1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta
2Petr píše: porad jsem z diskuze nepochopil, proc existuje na moto tolik ruznejch filtru? Co se vsechno lisi, krome vnejsich rozmeru o par milimetru? Selskym rozumem bych rekl, ze motor stejny koncepce, podobnyho vykonu/objemu a podobnyho objemu olejovy naplne by mel mit plusminus stejnej filtr? Ale rad se poucim
Ono to nějak ani selským rozumem pochopit nejde,jsou to čistě marketinkové tahy výrobců kteří si na sebe nasmlouvají dodavatele do prvovýroby a pak doporučí do manuálů pro spotřebitele že jen ten jejich filtr nebo olej a další výrobky většinou ty (značkové) tudíž nejdražší,většinou made in China je pro jejich vozidlo to nejlepší a nenahraditelné a právě lidi bez selské úvahy se toho striktně drží a z toho výrobcům a i obchodníkům tečou obrovské prachy.Uvažuješ správně že ve filtrech nevidíš zásadní rozdíl mimo velikosti a závitech,rozdíly ve filtrovatelnosti a přetlakovém ventilu jsou jen zanedbatelné že to v žádném případě ohrozit motor nemůže.To samé máš u elektroniky,jídla atd.Žijeme v době podvodů a tak se s tím nějak musíme smířit.Toť můj laický pohled.