globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: oleják z auta
 
25.3.2014 v 21:51
Zdarec chlapíci, potřebuju poradit. Nechal jsem si měnit olej a borci mi tam dali olejový filtr co se normálně dává do aut. Poraďte, řešit, neřešit?

oleják z auta

27.3.2014 v 12:30 | Nahoru | #31
tak už jsem klidnější, filtr sedí, neteče a nepozoruji žádný rozdíl oproti předchozímu. Stejně mě čeká za 3 000 km výměna a přecházím na jiný olej, tak tam dám filtr co tam má být a už radši sám.

(reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 13:41 | Nahoru | #32

mrnuss píše: jakej je rozdil-v auto filtru a moto filtru?


V ceně?....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 13:51 | Nahoru | #33

zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.



Tak, tak, dneska už skoro nenajdeš pořádného opraváře, jen samé měniče (čehokoliv za cokoliv) Omlouvám se těm několika dobrým

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 14:10 | Nahoru | #34

zdendula4 píše: Příteli ono to s těmi filtry nebude tak horké,za mého mládí se na motorkách ani autech filtry nepoužívali vůbec,byl tam jen na hlavním olejovém kanálu přetlakový ventil,na olejovém čerpadle sací koš z děrovaného plechu a motory najeli v pohodě statisíce kilometrů.Dnes jsme zahlceni výběrem z desítek výrobců a tisíců druhů filtrů,svíček,olejů,lambda sond a vše je stejně na jedno brdo a my máme v tom akorát chaos.

za Tvého mladí ale motory netočily 14tis otáček... A že v pohodě najely statisíce kilometrů Ti taky nevěřím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 14:15 | Nahoru | #35

zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.

a já právě těmito kutily, kteří improvizují v momentech, kdy to není životně důležité, pohrdám

Pokud má na motorce být filtr na motorku, tak tam chci filtr na motorku s ne na auto...

(reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 14:22 | Nahoru | #36
mahuzs> Souhlas,dnes i solidní servis zaměstná na sezonní práci mechanika po vyučení který v učení dva roky měnil blatníky nebo řetězovky a nic jiného neumí a pak jim zkazí firmu.Na solidního mechanika se vypracuješ třeba až za deset let a musíš mí i určité vlohy,cit pro materiál atd.Máš pravdu že jsou to většinou pouze výměnáři,což umí kdejaký blb,ale umění opravdu i opravovat a i někdy improvizovat se jaksi vytrácí.

1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta

27.3.2014 v 15:01 | Nahoru | #37
porad jsem z diskuze nepochopil, proc existuje na moto tolik ruznejch filtru? Co se vsechno lisi, krome vnejsich rozmeru o par milimetru? Selskym rozumem bych rekl, ze motor stejny koncepce, podobnyho vykonu/objemu a podobnyho objemu olejovy naplne by mel mit plusminus stejnej filtr? Ale rad se poucim

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 15:18 | Nahoru | #38
selkie> Vím že je pro Tebe těžké pochopit že filtr pro auto i moto jsou totožné,ale je to tak ať to pochopíš nebo ne?Já si narozdíl od Tebe šikovných kutilů nesmírně vážím a bohudík že jsou i mezi šikovnými mechaniky,protože mezi šikovným mechanikem a šikovným kutilem je možná rozdíl jen ve výučáku.Možná ani nevíš kolik věcí na své moto máš shodných třeba s Feldou,relátka,pojistky,lambdu,atd.Buď rád za tuto dobu,že můžeš být ta úzkoprsý a dovolíš si pohrdat a urážet šikovné lidi.V dřívějších dobách které Ty nemůžeš pamatovat by ses bez takovýchto lidí nesvezl a jen smutně koukal jak my jezdíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 15:33 | Nahoru | #39

zdendula4 píše: selkie> Vím že je pro Tebe těžké pochopit že filtr pro auto i moto jsou totožné,ale je to tak ať to pochopíš nebo ne?Já si narozdíl od Tebe šikovných kutilů nesmírně vážím a bohudík že jsou i mezi šikovnými mechaniky,protože mezi šikovným mechanikem a šikovným kutilem je možná rozdíl jen ve výučáku.Možná ani nevíš kolik věcí na své moto máš shodných třeba s Feldou,relátka,pojistky,lambdu,atd.Buď rád za tuto dobu,že můžeš být ta úzkoprsý a dovolíš si pohrdat a urážet šikovné lidi.V dřívějších dobách které Ty nemůžeš pamatovat by ses bez takovýchto lidí nesvezl a jen smutně koukal jak my jezdíme.



Do kamene vytesat

(reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 15:55 | Nahoru | #40

2Petr píše: porad jsem z diskuze nepochopil, proc existuje na moto tolik ruznejch filtru? Co se vsechno lisi, krome vnejsich rozmeru o par milimetru? Selskym rozumem bych rekl, ze motor stejny koncepce, podobnyho vykonu/objemu a podobnyho objemu olejovy naplne by mel mit plusminus stejnej filtr? Ale rad se poucim

Ono to nějak ani selským rozumem pochopit nejde,jsou to čistě marketinkové tahy výrobců kteří si na sebe nasmlouvají dodavatele do prvovýroby a pak doporučí do manuálů pro spotřebitele že jen ten jejich filtr nebo olej a další výrobky většinou ty (značkové) tudíž nejdražší,většinou made in China je pro jejich vozidlo to nejlepší a nenahraditelné a právě lidi bez selské úvahy se toho striktně drží a z toho výrobcům a i obchodníkům tečou obrovské prachy.Uvažuješ správně že ve filtrech nevidíš zásadní rozdíl mimo velikosti a závitech,rozdíly ve filtrovatelnosti a přetlakovém ventilu jsou jen zanedbatelné že to v žádném případě ohrozit motor nemůže.To samé máš u elektroniky,jídla atd.Žijeme v době podvodů a tak se s tím nějak musíme smířit.Toť můj laický pohled.

(reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 15:57 | Nahoru | #41

mahuzs píše:
Do kamene vytesat

Díky ale nemohl jsem jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 16:18 | Nahoru | #42
selkie> Máš pravdu že tolik otáček motory neměly a naháněl se výkon objemem,ale právě proto více vydržely i bez zázračné filtrace.Věř si čemu chceš ale já mluvím z praxe.

(reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 19:17 | Nahoru | #43
zdendula4> jsem sice dost mladý, ale souhlasím.

(reakce na) oleják z auta

27.3.2014 v 20:30 | Nahoru | #44

zdendula4 píše: selkie> Vím že je pro Tebe těžké pochopit že filtr pro auto i moto jsou totožné,ale je to tak ať to pochopíš nebo ne?Já si narozdíl od Tebe šikovných kutilů nesmírně vážím a bohudík že jsou i mezi šikovnými mechaniky,protože mezi šikovným mechanikem a šikovným kutilem je možná rozdíl jen ve výučáku.Možná ani nevíš kolik věcí na své moto máš shodných třeba s Feldou,relátka,pojistky,lambdu,atd.Buď rád za tuto dobu,že můžeš být ta úzkoprsý a dovolíš si pohrdat a urážet šikovné lidi.V dřívějších dobách které Ty nemůžeš pamatovat by ses bez takovýchto lidí nesvezl a jen smutně koukal jak my jezdíme.



jistě že

3 reakcí na tento příspěvek oleják z auta

27.3.2014 v 22:21 | Nahoru | #45
Nevím proč tedy borci nedáváte i olej co patří do auta ? Nevím které auto má společnou náplň s převodovkou a spojkou ? Rozdíly v nastavených tlacích můžou být pro někoho zanedbatelné, jenže je taky jiná viskozita oleje které nemusí vyhovovat filtrační materiál daného filtru. Třeba do tuningu jsou někteří ochotni vyhodit tisíce a na součástce která zajišťuje funkci a životnost motoru šetří. Zdánlivě jednoduché věci nejsou až tak jednoduché ! Srovnání s brzdovými destičkami , pokud budou rozměrově sedět ??? A co tvrdost desek a kotouče ? Následné pískání brzd nebo nadměrné opotřebení..... Pokud se k něčemu vyjadřuju tak o tom musím něco vědět...........

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 09:27 | Nahoru | #46
lionLH> tak jsou motorky, kam se lije olej určený i pro auta. Záleží na spojce, suchá vs mokrá.

(reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 11:12 | Nahoru | #47

Frantass píše: lionLH> tak jsou motorky, kam se lije olej určený i pro auta. Záleží na spojce, suchá vs mokrá.

Jsi mladý ale na rozdíl od podstatně starších jedinců už také víš že automobilové oleje se běžně používají do motorek,pouze záleží jestli obsahují přísady pro mokrou spojku nebo ne,ale znám lidi kteří si na klouzání spojky nestěžují ani i použití oleje bez přísad.Já osobně také používam běžný autoolej bez rozlišování supermegaturboznaček 10W40 jelikož mám suchou spojku a v současné době používám filtry z Mercedesu,dříve jsem používal filtry z Feldy.Kolega psal že o autařině moc nevím,asi má pravdu,protože se tím živím teprve od roku 1965 do současnosti.

(reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 11:54 | Nahoru | #48

lionLH píše: U olejového filtru je obtokový a zpětný ventil, pokud hodnoty odpovídají tvému motoru není důvod jej nepoužít. Bohužel ty hodnoty budou asi těžko dostupné, proto jsou předepsané typy filtrů. Více možná tady :oleje.cz



ventil o kterém mluvíš, je součástí motoru a né filtru..

oleják z auta

28.3.2014 v 14:58 | Nahoru | #49
jeste prihodim to ze cim ojedinelejsi konicek tim drazsi veci....kukla na hlavu 100% bavlna ve sportu stoji 50,- v motokrame uplne ta same jen na stejnem sacku je jine logo 150 ,- je to preci kukla na motorku tak je to s velkou spoustou veci...a neverim ze ten filtr je zasadne jinej.

(reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 15:01 | Nahoru | #50

lionLH píše: Nevím proč tedy borci nedáváte i olej co patří do auta ? Nevím které auto má společnou náplň s převodovkou a spojkou ? Rozdíly v nastavených tlacích můžou být pro někoho zanedbatelné, jenže je taky jiná viskozita oleje které nemusí vyhovovat filtrační materiál daného filtru. Třeba do tuningu jsou někteří ochotni vyhodit tisíce a na součástce která zajišťuje funkci a životnost motoru šetří. Zdánlivě jednoduché věci nejsou až tak jednoduché ! Srovnání s brzdovými destičkami , pokud budou rozměrově sedět ??? A co tvrdost desek a kotouče ? Následné pískání brzd nebo nadměrné opotřebení..... Pokud se k něčemu vyjadřuju tak o tom musím něco vědět...........



tot jeste rekni proc nejaky vyrobce udava filtr menit pri kazdem oleji 6000 a podobny motor staci 12 000 ob jednu vymenu oleje...na tom filtru to tak záviset nebude..a dalsi poznatek dolejval jsem od auta vetsi mnozstvi oleje jine znacky (stejne viskozity) a po 4000 km olej vypusten cisty jak kdyby byl jeden,zadna emulze a jine ze by si to nesedlo se nekonalo...jen dalsi pripominka na haklivky na oleje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 18:04 | Nahoru | #51
lionLH>
Mě by jenom zajímalo, o jakých nastavených tlacích tady furt někteří píšou v souvislosti s filtrem oleje?, mazací tlak reguluje obtokový ventil hned za olejovým čerpadlem v motoru, ve filtru je pouze pojistný obtokový ventil, který pouze v případě studeného a tím pádem moc viskózního oleje (při studeném startu v mrazu) propouští olej mimo filtrační papír ve filtru aby mohl plnit svou funkci a mazat motor. Po poklesu viskozity zahřátím oleje klesne jeho tlak na vstupu do filtru, protože začne protékat filtračním papírem, tím se ventil zavře a všechen olej proudí přes filtrační papír.

(reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 19:03 | Nahoru | #52
Maxipes_Fík> Samozřejmě máš pravdu,Ty mluvíš o autofiltru,ale někteří jedinci ten kouzelný váleček který je výhradně určený pro jejich motorku funguje tak že ještě zušlechťuje olej a obohacuje o vitamíny významné pro jejich moto.Je také zajímavé že některým hnidopichům více záleží na vzhledu ale nejdůležitější údaj tj. filtrační schopnosti filtru nikoho nezajímají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 19:27 | Nahoru | #53

Frantass píše: lionLH> tak jsou motorky, kam se lije olej určený i pro auta. Záleží na spojce, suchá vs mokrá.

Mám dojem že tvá Yamaha má společnou náplň s převodovkou, nebo se pletu ? O ní je tady řeč.... Jinak k těm tlakům, koukal jsem do katalogu- tvá yamaha má otevírací tlak obtokového ventilu 1bar, kdežto u automobilových filtrů je to kolem 2,5 baru.
Maxipes - jak funguje mazání vím, pár motorů už mi rukama prošlo.....
Když tedy na tom nezáleží, udělejte to obráceně - motofiltr do auta . Ano, bude to mazat, nepoteče...... ale filtrovat to nebude bo při tlaku mazací soustavy automobilového motoru se obtokový ventil filtru ani nezavře
Ala je to jen můj názor který mám ověřený a který nikomu nevnucuju, zvykl jsem si že v českých zemích se snažíme vše obcházet mnohdy bezdůvodně....., jen proto, že jsme holt takoví....

1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta

28.3.2014 v 21:51 | Nahoru | #54
U filtrů sou dvě základní věci které se mění podle typu ,pominuli velikost filtru, závitu a činné plochy. První je směr průtoku což by v tomto případě asi zásadní vliv při použití jiného filtru mít nemuselo. Druhý a o to závažnější je jednosměrný ventil buď kulička pružinka a nebo jen gumová manžeta která má hlavní funkci v tom že po zhasnutí motoru udrží až do dalšího startu určitý malý tlak oleje který nedovolí oleji stéct do vany ale zůstane naplněn celý mazací kanál až po vačku nahoře motoru. Pak je motor i při startu mazaný ,pokud hned po startu začne mírně klepat je to tím že kanál není zaplněn. Což se občas stává u nových filtrů. Potom je ještě v některých filtrech zpětný ventil a ten pokud je naopak ,tak ani nemusíš poznat že se olej nefiltruje ale jen přepouští obtokem a nebo už můžeš mít taky protrhlej filtrační papír a ani o tom nevíš. Nechápu o jakém rozdílu ceny filtru tady všichni píšete ,když je to vesměs stejné od 100-300,-kč. Takže jestli ti to za ten risk stojí tak ho tam nech ale za mě bych dal to co tam má být.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

28.3.2014 v 23:16 | Nahoru | #55
ALESANDREA> přesvědčil si mě, zítra jdu měnit.

(reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 06:24 | Nahoru | #56

selkie píše: tak, když všichni píšou, že to problém nebude, tak asi nebude..ale mě by to třeba vadilo..že mam na mašině něco, co patří na auto...ať už by to bylo cokoli. Takže já bych se sebral, koupil to, co tam patří a dal to tam. A příště bych si tyhle snadný opravy/výměny dělal sám...

Příště Ti daj třeba desky z Felicie, protože budou taky sedět, co? Nebo co třeba rozvody z Fiatu, ne...když tam budou pasovat, tak co to řešit nějak víc Jo, sou to odborníci, to se hnedka pozná



souhlas, taky by mi to vadilo a asi bych si pomyslel něco o jejich profesionalitě. jinak já osobně kdybych někomu měnil olej a filtr a dal tam automobilovej (i když by to nevadilo) asi bych se hanbou propadl do západního německa.
jinak nechápu proč si takovýhle primitivní úkony nedělá motorkář sám?
(to je tak manuálně negramotnej, nemá čas - i když to je irelevantní, a nebo je línej?)

(reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 06:39 | Nahoru | #57

Frantass píše: ALESANDREA> přesvědčil si mě, zítra jdu měnit.



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 06:44 | Nahoru | #58

zdendula4 píše: Máš docela mylné představy o nahrazování součástek z auta na moto.Výrobci motorek si běžně usnadňují vývoj specialit a běžně autosoučástky do motorek napasují a vše funguje jak má a je to za čtvrtinovou cenu.Pokud by mi desky z Felicie rozměrově pasovaly,tak bych se je vůbec nebál dát.Vy stále žijete v doměnce že vlastníme nadpozemské stroje z kosmických materiálů a přitom koncepce těchto motorů je stará více jak sto let,pouze se zvýšily otáčky a výkon.Pamatuji doby kdy se muselo improvizovat téměř ve všem když jsme chtěli jezdit a nebylo kde koupit,natož originální díl.Vážím si opravdových kutilů kteří si dokáží poradit se vším,bohužel je jich čím dál méně.



docela mě zaujala ta poznámka o těch brzdách, asi bych si nelajznul dát brzdy z fildy na svou R1, protože si ani nedokážu představit jak by to asi brzdilo
ty bych dal tak max na panelku (samozřejmě myslim to obrazně a zcela teoreticky, pro rejpaly - vim že tam jsou bubnové brzdy )
a co se týká olejů, asi bych si nelajznul dát automobilový olej do motorky (i kdyby byl společný s mokrou spojkou) protože se motorky vyvyjejí a stejně tak i věci kolem nich (spotřební a provozní zboží)

1 reakcí na tento příspěvek oleják z auta

29.3.2014 v 07:01 | Nahoru | #59
Zpetny ventil nema s filtrem nic spolecneho.to ze udrzi maly tlak do dalsiho startu je nesmysl.protoze vsechen tlak utece vulemana na kluznych loziskach. Da se souhlasit s prvni a posledni vetou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 09:43 | Nahoru | #60
mára929r> Tak desky z Feliny bych na moto taky nedal. Co se týče oleje, tak znám pár borců co do motorky se suchou spojkovou skříní lijí automobilový olej (BMW) a nemají sebemenší problém.
Na mou obhajobu. Filtr měnil známý, kterému jsem půjčil moto na Slovensko a zrovna to vyšlo na výměnu oleje. Nabídl se, že ho nechá tam vyměnit, udělal jsem chybu a souhlasil jsem (proto jsem napsal, že jsem ho nechal měnit). Línej a manuelně negramotnej nejsem, všechno si co se aut a motorek týče dělám sám od žárovek až po rozvody. Teď bude námitka: "No to to musí ale vypadat", všechno funguje. Jenom ještě nevim nic o olejových filtrech, proto jsem sem psal, aby mi zkušenější poradili. Chci, aby motorka fungovala tak jak má, nechci nic fušovat. Toť vše, kvůli dotazu mě urážet nemusíš.

Naposledy editováno 29.03.2014 09:46:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist