globalmoto_kveten





Téma: Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
 
30.4.2013 v 11:41
Co si myslíte o této akci, kdo podle vás zastaví na kratší dráze? Sršeň na Speed Triple s vypnutým antiblokem nebo Michal na K1300R s ABS?

Co neubrzdíš, neokecáš
Anketa: Kdo zastaví dřív? Motorka s ABS nebo bez ABS?
Sršeň - bez ABS
71%
37
Michal - s ABS
29%
15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:11 | Nahoru | #31

Che píše: abs má obecně pomoci tehdy, když řidič špatně odhadne, kolik brzdného účinku může pneumatika přenést do silnice a brzdí příliš silně - zablokovaná pneumatika má menší brzdný účinek než odvalující se, a co je mnohem horší, přestává být řiditelná


To ano, já to nepopírám. Jen si myslím, že člověk jedoucí bez ABS je daleko zkušenější řidič a je si vědom toho, že musí vědět kdy začít brzdit a jak. Člověk spolíhající se na ABS, nijak neovlivní případnou krizovou situaci protože říká motorce aby zabrzdila za něj, jelikož on to neumí.

PEPAFJR píše: xBaryk> Hlavně tady nevykládej nic o brždění, když ještě před rokem jsi nepoznal na své motorce totálně sjeté destičky až na kov.


Co to plácáš? Já věděl, že je mám na kov, a házel sem i fotku.. Nebo na mě budeš tahat historii, nevzpomínám si, že bych někde někam psal a ptal se jestli jsou takhle sjetý desky ještě dobrý a jestli si myslíš opak, pak klidně hledej a tahej mě historii, místo toho abys přispěl rozumným argumentem do diskuze ?
Pak si posluž, a klidně to sem sypej, já sem v minulosti nevěděl hodně a plácám sem velký kraviny, ale učím se, a hlavně - snažím se učit. O to jde hlavně.

Naposledy editováno 30.04.2013 13:14:46

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:12 | Nahoru | #32

xBaryk píše: Ruční dávkování brzdy Ti taky můžeš zareagovat až tehdy když jde kolo do bloku, viz. video. Ale bez ABS můžu brzdu rukou povolit, když mi sepne ABS a začne mi brzdit v určitých intervalech (20ms? nevím) nemůžu s tím já jako řidič nic dělat. Nad jednostopou motorkou tedy nemám kontrolu, a co bude nebo nebude už nezáleží na mě. To je jeden faktor.

Další faktor je ten, že prostě když nemám ABS musím dávat větší pozor a jet na kluzkém povrchu třeba pomaleji. Být tedy obezřetnější, a ne spolíhat, že mě motorka zachrání - tedy vlastně, že mě motorka uřídí. Zde se mění hierchaie, nová doba řidič neřídí motorku, motorka řídí řidiče



to je nepochopení problému - abs není protivník řidiče, ale je to jeho kámoš, kerej se mu snaží pomoct - elektronika dokáže kolo nechat točit až do poslední chvíle před ztrátou adheze, kdy je brždění nejúčinnější, pak nechat kolo chvíli odvalit a celý cykus opakovat tak rychle, jak by to řidič nedokázal - během tohoto opakujícího se cyklu zachovává vozidlu značnou část řiditelnosti a tím dává řidiči šanci na úspěšný vyřešení situce

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:17 | Nahoru | #33

xBaryk píše: To ano, já to nepopírám. Jen si myslím, že člověk jedoucí bez ABS je daleko zkušenější řidič a je si vědom toho, že musí vědět kdy začít brzdit a jak. Člověk spolíhající se na ABS, nijak neovlivní případnou krizovou situaci protože říká motorce aby zabrzdila za něj, jelikož on to neumí.



je to naopak - i zkušenýmu řidiči kerej umí brzdit (s výjimkou naprostejch profíků keří se živěj závoděním) to mnohem víc pomůže než uškodí - trefit ten max možnej moment kerej to eště přenese je sviňsky těžký a na běžný silnici je to mnohem těžší než na závodní trati, páč sou tam vady povrchu, mastný fleky, písek, lajny a podobný věci

Naposledy editováno 30.04.2013 13:18:07

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:19 | Nahoru | #34
Che> však já se nehádám, já s tím zatím problém nemám. Akorát při první krizovce, která jak na schvál byla na mokru kvůli srny jsem instinktivě přišlápl i zadní a roztančil se mi zadek.

Člověk se hodně naučí i na běžném jízdním kole s olejovýma kotoučovkama na rozbité lesní cestě. Hlavně že když to přežene, tak musí brzdu rychle povolit a nechat kolo chytit, jinak to bolí

1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:25 | Nahoru | #35

Che píše: to je nepochopení problému - abs není protivník řidiče, ale je to jeho kámoš, kerej se mu snaží pomoct - elektronika dokáže kolo nechat točit až do poslední chvíle před ztrátou adheze, kdy je brždění nejúčinnější, pak nechat kolo chvíli odvalit a celý cykus opakovat tak rychle, jak by to řidič nedokázal - během tohoto opakujícího se cyklu zachovává vozidlu značnou část řiditelnosti a tím dává řidiči šanci na úspěšný vyřešení situce



Praktický dotaz: Je ABS v současnosti tak dokonalé?

Však já sem říkal, že když člověk má zkušenosti bez ABS a umí brzdit bez ABS, tak ať si klidně vezme motorku s ABS. Říkám jen, že člověk kterej sedne na první motorku, která ABS má, tak by se měl napřed naučit brzdit bez toho systému.

Che píše: je to naopak - i zkušenýmu řidiči kerej umí brzdit (s výjimkou naprostejch profíků keří se živěj závoděním) to mnohem víc pomůže než uškodí - trefit ten max možnej moment kerej to eště přenese je sviňsky těžký a na běžný silnici je to mnohem těžší než na závodní trati, páč sou tam vady povrchu, mastný fleky, písek, lajny a podobný věci


To ale dává řidiči, který nemá ABS větší podíl obezřetnosti, protože musí sledovat trať a více faktorů. Musí se tedy více věnovat řízení. Naproti tomu, než když ABS má a může si říct "je to dobrý, ABS zabrzdí za mě"

kubacech píše: Che> však já se nehádám, já s tím zatím problém nemám. Akorát při první krizovce, která jak na schvál byla na mokru kvůli srny jsem instinktivě přišlápl i zadní a roztančil se mi zadek.

Člověk se hodně naučí i na běžném jízdním kole s olejovýma kotoučovkama na rozbité lesní cestě. Hlavně že když to přežene, tak musí brzdu rychle povolit a nechat kolo chytit, jinak to bolí


A o tom to je, člověk by se napřed měl naučit brzdit bez toho až pak by měl sednout na stroj s ním. Na silnicích by jezdilo víc zkušenějšcíh jezdců, než jelit, který spolíhaj na to, že něco zabrzdí za ně.

Naposledy editováno 30.04.2013 13:29:27

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:28 | Nahoru | #36
jesli koukáte v tv na okruhy, tak tam je to hezky vidět ti střelci brzděj na samý hranici adheze (bez abs ) - jenže když to de do bloku, uměj tu brzdu rychle povolit, třeba při tom lehce zavrávoraj, musej zpomalit - ALE NESPADNOU - maj to prostě zmáklý a je na to radost koukat - jenže to je o talentu, letech praxe a taky o tom, že povrch závodního okruhu je dobře čitelnej a voni ho maj hodně dobře najetej a zmapovanej

Naposledy editováno 30.04.2013 13:28:51

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:33 | Nahoru | #37
xBaryk> i na motce s abs se přece můžu učit brzdit, proč bych nemoh ?? zjistím, kdy už to jde do bloku, akorát to nebude mít tak dramatickej průběh

2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:33 | Nahoru | #38
Che> V tomhle souhlasím, ale zase na silnici nejezdíš tak na krev jako ti jezdci, proto si myslím, že alespoň neco z tohoto umu, by mel každý řidič motocyklu zvládnout. Jelikož na motorce kolem sebe nemáš karoserii s deformačníma zonama.

Protože Víš, že Te ABS podrží a zachrání při nejhorším.. na to se ale bez ABS spolíhat nejde. Takže je to trochu neco jinýho. A taky proto, protože vetšina se ani mít potřebu učit mít nebude, když vedej že maj ABS to je podrží, nebo se mýlím ?

E: čárky, háčky atp.. blbne mi klávesnice..

Naposledy editováno 30.04.2013 13:37:47

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:39 | Nahoru | #39
xBaryk> já sem začínal na jawách co měly vpředu buben, takže v podstatě měly abs, páč brzdily tak mizerně, že zablokovat kolo ani nešlo ale vážně, kravina to není a to, že se to rozšiřuje na vyšší počet vozidek je v pořádku - samo v případech, kdy je zásadní chyba mezi sedadlem a řidítkama popř volantem to nepomůže

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:40 | Nahoru | #40
a ja zas prednim kolem smykuju rad protoze me to bavi

2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:48 | Nahoru | #41
Che> No já se začínal učit taky na číze s bubnem, o brždění se v tomto případě dá akorád snít Takže to znám, první motka ale byla až 350 už s kotoučem, to jsem věděl že potřebuju kotouč, bo s bubnem, je to jak s hraním na vojáčky
Jasně, někdy nepomůže nic..
Jen uvedu ještě příklad z facebooku od Sršně, cituju:

"Sršeň píše: Vyhodit pojistku od ABS nemůžu, bo při Motoškolach učíme mimo jiné i brzdy dávkovat a používat - jak s ABS tak bez ABS - a já si ho sem tam při soukromém ježdění zapomínal vypnout (PROTOŽE U SPEED TRIPLA 1050 R VYPNOUT ZAPLAŤBŮH JDE) - výsledek byl vždycky stejnej - přiletim před zatáčku, vezmu za brzdu, sepne ABS, sevře se mi zadek kterým i přes kombinézu roztrhnu potah sedla ........ už zapomínat nebudu!!"


Mě se prostě furt zdá, že mu to s tím ABS prostě nebrzdí... Ale na hubu bez něj taky nepadá .. Čím to bude, že by uměl brzdit? A tohle chci po lidech, co to neuměj, po sobě to chci dvojnásob. Protože to brždění je fakt důelžitý...

Naposledy editováno 30.04.2013 13:50:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:51 | Nahoru | #42
xBaryk> hele to co píšeš je kravina, ABS na motorce tě nedostane z vůbec ničeho, když se lekneš a vemeš za brzdu tak nejdeš na držku to je tak všechno co pro tebe udělá. No a když za tu brzdu vezmeš při zatáčení tak letíš stejně.

Jezdim motorky jak s ABS tak bez a obezřetnej jsem na obou stejně. Jo na ktm si na brzdách moc nevyskakuju, protože hrát ti s radiálníma brembama není radno

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:56 | Nahoru | #43

Skalik píše: xBaryk>

Jezdim motorky jak s ABS tak bez a obezřetnej jsem na obou stejně. Jo na ktm si na brzdách moc nevyskakuju, protože hrát ti s radiálníma brembama není radno



jj oči furt navrch hlavy sou dobrý zažil sem i přechd z motky s abs na bez abs a stejskalo se mi - teď mám zas abs

4 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:03 | Nahoru | #44
Skalik>
To já vím, že když jedeš na ledu, hamstneš tak letíš taky, ať s abs nebo bez. ale na suchu nemusíš umět brzdit a můžeš na to hamstnout a nic se nestane.. takže to v podstatě uživatel ani nemusí umět.. to me přijde divný..
Ale nevím, když jedeš pilu a potřebuješ brzdit až těsně před zatáčkou (podobnost krizovce) tak taky zabrzdíš dřív bez toho.. samo, že to musíš umět.. nebo mi tvrdíte že je to blbost a, že s ABS zabrzdím dřív? jestli jo, tak už toho nechám..

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:10 | Nahoru | #45

xBaryk píše: Skalik>
nebo mi tvrdíte že je to blbost a, že s ABS zabrzdím dřív? jestli jo, tak už toho nechám..



Tak o tom se nemusíme hádat, jeden test už byl a další bude

Já už ani nečetl všechny tvoje písmenka, stačila první stránka a pak jsem to přeskakoval, protože mi přijde, že jsi tentokrát dost mimo

ABS nemám, když jsem kupoval moto, mohl jsem si vybrta a vzal bez, ale dnes si říkám že mě to třeba někdy v budoucnu bude mrzet, pokud s tím praštím v situaci, kde by ABS pomohlo.
A do takové situace se na moto dostaneš rychle.
Navíc je rozdíl zkoušet si s CBR na ledu kdy upadneš a kdy ještě ne a nebo řešit nenadálou situaci, kdy člověk jedná hlavně instinktivně a není čas ne přemýšlení.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:13 | Nahoru | #46

xBaryk píše: Skalik>
To já vím, že když jedeš na ledu, hamstneš tak letíš taky, ať s abs nebo bez. ale na suchu nemusíš umět brzdit a můžeš na to hamstnout a nic se nestane.. takže to v podstatě uživatel ani nemusí umět.. to me přijde divný..
Ale nevím, když jedeš pilu a potřebuješ brzdit až těsně před zatáčkou (podobnost krizovce) tak taky zabrzdíš dřív bez toho.. samo, že to musíš umět.. nebo mi tvrdíte že je to blbost a, že s ABS zabrzdím dřív? jestli jo, tak už toho nechám..



s abs zabrzdíš stejně nebo jen velmi nepatrně hůř, ale když v před tou zatáčkou budou vady povrchu, písek, mastnota apod, tak budeš s abs mít nenepatrně větší šanci, že to ustojíš

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:20 | Nahoru | #47
xBaryk: Upřímně - Sršeň jezdit umí, ale jinak je to strašný kecal. Jak tu někdo trefně vystihnul, je to takový motorkářský Babica...

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:32 | Nahoru | #48
Mimo hádku těch psychoušů nahoře....

Bych řekl, že ten Triumph, ale to hlavně z důvodu, že by měl být lehčí, než ten Bavec....tím pádem i bez ABS zastaví rychleji.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:39 | Nahoru | #49
xBaryk> já na motorce na ledu nejezdim. A tak nějak z principu se s ni celkem úspěšně snažim nepadat.

Nikdo z nás co ti oponujeme jsme nepochopili o co ti vlastně jde? Vadí ti na moto ABS? Proč? Já se přiznám, že taky neumim brzdit těsně před ztrátou adheze, prostě neumim, mám špičkový brzdy a když bych to přehnal tak bych letěl.

Další věc je ta, že jsou lidi co mají třebas docela drahý motorky, a ono ustlat si třebas s nějakym italem se může dost prodražit tak lidi neblbnou a jsou rádi, že jim něco hlídá krizový brždění.

V provozu rozhodně nejezdim tak, abych před zatáčkou brzdil na krev. Nemám to zapotřebí.

Tak nějak si vzpomínám na dvě situace kdy mě ABS začalo tlouct do pazoury. Jednou jsem jel v dešti byl nasranej, že jsem mokrej, předjížděl jsem a pak brzdil k přejezdu, abych přez něj neletěl jako debil, tak tam mě abs upozronilo, že brzdim víc než by bylo záhodno. A po druhý když jsem se nestihnul zařadit do průběžnýho pruhu a mohl jsem si vybrat zda to zkusit rovnou do průběžnýho bez rozhlídnutí nebo to srovnat a zabrzdit, brzdil jsem a bylo mi jedno, že tam je písek, prostě jsem to v pohodě ustál a od toho tam to ABS je.

Při sportovní jízdě kdy jsem Guzzi skákal po krku jsem ABS neaktivoval ani jednou je to pomocník není důvod se mu bránit. Startém mám na motorce taky rád.

2 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:43 | Nahoru | #50
Tak jo, ukončíme tu hádku- diskuzi chcete-li, já si stejně budu trvat na svým a zůstanu dál odpůrce ABS
Vypínací ABS by mi až tak nevadilo, ale stejně bych začínajícího jezdce napřed naučil brzdit bez něj.
Skalik> No vadí mi to, že ABS jako celá elektronika začíná postupně nahrazovat jezdce. Zachvíli na těch motorkách budou jezdit opice.. a jde mi o to, že začínající jezdec by měl umět brzdit bez ABS a až pak se posadit na motku s ABS, u jezdců kteří přešli mi to nevadí a je jedno. Celý co mi na tom vadí je to, že tenhle systém eliminuje schopnost řidiče, a nutnost se stále zlepšovat a učit..

Naposledy editováno 30.04.2013 14:49:53

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 14:55 | Nahoru | #51
TVL na ČZ 180 to kolo ani bloknout snad nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 15:43 | Nahoru | #52

xBaryk píše: Jde mi o to, že začínající jezdec by měl umět brzdit bez ABS a až pak se posadit na motku s ABS, u jezdců kteří přešli mi to nevadí a je jedno. Celý co mi na tom vadí je to, že tenhle systém eliminuje schopnost řidiče, a nutnost se stále zlepšovat a učit..



Nesmysl. Nic neeliminuje. Učení se brzdit s maximální efektivitou (tedy do okamžiku těsně před ztrátou adheze) probíhá zcela stejně na stroji s i bez ABS. Dosažení optimálního brzdného bodu je zcela nezávislé na tom, zda má motocykl ABS nebo ne. ABS pomůže JEN s tím, že pokud ten bod PŘESTŘELÍŠ, tak si neusteleš. A když mi něco při učení se pomůže nezrakvit se, tak to opravdu nepovažuji za negativum. Já nevím, jak ty, ale já se budu učit akrobacii na lyžích tak, že budu skákat do vody (když to zvorám, nenatluču si, analogie ABS). Ty se ji klidně uč na suchu. V takovém případě tě však nebudu považovat za rozumného člověka, ale za vola.

Pokud se někdo rozhodne na trénink brzdění vykašlat se s výrokem "já se učit brzdit nepotřebuju, já mám ABS", je to jeho boj. Nepochopil, k čemu ABS slouží. To ale není problémem toho ABS.

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:00 | Nahoru | #53

xBaryk píše:
Tak znovu, Ty jako řidič motocyklu se nemůžeš spolíhat na to, že Tě ABS zachrání, napřed musíš umět dobře brzdit bez ABS, až pak si můžeš říct, jo vemu si bajk s ABS. Řidič který tohle umí ví do čeho jde. Řidič který s bržděním nemá zkušenosti by si tohle neměl říkat, protože neví do čeho jde a co drždění obnáší. V jeho vlastním zájmu. Můj názor.



Muj nazor zase je, ze pro hledani hranice kde by predek uklouznul je snazsi se to ucit s ABS. Alespon u toho co ti rekne "uz jsem musel povolit".

Zkousel jsem si cebro s ABS, a presto ze bych to na motorku nechtel, verim ze kdyz nekdo vi co dela a chce se ucit, ze se na tom uci o hodne lip, snaz, driv, a bez nekolika drzkopadu (jakkoli je to ta nejlepsi, ale taky nejnebezpecnejsi skola) !

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:03 | Nahoru | #54

xBaryk píše: Tak jo, ukončíme tu hádku- diskuzi chcete-li, já si stejně budu trvat na svým a zůstanu dál odpůrce ABS
Vypínací ABS by mi až tak nevadilo..... No vadí mi to, že ABS jako celá elektronika začíná postupně nahrazovat jezdce..... Celý co mi na tom vadí je to, že tenhle systém eliminuje schopnost řidiče, a nutnost se stále zlepšovat a učit..



nedí to celý spíš o tom, že ti toho vadí nějak moc ??

Naposledy editováno 30.04.2013 16:10:36

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:09 | Nahoru | #55

Gorby píše: Nesmysl. Nic neeliminuje. Učení se brzdit s maximální efektivitou (tedy do okamžiku těsně před ztrátou adheze) probíhá zcela stejně na stroji s i bez ABS. Dosažení optimálního brzdného bodu je zcela nezávislé na tom, zda má motocykl ABS nebo ne. ABS pomůže JEN s tím, že pokud ten bod PŘESTŘELÍŠ, tak si neusteleš. A když mi něco při učení se pomůže nezrakvit se, tak to opravdu nepovažuji za negativum. Já nevím, jak ty, ale já se budu učit akrobacii na lyžích tak, že budu skákat do vody (když to zvorám, nenatluču si, analogie ABS). Ty se ji klidně uč na suchu. V takovém případě tě však nebudu považovat za rozumného člověka, ale za vola.

Pokud se někdo rozhodne na trénink brzdění vykašlat se s výrokem "já se učit brzdit nepotřebuju, já mám ABS", je to jeho boj. Nepochopil, k čemu ABS slouží. To ale není problémem toho ABS.



Koukam ze jsem psal prispevek zbytecne, stacilo todle podepsat

A neverici tomasove at si pusti to video z CMN

V brzdny draze kolem 26 metru nechci komentovat centimetry, tam uz zalezi kdy presne jezdec zmacknul brzdy, a muze to byt +- 2-3 metry tam nebo tam. ALe ze by melo ABS delsi brzdnou drahu nez bez, to jsem si nevsim. Matej Smrz CBF 26m, RR 26.5m a CBF ABS 25.7m

A ze by Matej neumel brzdit bych nerekl

1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:11 | Nahoru | #56
Jinak na videu je jasne videt, ze rozdil dela jezdec, a ne ABS/neABS Minimalne na suchym a predvidatelnym asfaltu. 26 versus 36 metru je jinaci rozdil nez nejaky centimetry mezi abs/ne-abs. Takze nejvetsi zlepseni kazdopadne nastane treningem. Ale jako Matej, pripustme si to, jezdi malokdo z nas ....

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:27 | Nahoru | #57
skoro bych se vsadil, že když se přecházelo z bubnů na kotouče, tak byl taky nějaký dobový xBaryk, který tvrdil, že kotouče jsou pro debily a kdo umí brzdit, tomu stačí bubny

jinak viz to video s přebržděným kolem na R1 fotografem, co se stane v krizovce - motocyklista za to vezme a i na suchém rovném povrchu hodí tlamu.

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:29 | Nahoru | #58
Bez abs zastavi rychleji.
Ale abs je super vec.nekteri chytraci tu abs odsuzuji a pisi moudra,ale verte ze na tyto veci a moudra ktera kazde zna a pouziva,ale zapomenes na ne hned kdyz prijde opravdova kryzovka.kdyz ti zniceho nic z vedlejsi vjede auto a jedes 150km/h v protismeru neni misto tak zapomenes na vse a vezmes za brzdu co muzes.nasledkem je podklouznuti kole a pad.
Vlastni zkusenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:55 | Nahoru | #59
Ozzy_> Rozdíl na videu dělá to, že Matěj používá obě dvě brzdy ... narozdíl od všech ostatních, kteří použili i v případě motorky s ABS pouze přední brzdu.

Jinak co se týče akce, která v sobotu proběhne v Panenským Týnci, tak porovnání dvou neporovnatelných motorek i výkonově nesrovnatelných jezdců je pouze taková třešnička na dortu na samotný závěr akce. Jinak se bude srovnávat účinnost brzd vždy naprosto stejné motorky (jen jednou bude mít vypnutý ABSko) s různými jezdci (Sršeň, Lisý, Karel Táborský z Motohousu, atd.) Budou dvě měřící dráhy - suchá a mokrá. A měřit to bude ověřovací ústav TÜV SÜD - teprve tohle bude mít vypovídající hodnotu, která by měla alespoň na nějakou dobu (než přijde další generace ABS) jasně říct, jak se ABS chová. Můj názor je, že 99 procentům jezdců zkrátí brzdnou dráhu. A expertům jako Sršeň nebo Míra Lisý ji mírně prodlouží, ale tak do metru. Jinak brzdné dráhy pod 30 m nejsou na běžném asfaltu co je na normálních silnicích možné realizovat. Těch 26 metrů je možné dosáhnout pouze na hrubém silně protiskluzovém letištním asfaltu nebo betonu s vysokým koeficientem tření. Realita českých silnic je bohužel 0,3 - 0,8. Letištní asfalt/beton se blíží koeficientu 0,9.

Na trénování hledání limitu přilnavosti pneumatiky pro začátečníka je právě moto s ABS nejlepší. Limit krásně zahlásí brnící páčka bez prokluzu předního kola a pádu na hubu.

Stejně ... co musí udělat řidič, který přebrzdí přední kolo ... povolit brzdu, aby chytlo adhezi a znovu začít brzdit ... a to za něj udělá elektronika 100x rychleji.

Káčko brzdí fakt výborně, je to blbu-vzdorný, věřím že Pepovi dovede zatopit.

Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 18:16 | Nahoru | #60
No za mě ABS Já si motorku s ABS vybral schválně. Už mně to párkrát zachránilo prdel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist