Téma: Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?
 
30.4.2013 v 11:41
Co si myslíte o této akci, kdo podle vás zastaví na kratší dráze? Sršeň na Speed Triple s vypnutým antiblokem nebo Michal na K1300R s ABS?

Co neubrzdíš, neokecáš
Anketa: Kdo zastaví dřív? Motorka s ABS nebo bez ABS?
Sršeň - bez ABS
71%
37
Michal - s ABS
29%
15

1 reakcí na tento příspěvek Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:11 | Nahoru | #1
Jinak na videu je jasne videt, ze rozdil dela jezdec, a ne ABS/neABS Minimalne na suchym a predvidatelnym asfaltu. 26 versus 36 metru je jinaci rozdil nez nejaky centimetry mezi abs/ne-abs. Takze nejvetsi zlepseni kazdopadne nastane treningem. Ale jako Matej, pripustme si to, jezdi malokdo z nas ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co neubrzdíš, to neukecáš - s ABS nebo bez ABS?

30.4.2013 v 16:55 | Nahoru | #2
Ozzy_> Rozdíl na videu dělá to, že Matěj používá obě dvě brzdy ... narozdíl od všech ostatních, kteří použili i v případě motorky s ABS pouze přední brzdu.

Jinak co se týče akce, která v sobotu proběhne v Panenským Týnci, tak porovnání dvou neporovnatelných motorek i výkonově nesrovnatelných jezdců je pouze taková třešnička na dortu na samotný závěr akce. Jinak se bude srovnávat účinnost brzd vždy naprosto stejné motorky (jen jednou bude mít vypnutý ABSko) s různými jezdci (Sršeň, Lisý, Karel Táborský z Motohousu, atd.) Budou dvě měřící dráhy - suchá a mokrá. A měřit to bude ověřovací ústav TÜV SÜD - teprve tohle bude mít vypovídající hodnotu, která by měla alespoň na nějakou dobu (než přijde další generace ABS) jasně říct, jak se ABS chová. Můj názor je, že 99 procentům jezdců zkrátí brzdnou dráhu. A expertům jako Sršeň nebo Míra Lisý ji mírně prodlouží, ale tak do metru. Jinak brzdné dráhy pod 30 m nejsou na běžném asfaltu co je na normálních silnicích možné realizovat. Těch 26 metrů je možné dosáhnout pouze na hrubém silně protiskluzovém letištním asfaltu nebo betonu s vysokým koeficientem tření. Realita českých silnic je bohužel 0,3 - 0,8. Letištní asfalt/beton se blíží koeficientu 0,9.

Na trénování hledání limitu přilnavosti pneumatiky pro začátečníka je právě moto s ABS nejlepší. Limit krásně zahlásí brnící páčka bez prokluzu předního kola a pádu na hubu.

Stejně ... co musí udělat řidič, který přebrzdí přední kolo ... povolit brzdu, aby chytlo adhezi a znovu začít brzdit ... a to za něj udělá elektronika 100x rychleji.

Káčko brzdí fakt výborně, je to blbu-vzdorný, věřím že Pepovi dovede zatopit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist