1 reakcí na tento příspěvek Co koupit
A pokud jde o můj názor:
BMW je motorka na pohodu. Dobře jede a dobře se ovládá. Nejlepší z těch tří na dlouhé cesty, ale nejméně praktická na běžný provoz typu městský a příměstský. Na okresky pohoda, i když pocitově menší jistota od předního kola. Dobře bych si rozmyslel jestli opravdu potřebuješ Adventure, protože Advík je fakt těžká váha, je o cca 3 cm vyšší než GS a má cca o 1 litr vyšší spotřebu než GS. Elektronicky stavitelný podvozek funguje skvěle, kontrola trakce už tak moc dobře ne (mluvím o GS, nikoliv o GSA - to to může mít možná trochu jinak naladěný).
Super Tenere: dobře jede, dobře brzdí, podvozek fajn. Ale nijak nekomunikuje s jezdcem. V pomalých zatáčkách je svižná, ale v rychlejších zatáčkách dost tupá. Oproti jiným motorkám se s ní víc musíš prát při přehazování zatáček, což na delších cestách dost vyčerpává. Je to takový prkno. Taktéž sedlo je docela tvrdé a po 600km už nevíš jak si sednout. Podvozkově a motoricky je ovšem dokonalá. Natolik dokonalá až je nudná (ještě nudnější než GS). ABS nejde (oficiálně) vypnout a palivivé mapy jsou spíš jen taková hračka, protože režim Touring je tam max do bláta, takže jsem stejnak jezdil pořád jen na Sport.
Honda: jednoznačně nejhorší volba z těch všech tří. Jediná výhoda je že je opravdu štíhlounká a pocitově se nejlépe z nich ovládá. Podvozek ovšem zcela nekoresponduje s motorem (nestíhá) a zejména na rozbitých cestách drkotá, jak předek tak zadek. Podivně se chová kardan, kde se pánové z Japonska tak nějak nedokázali rozhodnout jak vyřešit (odstranit) klepání kardanu na nerovnostech. To co BMW řeší na úrovni výstupu převodovky, Guzzi na úrovni hrušky kardanu (CARC), tak se pánové u Hondy tak nějak nedokázali rozhodnout které řešení použít a tak pro jistotu okopírovali od BMW a od Guzzi obě řešení a do Crosstourera je dali obě. Takže aby nasimulovali chování řetězu na kardanu, nakonec jdou tyhle dva systémy proti sobě a odezva kardanu je na rozbitém povrchu dost tragická. Vlastně nejhorší ze všech současných kardanových motorek. Chová se jak 30 let starý BMW. I celkové zpracování motorky je dost fórové, protože když na tom sedíš (na plně vybavené verzi), nechce se ti věřit že si za tohle Honda dokáže říct 430 tis. korun. Humpolácká tlačítka (na levé straně vnitřní kapotáže) připomínají éru Škodovek 100MB, plasty mají podivné zpracování, jakkoliv ovšem lícují docela dobře. Brzdy fakt nic moc. Tady silně zaostává za BMW i Yamahou. Plastové kufry jsou směšné a nejsměšnější jsou originální "padací rámy", kterým Hujda šibasky říká "ozdobné kryty kapotáže". Tyhle padáky jsou totiž z hliníku a při jakémkoliv sebemenším pádu je zmačkáš a ještě si o ně poškodíš plasty. Na té motorce je nejlepší motor. Který je gumový jak kšandy a nechá si všechno líbit. Jenže motor není motorka. Za ty peníze hrůza.
Ale jak říkal můj známý co pracuje v Hondě v Lbc: oni to lidi budou stejně kupovat. Protože se vůbec nezajímají o to jaká ta motorka je. Předpokládají totiž že je super, protože je to přece Honda
Jestli bych si měl z těchto tří vybrat, vybral bych si stejnak Moto Guzzi Stelvio. Protože je z těch tří beztak daleko nejlepší
Tak, to byl román.
Nakonec stejně nevíme kam s tím chceš jezdit. Takže tady jen plácáme do vody a nevíme jestli by nebylo pro tebe lepší třeba Sertao
Naposledy editováno 07.11.2012 19:33:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... | Qvitko | 34 | 29.11.2023 v 05:04 vaypor |