Jsem velice překvapen, těmito třemi modely, co se na výstavě vyskytly.
Ačkoliv jsem k nim měl předtím mnohé výtky. Vidět je naživo bylo pro mne obrovským zážitkem a velmi příjemným překvapením.
Jawa Sportard|:
Líbí se mi celkové rozvžení palub. desky a displej co bych naopak vytkl jsou ty nevzhledné čísla (otázka vkusu), absence červeného pásma otáček a ty nevzhledné šroubky bych se pokusil zakrýt aby nebyly jako pěst na oko.
Netřeba komentáře, takto to být musí. Asi.
Mé osobní výtky a co bych zlepšil je:
Posaz na spotardu je tvrdý, a řidítka mám daleko od ruk. Na přední masce bych kapotu dotáhl až dolů, tj.: k rámu pod maskou. Celkově je sportard dlouhý a přijde mi poněkud zploštělý.
A drobnosti, které jsou však též důležité jako jsou, viditelné kabely u světel, nejsou to pravé...
stupačky bych též volil jiné, ale nechci bejt rýpal...
Jawa Sportard Adenium:
Tak tahle motorka mě překvapila opravdu hodně, takovou motorku bych s koupil, cesta cestovního endura se mi zamlouvá nejvíc.
Chci motorku se, kterou objedu svět, která mě nikde nenechá, a přitom budu mít úžasný a ojedinělý pocit, že jedu právě na Jawě, že ctím generace minulé s jawou spjaté.
a
I když se jedná prakticky o totéž, vypadá to úplně jinak.
Ačkoliv mám pocit, že kamkoli se podívám, tam na mě vyčuhují díly z třindy, tak to ale má své kouzlo.
Za mě (Přál bych si však opravdové dospělé cestovní enduro, ale o to tu nejde.)
Největším překvapením byl pro mě Calíf!
Jawa 650 Californian:
Budíky jsou... zajímavé... Mě se líbí podání moderního, v retro stylu
Nečekal jsem, že se mi bude až tak líbit.
Jasně, nějaké neduhy to má, ale
Snad největším překvapením, tudíž víc než obrovským pro mě bylo tohle:
Na závěr chci vzdát lidím, co se podíleli na tvorbě těchto motorek obrovský
Jsem opravdu překvapen.
Naposledy editováno 09.03.2012 22:57:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
FORM píše: Tak mě řekněte co je tam tak hrozně jinýho?
______________________________________________________________________________
Jen si dovolím doplnit třetí, ať je to komplet
JAWU mám dost rád a vyrostl jsem na nich včetně ČZ. Bohužel ten nový Calif mne též nějak neoslovil. Návrh pana Bezzi se mi rozhodně líbí více.
Jawa 660 Sportard: in natura jsem ji viděl (červeno-černá modifikace). Zaznělo tu, že motorka se kupuje srdcem. S tím naprosto souhlasím... nicméně bez peněz resp. jen části její stanovené ceny mi ji nikdo neprodá - stávající cena srdcovka rozhodně v mém případě není. Ano, nikdo mě nenutí si ji pořizovat. Jenže já bych si ji klidně rád koupil, ovšem v naprosto jiné cenové relaci. Důvodem jsou právě ty výpovědi majitelů. Myslím si, že za cca 170k by ta motka neměla býti DoDo.
Byl bych moc rád, kdyby se JAWA opravdu probudila k plnému životu a ne jen přežívala.
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Jinak jak zde již někdo uvedl - ten boxer a číza jsou z technického muzea. Vrabci na střeše si povídali, že na jaře tyhle exponáty možná zavrčí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Na to asi i výrobce sází. Doufám, že to tu čte a u sériové verze si vezme, alespoň ty snáze realizovatelné výtky, za své (malované linky místo lepených, olemování chromových boků nádrže a dobarvení loga zlatou, zapuštění budíků do paraboly světla nebo nahrazení toho hnusného černého plastu jiným způsobem - vždyť už na Jawách 350 tahle součást budila hrůzu, atd...)
U motorky za 185 tisíc by měl všechny výtky brát opravdu vážně, a ty, které v rámci homologace může, ještě zvážit. A ruku na srdce - v Jawě jde prakticky o kusovou výrobu a jak tvrdil diskutér Drátík z Jawy, fabrika je ochotna vyjít vstříc. Takže třeba k domácím úpravám pak ani nebude důvod. Uvidíme na Jawadnech, jsem na to opravdu zvědav. Projekt je to slibný, akorát je potřeba to dotáhnout do zdárného konce. Padlo tady, že Jawu drží nadšenci pro značku, tak ať teď předvedou, co v nich je! Držím palce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Bezziho design je naopak čistý, logický a dovolil bych si říct i "věrohodný" - hodí se k typu motocyklu a člověk cítí, že mašina by i v reálu vypadala pěkně. A podobně vyváženě a logicky vyznívá i starý dobrý originální Kalif - navzdory tomu, že vznikl poměrně jednoduše jen očesáním klasické kývačky a doplněním několika modifikovaných dílů. Přesto byl výsledek velice dobrý, motorka působí lehkým, mírně sportovním a na tehdejší dobu docela agilním dojmem.
Nejsem designér, jen technik, ale přesto si dovolím tvrdit, že jak Bezziho studie tak původní Californian působí velmi harmonicky, což se o Kalifu 660 říct nedá. Je to škoda - myslím, designově dobře zvládnutá "klasika" s jasným odkazem na starého dobrého Kalifa by byla řadou lidí přijata dobře a Jawě by určitě prospěla. Takový motocykl k charakteru a tradici značky určitě patří. Vím, že současné možnosti firmy jsou hodně omezené, to je tvrdá realita dneška, ale zároveň jsem přesvědčen, že koncept nového Kalifa se nechá i za těchto podmínek dotáhnout a posunout ještě o kus dál a že konečný výsledek by mohl být docela slušný. Jako majitel původního Californiana bych si to určitě přál .
Promiňte mi to přirovnání na účet new Califa: připadá mi to, jako by rám na kolech byl jedním velkým "magnetem" a při průjezdu garáží se naň nachytalo všechno možné i nemožné.
Nicméně to neměmní nic na věci, že každý pokus JAWY vítám. Každý vývoj sebou nese i slepé uličky a JAWĚ přeji, aby oněch slepých vývojových větví bylo co nejméně.
edit: písmenko
Naposledy editováno 18.03.2012 00:19:31
Londoner píše: hmm....tak to je silana kava...jasny ze se kazdymu libi neco jinyho treba, ale srovnavat ty italky s timhle paskvilem...tomu uz se da skoro rict uchylka
a ano jsem cech, ale kupovat horsi zbozi jen proto ze je z cech?? proc?? abych podporil spatneho soukromnika?? a koupi mu rikal "jo delas to skvele jen tak dal"? jawa prece neni vsech....nekdo ji vlastni a snazi se vydelat penize ne? budes si kupovat shnily hrusky jen proto ze jsou z cech?? ja ne...:)
Nemůžu si pomoct, ale Tuono je pro mě designově úplně nudná motorka a V7 se mi taky nelíbí. Takový Boneville nebo W650 nebo W800, to je jiná kávička. Sportard se mi líbí, ještě jsem se schválně díval na fotky a nějaká videa a musím dát palec nahoru. Snad to nějak přežiješ.
2 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
2 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
realizují a nebo je to pračka peněz která vykazuje nějakou činnost ale slouží jinému účelu
jinak si nedokážu výrobu něčeho takového vysvětlit
K té skice (jen co mě praští do očí při 5s pohledu):
1) čelní pohled světla navozuje dojem dravosti - boční pohled to zabíjí
2) předěl mezi krkem řízení a nádrží - proč? ...o tom, co je to "to" pod nádrží lze jen spekulovat
3) nádrž, horní pohled (výstupek) - palubní přístroje to snad nebudou... obecně veškeré výčnělky na vršku nádrže znesnadňují použití tankruksaku
4) i nízko uložené výfuky mají šmrnc a druhým efektem je snaha posadit těžiště stroje co nejníže
sxs525 píše: týnec je ve skutečnosti sanatorium pro duševně choré s chráněnou dílnou kde se chovanci
realizují a nebo je to pračka peněz která vykazuje nějakou činnost ale slouží jinému účelu
jinak si nedokážu výrobu něčeho takového vysvětlit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Myslel sem skoro tentýž stroj, ale endurko.
Čínský dvěpade jednoválec vzduch, OHC, není zas tak úplně nějaká sračka. Jó, na CRF nemá, ale kdo z majitelů CRF dokáže svůj stroj využít, že...?
Srandovní je, že pro jakéhosi německého zákazníka Jawa vyráběla dvácy s centrálem (ne Dandy!!) a to jako polotovar by taky šlo.
Klasické dva buky vzadu oproti centrálu vypadají sice archaicky, ale furt lepší dobrá klasika, než špatný centrál (jak sem už kdesi psal).
Na druhé straně zákazníci chtějí dozadu jednopéro a kotouč...
Kamoš má jakých china vehicles s centrálem a než toto, tak snad radši "hard tail" či jak se to píše. .
Bledemon - taky si myslím, že návrh "New Califa 660" z Týnce má něco do sebe. Protože k modernímu základu se klasické věci dají napasovat těžko.
Jo, Travelka je něco jiného, tam je základem vlastně klasický, dnes již historický stroj...
Z ní se zase nedá udělat supermoderna...
2 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Stačí se podívat, jak naprasili na Calif 660 repasovanou nádrž z 634. Ta nádrž tam absolutně nepasuje, díky špatně umístěnýmu víčku se naplní tak do dvou třetin
Jo, jasně benzín se v tom udrží, ale zbytek mašiny to esteticky zabije.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
No a aby to nevypadalo blbě, dal bych doleva symetricky napodobeninu víčka (jako to mají např. některé harleje), do který bych umístil kontrolky, co jsou na té hnusné černé přístrojovce. Tacháč bych zapustil do paraboly světla a zapalko přesunul vlevo pod sedlo - za ten červenej boční kryt. Tím bych zabil dvě mouchy jednou ranou - zbavil se hnusu před řidítky a vzhledově i prakticky lépe pořešil nádrž.
Teď jak to píšu mě úplně láká si to pořídit v podobě polotovaru (kdyby to šlo za příznivější cenu) a dotvořit k obrazu svému.
Ovšem když o tom teď přemýšlím, tak už by u takové úpravy nádrže stálo za zamyšlení použít, upravit a napasovat tam tu, co na kalifech byla doopravdy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
America> To vicko je tam kde je, protoze ta nadrz je proste ze stary 634 a ma jen upravenej spodek kvuli ramu! Jinak kdyby byla potreba soupat vicko do boku, tak neni nutny davat atrapy, v 70. letech to melo X motorek asymetricky a vypadalo to uplne normalne. Viz XJ ze zacatku 80. let
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Když ale vidím, slyším a čtu o současné podobě, stavu a vzhledu strojů, které "hrdě" nesou toto logo, tak je mě z toho taktrochujakodost smutno
Je to sice fakt už sakramentsky dávno - ale pokud by dnes byla "česká" motorka postavená ve stejném sloganu a v podobném výsledku - myslím že by to mělo zase úspěch.
Představa: Nová, jednoduchá, blbuvzdorná, univerzální, poctivá (v rámci možností), tak trochu retro pěkná "dvasotopadesátka". Samonoha že kvůli eko 4takt - 3roky záruka - 3 litry ropy na 100km, za bratru 3.000 € (74.990,-kč) s možností zakoupení na splátky na 3 roky bez navýšení.
Celkově to vidím tak že firmě Jawa chybí hlavní člověk - vizionář. Někdo jako byl pan Janeček který i když nebyl na motorky a přišel k tomu vlastně haluzí - dokázal z hovna uplést bič a mrskat s ním nejlíp na světě Jawa Pérák Forewer
Pro současné pojmenování situace je nejlepší asi totok
sxs525 píše: týnec je ve skutečnosti sanatorium pro duševně choré s chráněnou dílnou kde se chovanci
realizují a nebo je to pračka peněz která vykazuje nějakou činnost ale slouží jinému účelu
jinak si nedokážu výrobu něčeho takového vysvětlit
Naposledy editováno 20.03.2012 01:17:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
A dostaneš motorku, která je nezničitelná a pactivá (rám ze 638), poměrně pohodlná, motoricky trvanlivá (ty motory vydržely přes 100 000km a jedinou závadou byl prasklý spojkový koš v cca 98 tisících), která tě nesežere (jezdí za 2,5 - 3l ropy), jednoduchá je taky a blbuvzdorná je úplně.
Je to pracant, na který si můžeš pověsit 3 kufry a v rámci možností tě potahá po okolní krajině...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic | panTerek | 137 | 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA |