globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
12.3.2013 v 02:50
Hledal jsem hledal a našel jsem už tři české firmy, které mají potenciál na to aby pro výrobce motocyklů Jawa vyráběly české motory:

JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html

AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/

VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/

-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.

VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.

AMS jawa prodává pro motokáry.

Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost

????


Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 14:07 | Nahoru | #31
podnikání v evropě obecně je jedna prodotovaná bramboračka EU ty možnosti prostě nabízí tak proč je nevyužít že, nemám nic proti subvencování smysluplných projektů na jejichž konci je nějaký veřejný zájem nebo i pěkná motorka o kterou je zájem bohužel v ČEZku jsou na konci subvencovaných projektů zvlněné dálnice mosty a železnice na pokraji zhroucení, sportard, polívkovo farma, midalu blatovo V6 GP atd. a také tučná konta ve švajcu akcie jak jinak než na doručitele ČEZko začíná bejt vybydlená ruina kde nejde solidně žít natož slušně podnikat

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 16:54 | Nahoru | #32
protože je to nesmysl. zaprve ten závodní dlouhozdvih na metyl toho samozřejmě moc nevydrží, za další by se pro provoz musel ten motor musel stejně kompletně předělat.
nejenom že by neprošel na emisích ale hlavně nemá uzpůsobený třeba ani mazání atd.
takže z toho vychází to že by se dala využit maximálně motorárna jako místo pro výrobu a to je tak všechno. stejně by se musel motor od základu pro tohle určení vyvinout a pak výrobu připravit. a to se samozřejmě nevyplatí

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 19:32 | Nahoru | #33
formelgsx> Nic nehulim občas stačí pochopit trošku ironie

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 22:04 | Nahoru | #34
Někde jsem tu zaznamenal (pokud si to dobře pamatuji, tak od Drátíka z Jawy), že Jawa tu 660 Minareli kupuje za 90 tisíc. To už jim pak z jedné prodané motorky nemůže nic zbýt, i když stojí skoro 170 tyček.
Proto se snaží vyvinout a vyrábět svůj litr. Prostě vydělává ten, kdo má svoje motory, kdo je kupuje je příštipkář.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 22:35 | Nahoru | #35
tak kooperace pokud jde o motory má mnoho forem zejména v autech je v tom guláš ve fordech peugeotech fiatech vrčej euromotory v oplech BMW a iveco atd. pokud jde o motocykly tak hezkým příkladem je bimota beta aprilia CCM gasgas MZ a řada dalších mimochodem vyběhlá a neúspěšná MZ1000 se má znovuzrodit jako ten litrovej zázrak v jawě. V mnoha ohledech je to pro tvůrce stroje i osvobozující protože se může plně zaměřit na jiné unikátní vlastnosti vyráběného stroje osazeného vyzkoušeným a prověřeným agregátem byť jiné značky, bohužel pokud jde o současnou jawu tak řemeslo motocyklového designu respektu k tradici dostalo na frak fušeřinou nejhrubšího zrna

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

12.3.2013 v 23:54 | Nahoru | #36
memphis.unv> Jako vzdy vis naprosty kulovy, ale zas tu zvanis. Divisov vyvinul v posledni dekade pred svym koncem endurovej motor 6ku, pokud jsi to jeste nenzaznamenal je to to co ted dela kusove AMS, byl dokonce i v 450 verzi v prototypu. Palivo benzin, klasicka prevodovka, nakopavacka, zadnej metyl, zadna plochodrazka. Naladit motor na emise neni zadnej vetsi problem, chce to jen nejakej cas na brzde a pouzit vstrikovani misto karburatoru, zadnej problem. Euro 2/3 by zvladla i 500OHC s pouzitim strikacky a katu s minimalnima vnitrnima zmenama, jako treba zamena stiracich krouzku a utesneni ventilovych driku.

Naposledy editováno 12.03.2013 23:57:11

2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 02:25 | Nahoru | #37
trochu mimo misu,vite neco o motorkach Praga ? myslim tim ty Crosy z poslednich devadesatych let... kam to zmizelo,proč to umřelo....

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 08:20 | Nahoru | #38
motomiro> V posledních ČMN je o těhle Pragovkách pěkný článek.

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 08:28 | Nahoru | #39
Si teda osobně myslim hoši a neuražte se, že už jakýkoliv návrat značky JAWA je návrat do doby kamený sorry ale JAWA je již jen historie kdy naši dědci uměli vyrábět super motorky

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 08:32 | Nahoru | #40
Ideálním motorem se zdá mi dvouválec Triumph, otázka je, proč si pak kupovat Jawa Triumph, když si můžu koupit Triumph celý

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 08:34 | Nahoru | #41
motomiro> Tyhle motky Praga jsou základem motorek VM: www.vmmoto.cz/o-nas/

Naposledy editováno 13.03.2013 08:35:10

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 09:47 | Nahoru | #42
VM Vypadá fakt dobře, nejlepší by bylo dát to nějakému šalenému Slovákovi na Dakar a kdyby dojel, to by byla dobrá reklama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 09:50 | Nahoru | #43

laďa-prášil píše: VM Vypadá fakt dobře, nejlepší by bylo dát to nějakému šalenému Slovákovi na Dakar a kdyby dojel, to by byla dobrá reklama

NE to už nikdo nevzkřísí pochop tp a kup si japonce

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 09:56 | Nahoru | #44

Jindra650 píše: memphis.unv> Jako vzdy vis naprosty kulovy, ale zas tu zvanis. Divisov vyvinul v posledni dekade pred svym koncem endurovej motor 6ku, pokud jsi to jeste nenzaznamenal je to to co ted dela kusove AMS, byl dokonce i v 450 verzi v prototypu. Palivo benzin, klasicka prevodovka, nakopavacka, zadnej metyl, zadna plochodrazka. Naladit motor na emise neni zadnej vetsi problem, chce to jen nejakej cas na brzde a pouzit vstrikovani misto karburatoru, zadnej problem. Euro 2/3 by zvladla i 500OHC s pouzitim strikacky a katu s minimalnima vnitrnima zmenama, jako treba zamena stiracich krouzku a utesneni ventilovych driku.



Prosímtě víš jaká byla životnost tohohle motoru, když vyjel z Divišova? 1 motohodina!!!!
Pokud vím používajího ho do sajdkárkrosů a jezdí ho Kameničtí v monech a ty na něm odvedli ještě hromady práce a mluví něco o 10 motohodinách, což je pořád pro nezávodní motocykl absloutně nepoužitelné.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 10:08 | Nahoru | #45
SPEEDY21> Nemluvím o Jawě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 10:14 | Nahoru | #46
Jindra650> Teda chlape já čumím
Tebe je asi radost zaměstnat. Vše je pro tebe jednoduché a okamžitě řešitelné, žádné problémy neexistují Stačí přidat stříkačku a motor je dokonalý....

Nechápu, proč tě ještě nezaměstnali ve vývoji Formule 1

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 11:38 | Nahoru | #47
Nejhorší je... že dávno, dávno se mohl někdo poučit, počkejme, až budou v Asii na kontinentu dělat nějaké slušné 4v, 2v a tak...


Naposledy editováno 13.03.2013 14:21:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 12:04 | Nahoru | #48
laďa-prášil> Né nadarmo je 750 považováno za nejlepší motocykl všech dob.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 14:31 | Nahoru | #49
Sukin> akorát třepe řidítkama, jak bere za plyn, jinak se to ani nehne... TO JE HROZNÉ!!!

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 15:14 | Nahoru | #50
náhodou, jestli Jawa prosadí opětovnej prodej 350 v ČR tak by mohl nastat zajímavej stav,kdy si lidi budou třindu kupovat právě pro její technickou zaostalost (a z nostalgie).
trochu se to dá vypozorovat už ze zájmu o ojetiny a růst jejich cen.

nevím,jestli tohle by měla být meta podniku, ale přijde mi to pravděpodobný.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 16:39 | Nahoru | #51
Jindra650> mám fanouška

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 16:45 | Nahoru | #52
callowsick> teoreticky by to nebyla špatná věc. stojí nová stejně jako aji když na počátku "lepší" čína pokud to nemá byt dváca a na dojíždění do práce ideální.
nová motorka za 50 litrů, pracant co uveze tatíka na směnu za 4 litry, minimální povinný ručení a pokud má bezkontakt tak je naprosto bezúdržbová, proč ne.
navíc retro modely který jsou opticky skoro identický s původníma? kolik je jenom tady lidí kteří si chcou koupit kvůli vzpomínkám na mládí 350 je dost. a dat 20 za vylítanou ludru spravenou lepící páskou na které se kvůli předchozímu malitelovi-praseti co chvíla něco vysere, to radši o ne moc víc za novou.
samozřejmě že to neni střela a ani by na tom nezbohatli ale v jejich situaci každé přivýdělek dobré

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 17:07 | Nahoru | #53
memphis.unv> ...akorát to furt bude smradlavý dvoutakt .
Oni majů přípravky na velký objem výroby a udělat třeba ináč ohlů a přivařenů trubku je pro ně nebetyčný problém. Dělat neco jiného se jim asi nechce!!!!
Tá třinda, ať už v jakémkoliv provedení, je v provozu daleko dražší a míň příjemná než to, co už jednů dělali a vysrali se na to.
A udělat z 250ky skoro třipade je tak jednoduché a navíc aj vyzkůšané - dokonce aj u originálu aj u čínské kopie, že mě to hlava nebere...
No a vymýšlat svůj motor - kromě všeckých technických problémů okolo - jak by asi hoši zabezpečovali servis a dodávky dílů, dyž to včíl nejsů schopni zajistit ani na tu svoju masovů výrobu?!

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 17:21 | Nahoru | #54
Ono je něco jiné montovat jawy ze zbytků ve skladě a něco jiné je dělat z novoty. To už je pak jedno, jetli děláš retro staré nebo něco nové...

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 18:26 | Nahoru | #55
je to bordel,ač je 350 zastaralé moto,znám pár lidí,a věřím,že by se našlo celkem dost lidí co by si to na to ježdění jak se říká do práce atd koupil.V Anglii to nevadí,u nás se to prodávat ale nemůže.Ale opět se najdou takový,že budou tvrdit na co kupovat za 50 novou jawu,když můžu mít ojetého japonca.

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 18:33 | Nahoru | #56

memphis.unv píše: callowsick> teoreticky by to nebyla špatná věc. stojí nová stejně jako aji když na počátku "lepší" čína pokud to nemá byt dváca a na dojíždění do práce ideální.
nová motorka za 50 litrů, pracant co uveze tatíka na směnu za 4 litry, minimální povinný ručení a pokud má bezkontakt tak je naprosto bezúdržbová, proč ne.
navíc retro modely který jsou opticky skoro identický s původníma? kolik je jenom tady lidí kteří si chcou koupit kvůli vzpomínkám na mládí 350 je dost. a dat 20 za vylítanou ludru spravenou lepící páskou na které se kvůli předchozímu malitelovi-praseti co chvíla něco vysere, to radši o ne moc víc za novou.
samozřejmě že to neni střela a ani by na tom nezbohatli ale v jejich situaci každé přivýdělek dobré



tak v tom se úplně neshodneme - jako dělník existuje hromada levnějších (a lepších) skútrů, číňanů atd. 4T má čistší provoz, spotřebu nic, startér.... a cenově stejný (nebo lepší).
třindu vidím spíš na vejletění,kde bude čtyřkvaltová převodovka stačit, motor se nebude hřát jako v poskakování rozpáleným městem a člověk nebude smrdět v práci v oblečením načichlým čmoudem.

bude to spíš taková radost pro lidi,co mají na normál ježdění něco normálního.

ale je to jen můj názor no flame

(reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 18:35 | Nahoru | #57

Zdenalbenal píše: memphis.unv> ...akorát to furt bude smradlavý dvoutakt .
Oni majů přípravky na velký objem výroby a udělat třeba ináč ohlů a přivařenů trubku je pro ně nebetyčný problém. Dělat neco jiného se jim asi nechce!!!!
Tá třinda, ať už v jakémkoliv provedení, je v provozu daleko dražší a míň příjemná než to, co už jednů dělali a vysrali se na to.
A udělat z 250ky skoro třipade je tak jednoduché a navíc aj vyzkůšané - dokonce aj u originálu aj u čínské kopie, že mě to hlava nebere...
No a vymýšlat svůj motor - kromě všeckých technických problémů okolo - jak by asi hoši zabezpečovali servis a dodávky dílů, dyž to včíl nejsů schopni zajistit ani na tu svoju masovů výrobu?!



jj,tvoje Travelka byla moc sympatickej počin. škoda ukončení výroby

Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

13.3.2013 v 20:26 | Nahoru | #58
Zaplaťpánbůh, že se o to nepokusili! To by byl zase paskvil!........

Naposledy editováno 13.03.2013 20:26:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 08:15 | Nahoru | #59
docent> A ladil jsi nekdy vstrikovani? Nebo jsi u toho aspon byl? Ze vstrikovani se dela tady na podobnych forech uplny zaklinadlo. Pritom je to jen o tom koupit vhodnou pumpu, redukcak, vstriky a na naladeni otevrenou ridici jednotku, rekneme za 50tis, treba jako nasi EFI, ktera umi snad uplne vsechno co motorar by kdy potreboval. No a potom jde o cas stravenej na brzde a preciznost cloveka co to ladi(a to taky netrva veky), ale neni tam nejaka brutalni konstrukcni magie. Takhle jsme ladili ctyrvalec s uplne jinym provedenim sanim na restriktor s jednou skrtici klapkou rok co rok. Vsechno neni jednoduchy, ale pri vyvoji motoru jsou zadrhele uplne nekde jinde, neprimy vstrikovani benzinu je jedna ze samozrejmosti, ktera se nijak zasadne neresi, tam staci spravne naorientovat vstrikovac do kanalu a vic neni potreba resit ze strany mechanicky konstrukce. Proc asi motor 136 co se daval i do skodovek smradlavych 130tek a rapidu najednou jen pridanim jendobodu a katu splnil Euro ve facku? Euro 1,2 musi dat kazdej motor kterymu pridas kat a vstrikovani, muzou bejt i vyjimky.

Sukin> Tohle je nesmysl co rikas, 1 hodina je kravina. Co vim, tak Kamenicti uvadeli 28 motohodin do revize a nasledny vyvoj delali pro ne v Divisove, rozhodne si to sami nedelali, to je blabol. A jen takova technicka bokem, ten motor je docela vykonnej a konkretne v sajde i v supermonu dostava hodne zabrat, myslis si, ze to je ekvivalent silnicniho uziti? Po kolika motohodinach se cas od casu sesypou motory z krosek, co tam jezdi???? Ten motor jsme jistou dobu zvazovali a pracuju s dvema jeho konstrukterama, takze na tohle se schvalne zeptam.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

14.3.2013 v 09:07 | Nahoru | #60
A co se trochu povozit na "retro vlně"?
Konkurovat moderním finesám a firmám s obrovskými vývojovými týmy moc nejde. Stále si však můžeme to naše stříbro trochu opečovat.

- založíme akciovku ze všech členů motorkáři.cz
- prvotní emise akcií 121 297 kusů (počet zdejších uživatelů) za 1000,- Kč nám dá kapitál 121 mio Kč
- koupíme značku Jawa
- vybereme nejlepší Jawu z celé historie
- najmeme designéra pro citlivý remake a oslovíme široký retro trh

To že je dnes tak pěkně, tak kdo bude prvním akcionářem nové Jawy?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist