globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 - legenda stále pokračuje
9.5.2013 v 09:54
JAWA Moto v současné době připravuje na homologaci pro český trh svůj legendární motocykl JAWA 350. Pokud budou všechny úpravy dostatečné pro splnění dnešních homologačních kritérií, bude tento model opět v oficiálním prodeji a bude jej tedy nově možné přihlásit pro provoz na pozemních komunikacích.
Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:48 | Nahoru | #91
banzai> rasisto jsem z moravské ostravy-přívoz, a jsem rasista né z přesvědčení, ale ze trpkých a bolestivých zkušeností
Já jawku jak jsem psal výše mám rád, ale propastný rozdíl již nikdy nedožene a co víc, tato značka pomalu jde v zapomění, což mě mrzí, ale to je život.
a pro lidi co hlásaj že jawa je vrchol vědecko technického rozvoje, dávám jeden inzerát stařičké rejže, jen pro představu kde v tu dobu byly rejže a kde my
(možná proto jsem ale přežil víc než 25let v jedné stopě až doposud)
pěkně zrestaurovanná rejže

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:49 | Nahoru | #92
laďa-prášil> Jo souhlas, jenomže on to uměl, já nebyl zvyklej na dvouvál, ani na na 4takt toho obsahu a na hazení do boku při a ubrání plynu- bylo mi 25 a předtím jsem měl jen dvoutakty- nicmémě boxera bych prostě nechtěl už jen z tohohle důvodu- řadový motor má taky svoje.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 16:58 | Nahoru | #93
Já myslím, že chyba prostě byla někde jinde...

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 17:02 | Nahoru | #94
Nevím, za co by BMW platilo Jawě nějaký patent. To tak možná Honda s CX500. BMW má spojku v předu a převodovku pod motorem až od letošního roku. Do loňska BMW dělalo svoji klasickou koncepci jako na počátku 20. století, jen k tomu přidali OHC a vyvažovací hřídel.
Tedy motor boxer normální přímý - se suchým setrvačníkem a spojkou přímo na klikovce mezi motorem a převodovkou. Pod klikou má jen podpůrné drobnosti - hřídel pro pohon řetězů do hlav na OHC vačky, souose vyvažovací hřídel a olejové čerpadlo. Před tím tam měli přímo vačku a na ní čerpadlo a zapalování. Ještě mnoho desítek let předtím měli tohle nad klikovkou, pod ni byl jen olej. Je to velmi jednoduchá nenáročná a konstrukce, která se projevovala dlouhou životností s minimální údržbou. Nevýhodou je větší hmotnost, délka a klopný moment. S konstrukcí prototypu Jawa to nemá nic společného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 17:05 | Nahoru | #95
aifel202> Ve čtvrtek mi 10tiletá kofola ukradla bundu z motky kdzž jsem otvíral vrata, tak co ti mám říct - jo a nedohonil jsem jí- fakt běhat uměj. To porovnání motek je k breku- moje první 350 Bizon , černý v chromu- myslel jsem si fakt že jsem borec, no a pak jsem přijel do Brna na VC a došlo mi to. No nicméně tedˇbych si ho koupil znovu, ale jen kvůli tomu že to byla moje první větší motka- prostě starej kokot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 17:08 | Nahoru | #96
Deadman> no právě mluvil o hlavách... doufám se nedá patentovat, že jde výfuk dolů

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 17:20 | Nahoru | #97
laďa-prášil> Jo to s tebou sohlasím, ale oni dali převodovku nad motor a točila se obráceně než klika, takže fungovala jako vyvažovák- to bylo prostě geniálně jednoducý, nevím jak to fungovalov reálu ale zkrátilo to celou sestavu, myslím že i vibrace a hlavně to klopení. Nejsem konstruktér ale tohle mělo něco do sebe.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 17:39 | Nahoru | #98
Jo, to mělo. Dal se i lehce měniti primární převod, kdybys dal side. S vibracema by to asi nic neřešilo. Jenže... šedivá teorie - a v praxi houno houno, prototypů na světě bylo...

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 17:47 | Nahoru | #99
Jen se divím že to Charouz nebo Bmw neoprášilo, možná to mělo nějaké vady. Ale už je to pryč, škoda- fakt jsem na to šetřil- dneska se tomu asi každý směje ale já byl total na větvi.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 18:11 | Nahoru | #100
No když jsem byl v Olomouci, byla tam zrovna vyjížďka(otvírání jara nebo co). Plno motorek vesměs japonské výroby. Koukám na motorky a vidím naproti na chodníku jak si to fotí Japončíci.
Pak si říkám, jaký by to byl pocit být v Japonsku a vidět jak se tam prohání 9/10 motorek české výroby. Prostě bych byl hrdý. Docela jsem jim ten pohled z "druhé strany" záviděl

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 19:58 | Nahoru | #101

banzai píše: aifel202> Ve čtvrtek mi 10tiletá kofola ukradla bundu z motky kdzž jsem otvíral vrata, tak co ti mám říct - jo a nedohonil jsem jí- fakt běhat uměj. To porovnání motek je k breku- moje první 350 Bizon , černý v chromu- myslel jsem si fakt že jsem borec, no a pak jsem přijel do Brna na VC a došlo mi to. No nicméně tedˇbych si ho koupil znovu, ale jen kvůli tomu že to byla moje první větší motka- prostě starej kokot.


Je to s cigánama smutné, mě vzali přes pateřák toporem od krompáče, jak sem sesedal před garáží z mota , nic se mě nestalo pateřák zafungoval skvěle, ale jeden cigoš možná ešče včil vzpomíná na mě ve zlém
jinak 633 jsem měl tež, měl sem i 623, ale nejlepčí byla moje první velká motka a to byla 250/559, jak já ji miloval asik si jí také kupim na klepání kladívkem přes zimu

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 20:23 | Nahoru | #102
Jenže todle "geniální " řešení převodů občíhli od HONDY CX 500.

Ta to měla o 5 let dřív..........

JAWA Boxer byl prostě velkej průser od začátku do konce, proto celý projekt dávno před revolucí odpískali, a vyvíjeli jednoválec čtyřtakt 400 ccm(hodně podobnej ROTAXu, jen menší a lehčí)

jawa 350 - legenda stále pokračuje

11.5.2013 v 22:01 | Nahoru | #103
tak je to potvrzené...motor pro 350 bude z Číny.. první zkušební prototyp v rámu panelky již v Týnci jezdí





(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 00:14 | Nahoru | #104

dareckov píše: No když jsem byl v Olomouci, byla tam zrovna vyjížďka(otvírání jara nebo co). Plno motorek vesměs japonské výroby. Koukám na motorky a vidím naproti na chodníku jak si to fotí Japončíci.
Pak si říkám, jaký by to byl pocit být v Japonsku a vidět jak se tam prohání 9/10 motorek české výroby. Prostě bych byl hrdý. Docela jsem jim ten pohled z "druhé strany" záviděl



Jawy tam byly asi dvě, z toho jedna naše + pincek. Víc jsem neviděl.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 01:14 | Nahoru | #105
Montyjawa>
Nelze s Tebou souhlasit.
Jawa 500 byla odzkoušená již roku 1979 s obsahem 420ccm. Jeden exemplář stojí v muzeu na Konopišti ve zlaté barevné kombinaci. Myslím, že zrovínka nepoužití vyvažovacího hřídele a právě konstrukční řešení hlavy, rozmístění ventilů, časování atd. neslo druhý patent.





Později byl motocykl přepracován v desighnu Jawa 634/1981 a výroba měla být zahájena v roce 1985, což bylo oficiálně zveřejněno prostřednictvím ČTK v časopise Automobil v roce 1984 někdy v době po představení nového "osmičkového" motoru 350ccm.

Měl jsem možnost mluvit s více lidmi, kteří tento motocykl testovali a zkoušeli životnost množstvím km, a všichni do jednoho jej chválili jako dost povedený.

O vyvíjeném 400ccm OHC v jednoválci jsem nikdy neslyšel. O 400cm ve dvoutaktním dvouválci ano. (Dvouválec OHC 400ccm vyvíjeli Dudáci, ale myslím, že existoval jen jeden kompletní exemplář).
Hoď sem prosím foto nebo odkaz na jednobuch 400ccm.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 10:52 | Nahoru | #106











Snad jsem zvládnul nahrát fotky motoru.

A celá motorka byla vystavená na výstavě v NTM v Praze před asi 10 rokama, jenže vypadá jako domanikopřestavěná 640,takže si jí málokdo všimnul.

Boxer možná dobře jezdil v prototypech,ale seriová výroba něčeho 5X složitějšího než dvoutaktní 350, navíc ve spolupráci s SSSR - to byla věc, o kterou se soudruzi raději ani nepokusili.

Jestli bylo dřív slepice nebo vejce,(HONDA nebo JAWA) s tímto uspořádáním,o tom bych se fakt nechtěl hádat,jasný fakt je, že VVZ Jawa testovalo HONDU CX 500 (pan Ritsch o tom napsal krásný článek do časopisu Automobil )- pročpak asi?

jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 11:55 | Nahoru | #107
400 vzducháč:


420 vodník:

jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 14:51 | Nahoru | #108
Spory o bajecne Jawske patenty se vedou temer pokazde, kdyz padne slovo 500 Boxer a Automatic, ale skutecnost je takova, ze si spousta lidi akorat lze do kapsy. Uz me to docela rozciluje. Patent je k nicemu, pokud se neprosadil v beznym zivote, Jawa z nich zadny nedokazala vyuzit a valna vetsina potrebovala jeste dopracovani, takze byly uplne k hovnu. Z mojeho pohledu je prvenstvi CX500 v dany koncepci usporadani prevodovky neodiskutovatelny. Staci jen vzit v potaz rok uvedeni CX500 a nezbytnou dobu od prvniho koncepcniho crtnuti az po seriovou vyrobu, takze ja bych odecet tak 3-4roky, tedy rok 1974-5 a to jawa boxer byla kde? A co je unikatniho na hlavach? Podle me teda zhola nic, je to normalni obycejnej jednovackovej dvouventil. Pak tu byl zmineny jednovalec 400. Pokud se mi podari oskenovat bledy vykres, tak tam je videt, ze to zas takovy zazrak nebyl. Je tam spousta anachronizmu, ktery evidentne prameni z toho, ze Jawa(nebo minimalne zainteresovany lidi) nedelala poradny 4T motor po desetileti. Zacina to ventily jak z nakladaku, dekompresorem jak ze stadiona(v dobe, kdy uz davno vsichni pouzivali prizvedavani ventilu at uz mechanicky nebo automaticky) a slo by pokracovat, osobne jsem byl docela zklamany. Proti tomu jsou zavodni motory konce 60. let uplne neco jineho.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 15:03 | Nahoru | #109
JAWA ... možná malinká šance na úspěch byla před 23-mi lety. Šok udělal svoje nechť odpočívá v pokoji ... vážně už by to měl někdo z milosti odkoupit a zlikvidovat a dělat tam třeba něco jinýho než motorky který by neoznačkoval ani Alík. Vážně už mě to nebaví čekat až povstane falešný Ježíš podruhý.
Jindra650> Tvá mysl je moudrá.

Naposledy editováno 12.05.2013 15:05:40

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 16:09 | Nahoru | #110
Netvrdím, že vzducháč 400 byl něco zázračnýho - ale fabrika by to v roce 1987 nebo 1990 technologicky zvládla (na rozdíl od Boxera)

A patenty? Pro jejich autory to byl hlavně zdroj příjmů, proto je pod každým podepsanej jako spoluautor nějakej velkej pupík(Křivka nebo Tichý) . Přijatý patent znamenal odměnu několik tisíc Kč, a o přijetí rozhodovali právě tito šéfové...........

A případný využití v serii byla už další kapitola,odměna na to vázaná nebyla.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 18:37 | Nahoru | #111
Montyjawa> Jasne, je potreba si ale polozit otazku, jestli by to uz na prelomu 80./90.let stacilo i kdyz snaha se ceni, stale lepsi jak ted. S tema patentama to vis ty a dalsi strojarinou polibeni a zaroven racionalne myslici lide, ale fanatici a radoby vlastenci budou vsechny ty bludy o zazracnych patentech ktery Jawe kradli Japonci stale dokola rozsirovat. Cim vic si o historii ctu, tim vic me tyhle jednostranny vyklady rozcilujou, hlavne ty o kopirovani toho ci onoho, protoze vsichni si ve skutecnosti muzou podat ruce.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 19:36 | Nahoru | #112
Ono moc si nedělám iluze ani o stavu teď, Blata je težko socialistický podnik, když se mi dnes dostaly pod ruka ČMN 2009, kde píše blata, jak chcou být perfektní firma, vyrábět ve velkým, jak homologace na 500 kusů pro ně nemá smysl atd., tak jsem asi nepochopil, kde všecky ty Blaty jezdí...
Pokud jde o patenty, přijde mi, že třeba na Hondě CB 750 možná ani žádný patent není... otázka je, jestli to zákazník vůbec potřebuje...
Honda CX je na srovnání špatný stroj, je to motorka z doby, kdy se nešetřilo v továrnách, zákazníků bylo dost, a všeobecně je to uznávaný etalon kvality. Nabídka katalogu Hondy té doby je asi jako soupis všech vyrobených typů jaw a čz dohromady... Ty ku*vy kapitalistický tak strašně plýtvaly
Mně stačí jawa 638, až nebude, koupím něco jiné. O značku mi až tak nejde. Boty si taky můžu koupit kdekoli, jestli mám chodit k Baťovi, musím mít důvod.
Ten vodník motor v modré jawě už vypadá dost sofistikovaně - otázka je, jestli je to vůbec výrobek jawy, je někde fotka holý motor? Ono je něco jiné odlít do písku vzducháč...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:01 | Nahoru | #113
laďa-prášil> Zrovna Honda je naopak jeden z patentnich silencu, ktera ma propatentovano temer vsechno co dela a to uz hodne dlouho, vzhledem k jejich zaberu je tech patentu opravdu nepocitane. S tou CX500 mas mozna pravdu v tom smeru, ze Honda vyrabela tehdy diametrialne kvalitnejsi a propracovanejsi komponenty nez tehdejsi Jawa(kterou tlacili az na vyrobni nakladove dno - vsechno z lisovaneho plechu, ram co videl chrom-molybden z velke dalky apod.), takze v lepsim pripade by konkurentem byla tehdejsi Guzzi. Blata je jen dalsi z podvodniku, ktery jen diky medialni masazi vydelal penize. Treba jeho zarucene cesky 125ky s cinskym motorem a dalo by se pokracovat epizodou MotoGP, nebo 8milionovou dotaci na vyvoj 50ccm 4T motoru do kolobezky Blatino, za ktery narokoval 18mil nakladu.

...jo jinak ten vodnik samozrejme JE Jawsky, je to evoluce prave toho vyse zmineneho vzduchace, pri podrobnejsim pohledu je to videt. Zajimava je viditelna inspirace Divisovem u vzduchace.

Naposledy editováno 12.05.2013 21:07:27

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:14 | Nahoru | #114
Pokud vím, tak hlavu na vzducháč maloval pan Červinka z Divišova.

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:31 | Nahoru | #115
Montyjawa> jednoduché, funkční - bohužel nikomu z nás to nestojí v garáži

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:36 | Nahoru | #116
Jindra650> no, právě že ten motor jsem nikdy neviděl celý, tak nevim. Vodní hlava je už celkem dost složitá věc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:46 | Nahoru | #117
Montyjawa> Tvar by tomu sice odpovidal, ale mam dojem ze mi bylo receno od par pametniku, ze v tom prsty Divisov nemel a slo o jejich inspiraci ve Strasnicich, musim se jich znova zeptat. Je mi divny, ze by takovy konstrukter nakreslil hlavu disproporcne, to snad leda jako pomstu za znarodneni ESA

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:52 | Nahoru | #118
laďa-prášil> Tak to je, hlavne spis technologicky, ale odlevali tenkrat 2T vodni valce a hlavy na soutezaky, takze tu takovy zazemi bylo. Zajimalo by me, kde je tomuhle prototypu konec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 21:55 | Nahoru | #119
Jindra650> disproporcne jak?

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

12.5.2013 v 22:05 | Nahoru | #120
Vzducháče má myslím Čejchan ,

a vodník stál v roce 2003 v Síni Tradic v Jawě v Týnci.Tak ted bude snad v Netvořicích, nebo ho někdo ukradl?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist