Téma: Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
 
30.4.2013 v 11:41
Co si myslíte o této akci, kdo podle vás zastaví na kratší dráze? Sršeň na Speed Triple s vypnutým antiblokem nebo Michal na K1300R s ABS?

Co neubrzdíš, neokecáš
Anketa: Kdo zastaví dřív? Motorka s ABS nebo bez ABS?
Sršeň - bez ABS
71%
37
Michal - s ABS
29%
15

1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:25 | Nahoru | #1

Che píše: to je nepochopení problému - abs není protivník řidiče, ale je to jeho kámoš, kerej se mu snaží pomoct - elektronika dokáže kolo nechat točit až do poslední chvíle před ztrátou adheze, kdy je brždění nejúčinnější, pak nechat kolo chvíli odvalit a celý cykus opakovat tak rychle, jak by to řidič nedokázal - během tohoto opakujícího se cyklu zachovává vozidlu značnou část řiditelnosti a tím dává řidiči šanci na úspěšný vyřešení situce



Praktický dotaz: Je ABS v současnosti tak dokonalé?

Však já sem říkal, že když člověk má zkušenosti bez ABS a umí brzdit bez ABS, tak ať si klidně vezme motorku s ABS. Říkám jen, že člověk kterej sedne na první motorku, která ABS má, tak by se měl napřed naučit brzdit bez toho systému.

Che píše: je to naopak - i zkušenýmu řidiči kerej umí brzdit (s výjimkou naprostejch profíků keří se živěj závoděním) to mnohem víc pomůže než uškodí - trefit ten max možnej moment kerej to eště přenese je sviňsky těžký a na běžný silnici je to mnohem těžší než na závodní trati, páč sou tam vady povrchu, mastný fleky, písek, lajny a podobný věci


To ale dává řidiči, který nemá ABS větší podíl obezřetnosti, protože musí sledovat trať a více faktorů. Musí se tedy více věnovat řízení. Naproti tomu, než když ABS má a může si říct "je to dobrý, ABS zabrzdí za mě"

kubacech píše: Che> však já se nehádám, já s tím zatím problém nemám. Akorát při první krizovce, která jak na schvál byla na mokru kvůli srny jsem instinktivě přišlápl i zadní a roztančil se mi zadek.

Člověk se hodně naučí i na běžném jízdním kole s olejovýma kotoučovkama na rozbité lesní cestě. Hlavně že když to přežene, tak musí brzdu rychle povolit a nechat kolo chytit, jinak to bolí


A o tom to je, člověk by se napřed měl naučit brzdit bez toho až pak by měl sednout na stroj s ním. Na silnicích by jezdilo víc zkušenějšcíh jezdců, než jelit, který spolíhaj na to, že něco zabrzdí za ně.

Naposledy editováno 30.04.2013 13:29:27

(reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 13:33 | Nahoru | #2
xBaryk> i na motce s abs se přece můžu učit brzdit, proč bych nemoh ?? zjistím, kdy už to jde do bloku, akorát to nebude mít tak dramatickej průběh
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist