1 reakcí na tento příspěvek jak funguje čidlo rezervy?
2 reakcí na tento příspěvek jak funguje čidlo rezervy?
1 reakcí na tento příspěvek jak funguje čidlo rezervy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
Když žádný odpor nenaměříš (čidlo jako by "přerušené"), tak ještě přepni měřák na "prozváněčku", napoj na vývody a pohybuj podél tyčinky čidla magnetem (raději silnějším). Když v určité poloze magnetu měřák zapíská, je v tyčince jazýčkový kontakt a potom musí být na tyčince nasazen válcový plováček s magnetem (jak zmínil Deadman).
BagoBorec> "co se může na termistorovém čidle rozbít"... divil by ses, ale už jsem jich několik viděl s prasklou (rozlomenou) tyčinkou termistoru. Před časem tu jeden zdejší uživatel také se mnou řešil, zda nemůže při prasknutí zajiskřit, nebo se v místě narušení přehřát a zapálit páry v nádrži, ale to nehrozí - proto je umístěn v krycí trubičce (s dírkami nahoře a dole), v které se vždy udrží jakžtakž "nasycené" páry, daleko nad mezí zápalnosti.
Krom toho snad na každém plovákovém snímači v autech je drátový reostat s mosazným jezdcem otevřený a rovněž nevím o případu, kdy by (teoreticky možné) zajiskření jezdce podpálilo nádrž.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
J.M.K. píše: ....
BagoBorec> "co se může na termistorovém čidle rozbít"... divil by ses, ale už jsem jich několik viděl s prasklou (rozlomenou) tyčinkou termistoru. Před časem tu jeden zdejší uživatel také se mnou řešil, zda nemůže při prasknutí zajiskřit, nebo se v místě narušení přehřát a zapálit páry v nádrži, ale to nehrozí - proto je umístěn v krycí trubičce (s dírkami nahoře a dole), v které se vždy udrží jakžtakž "nasycené" páry, daleko nad mezí zápalnosti.
Krom toho snad na každém plovákovém snímači v autech je drátový reostat s mosazným jezdcem otevřený a rovněž nevím o případu, kdy by (teoreticky možné) zajiskření jezdce podpálilo nádrž.
Nádrž s benzínem bouchnout nemůže, pokud není prázdná.
Otevři víčko nádrže na motorce (u auta to moc nejde, má záklopku v rouře), vem sirku nebo zapalovač a strč ji do nádrže. Nic nebouchne, udělá se plamínek na ústí nádrže, kde k němu může vzduch. Páry v nádrži mají příliš velkou koncentraci i pro hoření, natož na výbuch. Zapalování nádrže je oblíbená kratochvíle srazů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
Deadman píše: Nádrž s benzínem bouchnout nemůže, pokud není prázdná.
Otevři víčko nádrže na motorce (u auta to moc nejde, má záklopku v rouře), vem sirku nebo zapalovač a strč ji do nádrže. Nic nebouchne, udělá se plamínek na ústí nádrže, kde k němu může vzduch. Páry v nádrži mají příliš velkou koncentraci i pro hoření, natož na výbuch. Zapalování nádrže je oblíbená kratochvíle srazů.
Zkusil bys to pls na své mašině, natočil na kameru a dal na youtube? Bych se mrkl. thx
Jinak já osobně bych zapalování nádrže, kor v rámci "kratochvíle", rozhodně nepokoušel.
3 reakcí na tento příspěvek jak funguje čidlo rezervy?
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
šinys> V takovém případě měřák ukazuje nekonečný odpor, tedy přerušený obvod. Jestli ani na nejvyšší rozsah (20M) nic nenaměříš, tak termistor bude jasně přerušený a kdyby tam náhodou byl (místo termistoru) jazýčkový kontakt, tak sice bude měření správné, ale při přiblížení magnetu by musel sepnout. Když nesepne, je opět vadný a celé čidlo je na vyhození.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
Pouzit jako cidlo rezervy termistor by me teda fakt nenapadlo. Jak rozdilna je teplota v nadrzi mezi vzduchem a benzinem to si netroufam odhadnout, zrejme to asi ale nejak funguje.
Mozna by stalo za to, ubastlit nakej palivomer pro motorky co ho nemaji :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
Klasické plováky pro budík i kontrolku (většina aut) mají jak potenciometr pro měřění, tak kontakt pro kontrolku.
U toho termistorového čidla je to ale jinak:
Do termistoru se pustí stabilizovaný proud z proudového zdroje a měří se ubytek napětí na odporu termistoru. Na termistoru pak logicky vzniká nějaký výkon (výkon=proud*napětí), projevující se ohřevem termistoru. Dokud je termistor ponořen v benzinu, tak se relativně dobře chladí, ale jak klesne hladina natolik, že se termistor vynoří, tak vzduch už zdaleka tak dobře neodvádí teplo z termistoru, ten se začne zahřívat, snižuje odpor a tím pádem (Ohmův zákon) při stejném proudu je pak na termistoru nižší napětí, což překlopí připojený komparátor a ten rozsvítí kontrolku.
Teoreticky stačí připojit termistor prostě na napěťivý zdroj, ale tam pak hrozí, že při jeho ohřevu se začne zvyšovat proud, termistor se začne ohřívat o to víc, proud dále stoupá... až se termistor přehřeje a zničí. Pokud se použije termistor PTC (který naopak při zvyšování teploty odpor zvyšuje), tak tato "lavinová destrukce" nehrozí.
Ale coby "proudový zdroj" stačí použít i prostý odpor a termistor pak tvoří dolní článek odporového děliče, na uzel děliče stačí připojit jeden ze vstupů komparátoru a je vystaráno.
Mozna by stalo za to, ubastlit nakej palivomer pro motorky co ho nemaji
Na to už tady na fóru bylo nemálo vláken, od Mustanga po "velké" motorky. Po elektrické stránce ani po stránce mechanické konstrukce sensoru to sice není nic težkého, ale snaha prakticky vždy pohoří na nutnosti vrtat do nádrže kvůli montáži snímačce, zkrátka "bastlit nádrž". Právě kvůli tomu si to nakonec snad každý rozmyslí a spokojí se jen s "hladovým okem".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
Ale zase pak bude vedle nádrže přídavný prvek, jež může opticky rušit coby "bastl". A nenapadá mě včíl z hlavy motorka, u které by to šlo kloudně schovat.
SLEEPER> Ano, bezprostředně po otevření víčka to možné jest, když v nádrži jsou páry "přesycené" nad horní mez zápalnosti a zapalitelná směs se tvoří jen v místě hrdla. Nebezpečné to bude jen u skoro prázdné, nebo delší dobu otevřené nádrže, která může "odvětrat" a páry uvnitř se tak mohou dostat na zápalný poměr.