bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Delam neco spatne?
4.5.2013 v 16:16
Prvni video abych videl jakej jsem posranek?



Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49
Předchozí
1 2
Následující

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 17:19 | Nahoru | #1
vidim tam malou tendenci motorku lámat pod sebe, má to bejt, ale naopak do zatáčky musíš tělem aby motorka pohla jet napřímenějš (víc svisle)= větší grip a neškrtáš tak brzo stupnama můžeš dřív gassovat

Naposledy editováno 04.05.2013 17:19:54

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 17:24 | Nahoru | #2
osobne si myslim ze neni nutny na projeti zatacky vjizdet do protismeru, utahnuta neni a davat zbytecne v sazku zivot nevim nevim...

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 17:29 | Nahoru | #3
1/ jezdíš "na lachtana" - dej nohy víc dozadu a na stupačkách měj nohu v místě, kde ti končí prsty a začíná šlapka. Tam máš největší cit a nejlíp se tak přenáší váha. Pouhé "zašlápnutí" do stupačky ti pomůže zatáčku utáhnout.
2/ Pořádně koukej do směru kam vede zatáčka, natahuj krk na výjezd.
3/ Jak píše Velkobouchač, musíš tam spíš cpát tělo (stačí rameno), ne motorku.. to pak přijde samo a přirozeně.
4/ v zatáčce se nebrzdí, v zatáčce se přidává. To ti pomůže z ní ven.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 18:22 | Nahoru | #4
Tak nějak vše už ti tu poradili... Já ti jen poradím, aby sis nesrážel sebevědomí tím, jaký jsi posránek a jezdil dle svých možností a schopností, časem vše dopiluješ k obrazu svému...

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 18:39 | Nahoru | #5
Vše bylo řečeno, hlavně bych v zatáčce nebrzdil a v náklonu se vyhýbal čárám... Z vlastní zkušenosti vím, jak to na nich klouže. Jestli neumíš jezdit zatáčky rychle, tak radši pomalu, ať tě někde nemusíme sbírat, časem se do toho dostaneš, rozhodně se nepovažuj za posránka. Takhle tě tady nazvou jen namistrovaní střelci :) Každý dle schopností.

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 20:45 | Nahoru | #6
Jojo bílé středové čáry se bojím jak čert kříže. Za sucha ještě tak ne, ale stačí trocha mokra klidně ještě ze včerejška a vůbec ta guma nedrží. Většinou když sklouzne tak na asfaltu chytne, ale nikdy nevíš

5 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 20:45 | Nahoru | #7
KTEREJ DEBIL ROZŠÍŘIL TU FÁMU, ŽE SE V ZÁTÁČCE NEBRZDÍ?

Proč by se nebrzdilo? Do 1/3 zatáčky brzda, pak chvilku nic a po zlomení gasovat. Úplně běžná věc. Jediný, co sem si všimnul je, že nedokážeš odhadnout zatáčku - nemáš plynulej náklon, ale furt se hejbeš. No tahle silice je zrovna docela debilní, takže to +- chápu.. Ty poloměry nejsou rovnoměrný..

(reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #8
dareckov> A v tom je právě past, že guma na čáře sklouzne, ale jak se vzápětí vedle čáry "chytí", tak motorka se může rázem rozhodit a udělat "highsider". Je to něco podobného, jako přebrzdit zadní kolo a potom brzdu uvolnit v momentě, kdy motorka ve smyku "jede bokem", stabilizovaná kontrarejdem. V takové chvíli se rovněž zadek prodce "podkopne" a jen málodky se to podaří ustát.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 21:19 | Nahoru | #9
Opravdu jak píše kolega , nejezdi na lachtana. Koukej co nejdál před sebe a hlavně. Něžeň to, přijde to časem samo. Nenech se tlačit ani provokovat, dostaneš se do křeče a je na průšvih zaděláno. Časem tu stopu najdeš

2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 21:41 | Nahoru | #10
Mě dělá taky problem ten lachtan ale jen u pravý nohy, levou normálně mám nacpanou co nejblíž k motorce pěkně pod řadičkou ale pravou prostě mám do úhlu a když se jí snažím mít rovně u motorky tak je to takový nepříjemný nepřirozený.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 21:47 | Nahoru | #11
v zatáčce jezdíš moc do středu silnice..snaž se trefit vrchol a od něj teprve plynule ven

brzdit do zatáčky ano, ale určitě ne plný brzdy, chce to cit (a důvěru v gumy - proto jsou lepší NEslicky)

na stupačky patří špičky, ne chodidla či paty

hejbej se na tom, pokud nemáš v hajzlu záda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 22:26 | Nahoru | #12

myty_fakta píše: KTEREJ DEBIL ROZŠÍŘIL TU FÁMU, ŽE SE V ZÁTÁČCE NEBRZDÍ?

Proč by se nebrzdilo? Do 1/3 zatáčky brzda, pak chvilku nic a po zlomení gasovat. Úplně běžná věc. Jediný, co sem si všimnul je, že nedokážeš odhadnout zatáčku - nemáš plynulej náklon, ale furt se hejbeš. No tahle silice je zrovna docela debilní, takže to +- chápu.. Ty poloměry nejsou rovnoměrný..



Než začneš mluvit o debilech, tak se nejdřív zamysli nad tím, jaké pitomosti tu sám píšeš. Brzdí se intenzivně od brzdného bodu až k bodu zatočení, ve kterém motorku rychle naklopíš, žádné pomalé postupné naklánění, po tomto bodu jsi v maximálním náklonu a jedeš pod mírným plynem, po projetí apexu plyn postupně přidáváš a motorku napřimuješ. Jediné, čím se v průběhu zatáčky může brzdit je zadní brzda, kvůli utažení zatáčky, ale sám to dost dobře neumím, tak tu o tom nebudu mudrcovat, také je to už skutečně vyšší dívčí...

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 23:23 | Nahoru | #13
Je to zvláštní, ale on je ten lachtan docela populární. Jinak mi přijde, že jezdíš zbytečně u středu. Kola máš sice v levotočivých zatáčkách na svojí straně, ale hlavu nastrkuješ do protisměru. Taky si myslím, že zbytečně brzo začínáš klopit, nevidíš pak dál do zatáčky a koriguješ náklon, taky tě to potom nutí jet blízko středu.







Naposledy editováno 04.05.2013 23:24:59

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 23:44 | Nahoru | #14
HALA HALE sic jsi mozna videl dobre do zatacky, ale jet tam nekdo rychlej tak asi budes koukat. Zas etolik tam videt neni, alespon dle meho pohledu.

Jsi naprimenej jako penis :) A podsouvas si motorku, dale nebrzi tolik do zatacky.
Ale vse uz bylo receno :) Proste si vem zdejsi rady k srdci :) Kdyz jsem mel SS taky sem se to musel ucit :) Dnes sjizdim hranu i na Chopperu :)

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 01:31 | Nahoru | #15
Zdar Tippo. Techniku jak lamat motorku do zatacky ti tu uz poradili ostatni. Ale to si myslim, ze zalezi jak si kdo zvykne, nebo jak je stavena motorka. Ja sam nejsem schopen popsat jak to delam, jaky zapojuji svaly nebo delam pohyby, je to zkratka automaticky. Tohle bych neresil. Podle me nemas problem jak to zalomit, ale spis nemas jeste odhad jak moc to do ty ktery zatacky musis ohnout, proto to obcas rovnas a hned zase pokladas vic, misto abys to projel vicemene ve stabilnim naklonu a pod plynem. A druha vec je, ze se asi jeste obcas bojis vetsich naklonu, a proto to posilas do protismeru, bo mas strach to vic ohnout kdyz nad tim premyslis. Poradne to ohnes jen kdyz se ta zatacka utahne vic nez jsi cekal, a ty musis reagovat rychle a nemas cas premyslet o tom, ze si pri naklonu usteles. Ale furt jeste mas velkou rezervu, netreba se toho bat. Ale to je normalni. Ma to tak kde kdo, ja mam papiry dobrych 16 let, a do dnes si pamatuju, jak jsem mel ze zacatku bobky to zlomit abych motyku nehodil na bok. Je to vec praxe, to dostanes do ruky a do krve. Jen se prosim odnauc ten hrozny zlozvyk jizdy do protismeru. Tam to trochu smrdi pruserem, ale jinak je to beznej "ucici" rezim, ktery jsme absolvovali asi vsichni.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 01:59 | Nahoru | #16
no, za mě je blbost projíždět jedním obloukem zatáčku, která má oblouky dva.. toto bys musel brát hodně venkem, abys to dal v jednom náklonu, plynule.... ale je to jen o odhadu a vyježděnosti.... rači budem, než (doslova) narazíš na nějaké auto..

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 09:19 | Nahoru | #17
a co si zajet treba do kolina na bezpecnou jizdu? nebo s domluvit s Matym a svezt se s/za nim?
myslim, ze to ti da mnohem vic nez cokoliv jineho... a nemas to daleko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 09:45 | Nahoru | #18

Tippo píše: To si mam lehnout na nadrz nebo jak....a to podsouvani myslis jak?Ze bych mel byt v zatacce niz nez motorka?



Lehnout na nádrž určitě ne. Chtěl jsem ti sem teď napsat něco o správné pozici těla, ale s velkým udivením jsem si všimnul, že ti tu zatím nikdo neporadil Twist of the Wrist II, je to asi to nejlepší co bylo kdy na techniku jízdy natočené. Není to jen pro sportovní jezdce, ale skutečně pro kohokoli. Mimo jiné tam máš i správnou pozici těla, doporučuji shlédnout celé . Tato verze by měla mít české titulky, pokud by náhodou neměla, tak napiš a já ti najdu tu s titulky. Nebo, pokud bys preferoval, stejně jako já, psanou verzi, tak ti mohu poslat knihu, mám ji česky i anglicky .

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 09:49 | Nahoru | #19
sedíš na tom normálně. furt lepší, jak být vylezený jak opica a když už teda, tak se snaž mít tělo víc v zatáčce, než motorku... ale nehroť to snaž se držet jen stopu, znovu sem se na to díval a buď se v pruhu motáš nebo sice jedeš nějakou stopou, ale zase se motáš pruh nepruh

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 10:03 | Nahoru | #20
Najizdet pres plnou do zatacky je blbost, ktera se ti muze osklive vymstit. Nauc se jezdit optimalni stopu ve svem pruhu, to plati i pro presah tela do protismeru pri levych zatackach. Urvat nekomu zrcatko helmou je asi ta lepsi varianta nehody
Jinak si kup knizku Dokonala jizda na motocyklu nebo jeste lepe udelej si hezkych par veceru s Twist of the wrist jak psali uz kolegove.
Nijak to nehrot, kopyto nejsi a kdyz budes postupovat s rozumem, prijde to samo s najetymi kilometry a zkusenostmi. Motoskola taky neni od veci.

(reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 11:03 | Nahoru | #21

Tippo píše: Mr.Dreamer> dik za link vypada,ze to bude cz Poslez tu knihu v CZ i EN



Jasně, už máš obě v PM. Film bude budeš mít asi rychleji shlédnutý a je to určitě záživnější forma, ale ta kniha přeci jen informuje o něco lépe. Možná ideální podívat se na film a co ti není úplně jasné dohledat v knížce. Nebo, pokud rychle čteš, tak tu knihu rychle celou projet a poznačit důležité pasáže, ke kterým se vrátit, tak jsem to dělal já .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 14:02 | Nahoru | #22
Daver84> ty tlumiču ať tam máš našroubované co chceš, klidně každou vidlu úplně opačně, se smetenýma gumama, tak zatáčku prostě projedeš úplně normálně, plynule tak, jak to tam pošleš... jestli to někdo nezvládne, chyba je jen v rukách. jel sem na pár křivých motorkách, se svařovaným rámem atd a jde to úplně normálně... nějaké nastavování vidlí a podobné blbosti se řeší u dost velkých kvapíků

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 21:20 | Nahoru | #23
Asi tu vetsina veci byla, ale jestli muzu za sebe, tak dej nohy vejs, prikrc se, telo davej vic do zatacky a ruce mej pokrceny..proste trochu pohybu do toho..bude te to i vic bavit ..no a k tej stope..do pravy zatacky bud u stredovy cary a zacni zatacet dyl nez ted..ja to natlacim nejvic ke krajnici az kousek za apexem..do levy zatacky bud zase co nejdyl u krajnice, ale zase ne moc, kdyby tam byl bordel..nezbyde ti nez stopou kopirovat zatacku..ja jezdim kolama maximalne tak ve stredu pruhu, abych hlavou netrcel do protismeru..takovy to povoleni naklonu a pak hned utazeni na krev nema rad asi nikdo..a este k tomu brzdeni v zatacce..rozhodne bych se ho nevzdaval..jak asi vis, tak s citem se brzdit da a urcite se ti to bude hodit..

2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 09:43 | Nahoru | #24
tělo ať dává do zatáčky až jako poslední... vdyť to proboha není třeba... mnohem důležitější je se naučit umět motorku klopit,k tomu ti vysednutí nepomůže...

on evidentně nechce závodit, či jezdit na hranici limitů, on chce jezdit čistě a svižně.

- víc koukat do zatáčky
- být uvolněný
- zvládnout kontra (sem si všiml že to vážně 50% motorkářů vůbec nepoužívá)

PS: vysedávej opravdu jen až najedeš do zatáčky opravdu tak blbě, že tě vynáší do škarpy...
pokud nezvládneš základy budeš vypadat spíš jako osel.... na tom videu vypadáš dobře, jen moc strnule. do zatáček se ti prostě nechce moc klopit, myslím rychle.

a k brždění v zatáčce - kdo ti tvrdí, že je to v poho a že si to můžeš dovolit je destruktivní blázen. brždění v zatáčce a při snaze zůstat v náklonu je nejleší recept jak se krásně vyválet... brzdit v zatáčce si můžeš dovolit opravdu tehdy, pokud máš ezervy prostorové protože to vždy povede k tomu, že tě to bude vyhazovet ven ze zatáčky.... lepší je mít před zatáčkou správně zařazenou rychlost a když tak jemně ubrat plyn a být připraven na úhybný manévr. Nejezdit prostě na limitu....

sice to i v tom videu strašně prosazují, ale to prostě patří na uzavřené okruhy ne v provozu.

rady amatéru zde na fóru jsou krásné věci, ale není na škodu si jít vyslechnout Pepu Šilera, Míru Lysího apd... Docela ti doporučuji jejich motokurzy... když už nic, za ty prachy máš aspoň zajímavou atrakci a atmosféru.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 10:08 | Nahoru | #25
Sam jsem vloni zacal a pomohly mi dve veci. Motoskola a video A twist of the wrist II.

Zasada cislo jedna je neprat se s motorkou. Snazit se s ni srust. Vyzkouseno mam ze nejlepe se zatacka projede tak ze jsou nohy spravne na stupackach, vnejsi nohou se zapru o nadz. Sedim tak abych se drzel motorky jen od pasu dolu, od pasu nahoru je treba byt maximalne uvolneny. Ta motorka si sama najde idealni stopu. Kdyz se s ni budu prat a nutit ji delat neprirozene veci tak sebou drive flaknu. Samozrejme nesmim zapomenout na spravne divani tam kam chci jet a ne kudy zrovna jedu. Zatacku projedu bezpecne jen tehdy odhadnu-li spravne najezdovou rychlost abych nemusel v zatacce brzdit, budu plynule pracovat s plynem a budu uvolnene sedet.
Brzdit v zatacce je nebezpecne, ale kdyz to musi byt, delam to hlavne zadni brzdou, ta nema tak agresivni nastup jako predni, moto se mi lepe ovlada a snazi se samo naprimovat. Tim je mensi sance pretizeni predniho kola, nasledna ztrata adheze a mozny pad.

Co je dulezite, je cvicit tak dlouho az se odbouraji tzv. sebezachovne reakce, jako v zatackach zavirat plyn nebo brzdit, to je totiz to co veli instinkt kdyz je pruser, ale je to presne to co nejvic ublizi. Zkratka naucit se delat presny opak toho co mi veli zdravy rozum.

Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 10:26 | Nahoru | #26
Motorka se neridi prenasenim vahy, ale kontra rizenim. Je spousta lidi co budou tvrdit opak,ale praxe neklame. Je to jediny zpusob jak spravne a rychle menit smer a naklon. Prirodni zakony a mechanika se ocurat nedaji.
Byl jsem v motoskole u Pepy Silera, naucil me spoustu veci za dva dny. Oprvadu mohu doporucit. Sam nejak pojem kontra rizeni neuznava, proc to nevim, to se ho bude muset nekdo zeptat.

Jedu doleva, tlacim od sebe levy heft nebo taham k sobe pravy, to uz je o tom co komu vyhovuje. Mimo to, osobne jezdim zasadne a porad se dvema prsty na packach. Snizuje to dobu rakce pri brzdeni a zapesti je diky oprenym prstum stabilizovane a lepe se mi ovlada plyn. Navic mam stale jisty a pevny uchop riditek. Sice jsem prvni mesic trpel jak zvire nez si ruce zvykly, ale vyplatilo se to.
Kdyz sednu na masinu kde takhle kvuli nastaveni ridit nejde jsem na nervy a necitim se bezpecne

Naposledy editováno 06.05.2013 10:28:24

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 10:57 | Nahoru | #27
Kontra je super při malích rychlostech.(serpentýnky v alpách) výhybných manévrech, ale na cíleně rychlé projetí zatáčky se moc nehodí. To raději přenesu váhu a zatlačím do stupačky,než bych účelně použil kontra - mě osobně to příjde přirozenější a mám lepší kontrolu nad strojem.

K témetu: Jako tu jednu zatáčku co tam jezdíš,tak jezdíš "naučeně",plánovitě s učelem ju projet co nejrychlejs.Jak dojde na obyčejnou jízdu,tak je vidět že se neumíš koukat ven ze zatáček,jedeš kostrbatě -neodhadneš poloměr zatáček a tím pádem jak rychle bys měl jet buď seš rychlej ,nebo pomalej. Snažíš se jet rychle a to je ten problém, seš v křeči.

1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 16:06 | Nahoru | #28
Za me:

1/ Prostudovat teorii neni od veci. Ale stejne vsechno nepoberes hned, obcas se k ni vrat a precti si ji znova (viz twist of the wrist atd.)

2/ Kazdej druh motorky chce neco jinyho, po presednuti z nahace na SS jsem se ucil znova ridit, posaz jinak, pohyb na motorce jinak atd.

3/ Na jezdeni na limitu SILNE doporucuju okruh. Pokud nemas dost penez, tak Sosnova/Myto udela uzasnou sluzbu za par korun, a muzes to tam rvat co to jde a nepotkas auto v protismeru.

4/ Uzasny jsou cviceni na jakymkoli volnejsim kruhaci / dalnicnich najezdech. Ale PORAD MIT REZERVY.

5/ Neuc se jezdit pres pruhy jako to delas na videu. Jednu se blbe zapomenes a je z toho smrtak :(

6/ Zkus jezdit zatacky hned po zlomeni motorky pod plynem. Zjistis ze ti nekdo vymenil motorku.

7/ Vnitrni nohu mej na stupacce na spicce. Jednak usetris boty, a druhak se vyhnes pruseru a leknuti.

8/ kdyz se tak zamyslim tak mam prd co radit Sam bych poradit potreboval. Ale spis nez poradit preprogramovat hlavu. Holt zkusenosti nejdou ochcat, kazdej to musi najezdit sam za sebe

Uprimne ja se na silnici vysral. Jezdit kochacku me nebavi, a jezdeni rychle je strasnej hazard. Ale je to draha zabava no :/



Naposledy editováno 06.05.2013 16:07:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 17:31 | Nahoru | #29
Packyn> nazdar,to mě taky potkalo,když jsem si vyjel s ostrými hochy. Najel jsem ve špatné stopě do zatáčky poměrně rychle a zatáčka se od své poloviny začala utahovat. Začalo mě to táhnout ven,už jsem se viděl narvanej pod svodidly. Bleskem jsem si vzpomněl na to,že je nejlepší přibrzdit rozumě zadní brzdou,motorka ztratí rychlost a bude chtít spadnout do zatáčky,což se mi podařilo,naklonil jsem ji a zatáčku jsem okolo svodidel nakonec projel,ale dobře mi z toho nebylo Takže když se to stane,lze si pomoci zadní brzdou do té míry,aby se nezastavilo zadní kolo a na přední v tomto momentě NESAHAT. Po té co jsem to ustál jsem šel o 2 kvalty dolů,abych získal výkon a rychlost na výjezdu ze zatáčky,protože veliký náklon a malá rychlost mohou způsobit,že se náhle ocitneš v protisměru. Nejsem žádnej letec,možná s tím nebude spousta lidí souhlasit,píšu tak jak jsem to prožil.

(reakce na) Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 18:43 | Nahoru | #30

Tippo píše: trins a sherm14:do ty zatacky videt na stesi je....


mnohem líp by sis tu zatáčku dal kdybys ji jel tak jak je a ne si ji stříhat protisměrem. kazí ti to ten hezkej kulatej prujezd.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist