Téma: Kamioňáci
 
6.3.2013 v 20:23
Tak se nám udělalo hezky a na silnice vyrazily motorkáři a ač jsem jeden z nich (yamaha fazer 1000)tak mě nedávno jeden pěkne vyděsil když mě předjížděl velkou rychlostí! Až do teď než jsem začal jezdit kamionem sem si vůbec neuvědomoval jak rychle se dokáže přiblížit aniž bych ho registroval. Na druhou stranu když to vezmu zpětně já si na mašině dřív nepřipouštěl že ten předemnou o mě vůbec neví. Hold dvojí pohled, pro mě dost dobrá zkušenost. Jak jste na tom vy kolegové truckeři a motorkáři? Já když teď jedu na motorce tak si dávám velkej pozor hlavně na křižovatkách kde ten kamion je pomalej a dlouhej v autoškole by tě na jízdách měli posadit do všeho co jezdí abys si uvědomil rizika auta ,náklaďáku,motorky a vleku.(Fazer 1000,Mercedes actros,Iveco stralis,pit bike 150,S11, Zahradní rider)

Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 10:49 | Nahoru | #1

charlie.vtx1800 píše: Dřív když ses chtěl s kamionem rozjet tak si něco musel umět - řadit s meziplynem, brzdy taky nic-moc, nějaký ABS, ESP atd. byly neznámý zkratky a výkon s bídou 260 koní - kdo měl kobyl 300 byl už king. Dneska se s automatem dokáže rozjet i blondýna, nejslabší truck má 400 koníků, nejsilnější k 7-mistům. Ale fyziku neokecáš, furt to má naložený 40 a víc tun, na šířku 2,5 m a na délku 18-20 metrů. Jenže to si dnešní rychlokvašení kamioňáci uvědoměj až když je prekérka a on se valí devadesátkou někam kam se nemůže vejít a kde to nemůže dobrzdit nebo vytočit. Dneska je prostě kamion pohodlnej jak osobák střední třídy a i tak jede - a oni s tim pak tak i jezdí - jako kdyby to mělo 2 tuny a ne 40.



Asi jsem zaspal dobu, ale o trucku s plně automatickou kvaltkysnou čtu poprvé. Poslední, co pamatuju, byl manuál s klasickou šestipolohovou šaltpákou a dvěma přepínači - půlky (splitter) a rozsah. Něco podobného, jako klasický "třináctikvalt". Snad něco mělo "servokvalt" podobně, jako MB O345, ovšem to je elektropneumaticky ovládaný šestikvalt s normální manuální spojkou. Ale že by něco mělo planetovku s hydroměničem, s tím jsem se zatím nesetkal, ale potom se fakt nedivím, že k tomu pustí kdekoho...
Pokud jde o výkon, tak ten mi snad nikde nechyběl - Liána nemá ani těch 260k a 10tun cihel také vyvezla všude. Nezapomenu na to, jak mi jednou s podobně těžkým nákladem cestou odešlo ovládání spojky - a dokázal jsem dojet i bez ní!

Dr.Houba píše: Brněnští autobusáci, to je kapitola sama pro sebe, ti jsou schopni ti to hodit bez blinkru přímo ze zastávky přes dvě čáry...



Kdyby jen autobusáci... nemíním házet všechny do jedono pytle, ale dle mých zkušenosti řidiči ve Štádlu jsou fakt něčím, co snad dostalo noty "na šmé". Jsou arogantní, plná čára pro ně neznamená nic, blinkry mají leda tak pro parádu a zejména tady
se mně nejméně desetkrát stalo téměř doslova totok:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 11:03 | Nahoru | #2
J.M.K.> Bástr zase tak moc neznám, ale tam je přednost zprava, ne? Pokud si to teda nepletu?
Moje oblíbené místo je zde, kde autobusáci jezdící na Líšeň dělají přesně co jsem popsal, bez blinkru ze zastávky přes 2 čáry... pokud jedu kolem zastávky s autobusem, tak jsem vždycky ostražitý, ale tady jsem jel přes pruh od něj, tak jsem brzdil i ušima...a pak ještě jednou, jsem nepoučitelný

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #3
J.M.K.>ja jsem si sjel kdysi s prevodovkou Opticruise ve Scanii jen zaradis pri rozjezdu a jen drzis plyn a ona radi jak povolis zas radi dolu davkuje meziplyn.Pro mne byla nejlepsi prevodovka ve Volvu,s sestnactkou se muselo vic radit...

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 12:03 | Nahoru | #4
J.M.K.> Souhlas, je to pár set metrů od místa kde bydlím a předvádí to tam každý den. Už to řešíme tak, že v autě máme namontovanou kameru a přítelkyně prostě neubírá (do práce řídí ona), pokud to tam někdo střelí, jeho boj...

Naposledy editováno 07.03.2013 12:04:13

(reakce na) Kamioňáci

7.3.2013 v 13:51 | Nahoru | #5
J.M.K.> Ne automat s hydroměničem, správně se tomu říká "robotizovaná převodovka". Je to klasická převodovka, ale s automatickou spojkou, takže nemáš spojkovej pedál. U TGAčka máme 12-ti kvalt ZF - zapneš otočnej volič, kde si navolíš jestli máš začít 1kou, 3kou nebo 5kou podle nákladu (ale je to blbuvzdorný, pokud to 5ka nevezme tak si to stejně zařadí za 3 nebo 1), přidáš plyn a buď řadíš pádlem, nebo v automatickým módu to řadí úplně samo. Převodovka je nesynchronizovaná, takže si to samo dvakrát vypíná spojku, nebo nadávkuje meziplyn a během přeřazování ubere plyn. Rozjede se s tim i cvičenej šimpanz. Jen je opruz s tim třeba někam v terénu zacouvat - na to ta spojka neni moc citlivá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist