak by to asi brzdilo
ty bych dal tak max na panelku (samozřejmě myslim to obrazně a zcela teoreticky, pro rejpaly - vim že tam jsou bubnové brzdy )
a co se týká olejů, asi bych si nelajznul dát automobilový olej do motorky (i kdyby byl společný s mokrou spojkou) protože se motorky vyvyjejí a stejně tak i věci kolem nich (spotřební a provozní zboží)



Tak jako na felicii se dají koupit čínské brzdové destičky co blbě brzdí, tak stejné kšunty se dají koupit i na motorku.
To ale platí naopak i na felicii si můžeš koupit destičky se stejnou směsí, co používájí závodní speciály a co bude perfektně fungovat na motorce. Vše je jen o penězích. Čínské přední destičky na feldu se dají koupit za 100kč (4ks). A nebo si tam můžeš dát sadu za 5tis Kč. Takže tady nehraje roli z jakého auta, ale jaké destičky.

V 90letech žádná norma JASO neexistovala a do motorek se dával třeba Mogul GX-FE 10W-40, kde výrobce dodnes uvádí "Používá se s úspěchem i pro čtyřdobé motory moderních motocyklů www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w-40-1-l-nalevany--2769

A světe div se, spojka neklouzala a motorky z 90tých let jezdí dodnes i když na žádný motorkový olej nejezdili.

Naposledy editováno 29.03.2014 11:11:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist