globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čím to sakra povolit!?!?!
Předem dík za každou dobrou radu. Chci nechat přezout přední gumu a za boha nejde povolit šroub. Pojišťováky povoleny, klíčem to nejde a když dali hoši v pneuservise na klíč trubku, tak tomu povolují hrany.





(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:12 | Nahoru | #61

Marex píše: Asi ti úplně nerozumím. Ty imbusy na straně matky musí být přece povolené, jinak tím nehnu. Na opačné straně zase zaaretované, jinak se při povolení obou stran osa protáčí.



Blbost, ty tocis osou (povolene imbusy) aby matka zustala a cela osa se povolovala. To znamena ze na strane kde tocis musi byt imbusy povolene a na druhe strane dotazene akorat tak aby se matka nepootacela.
No jestli je problem tady....?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:17 | Nahoru | #62
Marex> ještě jednou tedy pro tebe
...matku máš na pravý straně (z pohledu řidiče)
...hlavu osy máš na levý straně (z pohledu řidiče)

...takže to máš asi dle těch předchozích špatnejch rad na který jsem poukazoval, obráceně a proto to nemůžeš povolit

Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:19 | Nahoru | #63

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:27 | Nahoru | #64
kodl77> Přesně tak... a nebo třeba třeba na P205 vyndat starter: Drží na třech šrúbech - klasika, jenže musíš: airbox dolů, glykol vypustit, hadice od chlazení vyházet, alternátor ven, prostě všecko odšrůbovat... bo ináč tam imbus nenasadíš.

Však také žabožroutská plechárna mně do chalupy nesmí ani za zlaté prase.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:40 | Nahoru | #65

J.M.K. píše: kodl77> Přesně tak... a nebo třeba třeba na P205 vyndat starter: Drží na třech šrúbech - klasika, jenže musíš: airbox dolů, glykol vypustit, hadice od chlazení vyházet, alternátor ven, prostě všecko odšrůbovat... bo ináč tam imbus nenasadíš.

Však také žabožroutská plechárna mně do chalupy nesmí ani za zlaté prase.


ja uz 4 roky jezdim s prasklou parkovackou na lagune:D nechce se mi skrz vymenu sundavat naraznik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:43 | Nahoru | #66

osiris píše: Marex> ještě jednou tedy pro tebe
...matku máš na pravý straně (z pohledu řidiče)
...hlavu osy máš na levý straně (z pohledu řidiče)

...takže to máš asi dle těch předchozích špatnejch rad na který jsem poukazoval, obráceně a proto to nemůžeš povolit



Aha. To ne. Z druhé strany je jen dutá trubka. Tam není co povolit. Povolím imbusy (na fotce), nasadím klíč na ten bazmek, kterým je to našroubováno (na fotce) a .... nic. Zkoušel jsem dokonce na obě strany, páč u Itala je možný všechno,ale klíč se jen zakusuje do těch plošek. Ještě pár pokusů a oddělám ty plochy úplně. Asi se na to radši..... jen teda nevím, jestli to má řešení, když to nepovolí ani hoši ze servisu, což bych jim ani nezazlíval.
Někdo tady radil, že by nebylo od věci tam navařit ořech,ale nejsem si jistý, jestli je tam na to dost místa. Mohl by tam pak zůstat jako padací protektor.

Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:49 | Nahoru | #67
Marex: na te druhe straně nejsou ty dva inbusy co to svírají? To by pak osa nebyla dělená ale byl závit v te druhe noze - trosku atyp, povolovalo by se to ale stejným stylem. Ja si na telefonu nenajdu jaka osa tam je tak sem věřil tomu co našli ti přede mnou.

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:53 | Nahoru | #68
Marex> Za 1.nastřikej to odrezovačem ve spreji.Nech prolínat do druhého dne.Za 2.vyrob si na to pořádný klíč.Něco jako očkový jen s dvěma ploškama.Vrtačku a pilnik doma určitě máš.Bo očko ani ořech tam nedaš.Noční můra konstruktéra! Bych nechal toho cypa co to vymyslel do konce života vařit špagety.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 15:55 | Nahoru | #69

osiris píše: ...než jsi to napsal, tak já jsem dopsal do původního příspěvku ještě tohle:
edit: předpokládám, že zúčastnění vědí, že matka je to s dírou uvnitř a ne hlava osy (šroubu) na který je ten závit

...a proto to možná nemůžeš povolit



Tvl že by to bylo až takhle debilně? To je moc i na itala... protože jestliže je ta matka ten druhej konec, tak ji není za co chytit, jedině tou vidlí, která ale zas když bude utažená, tak bude přitlačovat stěny tý matky k ose, takže s tím buď nehne nebo se mu to celý protočí, čili celkem ježek v kleci To se mi nezdá, takhle blbě by to nedokázal vymyslet ani nějakej inžinýr

Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:01 | Nahoru | #70
Hele a co sem dát foto taky druhý strany osy ať je vidět o co se vůbec jedná, pak ti tu může někdo líp poradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:03 | Nahoru | #71

enusim2 píše: ja uz 4 roky jezdim s prasklou parkovackou na lagune:D nechce se mi skrz vymenu sundavat naraznik



Nebo měnit žárovky v předních mlhovkách... co se mně sem tam dostane do rukou příručka od "moderního auta", tak prakticky v žádné není výměna popsaná, jen věta "obraťte se na servis". Třeba u Punta stačí najet předkem na šikminu, vlézt pod nárazník, tam sundáš víčko a žárovku vyměníš, ale u jiných typů to také někdy chce sundat celý nárazník. Konstruktéři by měli povinně absolvovat "stáže" na opravárenských dílnách, jinak to není možné, co dnes vymyslí za paskvily.

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:03 | Nahoru | #72

FiZzeR píše: Tvl že by to bylo až takhle debilně? To je moc i na itala... protože jestliže je ta matka ten druhej konec, tak ji není za co chytit, jedině tou vidlí, která ale zas když bude utažená, tak bude přitlačovat stěny tý matky k ose, takže s tím buď nehne nebo se mu to celý protočí, čili celkem ježek v kleci To se mi nezdá, takhle blbě by to nedokázal vymyslet ani nějakej inžinýr



tak jak říká osiris je to běžný řešení, maj to všechny Suzuki s usd a mnoho dalších. Proti protoceni to drží ta vidlice, ale závit to nesvira, ten zavitovej spoj je az dal, zhruba na úrovni gufera.

Naposledy editováno 03.09.2013 16:11:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:10 | Nahoru | #73

J.M.K. píše: Nebo měnit žárovky v předních mlhovkách... co se mně sem tam dostane do rukou příručka od "moderního auta", tak prakticky v žádné není výměna popsaná, jen věta "obraťte se na servis". Třeba u Punta stačí najet předkem na šikminu, vlézt pod nárazník, tam sundáš víčko a žárovku vyměníš, ale u jiných typů to také někdy chce sundat celý nárazník. Konstruktéři by měli povinně absolvovat "stáže" na opravárenských dílnách, jinak to není možné, co dnes vymyslí za paskvily.



Jmk: konstruktér nema důvod neco dělat tak aby si to nakej domácí kutil mohl sám doma snadno bastlit.
Ono z tvého pohledu je snadny říct ze konstruktér je debil, ale chtěl bych te občas vidět ... Kdyz mas design a musíš do narazniku nacpat mlhovku, saní k brzdam, chladič, intercooler a ještě tak aby to dobře prošlo crashtestama...a konstrukční řešení nestalo majlant, ono dneska si málokdo priplati statisíce za vymakane konstrukční řešení... Stačí se podivat jaky auta jezdi po silnici... To neni ze by jiny nebyly, zákazníci chtěj levnější a levnější....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:11 | Nahoru | #74

Marex píše: Aha. To ne. Z druhé strany je jen dutá trubka. Tam není co povolit. Povolím imbusy (na fotce), nasadím klíč na ten bazmek, kterým je to našroubováno (na fotce) a .... nic. Zkoušel jsem dokonce na obě strany, páč u Itala je možný všechno,ale klíč se jen zakusuje do těch plošek. Ještě pár pokusů a oddělám ty plochy úplně. Asi se na to radši..... jen teda nevím, jestli to má řešení, když to nepovolí ani hoši ze servisu, což bych jim ani nezazlíval.
Někdo tady radil, že by nebylo od věci tam navařit ořech,ale nejsem si jistý, jestli je tam na to dost místa. Mohl by tam pak zůstat jako padací protektor.


...tak to zkusím ještě jednou
- píšeš že na druhý straně je jen dutá trubka, že tam není co povolit, abychom mluvili o tom samým, tak mluvíme teď o pravý straně z pohledu řidiče (to je ta strana která na fotce není vidět); tady je právě ta matka (je to trubka která má uvnitř sebe závit) a ta je vsazena do objímky kluzáku a je rovněž zajištěná dvěma inbusama, stejně jako na druhý straně; a tuhle stranu musíš dotánout jen na tolik aby se ti neprotáčela, viz jak už jsem popisoval
- takže druhá strana je levá z pohledu řidiče, to je ta co je na fotce vidět, jsou tam taky dva zajišťovací inbusy objímky kluzáku a ty musíš mít povolený úplně abys moh osou kola otáčet a vyšroubovávat jí z matky; tahle strana zajišťuje osu kola; osa kola je taky trubka, má ale závit na povrchu a zašroubovává se do trubky (matky co je na druhý straně); na týhle straně máš tu hlavu osy na kterou nasazuješ klíč a máš s ní točit jako se šroubem tzn. protistrana má být zaaretovaná, aby se ti matka neprotáčela, ale ne zaaretovaná příliš, abys nestahoval objímkou matku natolik, že by z ní ven nešla osa kola kvůli tomu vyšroubovat ven (matku přílišným dotažením objímky kluzáku vlastně lisuješ do závitu osy)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:15 | Nahoru | #75

FiZzeR píše: Tvl že by to bylo až takhle debilně? To je moc i na itala... protože jestliže je ta matka ten druhej konec, tak ji není za co chytit, jedině tou vidlí, která ale zas když bude utažená, tak bude přitlačovat stěny tý matky k ose, takže s tím buď nehne nebo se mu to celý protočí, čili celkem ježek v kleci To se mi nezdá, takhle blbě by to nedokázal vymyslet ani nějakej inžinýr


...ne, takhle to je a je to celkem běžný uchycení předního kola ...matka je na druhý straně, není to co si myslíš, není to ten konec kam nasazuje klíč, to je právě hlava šroubu
...povoluje se to tak jak už jsem vysvětloval, matka v objímce zůstává dotažená těma inbusama jen na tolik, aby to bylo na hranici před protočením a celkem to bez problému funguje

2 reakcí na tento příspěvek Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:28 | Nahoru | #76





Sorry za grafickou úpravu...

Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:33 | Nahoru | #77
"Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi"

2 reakcí na tento příspěvek Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:39 | Nahoru | #78
V příspěvku 66 píše,že na druhé straně není co povolit.Podle fotek v profilu mi přijde,že tam jsou 2 šrouby ze zadu. By mě zajímalo jestli tam opravdu jsou a jestli jo,tak jestli je povolil?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:49 | Nahoru | #79

karf píše: A to ti s tím nejde otočit nebo se ti na druhý straně protáčí to pouzdro? Máš na druhé straně ty 2 imbusy také povolené?


na druhý straně má ve vidli vnitřní závit do nejž je utažena osa s vnějším závitem (na konci osy má sávit) tj imbusy jsou jen zde a jistí osu proti samovolnému povolení

takže pokud to má týpek stejně jako napč XJ , tak v části která není na není nic než spodek videl ho je našroubovaná osa - tj správná demontáž je jak píše - povolit sevření vidle dco je na fotce (dva imbusyu která je vedena srz viditelnou část a utažena v závitu na druhé vidli . pokud chci uviolnit chmicky, musím jít patlat druhou vidli než je na obrázku

Naposledy editováno 03.09.2013 16:54:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:51 | Nahoru | #80
dewwil> teď ještě jestli z pohledu řidiče

přidám taky obrázek ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 16:56 | Nahoru | #81
Stev> 4 - mi prišlo jako nedemontovatelná část (v reálu)

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:00 | Nahoru | #82
assassin> To si nerozumíme, nemám na mysli, aby si mohl vozidlo opravit každý kutil, ale že by konstruktéři měli myslet na opraváře - profi opraváře na dílnách, ne domácí kutily. Viz ten můj příklad s VCR... po sundání krytu musíš sundat čelní panel, pak vše odpojit, sundat několik šroubů, přičemž pár z nich je mizerně přístupných, potom odehnout několik pacek najednou (aby měl člověk 5 rukou!) kvůli vycvaknutí zákl. desky z bedny, desku i s mechanikou vytáhneš, ale abys desku z mechaniky sundal, musíš odpájet několik "kšand" - normální člověk by tam očekával konektory. Čili fakt musíš celý magneťák rozmontovat kvůli výměně jednoho prasklého řemínku a to se na mě nezlob, ale to nemohl vymyslet normální člověk. Se staršími VCR nebyl problém, tam stačilo sundat kryt, rozpojit pár konektorů, sundat pár šroubů a mechanika byla venku.

S tím,že kunčafti "tlačí ceny dolů", máš recht, ovšem to už je na jinou diskusi. Mimochodem právě ta složitost demontáže a montáže kvůli jednomu vadnému dílu je přesně to, proč se leckdy oprava nevyplatí, poněvadž by vyšla skoro dráž, jak nový přístroj - hodně toho "nažene" cena za práci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:00 | Nahoru | #83
FishX3> jo, a je na pravý straně z pohledu řidiče jak to nakreslil dewwil, jesli někam dávat WD tak sem. Víc se radši nevyjadřuju, zas takovej technik nejsem

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:04 | Nahoru | #84
Stev> jasny chapu , ale asi to bude pouzdro s vnitřním závitem co je naslisované ve vidli. Je tak?

a nebo je 4ka jen podložka vymezující prostor mezi nábojem a vidlí - tj osa jde skrz do závítu ve vidli jak jsem tu psal ?

Naposledy editováno 03.09.2013 17:06:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:05 | Nahoru | #85

FishX3 píše: na druhý straně má ve vidli vnitřní závit do nejž je utažena osa s vnějším závitem (na konci osy má sávit) tj imbusy jsou jen zde a jistí osu proti samovolnému povolení

takže pokud to má týpek stejně jako napč XJ , tak v části která není na není nic než spodek videl ho je našroubovaná osa - tj správná demontáž je jak píše - povolit sevření vidle dco je na fotce (dva imbusyu která je vedena srz viditelnou část a utažena v závitu na druhé vidli . pokud chci uviolnit chmicky, musím jít patlat druhou vidli než je na obrázku


No to právě že ne. Viz výš. Závit je v pouzdře, které je vsunuté do vidle a stažené 2x imbusama...jako na straně hlavy čepu

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:06 | Nahoru | #86

osiris píše: ...tak to zkusím ještě jednou
- píšeš že na druhý straně je jen dutá trubka, že tam není co povolit, abychom mluvili o tom samým, tak mluvíme teď o pravý straně z pohledu řidiče (to je ta strana která na fotce není vidět); tady je právě ta matka (je to trubka která má uvnitř sebe závit) a ta je vsazena do objímky kluzáku a je rovněž zajištěná dvěma inbusama, stejně jako na druhý straně; a tuhle stranu musíš dotánout jen na tolik aby se ti neprotáčela, viz jak už jsem popisoval
- takže druhá strana je levá z pohledu řidiče, to je ta co je na fotce vidět, jsou tam taky dva zajišťovací inbusy objímky kluzáku a ty musíš mít povolený úplně abys moh osou kola otáčet a vyšroubovávat jí z matky; tahle strana zajišťuje osu kola; osa kola je taky trubka, má ale závit na povrchu a zašroubovává se do trubky (matky co je na druhý straně); na týhle straně máš tu hlavu osy na kterou nasazuješ klíč a máš s ní točit jako se šroubem tzn. protistrana má být zaaretovaná, aby se ti matka neprotáčela, ale ne zaaretovaná příliš, abys nestahoval objímkou matku natolik, že by z ní ven nešla osa kola kvůli tomu vyšroubovat ven (matku přílišným dotažením objímky kluzáku vlastně lisuješ do závitu osy)


Jo. Tak to si rozumíme. Říkáš to dobře. Jen mi to bohužel vyndat nejde. Ocelová trubka o délce 1 metr se pěkně prohýbá a ty imbusy na druhé straně mám dotažené na krev, jinak se to protáčí celé.

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:07 | Nahoru | #87
Jirka.46> podle manuálu tam jsou 4 šrouby, co zajišťují vidle. Na každé vidli 2

Naposledy editováno 03.09.2013 17:08:24

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:08 | Nahoru | #88

FishX3 píše: na druhý straně má ve vidli vnitřní závit do nejž je utažena osa s vnějším závitem (na konci osy má sávit) tj imbusy jsou jen zde a jistí osu proti samovolnému povolení

takže pokud to má týpek stejně jako napč XJ , tak v části která není na není nic než spodek videl ho je našroubovaná osa - tj správná demontáž je jak píše - povolit sevření vidle dco je na fotce (dva imbusyu která je vedena srz viditelnou část a utažena v závitu na druhé vidli . pokud chci uviolnit chmicky, musím jít patlat druhou vidli než je na obrázku



Jj. Přesně takhle jsem se o to pokoušel.

(reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:09 | Nahoru | #89

karf píše: No to právě že ne. Viz výš. Závit je v pouzdře, které je vsunuté do vidle a stažené 2x imbusama...jako na straně hlavy čepu


jenže např já jsem tam žádný imbusy na té straně neměl (jiná motka - prostě jen závit ve vidli) navíc pokud by to tady tak bylo, tak povolení iimbusů bude mít za následek jen protáčení pouzdra a nic dalšího to neřeší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím to sakra povolit!?!?!

3.9.2013 v 17:11 | Nahoru | #90

Jirka.46 píše: V příspěvku 66 píše,že na druhé straně není co povolit.Podle fotek v profilu mi přijde,že tam jsou 2 šrouby ze zadu. By mě zajímalo jestli tam opravdu jsou a jestli jo,tak jestli je povolil?


Jasný. Jsou tam 2 imbusy, který musí zůstat zašroubovaný. Když je povolím jen o trochu, protočí se to celé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dlouho nestartovaná motorka Cagiva Raptor 650 Lycantrop 23 31.7.2023 v 11:54 PetrL3
Radialní brzdová pumpa Cagiva Raptor 1000, Cagiva Raptor 650 Davesv 6 25.6.2023 v 03:46 3KP
Cagiva Raptor 650 na 35 kW Cagiva Raptor 650 mototot 3 3.9.2022 v 19:25 strakon
Cagiva Raptor 650 / Suzuki SV 650 p... Suzuki SV 650, Cagiva Raptor 650 MichnaP 8 15.3.2022 v 11:27 Bozo
Hornet 600 vs Cagiva Raptor 650 [1, 2, 3] Honda CB 600F Hornet, Cagiva Raptor 650 QU33G 61 12.5.2021 v 17:06 QU33G


TOPlist