rozborka motoru - klika mela vydreny loziska na prostredku, proste kule sekly vedle sebe,,, takze rikam cajk, necham repasovat kliku..
koupil sem loziska, predal kliku opravaroj a po celkem kratkym cekani klika byla po repasi, vyvazena, cena ok..
dal sem dokupy, odjel cca 500km, pak na stk, pak jeste cca 500km a ze prodam,, tak sem predvcera jel posledni jizdu /dobit baterku pred prodejem, okouknout naposled atd./ a co se nestalo, bylo cca -2, odjeto cca 25km, zacalo hvizdat z motoru, tak sem to chcip,, pockal, pak nahodil, ujel cca 3km a skyk, kousanec a rikam, je to v haji,,, pak dovezl domu v dodavce, ted rozhodil, sundal hlavy, pisty kously nejsou,, takze predpokladam opet loziska na prostredku kliky,,, mazu polosynt 1:40, 2T sem mel haldu,a nezadrel sem...
prehozeny neco uprostred kliky???ty hlinici?nebo spatny loziska do kliky??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
no tak ja to drzel "naplno" tak nejak hned zkraje, bo sem si rikal, vyrus uz zajetej a loziska si sednou, namazano je,, a navic sem kdesi na jawaforu cet, ze lepsi nez 3ndu podtacet, tak radsi ji pekne drzet u krku, prave proto, aby smes cirkulovala okolo lozisek kliky,,, mozna sem cirkuloval az moc..
jinak na vsech svejch moto jezdim sviznejc,, zjisteno ohledne spotreb motorek, vzdy mam tu vyssi hladinu, nez vsichni ostatni nebo recenze,,, jezdim vjednom a prevazne, kdyz se chci svezt, tak sam, max jsme 2 motorky,,, v skupine mne spotreba razantne klesa..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
Jak samozřejmě, to není vůbec samozřejmě - to jsi ji ohnul nebo co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
"samozrejme" sem myslel u me, kdyz rozbiram motku, ktera zklamala,/vysypanej motor/, tak neberu servitky, jdu na to razne a vetsinou pak opravuju i neco navic
neohnul nic, ale jak sem psal, v pravejch "salamech" drhne ojka, takze se neco hnulo pri tahani z loziska...nejspis sem je srazil
no klika bude stejne rozlisovana na dily, ty pak premeri a uvidi se, co dal..co vsechno vymenit,, bohuzel, si ted dava oraz, takze repase az po novym roce, ale snad do 14dnu bude... a budu moct psat dalsi zazitky s motorem po oprave..
..protoze to, proc se dvakrat kously loziska uprostred kliky, se stalo asi jen mne, tak pak uvidime
nicmene zejtra jedem silvestrovskou,, vytahnu 559, bracha 353 /ted dobijim aku/, a pak snad bude vetsi motivace doskladat tuhle jawu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
georgiss píše: ...
neohnul nic, ale jak sem psal, v pravejch "salamech" drhne ojka, takze se neco hnulo pri tahani z loziska...nejspis sem je srazil
...
Ojnice se ohne, když ji při ztahování karteru nedržíš uprostřed tak aby se nehákla o ztahovaný karter. Stačí trocha nepozornosti.
koukni vejs,, ojnice vcajku,, mam pridreny loziska uprostred kliky,
a kliku sem zbouchnul pri tahani ven z pravyho karteru, kartry pekne postavil na dreveny spalky, klika svisle, jenze dvourady sem nechtel nahrejvat, bo je novy, tak sem zasrouboval ocelovou 6tku sroub s velkou hlavou do pravyho cepu a pak pres bronz "vytahoval" kliku, po tretim "citlivym" uderu spadla pekne na polystyren,
tohle "hard" vytahovani kliky sem volil kvuli tomu, ze stejne pude na rozlis a premereni vsech dilu, ale stejne furt nevim, proc se hvizdla uprostred...
Každopádně bych Ti doporučil dát tam plný čelo, pokud nemáš.
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
...jinak klika bude opravena kazdym dnem,,, akorat sem dostal nadano do hovad od "mistra-klikare" za ten roztuklej pravej cep, /rikam, rozbouch sem ho - koupim novej/, ale on, ze prej konus doladi, ze bude rotor sedet jak z fabriky, tak uvidim... holt ho to bavi, taky dobre..
georgiss píše: cvicne zkusim dotahnout stredovej hlinik "celo" a nacpat do nej lozisko zboku, uvidime...treba je fakt nejakej zdrclej, a po utazeni stahuje loziska krive do karteru..
...jinak klika bude opravena kazdym dnem,,, akorat sem dostal nadano do hovad od "mistra-klikare" za ten roztuklej pravej cep, /rikam, rozbouch sem ho - koupim novej/, ale on, ze prej konus doladi, ze bude rotor sedet jak z fabriky, tak uvidim... holt ho to bavi, taky dobre..
No......stahovák + vtahovák, ony pak odpadají taky ty pokusy s nahříváním bloků a podobně, přece jenom dostatečný tlak nebo tlak udělá svoji práci spolehlivě.
Pokud nemáš to plný čelo, investuj zavčasu.
Jestli ho mají za litr a nemáš možnost si ho udělat, hodí se to koupit hotové. Jinak ted odlehčenej střed vyklepe dosedací plocha v karterech a toho klepání se zbavit jinak nedá. Navíc podle mě pak i trpí i ty středový ložiska.
http://www.moto-usti...ozi.asp?klic_ma=1211
Naposledy editováno 12.01.2014 11:29:29
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
..koukam jak vejr 72/65/40, neni ta hlavni naka mala??, no kurva bych si nafackoval uz pred rokem,,,, hledam, hrabu, jedinou sem nasel 105, tak sem ji tam fouk, /dira fest, chtelo by to tak 95,100 - ale nemam, tak sem soup jehlu na horni/
..motorka na cca patej kop sla, trochu sem ohral, vyhodil sytic, lehce povergloval sroubem bohatosti a v 19h vylej - prijel sem pred chvilej, v prubehu jizdy jezte lehce poladil volnobeh,bohatost - a motorka jede jak vino, odjeto cca 60km, naprosto vpohode
..tzn. zadrby lozisek pripisuju chudej smesi - uvidim, zejtra mam volno, dosypu nadrz do plna a jedu smer orlicky, dam aspon 200km...
..dalsi meta je 1kkm bez zadreni na klice, pak se uvidi..
pristi tejden mam dovolenou, budu na tom pracovat..
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
Četl jsem o typovi, co nalítal na 350/640 (koupené z autoškoly ještě k tomu) 100 000 a pak teprva - bez nutnosti ovšem - dělal GO a jezdil 1:100. Někde to lítá po netu ten jeho WEB i s cestopisama. Teď jezdí Yamaha BT 1100 Bulldog. Jak je možný, že někdo najede 30 a raf, druhej 100 a nic? Mě to nepřijde normální... přeci nebudu každejch 30tis. dělat generálku.
Tedy ví někdo co je skutečně příčinou?
Je to nedostatečné mazání? Mazací kanálky? Kvalita ložisek? Výrobní vada? Zanesené mazací kanálky postupem času?
Já taky nevím proč se mi to kouslo... jel jsem naprosto na pohodu a motorka mi zhasla na volnoběh když sem stál a fotil. Takže jízdou těžko... Koupil jsem motor jinej za 5tis. už po repasi, takže se na ten původní podívám v zimě až nebude co dělat. Několik lidí také říká, že ta ložiska se špatně chladí na tom středu proto se tam dávají C3 jak tu píšete... nebylo by teda řešení to chladit nějakým náfukem ten střed? Aby tam proudil vzduch zkrátka na ten motor - přímo na střed...
Nevím fakt nevím a nechci jezdit se strašákem, že se rafne klika....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
Ložiska s větší vůlí (označení C3) se používají nejen kvůli teplotě, ale hlavně protože jsou nalisová na čepu s přesahem. To znamená že čep má o pár setin větší průměr než je díra v kroužku ložiska. Nalisováním velkou silou se ten kroužek roztáhne, proto na čepu festovně drží, a o to roztažení se zmenší ta vůle.
Chlazení blbost, celá klikovka se na dvoutaktu chladí nasávanou směsí skrz klikový prostor. Účinek chlazení z té směsi má na chlazení motoru dokonce větší podíl než vlastní chladící žebra.
Naposledy editováno 03.10.2014 22:17:49
Čus Jawa guru . A co je teda příčinou?
klika?
ložiska?
chlazení?
Píšeš, že s jednou klikou najedeš tolik a s druhou tolik. To by znamenalo, že to hází na klidu? Co je na ní špatně? Dá se tomu předejít?
Já vím, že jsem třeba možná hnidopich, ale moje představa je, že na ten motor chci natočit aspoň 100 000 než budu dělat generálku. Ročně nakroutim min. 10tis. na Jawce, tak 1x za 10 let bych to snes rozhodit motor, vyměnit ložiska, vycentrovat kliku, nový gufírka a šup zpátky .
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
Osobně,pokud bych chtěl s tímto strojem nakroutit co nejvíc,soustředil bych se na tři věci:
1.Kvalita ložisek
Měl jsem tu čest s ložisky s plastovou klecí.Tam v podstatě nehrozí destrukce klece.
2.Kvalita vzduchového filtru
Je jasné,že absence částic tvořící se směsí brusnou pastu motoru jako celku jen prospěje
3.Kvalita oleje
Tady není co dodat
Zbytek jde ne vrub nedodržení technologie(házivost,příliš velký přesah čepu s následkem ztráty provozní vůle-viz C3,mazací kanály a doprava směsi do nich,atd.)
Díky za reakci…
Tak budu doufat, že ten motor co jsem tam teď dal má kvalitní ložiska . Prý to byl expediční motor, ale nedošlo k osazení, takže ho zrovna zajíždim. Bývalý majitel povídal, že tam dával SKF, renomé týče neznám známější firmu na kvalitní ložiska .
Když už jsme u toho teoretizování, tak mě teď napadá, že jsem k posledku měnil olej než jsem zadřel. Což by ukazovalo na tu teorii Deadmana, že motorka nemá ráda změny olejů.
Tedy pro příště bych asi udělal toto:
1. kvalitní ložiska - tady mě zajímá která to jsou s tou plastovou klecí?
2. kvalitní olej - který to je? - Já lil Midland a k posledku Mogul TSF
3. kvalitní filtr - který to je?
4. zvětšit průměr mazacích kanálků na střed
Ještě bych měl další dotázek. Leckde jsem četl, že pro zajíždění je dobré použít minerál olej. Zkrátka aby mazivost oleje nebyla na nejvyšší úrovní, aby se plochy válců a pístních kroužků dostatečne obrousily - když to tak laicky řeknu. No a teď ta otázka - nebude vadit když budu zajíždět na dejme tomu mogul, nebo dokonce tam doporučovali M2T a po 1500km tam fláknu kvalitní Midland? To mi přijde, špatný vůči tý Deadmanovo teorii .
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
Jednoznačně pomůže, pokud se co nejlépe vyváží celá klika. Předepsané obvodové házení středových ložisek je do 0,03mm, což není z dnešního pohledu žádná hitparáda. Nevím, jak přesně mají Jawy z výroby vyvážený klikový hřídel, ale opět lze usuzovat, že žádná sláva to nebude.
Problém je, že ani snaha o sebepečlivější sestavení klikového hřídele nemusí přinést kýžené ovoce, neboť házení je dáno přesností, se kterou jsou vyrobeny jeho jednotlivé části a pokud se sejdou díly vyrobené na rozdílných okrajích tolerančních polí, nejde s tím moc dělat.
Samozřejmě nezáleži jen na hřídeli, ale také na souososti všech uložení ložisek v karterech. Určitý vliv má i přesnost velikosti ložiskové díry a hřídele.
Velký rozptyl v životnosti ložisek je do značné míry dán velkou šířkou výrobních tolerancí jednotlivých prvků klikového mechanizmu, s čím může koncový uživatel těžko něco dělat.
Krátká životnost ložisek je nectnost dvoutaktům vlastní a obtížně odstranitelná. Životnost kuličkových ložisek totiž velice negativně ovlivňují vibrace, které spalovací motor vždy nevyhnutelně produkuje. U čtyřtaktů se to řeší používáním kluzných ložisek.
Výhoda Jawek je, že motor točí relativně nízké otáčky, nevýhodou jsou těžké písty a z nich plynoucí vysoké radiální zatížení. Zmíněných 100.000 ale bude výjimka, praktická životnost bude podle mě mezi polovinou a třetinou této hodnoty. Třeba motory Cagiva s obdobným výkonem mají kvůli jednoválcové koncepci a vysším otáčkám životnost ložisek ještě nižší, obvykle mezi 20.000 a 30.000km.
Naposledy editováno 07.10.2014 20:56:52
Problém není ani tak ve vibracích,zatížení nebo tím že se používají ve dvoutaktech,jako spíše v jejich dimenzování.Kupříkladu velké čtyřtaktní jednoválce používají také valivá ložiska.Tam je zatížení velké,vibrace taktéž,a přesto jsou tyto motory schopné slušného nájezdu s původními ložisky.Základ je dimenzování,což u hotového motoru neovlivníš,pak je důležité mazání,což se dá ovlivnit mazacím poměrem a kvalitou oleje.
Rovněž porovnávat motory Cagiva s obdobným výkonem není fér,protože motory s podobným výkonem jako Jawa 350 jsou v kubatuře 125 ccm a tam jsou jiné točky a zatížení.
Jinak souhlas,že obecně je životnost ložisek u dvoutaktu podstatně nižší jak u 4T.
Naposledy editováno 07.10.2014 16:19:49
Pro najetí 100k jen s výměnama oleje jsou určeny zcela jiné stroje.
Dodatek: Z mé zkušenosti za 100k budeš stejně 3x půlit motor kvůli převodovce, ve spojce se budeš vrtat každých 20k. V podstatě bych řekl, že během mojich 100k na Jawě jsem se v tom krámu vrtal v podstatě furt.
Naposledy editováno 07.10.2014 23:20:15
Tím srovnáním s Cagivou (ano, měl jsem na mysli 125) jsem chtěl ukázat, že i daleko modernější motory obdobného výkonu bez generálky 100.000 nedají - zde ještě míň, protože motor točí skoro dvojnásobné otáčky a klika je jen ve dvou ložiskách. Souhlasím, že to srovnání Jawy 350 a Mita 125 kulhá na obě nohy, bohužel a životností třeba Yamahy RD nic nevím.
Naposledy editováno 08.10.2014 21:21:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |