Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49
Naposledy editováno 04.05.2013 17:19:54
2/ Pořádně koukej do směru kam vede zatáčka, natahuj krk na výjezd.
3/ Jak píše Velkobouchač, musíš tam spíš cpát tělo (stačí rameno), ne motorku.. to pak přijde samo a přirozeně.
4/ v zatáčce se nebrzdí, v zatáčce se přidává. To ti pomůže z ní ven.
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
5 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
Proč by se nebrzdilo? Do 1/3 zatáčky brzda, pak chvilku nic a po zlomení gasovat. Úplně běžná věc. Jediný, co sem si všimnul je, že nedokážeš odhadnout zatáčku - nemáš plynulej náklon, ale furt se hejbeš. No tahle silice je zrovna docela debilní, takže to +- chápu.. Ty poloměry nejsou rovnoměrný..
2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
brzdit do zatáčky ano, ale určitě ne plný brzdy, chce to cit (a důvěru v gumy - proto jsou lepší NEslicky)
na stupačky patří špičky, ne chodidla či paty
hejbej se na tom, pokud nemáš v hajzlu záda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
myty_fakta píše: KTEREJ DEBIL ROZŠÍŘIL TU FÁMU, ŽE SE V ZÁTÁČCE NEBRZDÍ?
Proč by se nebrzdilo? Do 1/3 zatáčky brzda, pak chvilku nic a po zlomení gasovat. Úplně běžná věc. Jediný, co sem si všimnul je, že nedokážeš odhadnout zatáčku - nemáš plynulej náklon, ale furt se hejbeš. No tahle silice je zrovna docela debilní, takže to +- chápu.. Ty poloměry nejsou rovnoměrný..
Než začneš mluvit o debilech, tak se nejdřív zamysli nad tím, jaké pitomosti tu sám píšeš. Brzdí se intenzivně od brzdného bodu až k bodu zatočení, ve kterém motorku rychle naklopíš, žádné pomalé postupné naklánění, po tomto bodu jsi v maximálním náklonu a jedeš pod mírným plynem, po projetí apexu plyn postupně přidáváš a motorku napřimuješ. Jediné, čím se v průběhu zatáčky může brzdit je zadní brzda, kvůli utažení zatáčky, ale sám to dost dobře neumím, tak tu o tom nebudu mudrcovat, také je to už skutečně vyšší dívčí...
Naposledy editováno 04.05.2013 23:24:59
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
Jsi naprimenej jako penis :) A podsouvas si motorku, dale nebrzi tolik do zatacky.
Ale vse uz bylo receno :) Proste si vem zdejsi rady k srdci :) Kdyz jsem mel SS taky sem se to musel ucit :) Dnes sjizdim hranu i na Chopperu :)
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
myslim, ze to ti da mnohem vic nez cokoliv jineho... a nemas to daleko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Tippo píše: To si mam lehnout na nadrz nebo jak....a to podsouvani myslis jak?Ze bych mel byt v zatacce niz nez motorka?
Lehnout na nádrž určitě ne. Chtěl jsem ti sem teď napsat něco o správné pozici těla, ale s velkým udivením jsem si všimnul, že ti tu zatím nikdo neporadil Twist of the Wrist II, je to asi to nejlepší co bylo kdy na techniku jízdy natočené. Není to jen pro sportovní jezdce, ale skutečně pro kohokoli. Mimo jiné tam máš i správnou pozici těla, doporučuji shlédnout celé . Tato verze by měla mít české titulky, pokud by náhodou neměla, tak napiš a já ti najdu tu s titulky. Nebo, pokud bys preferoval, stejně jako já, psanou verzi, tak ti mohu poslat knihu, mám ji česky i anglicky .
Jinak si kup knizku Dokonala jizda na motocyklu nebo jeste lepe udelej si hezkych par veceru s Twist of the wrist jak psali uz kolegove.
Nijak to nehrot, kopyto nejsi a kdyz budes postupovat s rozumem, prijde to samo s najetymi kilometry a zkusenostmi. Motoskola taky neni od veci.
Tippo píše: Mr.Dreamer> dik za link vypada,ze to bude cz Poslez tu knihu v CZ i EN
Jasně, už máš obě v PM. Film bude budeš mít asi rychleji shlédnutý a je to určitě záživnější forma, ale ta kniha přeci jen informuje o něco lépe. Možná ideální podívat se na film a co ti není úplně jasné dohledat v knížce. Nebo, pokud rychle čteš, tak tu knihu rychle celou projet a poznačit důležité pasáže, ke kterým se vrátit, tak jsem to dělal já .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
on evidentně nechce závodit, či jezdit na hranici limitů, on chce jezdit čistě a svižně.
- víc koukat do zatáčky
- být uvolněný
- zvládnout kontra (sem si všiml že to vážně 50% motorkářů vůbec nepoužívá)
PS: vysedávej opravdu jen až najedeš do zatáčky opravdu tak blbě, že tě vynáší do škarpy...
pokud nezvládneš základy budeš vypadat spíš jako osel.... na tom videu vypadáš dobře, jen moc strnule. do zatáček se ti prostě nechce moc klopit, myslím rychle.
a k brždění v zatáčce - kdo ti tvrdí, že je to v poho a že si to můžeš dovolit je destruktivní blázen. brždění v zatáčce a při snaze zůstat v náklonu je nejleší recept jak se krásně vyválet... brzdit v zatáčce si můžeš dovolit opravdu tehdy, pokud máš ezervy prostorové protože to vždy povede k tomu, že tě to bude vyhazovet ven ze zatáčky.... lepší je mít před zatáčkou správně zařazenou rychlost a když tak jemně ubrat plyn a být připraven na úhybný manévr. Nejezdit prostě na limitu....
sice to i v tom videu strašně prosazují, ale to prostě patří na uzavřené okruhy ne v provozu.
rady amatéru zde na fóru jsou krásné věci, ale není na škodu si jít vyslechnout Pepu Šilera, Míru Lysího apd... Docela ti doporučuji jejich motokurzy... když už nic, za ty prachy máš aspoň zajímavou atrakci a atmosféru.
Zasada cislo jedna je neprat se s motorkou. Snazit se s ni srust. Vyzkouseno mam ze nejlepe se zatacka projede tak ze jsou nohy spravne na stupackach, vnejsi nohou se zapru o nadz. Sedim tak abych se drzel motorky jen od pasu dolu, od pasu nahoru je treba byt maximalne uvolneny. Ta motorka si sama najde idealni stopu. Kdyz se s ni budu prat a nutit ji delat neprirozene veci tak sebou drive flaknu. Samozrejme nesmim zapomenout na spravne divani tam kam chci jet a ne kudy zrovna jedu. Zatacku projedu bezpecne jen tehdy odhadnu-li spravne najezdovou rychlost abych nemusel v zatacce brzdit, budu plynule pracovat s plynem a budu uvolnene sedet.
Brzdit v zatacce je nebezpecne, ale kdyz to musi byt, delam to hlavne zadni brzdou, ta nema tak agresivni nastup jako predni, moto se mi lepe ovlada a snazi se samo naprimovat. Tim je mensi sance pretizeni predniho kola, nasledna ztrata adheze a mozny pad.
Co je dulezite, je cvicit tak dlouho az se odbouraji tzv. sebezachovne reakce, jako v zatackach zavirat plyn nebo brzdit, to je totiz to co veli instinkt kdyz je pruser, ale je to presne to co nejvic ublizi. Zkratka naucit se delat presny opak toho co mi veli zdravy rozum.
Byl jsem v motoskole u Pepy Silera, naucil me spoustu veci za dva dny. Oprvadu mohu doporucit. Sam nejak pojem kontra rizeni neuznava, proc to nevim, to se ho bude muset nekdo zeptat.
Jedu doleva, tlacim od sebe levy heft nebo taham k sobe pravy, to uz je o tom co komu vyhovuje. Mimo to, osobne jezdim zasadne a porad se dvema prsty na packach. Snizuje to dobu rakce pri brzdeni a zapesti je diky oprenym prstum stabilizovane a lepe se mi ovlada plyn. Navic mam stale jisty a pevny uchop riditek. Sice jsem prvni mesic trpel jak zvire nez si ruce zvykly, ale vyplatilo se to.
Kdyz sednu na masinu kde takhle kvuli nastaveni ridit nejde jsem na nervy a necitim se bezpecne
Naposledy editováno 06.05.2013 10:28:24
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
K témetu: Jako tu jednu zatáčku co tam jezdíš,tak jezdíš "naučeně",plánovitě s učelem ju projet co nejrychlejs.Jak dojde na obyčejnou jízdu,tak je vidět že se neumíš koukat ven ze zatáček,jedeš kostrbatě -neodhadneš poloměr zatáček a tím pádem jak rychle bys měl jet buď seš rychlej ,nebo pomalej. Snažíš se jet rychle a to je ten problém, seš v křeči.
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
1/ Prostudovat teorii neni od veci. Ale stejne vsechno nepoberes hned, obcas se k ni vrat a precti si ji znova (viz twist of the wrist atd.)
2/ Kazdej druh motorky chce neco jinyho, po presednuti z nahace na SS jsem se ucil znova ridit, posaz jinak, pohyb na motorce jinak atd.
3/ Na jezdeni na limitu SILNE doporucuju okruh. Pokud nemas dost penez, tak Sosnova/Myto udela uzasnou sluzbu za par korun, a muzes to tam rvat co to jde a nepotkas auto v protismeru.
4/ Uzasny jsou cviceni na jakymkoli volnejsim kruhaci / dalnicnich najezdech. Ale PORAD MIT REZERVY.
5/ Neuc se jezdit pres pruhy jako to delas na videu. Jednu se blbe zapomenes a je z toho smrtak :(
6/ Zkus jezdit zatacky hned po zlomeni motorky pod plynem. Zjistis ze ti nekdo vymenil motorku.
7/ Vnitrni nohu mej na stupacce na spicce. Jednak usetris boty, a druhak se vyhnes pruseru a leknuti.
8/ kdyz se tak zamyslim tak mam prd co radit Sam bych poradit potreboval. Ale spis nez poradit preprogramovat hlavu. Holt zkusenosti nejdou ochcat, kazdej to musi najezdit sam za sebe
Uprimne ja se na silnici vysral. Jezdit kochacku me nebavi, a jezdeni rychle je strasnej hazard. Ale je to draha zabava no :/
Naposledy editováno 06.05.2013 16:07:57