globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Delam neco spatne?
4.5.2013 v 16:16
Prvni video abych videl jakej jsem posranek?



Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49

2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 09:43 | Nahoru | #1
tělo ať dává do zatáčky až jako poslední... vdyť to proboha není třeba... mnohem důležitější je se naučit umět motorku klopit,k tomu ti vysednutí nepomůže...

on evidentně nechce závodit, či jezdit na hranici limitů, on chce jezdit čistě a svižně.

- víc koukat do zatáčky
- být uvolněný
- zvládnout kontra (sem si všiml že to vážně 50% motorkářů vůbec nepoužívá)

PS: vysedávej opravdu jen až najedeš do zatáčky opravdu tak blbě, že tě vynáší do škarpy...
pokud nezvládneš základy budeš vypadat spíš jako osel.... na tom videu vypadáš dobře, jen moc strnule. do zatáček se ti prostě nechce moc klopit, myslím rychle.

a k brždění v zatáčce - kdo ti tvrdí, že je to v poho a že si to můžeš dovolit je destruktivní blázen. brždění v zatáčce a při snaze zůstat v náklonu je nejleší recept jak se krásně vyválet... brzdit v zatáčce si můžeš dovolit opravdu tehdy, pokud máš ezervy prostorové protože to vždy povede k tomu, že tě to bude vyhazovet ven ze zatáčky.... lepší je mít před zatáčkou správně zařazenou rychlost a když tak jemně ubrat plyn a být připraven na úhybný manévr. Nejezdit prostě na limitu....

sice to i v tom videu strašně prosazují, ale to prostě patří na uzavřené okruhy ne v provozu.

rady amatéru zde na fóru jsou krásné věci, ale není na škodu si jít vyslechnout Pepu Šilera, Míru Lysího apd... Docela ti doporučuji jejich motokurzy... když už nic, za ty prachy máš aspoň zajímavou atrakci a atmosféru.

(reakce na) Delam neco spatne?

6.5.2013 v 22:32 | Nahoru | #2

Kamy píše: a k brždění v zatáčce - kdo ti tvrdí, že je to v poho a že si to můžeš dovolit je destruktivní blázen. brždění v zatáčce a při snaze zůstat v náklonu je nejleší recept jak se krásně vyválet... brzdit v zatáčce si můžeš dovolit opravdu tehdy, pokud máš ezervy prostorové protože to vždy povede k tomu, že tě to bude vyhazovet ven ze zatáčky.... lepší je mít před zatáčkou správně zařazenou rychlost a když tak jemně ubrat plyn a být připraven na úhybný manévr. Nejezdit prostě na limitu....



hele, ale to zase jde... ale určitě by to neměl dělat někdo, kdo není schopný trefit stupidní zatáčku v pomalém tempu.. ale když brzdíš lehce a i dost daleko do zatáčky, tak motorka furt drží stopu. no a kdo už má něco za sebou by se to podle mě měl naučit, bo občas se zadaří a pak čumíš, co gumy vydrží... ale chce to cvik no...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?

7.5.2013 v 10:06 | Nahoru | #3

Kamy píše: tělo ať dává do zatáčky až jako poslední... vdyť to proboha není třeba... mnohem důležitější je se naučit umět motorku klopit,k tomu ti vysednutí nepomůže...



Super rada. Dokážeš ji technicky zdůvodnit? Obávám se, že ne. Tak já ti na následujících řádcích vysvětlím, proč je posunutí těžiště soustavy jezdec-motocykl dovnitř zatáčky pomocí pohybu jezdce (a.k.a. "vysednutí") VŽDY lepším řešením.

Vše vychází z následujícího předpokladu P: pneumatiky motocyklu mají při menším náklodu vždy lepší přilnavost, než při větším náklonu a motocykl je při menším náklonu stabilnější, než při větším náklonu. Tento předpoklad nezpochybníš, takže z něj budeme vycházet.

Jak vlastně z fyzikálního hlediska probíhá průjezd zatáčkou? Zaměřím se jen na tři nejpodstatnější proměnné: Pro projetí zatáčky o poloměru "r" rychlostí "v" existuje právě jeden úhel "alfa", pod kterým musí být těžistě soustavy jezdec-motocykl nakloněno dovnitř zatáčky (od místa, kde se pneumatiky stýkají s vozovkou), tak, aby byla vyrovnána odstředivá síla působící na něj. Opakuji - aby jezdec na motorce projel danou zatáčku určitou rychlostí, musí dostat těžiště soustavy dovnitř zatáčky.

Jak se dá ten posun těžiště soustavy dovnitř zatáčky provést? No různě.

1) Mohu na motorce sedět jako na záchodě a naklonit se i s motocyklem do daného úhlu. Co by ne. V pohodě.
2) Mohu si uvědomit, že se na motocyklu mohu pohybovat a mohu tak manipulovat s těžištěm soustavy. Tedy pokud se na motocyklu pohnu tělem dovnitř zatáčky, tak už jen tímto to těžiště posunu žádoucím směrem. Pro dosažení nutného úhlu "alfa" pak stačí motocykl naklonit méně, než v případě 1).

Ergo v obou případěch projíždím STEJNOU zatáčku STEJNOU rychlostí a v případě 2) mám navíc MENŠÍ náklon, než v případě 1). Ergo podle předpokladu P mám VĚTŠÍ stabilitu, ergo jsem na tom lépe.

Takže prosím vás - rada "není třeba vysedávat, je třeba klopit", je kravina na n-tou. Jakákoliv metoda, která vám zajistí, že motocykl je při průjezdu danou zatáčkou danou rychlostí více vzpřímený, než dosáhnete prostým "klopením", je lepší. Je úplně JEDNO, jestli jste na okruhu nebo na silnici. Nemusíte z toho nutně viset jako Rossi, ale když pomůžete motocyklu svým tělem (třeba jen náklonem torza) a budete tak moci MÉNĚ klopit, budete na tom vždy lépe.

Kamy píše: vysedávej opravdu jen až najedeš do zatáčky opravdu tak blbě, že tě vynáší do škarpy...



Stejně dobrá rada . Manipulovat s těžištěm během průjezdu zatáčkou a destabilizovat motocykl je nejlepší cesta do kačeru okolo trati, nebo do stromu u silnice.

Takže průjezd zatáčkou v kostce:

1) Jedu.
2) Vidím zatáčku.
3) Zrakem hledám brzdný bod a bod manévru.
4) Už před začátkem brzdění zaujímám pozici na motocyklu (vyvěsím se) a příslušně se pevně fixuji pomocí nohou. Horní část těla je uvolněná.
5) V okamžiku dosažení brzdného bodu zahajuji brždění (nebudu rozvádět)
6) Ještě před dosažením bodu manévru už hledím do zatáčky.
7) V bodu manévru přerušuji dobrždění a provádím manévr řídítky (countersteering = kontra). Stále hledím tak daleko do zatáčky, jak je to možné.
8) Tak brzo, jak je to možné (to neznamená že v apexu, před ním, po něm, ale TAK BRZO, jak je to v dané zatáčce možné) začnu plynule přidávám plyn.
9) Zrakem stále hledám výjezd ze zatáčky.
10) Od určitého momentu mohu motocykl začít rovnat progresívním přidáváním plynu.
11) Po opuštění výjedu ze zatáčky se přesunuji z vyvěšení zpět do sedla (ale až jsem opět na rovině, abych motocykl nedestabilizoval).

Je mým vzorem správné techniky jízdy Keith Code? Jistě. Společně se Simonem Craffarem (ač mají na něco odlišné názory).

Odpusťte tento elaborát, ale proti bludům se prostě musí bojovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist