rozborka motoru - klika mela vydreny loziska na prostredku, proste kule sekly vedle sebe,,, takze rikam cajk, necham repasovat kliku..
koupil sem loziska, predal kliku opravaroj a po celkem kratkym cekani klika byla po repasi, vyvazena, cena ok..
dal sem dokupy, odjel cca 500km, pak na stk, pak jeste cca 500km a ze prodam,, tak sem predvcera jel posledni jizdu /dobit baterku pred prodejem, okouknout naposled atd./ a co se nestalo, bylo cca -2, odjeto cca 25km, zacalo hvizdat z motoru, tak sem to chcip,, pockal, pak nahodil, ujel cca 3km a skyk, kousanec a rikam, je to v haji,,, pak dovezl domu v dodavce, ted rozhodil, sundal hlavy, pisty kously nejsou,, takze predpokladam opet loziska na prostredku kliky,,, mazu polosynt 1:40, 2T sem mel haldu,a nezadrel sem...
prehozeny neco uprostred kliky???ty hlinici?nebo spatny loziska do kliky??
1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
Jednoznačně pomůže, pokud se co nejlépe vyváží celá klika. Předepsané obvodové házení středových ložisek je do 0,03mm, což není z dnešního pohledu žádná hitparáda. Nevím, jak přesně mají Jawy z výroby vyvážený klikový hřídel, ale opět lze usuzovat, že žádná sláva to nebude.
Problém je, že ani snaha o sebepečlivější sestavení klikového hřídele nemusí přinést kýžené ovoce, neboť házení je dáno přesností, se kterou jsou vyrobeny jeho jednotlivé části a pokud se sejdou díly vyrobené na rozdílných okrajích tolerančních polí, nejde s tím moc dělat.
Samozřejmě nezáleži jen na hřídeli, ale také na souososti všech uložení ložisek v karterech. Určitý vliv má i přesnost velikosti ložiskové díry a hřídele.
Velký rozptyl v životnosti ložisek je do značné míry dán velkou šířkou výrobních tolerancí jednotlivých prvků klikového mechanizmu, s čím může koncový uživatel těžko něco dělat.
Krátká životnost ložisek je nectnost dvoutaktům vlastní a obtížně odstranitelná. Životnost kuličkových ložisek totiž velice negativně ovlivňují vibrace, které spalovací motor vždy nevyhnutelně produkuje. U čtyřtaktů se to řeší používáním kluzných ložisek.
Výhoda Jawek je, že motor točí relativně nízké otáčky, nevýhodou jsou těžké písty a z nich plynoucí vysoké radiální zatížení. Zmíněných 100.000 ale bude výjimka, praktická životnost bude podle mě mezi polovinou a třetinou této hodnoty. Třeba motory Cagiva s obdobným výkonem mají kvůli jednoválcové koncepci a vysším otáčkám životnost ložisek ještě nižší, obvykle mezi 20.000 a 30.000km.
Naposledy editováno 07.10.2014 20:56:52
Problém není ani tak ve vibracích,zatížení nebo tím že se používají ve dvoutaktech,jako spíše v jejich dimenzování.Kupříkladu velké čtyřtaktní jednoválce používají také valivá ložiska.Tam je zatížení velké,vibrace taktéž,a přesto jsou tyto motory schopné slušného nájezdu s původními ložisky.Základ je dimenzování,což u hotového motoru neovlivníš,pak je důležité mazání,což se dá ovlivnit mazacím poměrem a kvalitou oleje.
Rovněž porovnávat motory Cagiva s obdobným výkonem není fér,protože motory s podobným výkonem jako Jawa 350 jsou v kubatuře 125 ccm a tam jsou jiné točky a zatížení.
Jinak souhlas,že obecně je životnost ložisek u dvoutaktu podstatně nižší jak u 4T.
Naposledy editováno 07.10.2014 16:19:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |