Podělte / svěřte se i s Vašimi názory (ALE NEJLÉPE SE ZKUŠENOSTMI!!).
Zrenovoval jsem(1984-86) a přestavěl dle mých TEHDEJŠÍCH představ
a možností na kafáče (1987-96!) Suzuki GT750/1976 .
Už v sériovém provedení má její TŘÍVÁLCOVÝ motor velmi zajímavé para-
metry a s výfuky 3-3 a K&N filtry se snad ještě vylepšily
Protože však je to DVOUTAKTNÍ Suzuki, rád se pochlubím jejími "křivkami"
při jejím objemu pouhých 750 kubíků .
Především proto, že jsem v ČMN 2/2013 četl zajímavé pojednání
o novém Triumfu Tiger Sport, kde je zmíněna jeho
TŘÍVÁLCOVÁ charakteristika "POŘÁD SÍLY DOST", kterou prozrazuje prakticky
plochá krouťáková křivka (a lineární nárůst výkonu).
Moje "bába" r.v.1976 se může honosit něčím obdobným a tak bude zajímavé
pro všechny, číst Vaše zkušenosti s TŘÍVÁLCI ,
případně i jejich porovnání se DVOU až ŠESTIVÁLCI ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
když odbočím k autům 1. 3vál co jsem měl byla 1,4TDI ... chvilku trvalo než se ve svých 100tis. km roztahala, ale pak sem si nemohl stěžovat ČB - Brno (přes Humpolec a D1) za 2h 5min (a nekamenujte mě, řidičák už byl v čistírně = ponaučen)
výborně se mě jednou jelo i v 1,2HTP, sice průměrná spotřeba 15 l/100 ... 1,2,3 to celkem dobře akceleruje :) a zvuk když se to točí mě moc bavil..
Motorky - mám teď druhého Triumpha a nic jiného bych asi nechtěl... SpeedTriple byl neskutečnej, když jsem se na něm poprvé svezl (předtím VFR800) chtěl sem ho vrátit, dole to jelo neskutečně a jak se to přehouplo přes 6000tis už jsem jen vlál a ten zvuk nasrané helikoptéry mňam... Potom sem si na rok odskočil na 1000 Fazer a moc mě ty 4 hrny v řadě neohromily ... Tak teď dávám dohromady Daytonu 955i, první postřeh je to víc do otáček, spodek skoro žádnej, s orig. výfukem pod 4tis.ot. nemá smysl chodit, ale nahoře to je jiná
Teď bych už jen pořídil na kochačku Rocket
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
1100Virago píše: Ohledně úvodního příspěvku: Vzpomněl jsem si, jak tu kdysi někdo opěvoval triumphácký motor coby spojení vlastností čtyřválce a dvouválce. A jeden z jízlivých komentářů zněl "jo, dole to nejede jako čtyřválec a nahoře se to dusí jako dvouvál"
Tys na daytone nejel, zene ....
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
Co jsem ale zazil byl Triumph motor 675, a moc me mrzi ze jsem ho zlomil o osobak a nejezdim na nem dal Je to neskutecne navykova vec, ktera na okruhu stiha 4valcum, a na silnici je ne neskutecna uz odspoda.
Krivky vykonu/kroutaku proti 4V sestkam jsou dostupny na netu, at se kazdej podiva, ale za riditkama je to cictit jeste vic. Nemit fantastickou nabidku na R6ku, a nebejt mi na okruh Daytony krapet lito, jezdim na Daytone dal ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
Ozzy_ píše: Jinak zadny 2T 3valec jsem nezazil, a masina v uvodu tematu je fakt krasna.
Co jsem ale zazil byl Triumph motor 675, a moc me mrzi ze jsem ho zlomil o osobak a nejezdim na nem dal Je to neskutecne navykova vec, ktera na okruhu stiha 4valcum, a na silnici je ne neskutecna uz odspoda.
Krivky vykonu/kroutaku proti 4V sestkam jsou dostupny na netu, at se kazdej podiva, ale za riditkama je to cictit jeste vic. Nemit fantastickou nabidku na R6ku, a nebejt mi na okruh Daytony krapet lito, jezdim na Daytone dal ...
To můžu potvrdit, zhruba na deset minut mi to půjčil Ten motor je neskutečně agilní ve všech otáčkovejch spektrech, okamžitá dravá reakce na plyn, na ten objem neskutečný Škoda, že se nědělá v dospělácké verzi (1000+)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
Když přišla na trh Benelli Tornádo RS s radiálními brzdiči - půjčil jsem si ho na pár dní a vyzkoušel také na okruhu. Na devítku spodek lepší jak CBR 954 a ve vrchu, kde Ducati 999 umírala na omezovač, to chytilo znovu saze - jestli se dobře pamatuji od 13 000 ot.!!! Pak to letělo neskutečně, až mi mrzelo, že je to moc nové a drahé užít si okruh více naplno. Držet to pod krkem stále nad 13 000 ot.= to by byl masérský zážitek!!! Odezvu bych přirovnal pozdější R1/07 s proměnlivou délkou sacích hrdel. A radiální brzdiče = to byla jednoduše paráda!
http://www.motorbike..._tornado_rs1_lge.jpg
Naposledy editováno 05.02.2013 21:10:37
Bohužel se jednalo vždy o cruisery, takže asi to nebude objektivní.
Ale, když se mě lidi ptají, proč jsem šel do 3V z 6V, tak proto, že mě 6V už nudil. J8 tomu říkal setrvačník.Hlavně díky boxeru. Tam člověk měl pětku a jel na volnoběh 40, nebo 200.OD 1000-2000 to byl krásný zátah, nad 2000 to začlo nabírat dech, nad 3000 zvedat řidítka 4000-6500 bylo létající peklo. Ale prostě takové nudné....něco jako elektro motor málem.
3V se mě zdá tak jak ho lidi popisují, universál co jde dole i nahoře. Člověk to musí umět řídit a dávkovat a celé je to záživnější. Motoru se nelíbí moc podtáčení, a radši chce více otáček, a výkon tam stále je.
Možná budou lidi nesouhlasit, ale asi nejfrigidnější motorka, co jsme řídil byla FZ6N. Připadalo mě, že dole se to dusí, pak dlouho nic, a teprve nahoře se cosi rozeřvalo a chtělo to hned řadit....
Co mě zase mile potěšilo a trošku i nakoplo jít do 3V bylo řízení aprilky RSV 1000. Líbilo se mě tam "prát" se s motorem, hrát si s plynem. Kdybych chtěl silničku, šel bych asi do 2V.
A pro ještě nasrání nesnáším V2 "čopr" zvuk i motor...
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
2 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
že se "z těch třípístů jednou pos...."
To je jen"závist" , že mu v jeho RD350 jeden píst "chybí"...
No a Tomasovi dík za ty jedinečné(už historické) fotky 2T-Kwackerů na TT
Když jsem "tam" absolvoval nějaká ta "kolečka" (jako tandemista,protože nikdo
z Britů svůj motocykl s jeho pojistkou nepůjčí!), tak ještě daleko více
obdivuju jezdce/mechaniky, že tenkrát v těch "dvoutaktních časech" dokázali
ty motory připravit/natryskovat tak, aby "se to všechno nezadřelo" po vystou-
pání do těch kopců, kterým říkají hory/mountains ... Oproti sekcím okruhu TT,
které vedou nedaleko moře a údolími, je na těch kopcích i při pěkném počasí
relativně TAKOVÁ zima, že si vůbec nedovedu představit, že se tenkrát počasí
zdaleka tolik nezohledňovalo jako v současnosti ! Tenkrát mokrá trať v horách
(mountain sections)neznamenala automaticky odložení tréningů, či závodu -
stačila přijatelná dohlednost a jelo se
A jak už jsem psal - "nezadřeli" ( všichni ) ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
že se "z těch třípístů jednou pos...."
To je jen"závist" , že mu v jeho RD350 jeden píst "chybí"...
Já toho třípísta mám taky bohužel teda 4T, shodou okolností od Jindry, se kterým se velmi dobře známe a často a rád do něho rejpu
Jinak to GT je fakt nádherná záležitost
Naposledy editováno 07.02.2013 09:13:38
GT už mně, bohužel, neříká pane, ale aspoň že se po 3 letech(!!)
"nabízení", dostala do zkušenejch dvoutakťáckejch rukou
Akorát,než se našel mezi těmi desítkami "platoniků" vážný zájemce,
tak jsem České spořitelně zaplatil za úvěr(na Gammu)70tis.Kč celých
93tis. a to mně bude "žrát" ještě hodně dlouho
Když jsem si ten úvěr bral, naivně jsem myslel, že prodám rychle