globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej - vyměnit či nechat?
7.5.2013 v 15:43
Čau stala se mi při výměně oleje na mém CBR chyba.
Měnil jsem olej Motul 10W50 a omylem jsem přimíchal 100ml až 150ml M2T.
Neptejte se jak.
Vyměnit? Nebo nechat ?
Za sezonu najezdim do 4 tis km. A měnim vždy pravidelně.
Leju tam přesný 3Litry
Díík za rady popř. zkušenosti, i když pochybuju že ste někdo takový vůl jako já.
Anketa: ???
Nechat
77%
93
Vyměnit
23%
28

9 reakcí na tento příspěvek Olej - vyměnit či nechat?

7.5.2013 v 17:45 | Nahoru | #1
M2T je také olej, jež musí být schopen mazat píst ve válci a ložiska, takže takové malé množství v celkové náplni motoru neublíží.

Na druhou stranu, schválně, co jsem nikdy nedopátral - co udělá naopak u dvoutaktu, když do benzinu místo M2T namíchám běžný minerál 15W40? Bude se hůře míchat s benzinem a dělat suspenzi, benzinem degraduje a nebude schopen pořádně mazat, nebo jen bude více kouřit a zanášet válec a výfuk?
Mám na mysli motory jako je Jawa350, ne moderní rychloběžné dvoutakty, kde olej musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

7.5.2013 v 18:08 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: M2T je také olej, jež musí být schopen mazat píst ve válci a ložiska, takže takové malé množství v celkové náplni motoru neublíží.

Na druhou stranu, schválně, co jsem nikdy nedopátral - co udělá naopak u dvoutaktu, když do benzinu místo M2T namíchám běžný minerál 15W40? Bude se hůře míchat s benzinem a dělat suspenzi, benzinem degraduje a nebude schopen pořádně mazat, nebo jen bude více kouřit a zanášet válec a výfuk?
Mám na mysli motory jako je Jawa350, ne moderní rychloběžné dvoutakty, kde olej musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu.



Vůbec nic, resp. ne hned. Kdysi jsme do jawek dávali jakýkoliv motorák, v nouzi i stolní olej. To pak vonělo jak topinky

(reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

7.5.2013 v 18:28 | Nahoru | #3

J.M.K. píše: M2T je také olej, jež musí být schopen mazat píst ve válci a ložiska, takže takové malé množství v celkové náplni motoru neublíží.

Na druhou stranu, schválně, co jsem nikdy nedopátral - co udělá naopak u dvoutaktu, když do benzinu místo M2T namíchám běžný minerál 15W40? Bude se hůře míchat s benzinem a dělat suspenzi, benzinem degraduje a nebude schopen pořádně mazat, nebo jen bude více kouřit a zanášet válec a výfuk?
Mám na mysli motory jako je Jawa350, ne moderní rychloběžné dvoutakty, kde olej musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu.


asi nic, ja mam original prirucku na pionýra a tam je mazani motorovym olejem primo napsaný

Naposledy editováno 07.05.2013 18:28:55

(reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

7.5.2013 v 20:00 | Nahoru | #4

J.M.K. píše: M2T je také olej, jež musí být schopen mazat píst ve válci a ložiska, takže takové malé množství v celkové náplni motoru neublíží.

Na druhou stranu, schválně, co jsem nikdy nedopátral - co udělá naopak u dvoutaktu, když do benzinu místo M2T namíchám běžný minerál 15W40? Bude se hůře míchat s benzinem a dělat suspenzi, benzinem degraduje a nebude schopen pořádně mazat, nebo jen bude více kouřit a zanášet válec a výfuk?
Mám na mysli motory jako je Jawa350, ne moderní rychloběžné dvoutakty, kde olej musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu.



Co jsem se probíral dobovýma příručkama, tak v 50tejch letech byl prostě olej letní a zimní. letní se doporučoval míchat do benzínu pro 2T a stejně tak do 4T.
tohle být dneska, tak je fórum poloviční

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

7.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #5
ok, blbost

Naposledy editováno 08.05.2013 23:38:48

(reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

7.5.2013 v 20:24 | Nahoru | #6
J.M.K.> Moje Panelka má najeto skoro 50 000km na M7ADS III. Dvoutaktní olej už by jí ani nešmakoval)

(reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

8.5.2013 v 05:54 | Nahoru | #7
J.M.K.> Dřív,když nebyly k dispozici kvalitní mazadla pro dvoutakty,se používal do motorových pil M6A.Není se čemu divit,určitě lepší volba jak M2T .Ty motorovky žili na tom "emšestáčku" až do konce své životnosti naprosto bez problémů.
Respektive abych to upřesnil,na to M2T umírali,na motorák se nezadřela ani jedna.

Naposledy editováno 08.05.2013 06:00:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

8.5.2013 v 16:26 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: M2T je také olej, jež musí být schopen mazat píst ve válci a ložiska, takže takové malé množství v celkové náplni motoru neublíží.

Na druhou stranu, schválně, co jsem nikdy nedopátral - co udělá naopak u dvoutaktu, když do benzinu místo M2T namíchám běžný minerál 15W40? Bude se hůře míchat s benzinem a dělat suspenzi, benzinem degraduje a nebude schopen pořádně mazat, nebo jen bude více kouřit a zanášet válec a výfuk?
Mám na mysli motory jako je Jawa350, ne moderní rychloběžné dvoutakty, kde olej musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu.

tak to nedoporučuji to míchat(15W40)zkušenost mám takovou že na jawě250(panelka)se ve vysokých otáčkách to zadíralo párkrát se aj bloklo zadní kolo jinak v nízkých to jakš takš mazalo i kdyš jsem tam dal poměr 1:10 tak to akorát kuřilo jak ostrava v 50letech

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

8.5.2013 v 22:21 | Nahoru | #9
J.M.K.> Tohle sme kdysi dááávno taky řešili a jakýsi veleznalec omastků pravil, že automobilové oleje majů v sobě všelijaké ingredience, třebas na bázi draslíku a to by prý třeba nebylo moc košér pro svíčku, neb by se musela vypořádávat s větším náporem oného.
Nicméně si myslím, že do dvoutaktu s měrným výkonem okolo 50k/l to neudělá nic, páč tam více záleží na množství, než na kvalitě...
Čendomil - a bylo to opravdu tím olejem?
Páč pérák funguje i na odstátý vyjetý motorák z benzíňáku...
Ještě přípodotek - M6A je olej sice aditivovaný, ale bez detergentních přísad. M2T "vznikl" až potom, co byly "vyvinuty" výkonnější (sériové) dvoutakty, do té doby i výrobci doporučovali M6A a vedly se podobné spory, jestli je lepší M6A nebo M2T, jako dnes plná - polosyntetika atd.

Naposledy editováno 08.05.2013 22:29:13

(reakce na) Olej - vyměnit či nechat?

9.5.2013 v 11:57 | Nahoru | #10

J.M.K. píše: M2T je také olej, jež musí být schopen mazat píst ve válci a ložiska, takže takové malé množství v celkové náplni motoru neublíží.

Na druhou stranu, schválně, co jsem nikdy nedopátral - co udělá naopak u dvoutaktu, když do benzinu místo M2T namíchám běžný minerál 15W40? Bude se hůře míchat s benzinem a dělat suspenzi, benzinem degraduje a nebude schopen pořádně mazat, nebo jen bude více kouřit a zanášet válec a výfuk?
Mám na mysli motory jako je Jawa350, ne moderní rychloběžné dvoutakty, kde olej musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu.


nesstane se vubec nic,akorat to vic huli a vse se vic zasira...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist