globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 - legenda stále pokračuje
9.5.2013 v 09:54
JAWA Moto v současné době připravuje na homologaci pro český trh svůj legendární motocykl JAWA 350. Pokud budou všechny úpravy dostatečné pro splnění dnešních homologačních kritérií, bude tento model opět v oficiálním prodeji a bude jej tedy nově možné přihlásit pro provoz na pozemních komunikacích.
Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)

jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 10:18 | Nahoru | #151
Jawa opět zasazuje světové produkci dvojitého nelsona a svou obchodní strategií míří k jejímu konečnému rozdrcení ... a teď už ale doopravdy !!!!

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 10:34 | Nahoru | #152
Je asi těžké hledat příčiny. Ono se chyby dělaly už v celokovém image firky Jawa od roku 1946. Distribuce Péráka do USA byla od začátku tristní a provázaná docela smutnýma chybaka typu oni objednali stroje v chromu - ale co však jim pošleme lidovky, tu to lidi kupují a ještě na to čekají,... jenže tam se jin na to vysr... Špatně zabalené stroje došli navíc odrbané a pomlácené... Později se zakázky odříkaly nebo neplnili bo nebylo do čeho balit (nebylo dřevo na bedny) A vývoj?
1946 - 1954 Pérák - defakto furt stejné, modernizace celkově nulová
1954 - 1963 Kývačka - ano modernizace byla,..oproti Péráku ano. Jenže...ne v pohonné jednotce. Ale co rus to bere po desetitisících a posílá nám na vagonech hlínu ze která vytavíme kýbl rudy na výrobu tanků T-34/85 (keré mezitím rus doma háže do kovošrotu,..)
1964 - 1973 Panelka - modernizace? V čem v uchycení kolen? Jo výkon je o dva koně výš....hmm,...ale rus to chce bo to je furt stejné a není potřeba myslet... A že je ten motor stejný defakto jako ten z Péráka z roku 1946, tedy už čtvrtstolení,...

Mezitím furt čachry s fabrikama, převody výroby, sloučení fabrik, zrušení fabriky, převedení té výroby tam,..té onam,... A tohle je si myslím prvopočátek tak nějak všeho,... navíc Jawa a Čz nedostala peníze z prodeje!! Dostala přiděleno to co jim uznal stát. Tak se to dělalo.
Ale pokud vezmeme z druhé strany, že každý podnik z každého odvětví měl vývojové oddělení a co se tu celkově vyvinulo a vymyslelo? I ta idiotská betonová zámkovka je třeba ve filmu Rocky z roku 1976. Sem přišla kdy? Prostě byl klídek, na věčné časy pohoda a nebylo POTŘEBA MYSLET!!! (samože zkráceně napsáno samo,..bylo by to na seminárku o 500ti stranách a leta studia v archivu,..)

Jawě jako firmě moc fandím!

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 11:09 | Nahoru | #153
Máš pravdu. Tvrdá pěst velkého bratra nedovolovala vývoj uplatnit do praxe.Ale vývojáři byly stejně kvalitní a možná i kvalitnější, než jinde. Nezbejvá, než popřát febrice vymamění z dluhů finančních i technických.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 11:31 | Nahoru | #154
Sukin> O kvalitu by ani neslo(tu cinani pod dozorem davno maj), ale o to, ze to ten malej Napoleon vydava za svoje dilo a novy cesky motor, kdyz je to minimalne 14 let stary.

Naposledy editováno 14.05.2013 11:57:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 11:33 | Nahoru | #155

MartinED250 píše: Pragu jezdím 10 let a většinu času po soutěžích. Převodovka drží.


To ti nezávidím, i když něco na ní dobré bylo. Já jsem kupoval novou v r. 2001, jednomístnou sportovní verzi. Řazení vydrželo asi 1,5 roku (známý aretační kolík), a pak už to nikdy neřadilo dobře. Kolečka se měnila už tehdy. Aretační kolík, kromě toho, že byl slabý, dostával (snad) i štosy od převodovky. Např. když motorka stála se spuštěným motorem, náhle se ozvala rána. Něco tam bylo hodně zmršené a bylo toho, bohužel, asi více. Rád jsem se toho zbavil a koupil si normální motorku. Geometrie podvozku na pragovce nebyla špatná. Dalo se na tom jet i svižně, ale spíš na motokrosové trati, lépe na placaté. Stylem furtfull, ala stopětadvacítka. Na soutěže to bez přívěry nemělo dobrý průběh výkonu. Nějaké strmé výjezdy byly spíš utrpení. A pak - ta váha...

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 14:19 | Nahoru | #156

RomanDula píše: Máš pravdu. Tvrdá pěst velkého bratra nedovolovala vývoj uplatnit do praxe.Ale vývojáři byly stejně kvalitní a možná i kvalitnější, než jinde. Nezbejvá, než popřát febrice vymamění z dluhů finančních i technických.



Anoo! Třeba Perpetis - v seriálu Velké prkno nebo tak nějak, tam byli vývojáři skvělí

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 14:32 | Nahoru | #157
Dolin> tak kývačka a panelka není stejnej motor, že je stejné levná koncepce, to je věc druhá... Když už to dělali jiné, mohlo to být lepší.. to jo

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 14:47 | Nahoru | #158

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 16:05 | Nahoru | #159

laďa-prášil píše: na co nová, stačí stará



super hudba, co to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 16:53 | Nahoru | #160

laďa-prášil píše: na co nová, stačí stará


Jo, přesně takovou, červenou, jsem kdysi měl. Fungl novou. Bylo mi 19 let a předtím jsem nebyl zvyklý na nic kvalitního (Jawa 20 Pionýr a pak Jawa 90 Cross), přesto jsem po roce ježdění (asi 6000 km) usoudil, že je to mizerná motorka a prodal jsem ji. A stále si myslím, že čtyřdobá dvouválcová Jawa 250 s čínským motorem, kterou snad už zas nevyrábějí, je ještě horší, než poslední třindy.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 18:54 | Nahoru | #161
stassek> Gossip - Heavy Cross

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 18:57 | Nahoru | #162
Itall> přesně takovou červenou, ale ne dvoukarborátorovou Kdyba jawa byla tříválec 3x175, tak bych ji považoval za ideál českého motoristy. Nechce se někdo pustit do výroby karterů ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 19:27 | Nahoru | #163
Jindra650> v čmn 2009 byl článek z blaty. Italský motor franco morini zakoupen blatou. Sestavení motoru: odlitky z itálie, víka+obrábění+montáž v blansku. První motky se prodávaly asi za 85tkč, což zas tak málo nebylo. Až časem, když se nedařily prodeje, šly na 65tkč.
Každopádně ty investice nad 100milionů ty motorky asi nikdy nevrátí.

Jako p.Blata určitě něco umí a dokázal, ale v 2004 si plánoval do 8let prodávat 100000motorek ročně , v roce 2009 s blatou125 chtěl 3000ročně a nakonec je rád, když jich vyrobí a prodá 200 ročně.

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 19:29 | Nahoru | #164
XING-Fu mám už dvě - ta první byla po milionu mailů a kýblu nervů rovnou z Číny ,a druhou jsem normálně koupil na EBAY v Anglii, i s evropskejma dokladama.
Jsou dost odlišný, obě sice vychází z Jawy, ale zřejmě to dělaly dvě samostatný továrny.

Tříválec 3x175 ccm, je podle mně blbost jako zvon, možná v roce 1983,ale ne 2013.

Jediná záchrana ZNAČKY Jawa je prodávat čínský motorky s nápisem JAWA na nádrži.
Samozřejmě aspon v čínské špičkové kvalitě(jistě lepší než současná týnecká........)
Úplně stejně to dělá třeba Honda nebo BMW, jen to moc nevykřikují do světa.

http://otomoto.pl/ju...nk-650-M3297414.html Třeba todle je lepší motorka než 660 Retard,za skoro poloviční cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 21:23 | Nahoru | #165

Itall píše: To ti nezávidím, i když něco na ní dobré bylo. Já jsem kupoval novou v r. 2001, jednomístnou sportovní verzi. Řazení vydrželo asi 1,5 roku (známý aretační kolík), a pak už to nikdy neřadilo dobře. Kolečka se měnila už tehdy. Aretační kolík, kromě toho, že byl slabý, dostával (snad) i štosy od převodovky. Např. když motorka stála se spuštěným motorem, náhle se ozvala rána. Něco tam bylo hodně zmršené a bylo toho, bohužel, asi více. Rád jsem se toho zbavil a koupil si normální motorku. Geometrie podvozku na pragovce nebyla špatná. Dalo se na tom jet i svižně, ale spíš na motokrosové trati, lépe na placaté. Stylem furtfull, ala stopětadvacítka. Na soutěže to bez přívěry nemělo dobrý průběh výkonu. Nějaké strmé výjezdy byly spíš utrpení. A pak - ta váha...



Něco jsi tam měl špatně... Tuhle závadu neznám ani na ostatnách pragovkách co byly v partě. A aretační kolík? Ten jsem vyřešil po svém a už nikdy neupadal. Ani při kotrmelcích. Slouží na jedničku a nemám důvod se jí zbavovat.



(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 21:34 | Nahoru | #166
Montyjawa> tys to špatně pochopil, já nemyslel, aby to vyráběla jawa... a máš pravdu, čtyválec by byl asi lepší, ale tříválec je o válec jednodušší

jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 21:57 | Nahoru | #167
náhodou,takový tříválec by nebyl úplně špatný JAWA 525 TC (Three cylinder)

jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 22:07 | Nahoru | #168
no, kdyb existoval vhodný způsob, jak tam nacpat wartburga.... tak by legenda pokračovala a skoro nesmrtelně

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 22:10 | Nahoru | #169
Montyjawa>
Junak 650 vypadá zajímavě a kilo za novou

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 22:19 | Nahoru | #170
tříválec 2T vyrábělo dokonce SUZUKI.Náhodou,krása.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 22:36 | Nahoru | #171
Monty> A mel jsi nejakou z nich rozebranou, nebo jsou v puvodnim stavu(jako treba ta zelena, co byla na te vystave). Zajimalo by me, jak se na tom cinska optimalizace podepsala - vyjma teda designu co je zjevne videt. Jaky tam jsou treba zasadni odchylky proti puvodni Jawe a jestli mas v planu treba vyhledove pro ceskeho ctenare nejaky clanek apod. o tehle zahranicnich derivatech co mas. Historickych povidani o Tynecky historii jako takovy je vsade mraky

bledemon> Jj, taky jsem si to uz nasel, tehdy-2009 me to az tolik nezajimalo. Stejnak je to lhar co akorat oblbuje lidi, tech jeho velkohubych prohlaseni uz bylo nekolik. Pocinaje MotoGP V6, kterou nezvladla nasadit nakonec ani KTM, pak ty citovany prodejni cisla jak z planu petiletky a konce klamanim zakaznika-laika, ktery si mysli, ze kupuje motocykl 100% vyrobeny v CR, protoze at koukam jak koukam, nikde to neuvadi na strankach ve specifikacich. Od tohohle cloveka snad ani nechci slyset, ze se plete do nejakych novych projektu.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 22:44 | Nahoru | #172
dostal94> Dvoudoby trivalce vyrabely v 70. letech jak Suzuki tak Kawasaki a byly tim charakteristicky, mely radu zacinajici KH250, pres GT380 a KH400 po tady ukazanou GT750 a KH500. Ac fanda trivalcu, tak od Jawy bych ho rozhodne nechtel, protoze by to dopadlo katastrofou, uz takhle je tem motor tezkej a nevykonnej, co teprv s dalsim valcem.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

14.5.2013 v 23:34 | Nahoru | #173
638 motor není nic mimořádně těžkýho. To je to to poslední, co bych vytýkal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 08:06 | Nahoru | #174
laďa-prášil> No, to si teda nemyslim, ze by to bylo nejaky pirko. Uz jen pohled na kliku v porovnani s RD350 z roku 1975 je alarmujici.
[img]

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 09:19 | Nahoru | #175
Když jsem teď dělal G.O,tak jsem 638 motor vážil,a kompletní motor váži 48 KG.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 09:39 | Nahoru | #176
Jindra650> ..jo.. a to nemluvis o tom, jak zoufale poskladany ten motor leze uz z fabriky. Ruzne nalisovane vlozky, nedopasovane hrany kanalu, neslicovana okynka pistu... nemluvim o te 4 kvaltove prevodovce..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 09:50 | Nahoru | #177

Jindra650 píše: Monty> A mel jsi nejakou z nich rozebranou, nebo jsou v puvodnim stavu(jako treba ta zelena, co byla na te vystave). Zajimalo by me, jak se na tom cinska optimalizace podepsala - vyjma teda designu co je zjevne videt. Jaky tam jsou treba zasadni odchylky proti puvodni Jawe a jestli mas v planu treba vyhledove pro ceskeho ctenare nejaky clanek apod. o tehle zahranicnich derivatech co mas. Historickych povidani o Tynecky historii jako takovy je vsade mraky



Měl jsem na ponku to černé Yezdi (Indie)




A myslím že by na to pasovalo málo originálních součástek. Samo upravit se dá všechno,..ale rozdíly tam byly. Vždy nějaký detailík co byl mírně jinak,.. Popravdě on na to nepasuje ani jejich originál kryt řetězu, ani přední světlo bez úpravy

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 10:30 | Nahoru | #178
Dolin> ...naprosto pochopili principy a tradici Jawy a genialne v tom pokracuji sami. :D

Naposledy editováno 15.05.2013 10:30:32

jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 11:01 | Nahoru | #179
jindra: vyeditoval ses a meleš o moralistech, netuším proč, zajímá mě téma, je napsané nahoře... na řešení boxerů a číňanů jsou tu úplně jiná témata.

Položil jsem jednoduchou otázku:

Takže pětikvalt, spotřeba 3 litry na sto při původních 17 kW (jako to mám já) - nebude? Velká škoda - při aktuální ceně paliv a olejů to poněkud zmírní nadšení potenciálních kupujících.

Toť vše.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 11:41 | Nahoru | #180
dostal94> Jak už napsal Jindra 650, tak 2T tříválec nebyl v 70-tých letech zdaleka tak minoritní koncepce, jak by se mohlo zdát. Ta Suzuki 750, cos na ní poslal odkaz, je zajímavá z jiného důvodu - pokud se nepletu, tak to byla první moderní sériová motorka vybavená vodním chlazením. Chlazení toho prostředního válce je totiž dost problematické a tak Suzuki vsadila na vodní chlazení. Ovšem ta motorka nakonec nijak zvlášť úspěšná nebyla, mj. i kvůli značným problémům s utěsněním vodního okruhu.
Na tom videu je hezky vidět, že výfuk prostředního válce je rozvidlený a na každé straně je tak jeden velký a jeden malý tlumič. Z hlediska výkonu je to prý řešení dost špatné, ale zato hezké Symetrické výfuky je takový poznávací znak tříválcových Suzuki, naopak Kawasaki mají na jedné straně tlumiče dva a na druhé jen jeden.

Ještě k těm Jawáckým boxerům - kdysi jsem někde (už fakt nevím kde přesně) narazil na zmínku, že partnerem ze strany SSSR pro jejich výrobu měla být IZH (v té době výrobce dvutaktních jednoválcových 350), nevíte k tomu někdo něco?

A ještě jeden OT dotaz - když už se tady probírají ty prototypy z přelomu 80-90 let, nevíte někdo nějaké podrobnosti k Jawě Athena? Snažil jsem se k ní něco najít, ale celkem neúspěšně, každopádně ta motorka vypadá opravdu...no, řekněme že nezvykle.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist