Co neubrzdíš, neokecáš
1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
Che píše: to je nepochopení problému - abs není protivník řidiče, ale je to jeho kámoš, kerej se mu snaží pomoct - elektronika dokáže kolo nechat točit až do poslední chvíle před ztrátou adheze, kdy je brždění nejúčinnější, pak nechat kolo chvíli odvalit a celý cykus opakovat tak rychle, jak by to řidič nedokázal - během tohoto opakujícího se cyklu zachovává vozidlu značnou část řiditelnosti a tím dává řidiči šanci na úspěšný vyřešení situce
Praktický dotaz: Je ABS v současnosti tak dokonalé?
Však já sem říkal, že když člověk má zkušenosti bez ABS a umí brzdit bez ABS, tak ať si klidně vezme motorku s ABS. Říkám jen, že člověk kterej sedne na první motorku, která ABS má, tak by se měl napřed naučit brzdit bez toho systému.
Che píše: je to naopak - i zkušenýmu řidiči kerej umí brzdit (s výjimkou naprostejch profíků keří se živěj závoděním) to mnohem víc pomůže než uškodí - trefit ten max možnej moment kerej to eště přenese je sviňsky těžký a na běžný silnici je to mnohem těžší než na závodní trati, páč sou tam vady povrchu, mastný fleky, písek, lajny a podobný věci
To ale dává řidiči, který nemá ABS větší podíl obezřetnosti, protože musí sledovat trať a více faktorů. Musí se tedy více věnovat řízení. Naproti tomu, než když ABS má a může si říct "je to dobrý, ABS zabrzdí za mě"
kubacech píše: Che> však já se nehádám, já s tím zatím problém nemám. Akorát při první krizovce, která jak na schvál byla na mokru kvůli srny jsem instinktivě přišlápl i zadní a roztančil se mi zadek.
Člověk se hodně naučí i na běžném jízdním kole s olejovýma kotoučovkama na rozbité lesní cestě. Hlavně že když to přežene, tak musí brzdu rychle povolit a nechat kolo chytit, jinak to bolí
A o tom to je, člověk by se napřed měl naučit brzdit bez toho až pak by měl sednout na stroj s ním. Na silnicích by jezdilo víc zkušenějšcíh jezdců, než jelit, který spolíhaj na to, že něco zabrzdí za ně.
Naposledy editováno 30.04.2013 13:29:27