2 reakcí na tento příspěvek jak funguje čidlo rezervy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?
Když žádný odpor nenaměříš (čidlo jako by "přerušené"), tak ještě přepni měřák na "prozváněčku", napoj na vývody a pohybuj podél tyčinky čidla magnetem (raději silnějším). Když v určité poloze magnetu měřák zapíská, je v tyčince jazýčkový kontakt a potom musí být na tyčince nasazen válcový plováček s magnetem (jak zmínil Deadman).
BagoBorec> "co se může na termistorovém čidle rozbít"... divil by ses, ale už jsem jich několik viděl s prasklou (rozlomenou) tyčinkou termistoru. Před časem tu jeden zdejší uživatel také se mnou řešil, zda nemůže při prasknutí zajiskřit, nebo se v místě narušení přehřát a zapálit páry v nádrži, ale to nehrozí - proto je umístěn v krycí trubičce (s dírkami nahoře a dole), v které se vždy udrží jakžtakž "nasycené" páry, daleko nad mezí zápalnosti.
Krom toho snad na každém plovákovém snímači v autech je drátový reostat s mosazným jezdcem otevřený a rovněž nevím o případu, kdy by (teoreticky možné) zajiskření jezdce podpálilo nádrž.