globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jak funguje čidlo rezervy?
 
22.8.2013 v 19:35
zdarec, nefunguje mi na motce čidlo rezervy... už jsem 2x zůstal bez benzínu :D, toe jedno, ale vůbec nechápu jak to funguje




díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?

25.8.2013 v 22:53 | Nahoru | #1
Bubuss> Kapacitní snímač se ve spojení s "tříbodovým" oscilátorem amatérsky dodělával už kdysi do Trabantů. V motorkách jsem se s ním zatím nesetkal, většinou je tam klasický plovák a u motorky, která má jen "hladové oko", zpravidla bývá právě termistor. Jiskření u kapacitního senzoru každopádně nehrozí, jen to jen trubka s koaxiální tyčkou a hladina benzinu "mění" kapacitu coby proměnné dielektrikum.

šinys> V takovém případě měřák ukazuje nekonečný odpor, tedy přerušený obvod. Jestli ani na nejvyšší rozsah (20M) nic nenaměříš, tak termistor bude jasně přerušený a kdyby tam náhodou byl (místo termistoru) jazýčkový kontakt, tak sice bude měření správné, ale při přiblížení magnetu by musel sepnout. Když nesepne, je opět vadný a celé čidlo je na vyhození.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje čidlo rezervy?

26.8.2013 v 12:15 | Nahoru | #2
J.M.K.> Tak u plovaku je to jasny, v zavislosti na poklesu hladiny se memi natoceni hridele potenciometru a tim i jeho odpor, ktery se nasledne snima a vyhodnocuje v ŘJ. Hladovy voko je v tomto pripade jen kontrolka, ktera indikuje nastavenou hodnotu odporu jako rezervu.

Pouzit jako cidlo rezervy termistor by me teda fakt nenapadlo. Jak rozdilna je teplota v nadrzi mezi vzduchem a benzinem to si netroufam odhadnout, zrejme to asi ale nejak funguje.
Mozna by stalo za to, ubastlit nakej palivomer pro motorky co ho nemaji :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist