globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tříválcový motor - věčné téma
 
4.2.2013 v 10:19
Když se dva perou (2V vs. 4V), třetí je nejlepší a to TŔÍVÁLEC ((-:
Podělte / svěřte se i s Vašimi názory (ALE NEJLÉPE SE ZKUŠENOSTMI!!).

Zrenovoval jsem(1984-86) a přestavěl dle mých TEHDEJŠÍCH představ
a možností na kafáče (1987-96!) Suzuki GT750/1976 .
Už v sériovém provedení má její TŘÍVÁLCOVÝ motor velmi zajímavé para-
metry a s výfuky 3-3 a K&N filtry se snad ještě vylepšily
Protože však je to DVOUTAKTNÍ Suzuki, rád se pochlubím jejími "křivkami"
při jejím objemu pouhých 750 kubíků .
Především proto, že jsem v ČMN 2/2013 četl zajímavé pojednání
o novém Triumfu Tiger Sport, kde je zmíněna jeho
TŘÍVÁLCOVÁ charakteristika "POŘÁD SÍLY DOST", kterou prozrazuje prakticky
plochá krouťáková křivka (a lineární nárůst výkonu).
Moje "bába" r.v.1976 se může honosit něčím obdobným a tak bude zajímavé
pro všechny, číst Vaše zkušenosti s TŘÍVÁLCI ,
případně i jejich porovnání se DVOU až ŠESTIVÁLCI ...







1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 10:35 | Nahoru | #61
Jirboz> Laverda je sen Dnes bys jí chtěl jistě zpátky

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 13:08 | Nahoru | #62
zajímavé téma

když odbočím k autům 1. 3vál co jsem měl byla 1,4TDI ... chvilku trvalo než se ve svých 100tis. km roztahala, ale pak sem si nemohl stěžovat ČB - Brno (přes Humpolec a D1) za 2h 5min (a nekamenujte mě, řidičák už byl v čistírně = ponaučen)

výborně se mě jednou jelo i v 1,2HTP, sice průměrná spotřeba 15 l/100 ... 1,2,3 to celkem dobře akceleruje :) a zvuk když se to točí mě moc bavil..

Motorky - mám teď druhého Triumpha a nic jiného bych asi nechtěl... SpeedTriple byl neskutečnej, když jsem se na něm poprvé svezl (předtím VFR800) chtěl sem ho vrátit, dole to jelo neskutečně a jak se to přehouplo přes 6000tis už jsem jen vlál a ten zvuk nasrané helikoptéry mňam... Potom sem si na rok odskočil na 1000 Fazer a moc mě ty 4 hrny v řadě neohromily ... Tak teď dávám dohromady Daytonu 955i, první postřeh je to víc do otáček, spodek skoro žádnej, s orig. výfukem pod 4tis.ot. nemá smysl chodit, ale nahoře to je jiná

Teď bych už jen pořídil na kochačku Rocket

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 13:21 | Nahoru | #63
FiZzer-ovi: ten unikátní zvuk poladěnýho Wartburga máš i dnes možnost
slyšet - ne v autě, ale Klasik-sajdkáru ! Jednu sezónu ta"parta okolo"
dost laborovali, ale loni už jim to jezdilo"jak z praku"

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 13:24 | Nahoru | #64
Dobrá "specifikace" : nasraná helikoptéra

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 16:12 | Nahoru | #65
mm-art-airbrush> Ono sice Laverda na oko je moc pekna, ale kdyz to vidi oko konstruktera uvnitr, tak place, tam uz to zadnej zazrak opravdu neni .....triplex primarni retez a dalsi konstrukcni reseni, to je pomalu na sibenici Zajimalo by me taky, kteryho blaznivyho talose napadlo udelat kliku 180° a tvrdit, ze to je lepsi jak 120° ...jestli nekdo nadava na trihrnce, ze jim chybi jeden valec, tak 180° klika zni u Laverdy naprosto stejne jak nemocnej 4val

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 16:50 | Nahoru | #66
Jindra650> Ty se z těch třípístů jednou posereš .Ale jo, do motorky dobrý ale v autě (Fabii) je to fakt tragedie...

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 17:01 | Nahoru | #67
Jindra650> Dík za diagnózu Máš pravdu někdo to fakt nepotřebuje, ale je to o lidech. Co se mně týče, tak mám pernamentku na MHD, protože po Plzni to poslední dobou nemá smysl v jakémkoliv vozidle, a mimo město - ta oktávka žere možná míň než HTPčko, lepší jízdní dynamika, neni problém v 5 lidech naloženej nebo vlek. Prostě o prioritách A končíme, todle není o autech

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 17:33 | Nahoru | #68

1100Virago píše: Ohledně úvodního příspěvku: Vzpomněl jsem si, jak tu kdysi někdo opěvoval triumphácký motor coby spojení vlastností čtyřválce a dvouválce. A jeden z jízlivých komentářů zněl "jo, dole to nejede jako čtyřválec a nahoře se to dusí jako dvouvál"



Tys na daytone nejel, zene ....

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 17:43 | Nahoru | #69
Jinak zadny 2T 3valec jsem nezazil, a masina v uvodu tematu je fakt krasna.

Co jsem ale zazil byl Triumph motor 675, a moc me mrzi ze jsem ho zlomil o osobak a nejezdim na nem dal Je to neskutecne navykova vec, ktera na okruhu stiha 4valcum, a na silnici je ne neskutecna uz odspoda.

Krivky vykonu/kroutaku proti 4V sestkam jsou dostupny na netu, at se kazdej podiva, ale za riditkama je to cictit jeste vic. Nemit fantastickou nabidku na R6ku, a nebejt mi na okruh Daytony krapet lito, jezdim na Daytone dal ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 18:36 | Nahoru | #70

Ozzy_ píše: Jinak zadny 2T 3valec jsem nezazil, a masina v uvodu tematu je fakt krasna.

Co jsem ale zazil byl Triumph motor 675, a moc me mrzi ze jsem ho zlomil o osobak a nejezdim na nem dal Je to neskutecne navykova vec, ktera na okruhu stiha 4valcum, a na silnici je ne neskutecna uz odspoda.

Krivky vykonu/kroutaku proti 4V sestkam jsou dostupny na netu, at se kazdej podiva, ale za riditkama je to cictit jeste vic. Nemit fantastickou nabidku na R6ku, a nebejt mi na okruh Daytony krapet lito, jezdim na Daytone dal ...



To můžu potvrdit, zhruba na deset minut mi to půjčil Ten motor je neskutečně agilní ve všech otáčkovejch spektrech, okamžitá dravá reakce na plyn, na ten objem neskutečný Škoda, že se nědělá v dospělácké verzi (1000+)

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 19:41 | Nahoru | #71
Bohužel vlastní zkušenost s tříválci nemám, ale aspoň se s váma podělím o nejlepší zvuk Kawasaki Mach, jaký jsem kdy slyšel. Pravé peklo vypukne po 1:30
Ty trubky prostě nemají chybu.

.

Naposledy editováno 05.02.2013 19:42:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 19:41 | Nahoru | #72
FiZzeR> Tak co nabastlit do 675 motor ze Speed Tripla ...111Nm by stacilo ne?

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 19:55 | Nahoru | #73
Tohle je kvalitka zvoucek

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 19:55 | Nahoru | #74

Jindra650 píše: FiZzeR> Tak co nabastlit do 675 motor ze Speed Tripla ...111Nm by stacilo ne?



Nebo z rocketa...

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 20:15 | Nahoru | #75

Jindra650 píše: FiZzeR> Tak co nabastlit do 675 motor ze Speed Tripla ...111Nm by stacilo ne?



Myslím, že to nebude uplně tak snadný

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 21:09 | Nahoru | #76
Když to tak vidím musím si také přisadit .
Když přišla na trh Benelli Tornádo RS s radiálními brzdiči - půjčil jsem si ho na pár dní a vyzkoušel také na okruhu. Na devítku spodek lepší jak CBR 954 a ve vrchu, kde Ducati 999 umírala na omezovač, to chytilo znovu saze - jestli se dobře pamatuji od 13 000 ot.!!! Pak to letělo neskutečně, až mi mrzelo, že je to moc nové a drahé užít si okruh více naplno. Držet to pod krkem stále nad 13 000 ot.= to by byl masérský zážitek!!! Odezvu bych přirovnal pozdější R1/07 s proměnlivou délkou sacích hrdel. A radiální brzdiče = to byla jednoduše paráda!
http://www.motorbike..._tornado_rs1_lge.jpg

Naposledy editováno 05.02.2013 21:10:37

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 22:19 | Nahoru | #77
2V, 4V mě nikdy nebralo. Takže největší zkušenosti mám s 1V,6V a 3V.
Bohužel se jednalo vždy o cruisery, takže asi to nebude objektivní.

Ale, když se mě lidi ptají, proč jsem šel do 3V z 6V, tak proto, že mě 6V už nudil. J8 tomu říkal setrvačník.Hlavně díky boxeru. Tam člověk měl pětku a jel na volnoběh 40, nebo 200.OD 1000-2000 to byl krásný zátah, nad 2000 to začlo nabírat dech, nad 3000 zvedat řidítka 4000-6500 bylo létající peklo. Ale prostě takové nudné....něco jako elektro motor málem.

3V se mě zdá tak jak ho lidi popisují, universál co jde dole i nahoře. Člověk to musí umět řídit a dávkovat a celé je to záživnější. Motoru se nelíbí moc podtáčení, a radši chce více otáček, a výkon tam stále je.

Možná budou lidi nesouhlasit, ale asi nejfrigidnější motorka, co jsme řídil byla FZ6N. Připadalo mě, že dole se to dusí, pak dlouho nic, a teprve nahoře se cosi rozeřvalo a chtělo to hned řadit....

Co mě zase mile potěšilo a trošku i nakoplo jít do 3V bylo řízení aprilky RSV 1000. Líbilo se mě tam "prát" se s motorem, hrát si s plynem. Kdybych chtěl silničku, šel bych asi do 2V.

A pro ještě nasrání nesnáším V2 "čopr" zvuk i motor...

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 22:32 | Nahoru | #78
Orgastická krása, Jiříku
Nebo orgasmická? Musím se na to zeptat docenta Uzela
Člověk by ani neřek´, že to má jen dva takty

Naposledy editováno 05.02.2013 22:35:11

Tříválcový motor - věčné téma

5.2.2013 v 23:25 | Nahoru | #79
no co bych tu psal... všechno ste tu už napsali

prostě DO-KO-NA-LÝ







Naposledy editováno 05.02.2013 23:27:21

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 12:00 | Nahoru | #80
Jirboz> tvoju Laverdu si pamatám z Kupařovic, ale bola ešte v zelenej metalíze /aspoň si myslím že sa jedná o tú istú motorku, lebo neverim že v Přerove mohli byť Laverdy dve.../ a som z nej hotový ešte dnes. Pamatám si ako sme sa bavili že to má hrozne tvrdú spojku a že si mal od toho na ruke "spojkový sval"

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 13:30 | Nahoru | #81
Nejezdil "tenkrát" Laverdu taky Tomáš Michalec?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 18:55 | Nahoru | #82
Jindra650> Jo starsi Laverdy mely kliku po180,ale jiz LAVERDA JOTA a dalsi jiz po 120 stupni.

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 19:08 | Nahoru | #83
Retro> Jo byl jsem na ni v Kuparovich na bezvadnem srazu s ucasti a besedou s panem Pudilem.DObre si pamatuji na jednu jeho odvaznou odpoved v ,te dobe'" na dotaz jestli se budou vyrabet nase zkonstruovane ctyrtaky v Mukacevu.Jeho odpoved znela,ze z toho tam vyleze lafeta na delo.Vsichni vime jak prototypy pana Pudila zanikly.V Kuparovicich jsem mel zelenou metalyzu a ponevadz jsem delal mistra na lakovne tak kazdy rok jsem zkousel jinou barvu az skoncila v originalu.Pokud bys mel nejaka fota z toho srazu prosim o zaslani.

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 19:08 | Nahoru | #84
IvanDvoutakťák> Zdedil jsem ji po Tomasovi.

Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 20:06 | Nahoru | #85


tříválcová Kawa na silnicích Ostrova Man

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

6.2.2013 v 22:57 | Nahoru | #86
Jirboz> jj, pred X lety jsem si myslel, ze to bylo kvuli tomu, ze neumeli vykovat prostorovou kliku, ale kdyz jsem si pak zjistil, ze to ma klasicky jak 2T lisovanou na kulickovych loziskach, tak jsem to absolutne nechapal, PROC? Nepravidelny zapalovani uz tak ne zcela vyvazenyho trivalce bez vyvazovaku.

2 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 07:07 | Nahoru | #87
Jindro, nedej na Pabola, konstatujícího,
že se "z těch třípístů jednou pos...."
To je jen"závist" , že mu v jeho RD350 jeden píst "chybí"...






No a Tomasovi dík za ty jedinečné(už historické) fotky 2T-Kwackerů na TT
Když jsem "tam" absolvoval nějaká ta "kolečka" (jako tandemista,protože nikdo
z Britů svůj motocykl s jeho pojistkou nepůjčí!), tak ještě daleko více
obdivuju jezdce/mechaniky, že tenkrát v těch "dvoutaktních časech" dokázali
ty motory připravit/natryskovat tak, aby "se to všechno nezadřelo" po vystou-
pání do těch kopců, kterým říkají hory/mountains ... Oproti sekcím okruhu TT,
které vedou nedaleko moře a údolími, je na těch kopcích i při pěkném počasí
relativně TAKOVÁ zima, že si vůbec nedovedu představit, že se tenkrát počasí
zdaleka tolik nezohledňovalo jako v současnosti ! Tenkrát mokrá trať v horách
(mountain sections)neznamenala automaticky odložení tréningů, či závodu -
stačila přijatelná dohlednost a jelo se
A jak už jsem psal - "nezadřeli" ( všichni ) ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 09:12 | Nahoru | #88
[quote=IvanDvoutakťák] Jindro, nedej na Pabola, konstatujícího,
že se "z těch třípístů jednou pos...."
To je jen"závist" , že mu v jeho RD350 jeden píst "chybí"...






Já toho třípísta mám taky bohužel teda 4T, shodou okolností od Jindry, se kterým se velmi dobře známe a často a rád do něho rejpu

Jinak to GT je fakt nádherná záležitost

Naposledy editováno 07.02.2013 09:13:38

Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 10:32 | Nahoru | #89
Mně je jasný,Pabole, že je to od Tebe přátelský popichování
GT už mně, bohužel, neříká pane, ale aspoň že se po 3 letech(!!)
"nabízení", dostala do zkušenejch dvoutakťáckejch rukou
Akorát,než se našel mezi těmi desítkami "platoniků" vážný zájemce,
tak jsem České spořitelně zaplatil za úvěr(na Gammu)70tis.Kč celých
93tis. a to mně bude "žrát" ještě hodně dlouho
Když jsem si ten úvěr bral, naivně jsem myslel, že prodám rychle

Tříválcový motor - věčné téma

7.2.2013 v 10:38 | Nahoru | #90
Tak zase ze mně udělal "počítač" vola - mám ho teprve druhej rok,
starej krám a tak když to trvalo podle mně moc dlouho, kliknul jsem
ještě jednou´- a málem jsem Vás obtěžoval dvakrát stejnými ´tlachy´

Naposledy editováno 07.02.2013 10:45:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist