globalmoto_kveten





Téma: Kamioňáci
 
6.3.2013 v 20:23
Tak se nám udělalo hezky a na silnice vyrazily motorkáři a ač jsem jeden z nich (yamaha fazer 1000)tak mě nedávno jeden pěkne vyděsil když mě předjížděl velkou rychlostí! Až do teď než jsem začal jezdit kamionem sem si vůbec neuvědomoval jak rychle se dokáže přiblížit aniž bych ho registroval. Na druhou stranu když to vezmu zpětně já si na mašině dřív nepřipouštěl že ten předemnou o mě vůbec neví. Hold dvojí pohled, pro mě dost dobrá zkušenost. Jak jste na tom vy kolegové truckeři a motorkáři? Já když teď jedu na motorce tak si dávám velkej pozor hlavně na křižovatkách kde ten kamion je pomalej a dlouhej v autoškole by tě na jízdách měli posadit do všeho co jezdí abys si uvědomil rizika auta ,náklaďáku,motorky a vleku.(Fazer 1000,Mercedes actros,Iveco stralis,pit bike 150,S11, Zahradní rider)

Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 14
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

6.3.2013 v 21:00 | Nahoru | #1
Jde vůbec něco vidět za tím návěsem ? Případně kolik m je tam slepejch ?

No s tím asi motorář musí počítat, že o tobě neví. A když něco naznačuje, že bude předjíždět nebo měnit směr, tak počkat.

Mě se to stává často i v autě u osobáků. Spousta lidí si jede prostředkem a myslí si, že je těžko někdo může dojet. A do zrcatka ani nekoukaji...

4 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

6.3.2013 v 21:05 | Nahoru | #2
Hlavni PROBLEM je te ze dneska kamionaka dela kde jakej kuchar a jinej odbornik..a podle toho i jedou...Mam velkou karu tak jedu a je mi to fuk.
Podobne uz bohuzel i autobusaci...kterej uz me jeden sejmul nastesti auto drzi...
Odpoved...hmm promin nevidel jsem te v zrcatku

Cempa - jestlize kamionak blika trochu s predstihem ne jak vecina tuponi az v zatacce jde videt respektovat uplne krasne. Lepe jak jine pice za volantem.
PS:Chapu ze ses lekl jak te fikl....i me se to stalo

Kamioňáci

6.3.2013 v 21:06 | Nahoru | #3
Za sebe vidíš ale když tě předjíždí tak ne.Tam je ten mrtvej bod o hodně delší jak u auta.

Naposledy editováno 06.03.2013 21:09:02

(reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 21:13 | Nahoru | #4
z-x-r> mě se kdysi stalo něco podobnýho v osobáku v rakousku,když jsem předjížděl kamion tak mě na mašině podjel nějakej blázen. Tenkrát moc nechybělo a mohlo bejt po něm! uf

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 21:29 | Nahoru | #5
z-x-r>Díky za radu s kotoučema,už se mi vyrábějí. Ale to s tím kuchařem se mi moc nelíbí zrovna tento výučák mám a cca 8 let pracuju jako řidič Začíná každý stejně,spíš je to o praxi.Myslím,že asi jediný kdo má výhodu je vyučený automechanik,který něco o těch autech ví.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 21:54 | Nahoru | #6
Jirka.46>zxr ma bohuzel pravdu,co ted jezdi za exoty je opravdu,neuveritelny-nic proti tobe ale byl jsem svedkem toho,kdyz mladenec nebyl schopnej sprahnout ani naves,u dalsiho hroznej problem najet rovne na kanal natoz tam nacouvat,jinej trenuje s plne nalozenou mailerkou rozjezd do kopce az spali spojku,nasledovanej blbem co v XF neni stont preradit z maly rady na velkou,potom to vypada jak to vypada.Kdo by to za ty penize taky delal...

(reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 22:15 | Nahoru | #7
tyvoleměde> To bude asi i tím, že se dneska učí převážně jen na moderních autech velikosti Avie, max. malý vlek, ale zkušenost s velkým tahačem, natož návěsem žádná. Pak se není co divit, že se na to dostane každý a to řazení jest kapitolou samou pro sebe. Už jsem se setkal i s tím, kdy chtěl dopravce nasadit (navíc protekčního) cucáka s ještě mokrým štemplem na notách na funglovku Scanii, zatímco řidiče, co pro něj už nějakou dobu jezdil, chtěl nechat na rozhrkané Liáně. Tomu to samozřejmě nebylo dvakrát po srsti, ale "šéfovo" argument jej dostal do kolen: "No jó... ale co s tím klukem mám dělat, kdy von vůbec neví, co je to meziplyn ?" Starší řidič se po tomto "incidentu" rozhodl hned odejít a co se později dověděl, tak kluk prý ten fungl nový tahač rozsekal hned na první štrece.

A co sám vidím kolem sebe, tak se rovněž často setkávám s tím, jak někdo jede nalepen těsně za nákladákem a nejen, že sám pak toho moc nevidí, ale neuvědomuje si, že řidič náklaďáku pak o něm vůbec neví . Když pak takovému človkěu vysvětluju, že se musí držet tam, kde vidí na špígle náklaďáku (aby o něm jeho řidič mohl vědět), tak kouká jako černoch na zamrzlý kýbl.

2 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

6.3.2013 v 22:22 | Nahoru | #8
zxr ma naprostou pravdu, dneska dostane CE kazdy trotl a hura do sveta. Kdysi te nikdo za autobus nebo nakladak nad 7,5 t nepustil dokavad si neprokazal nekolik let treba s avii.

Tim nechcu hazet vsechny do jednoho pytle, ale to co nekdy ridi autobus nebo naves by nemelo sednout ani do pidipazrouta. Na druhou stranku uz bych tohle povolani nikdy nechtel delat, hrozna predstava

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 22:36 | Nahoru | #9
tyvoleměde>S tím kuchařem jsem to nebral nějak ve zlém.Jak jsem psal je to o praxi,já jsem začínal na dodávce a postupně jsem přesedal do větších aut.Dnes je ten problém,že kdokoliv dostane řidičak,tak jde hned na kamion,nebo bus,asi tak to myslel ZXR.

(reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 22:39 | Nahoru | #10
Creck>kdyz na to koukam zpetne tak my zas meli oproti dnesnim klukum vyhodu tu,ze jsme hoblovali ty sroty a pak se videlo...zas je fakt ze oni se ani nemaj kde vyjezdit aby si to v klidu zkusili.pak to holt dopada jak dopada.ja uz bych to taky nedelal ani za nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 22:44 | Nahoru | #11
Jirka.46>jo tak by to melo bejt,ale bejt tebou najdu si neco jinyho...

Kamioňáci

6.3.2013 v 22:47 | Nahoru | #12
ono to bude tím, že na motorce jezdí každé kopyto a jelito, co si léčí kde jaký mindrák...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 23:03 | Nahoru | #13
tyvoleměde>Hodně lidí říká,že je to špatná práce a taky to dělají,ale taky hodně lidí porušuje aetr a jezdí co to dá (za ty peníze).Pak to takhle vypadá.

(reakce na) Kamioňáci

6.3.2013 v 23:22 | Nahoru | #14
Jirka.46> jsem rad sefe ze jsem ti dobre poradil...ja ani nijak jinak neradim
Bohuzel s tema ridicema je to tak...vidina velkych penez a jen se vezu a uz to frci...
Dale nikdo poradnre to delat nechce.
Ji DRIV to byl ridic NAKLADAKU Velmistr a autobusu jeste vice...na to slo jen ti nej z nej...dneska presny opak.
Ale je pravda ze vyjimky se najdou..ale uz velmi malo...
Zbytek to pislo sem kluci...Kdy neumi couvat..Neumi Radit. Vytocit se nekde..je problem..to musi zastavit celou ulici.atd atd...
Mam kolem sebe hodne lidi tak to vidim.
PS:Mam take na vse ridicak...ale jako paan velkoridic se necitim aani nebudu na to mam moc malo najeto.Ale couvani s vlekem jsem mohl ucit i ostatni

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

6.3.2013 v 23:39 | Nahoru | #15
Jako kamionáci mi nevaděj, at si jezdí každej co chce ale když potkam bandu 3 kamionu kde mezi nima neni rozestup ani na osobáka a táhnu se za nima 20km přes prdele kde nemám šanci je předjet, tak bych kokoty nakopal

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 05:45 | Nahoru | #16

YOSH_BOY píše: Jako kamionáci mi nevaděj, at si jezdí každej co chce ale když potkam bandu 3 kamionu kde mezi nima neni rozestup ani na osobáka a táhnu se za nima 20km přes prdele kde nemám šanci je předjet, tak bych kokoty nakopal



ano ano ano... a v prvním kopci, kde jsou dva pruhy ten druhej prostě musí začít předjíždět toho prvního rychlostí o cca 0,5 verst/světelný rok rychleji...

když jedou tak jak mají a nechávají mezi sebou mezeru, tak mi nevadí, ale tyhle bych střílel...

Naposledy editováno 07.03.2013 05:46:13

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

7.3.2013 v 06:36 | Nahoru | #17
Dřív když ses chtěl s kamionem rozjet tak si něco musel umět - řadit s meziplynem, brzdy taky nic-moc, nějaký ABS, ESP atd. byly neznámý zkratky a výkon s bídou 260 koní - kdo měl kobyl 300 byl už king. Dneska se s automatem dokáže rozjet i blondýna, nejslabší truck má 400 koníků, nejsilnější k 7-mistům. Ale fyziku neokecáš, furt to má naložený 40 a víc tun, na šířku 2,5 m a na délku 18-20 metrů. Jenže to si dnešní rychlokvašení kamioňáci uvědoměj až když je prekérka a on se valí devadesátkou někam kam se nemůže vejít a kde to nemůže dobrzdit nebo vytočit. Dneska je prostě kamion pohodlnej jak osobák střední třídy a i tak jede - a oni s tim pak tak i jezdí - jako kdyby to mělo 2 tuny a ne 40.

Kamioňáci

7.3.2013 v 08:22 | Nahoru | #18
Odstupy mezi nima to je neco to mate pravdu jeden za druhym jedou jak na tyci taky nevim co se to rozmohlo...Nejvetsi strelci jsou ale polaci jak pres nas najizdi na rolu nejaka omezena rychlost jim nic nerika a policajti je jeste pomalu zdravi.

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 08:40 | Nahoru | #19
z-x-r> Brněnští autobusáci, to je kapitola sama pro sebe, ti jsou schopni ti to hodit bez blinkru přímo ze zastávky přes dvě čáry...

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 08:48 | Nahoru | #20

SVSkritek píše: Jde vůbec něco vidět za tím návěsem ? Případně kolik m je tam slepejch ?

No s tím asi motorář musí počítat, že o tobě neví. A když něco naznačuje, že bude předjíždět nebo měnit směr, tak počkat.

Mě se to stává často i v autě u osobáků. Spousta lidí si jede prostředkem a myslí si, že je těžko někdo může dojet. A do zrcatka ani nekoukaji...

za mnou když jdou blízko dva osobáci tak je nevidim a to mám cisternu,s návěsem je vzadu vidět ještě míň.

Kamioňáci

7.3.2013 v 09:48 | Nahoru | #21
Teď jsem si vzpoměl,že jsem loni jel na motce za návěsem,teď přesně nevím kde.Jel docela svižně,já jel cestovně,takže mě nebrzdil a držel jsem si odstup.Když jsme projížděli vesnicí,tak na nějakém plácku zastavil,já projel okolo něho a zese se rozjel.Chvilku mi trvalo,než jsem pochopil,že mě pouštěl,tak jsem mu ani nepoděkoval.Tohle jsem viděl fakt poprvé,aby kamion pouštěl motku a ještě kvůli tomu zastavil což vůbec nemusel. Asi to byl nejaký kamioňák-motorkář

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

7.3.2013 v 10:10 | Nahoru | #22
Párkrát jsem už taky potkal kluka, kterej neuměl s návěsem zacouvat na rampu. Já třeba jezdim s mixem, takže pomalu víc nacouvam. Nemyslim si, že bych s tim neuměl jezdit i když to dělam jen něco přes dva roky a taky jsem ještě mladej. Prostě každej někdy někde musí začít. Ten mix je dobrá škola jak s tim zacházet, zpátečku člověk řadí nejmíň 20x denně, těžiště hrozně vysoko, jezdí se na centimetry, často na měkkým podloží, v blátě, kde se to auto zapíchne i 30 cm ... prostě to neni o ježdění na tempomat po dálnici ...

Edit: Jo a samozřejmě jsou to všechno manuály, s automatem by v tomhle odvětví moc parády neudělalo ...

Naposledy editováno 07.03.2013 10:14:51

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 10:12 | Nahoru | #23

Piwell píše: Párkrát jsem už taky potkal kluka, kterej neuměl s návěsem zacouvat na rampu. Já třeba jezdim s mixem, takže pomalu víc nacouvam. Nemyslim si, že bych s tim neuměl jezdit i když to dělam jen něco přes dva roky a taky jsem ještě mladej. Prostě každej někdy někde musí začít. Ten mix je dobrá škola jak s tim zacházet, zpátečku člověk řadí nejmíň 20x denně, těžiště hrozně vysoko, jezdí se na centimetry, často na měkkým podloží, v blátě, kde se to auto zapíchne i 30 cm ... prostě to neni o ježdění rovně na tempomat po dálnici ...



Já motorkářum blikam nebo ukazuju, když to jde tak jim uhnu nebo dam přednost i když jí nemaj, prostě ať můžou jet. Jet na motorce za těžkým náklaďákem je voprc.

Kamioňáci

7.3.2013 v 10:29 | Nahoru | #24

... Na druhou stranu když to vezmu zpětně já si na mašině dřív nepřipouštěl že ten předemnou o mě vůbec neví. ...



Tohle mě trochu zarazilo. U každýho koho dojedu defaultně předpokládám, že o mě neví. Dokuď nemám jistotu, že mě zaregistroval. V dnešní době spoléhat, že lidi koukaj do zrcátek mi přijde dost nebezpečný.
Když se nekoukaj nevadí. Takový je třeba rychle obloukem předjet, než to stihnou zaregistrovat a z leknutí vymyslet nějakou myšku.

Kamioňáci

7.3.2013 v 10:35 | Nahoru | #25
Kritizujete tady mladé řidiče. Částečně s váma souhlasím,ale spíš bych řekl, že je to člověku. Přesně jak píšete. Člověk neřídí 2t,ale třeba 40t. Podle mého mladého názoru není problém auto rozjet,ale auto zastavit.
Zajímal by mě názor zkušených řidičů. Do kolika let si myslíte, že dokážete bezpečně jezdit jako profesionální řidiči v mezinárodní dopravě?

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 10:49 | Nahoru | #26

charlie.vtx1800 píše: Dřív když ses chtěl s kamionem rozjet tak si něco musel umět - řadit s meziplynem, brzdy taky nic-moc, nějaký ABS, ESP atd. byly neznámý zkratky a výkon s bídou 260 koní - kdo měl kobyl 300 byl už king. Dneska se s automatem dokáže rozjet i blondýna, nejslabší truck má 400 koníků, nejsilnější k 7-mistům. Ale fyziku neokecáš, furt to má naložený 40 a víc tun, na šířku 2,5 m a na délku 18-20 metrů. Jenže to si dnešní rychlokvašení kamioňáci uvědoměj až když je prekérka a on se valí devadesátkou někam kam se nemůže vejít a kde to nemůže dobrzdit nebo vytočit. Dneska je prostě kamion pohodlnej jak osobák střední třídy a i tak jede - a oni s tim pak tak i jezdí - jako kdyby to mělo 2 tuny a ne 40.



Asi jsem zaspal dobu, ale o trucku s plně automatickou kvaltkysnou čtu poprvé. Poslední, co pamatuju, byl manuál s klasickou šestipolohovou šaltpákou a dvěma přepínači - půlky (splitter) a rozsah. Něco podobného, jako klasický "třináctikvalt". Snad něco mělo "servokvalt" podobně, jako MB O345, ovšem to je elektropneumaticky ovládaný šestikvalt s normální manuální spojkou. Ale že by něco mělo planetovku s hydroměničem, s tím jsem se zatím nesetkal, ale potom se fakt nedivím, že k tomu pustí kdekoho...
Pokud jde o výkon, tak ten mi snad nikde nechyběl - Liána nemá ani těch 260k a 10tun cihel také vyvezla všude. Nezapomenu na to, jak mi jednou s podobně těžkým nákladem cestou odešlo ovládání spojky - a dokázal jsem dojet i bez ní!

Dr.Houba píše: Brněnští autobusáci, to je kapitola sama pro sebe, ti jsou schopni ti to hodit bez blinkru přímo ze zastávky přes dvě čáry...



Kdyby jen autobusáci... nemíním házet všechny do jedono pytle, ale dle mých zkušenosti řidiči ve Štádlu jsou fakt něčím, co snad dostalo noty "na šmé". Jsou arogantní, plná čára pro ně neznamená nic, blinkry mají leda tak pro parádu a zejména tady
se mně nejméně desetkrát stalo téměř doslova totok:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 11:03 | Nahoru | #27
J.M.K.> Bástr zase tak moc neznám, ale tam je přednost zprava, ne? Pokud si to teda nepletu?
Moje oblíbené místo je zde, kde autobusáci jezdící na Líšeň dělají přesně co jsem popsal, bez blinkru ze zastávky přes 2 čáry... pokud jedu kolem zastávky s autobusem, tak jsem vždycky ostražitý, ale tady jsem jel přes pruh od něj, tak jsem brzdil i ušima...a pak ještě jednou, jsem nepoučitelný

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 11:35 | Nahoru | #28
Dr.Houba> Kolem Líšně to zase pro změnu moc neznám já, ale dovedu si to představit. Jinak v tom Bástru tam přednost zprava není, Vejrostka je tam hlavní. A stáva se to jak na tom výjezdu z Ečerky, tak o kus níž od Kubíčkovy... prostě tam vjedou, jakoby Tě neviděli a navíc pak ani nezrychlují.
A jinak nápodobně... jak vidím bus, nebo trajfl v zastávce, instinktivně zpomaluju a objíždím jej s auglema na šťopkách. Rovněž tak si dávám majzla u nádra , když tam pokrašuju rovně a vedle mě šmirgl... mně se to sice bíkybohu zatím nestalo, ale slyšel jsem o případu, kdy to tam do sebe práskli, jelikož sice oba měli jet rovně, šaliňák neukazoval, takže nic ničemu nenasvědčovalo - ale díky vadné výhybce, jež zůstala viset v pozici "doprava", jej to stočilo a napral to do náklaďáku.

Kamioňáci

7.3.2013 v 11:48 | Nahoru | #29
Člověk ktery to má v hlavě v pořádku nečiní, co nechce aby druzí činili mu
Tím se řídím a už ani nepamatuju kdy naposled mě měl potřebu někdo vyblikavat nebo troubit.

jinak sem taky od kulaté lopaty Málokdy mám pod 21m

Jo a kamera za oknem je dneska už skoro nutnost



Naposledy editováno 07.03.2013 11:49:37

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #30
J.M.K.>ja jsem si sjel kdysi s prevodovkou Opticruise ve Scanii jen zaradis pri rozjezdu a jen drzis plyn a ona radi jak povolis zas radi dolu davkuje meziplyn.Pro mne byla nejlepsi prevodovka ve Volvu,s sestnactkou se muselo vic radit...
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 14
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist