globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CryO2
 
24.1.2012 v 18:10
Zdarec "děcka" nevíte jestli se něco stane když budu stříkat tekutý CO2 na příruby na karburátorech?
Chcu si udělat chlazení nasávaného vzduchu a chlazení paliva použitím tekutého CO2, který má -70°

Uzavřeno 24.01.2012 v 22:35 uživatelem -MaňaS-

Otevřeno 24.01.2012 v 23:28 uživatelem -MaňaS-

Uzavřeno 27.01.2012 v 14:48 uživatelem -MaňaS-

Blokovaní uživatelé: Uvalak, sxs525, Krovak, Dawe02, Progear, Filous

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 11:42 | Nahoru | #181
Dobry vlakno

kratod> Jeste bych doplnil ucinnost predavani tepla z omrzle trumpetky... Namraza tak trochu izoluje.

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 11:43 | Nahoru | #182
Martininos> samo s tebou souhlasim,ale pokud pouzije pripravek RVS master,ktery motor zgeneralkuje do stavu lepsiho jak z vyroby,snizi treni/mensi zahrivani/nebude tato zatez takova a motor poslape v poho.Ja ted nechavam prebrousit vacky na ostrejsi,protoze nosy vacek mely velky polomer,sice nakladnejsi ale vyrazne zlepseni

Naposledy editováno 25.01.2012 12:23:14

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 12:15 | Nahoru | #183

-MaňaS- píše: Vidím že ty otřesi z motorky vytřepali mozek



Napsal chytrolín a naládoval u toho tři hrubky

CryO2

25.1.2012 v 12:51 | Nahoru | #185

-MaňaS- píše: Ryuichi> Další magor co si myslí že budu do motoru něco stříkat...


Ale běž ty "trumpeto" Vím co chceš ochlazovat,neboj.

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 13:04 | Nahoru | #186
manas: cilem rejpani nekterych bylo to aby ses zamyslel nad nasledujicim - jde pomerne snadno spocitat kolik tepla(fyzikalni velicina, muze se i odebirat tzn ochlazovat tu latku) prestoupi z plochy dane velikosti ... kolik tam projde litru vzduchu za jednotku casu spocitas taky... z toho lze spocitat o kolik se snizi teplota nasavaneho vzduchu a jestli ma smysl se tim zabejvat - krom toho ze snizovat teplotu pod urcitou mez je kontraproduktivni, dochazi pak ke kondenzaci paliva/vzdusny vlhkosti na studenejch soucastkach, k zamrzani ...

ja sem tady na to forum vzdycky chodil protoze sem chodili lidi kteri tohle umeli spocitat, umeli popsat co se tam deje - a ja sem se rad tyhle novy veci ucil.

jestli mas tyhle lidi za blbce a reknes at si placaj svoje teorie, ze tobe fungovala slehackova bombicka do sani na CiZe, tak tohle musi makat taky.... tak je zbytecny se tady o necem "radit"

jinak zkus zjistit na jakou teplotu to ochlazuje ten vzduch u tech preplnovanejch aut.. ono to bude nekde kolem 20C... z pocatecnich klidne 100C po stlaceni...

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 13:33 | Nahoru | #187
a kdy už mu někdo řeknete, že CO2 nemá kapalné skupenství. Že z pevného (tzv. suchý led, to sou ty šupinky,co lítaj z hasičáku) sublimuje rovnou do plynného. .WIKI

Naposledy editováno 25.01.2012 13:35:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 13:53 | Nahoru | #188

assassin píše:
...jinak zkus zjistit na jakou teplotu to ochlazuje ten vzduch u tech preplnovanejch aut.. ono to bude nekde kolem 20C... z pocatecnich klidne 100C po stlaceni...



Prikladem budiz napr. moderni gaso Euro5, 1.6L.
Pri 6000rpm dela delta T kompresoru plniciho kolem 1baru prumerne +95 celsia pri obvykle pokojove teplote nasavaneho vzduchu.
Maly nevykonny seriovy a spatne ulozeny intercooler chladi pri adekvatni rychlosti na 5.prevodovy stupen intake z tech 120° na 80°.

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 13:56 | Nahoru | #189

Krutopýr píše: Hlavně NEZAPOMENOUT natáčet!!


Hustý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:15 | Nahoru | #190

fedas píše: a kdy už mu někdo řeknete, že CO2 nemá kapalné skupenství. Že z pevného (tzv. suchý led, to sou ty šupinky,co lítaj z hasičáku) sublimuje rovnou do plynného. .WIKI



no i v odkazu co davas je ze desublimuje pri -80C ... v tlakovy lahvi asi ale nema -80C to bys ji tezko nosil v rukou...

u hasicaku jde o neco trocku jineho nez to co ma v umyslu s tim delat on...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:17 | Nahoru | #191

Dawe02 píše: Prikladem budiz napr. moderni gaso Euro5, 1.6L.
Pri 6000rpm dela delta T kompresoru plniciho kolem 1baru prumerne +95 celsia pri obvykle pokojove teplote nasavaneho vzduchu.
Maly nevykonny seriovy a spatne ulozeny intercooler chladi pri adekvatni rychlosti na 5.prevodovy stupen intake z tech 120° na 80°.



hm tak odhad ohrati od komprese sem mel dobrej, to ze to v serii tak blbe chladi sem netusil:) ikdyz ono ciste jen do vzduchu to nebude ono to chlazeni... kdyz uz i to STi ma v serii vodni sprchu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:27 | Nahoru | #192
assassin> jo, mas dobrej odhad. Aby ses tedy jako obvykle neco i priucil, tak pri volnobehu, kdyz tlaci do 100mBar, stejny kompresor ohreje vzduch jen o 20°.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:34 | Nahoru | #193

Dawe02 píše: assassin> jo, mas dobrej odhad. Aby ses tedy jako obvykle neco i priucil, tak pri volnobehu, kdyz tlaci do 100mBar, stejny kompresor ohreje vzduch jen o 20°.



hele naky malicky superchargery jako odpad vyvoje se vam tam nevalej vid?
no kazdopadne za i za informace sem vdecnej, dneska najit na internetu nejaky kloudny technicky info uz je tezky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:41 | Nahoru | #194
assassin> Nemas zac. Super ne, jen turbo
Rekni co bys potreboval a nejak to treba poskladame.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:44 | Nahoru | #195
assassin> beru zpět ,skladuje se v kapalnym, nicméně stejně nikdy nedosáhne toho, aby se těch nátrubků dotkl CO2 v kapalném stavu. Okamzitě zplynuje a nic chladit nebude. Když zvýší průtok, zamrzne mu ventil.....A vubec cely je to blbost

Naposledy editováno 25.01.2012 15:00:22

CryO2

25.1.2012 v 14:45 | Nahoru | #196
Um, jestli to děláš kvůli tlaku navíc, tak pořiď elektroturbo http://www.elektro-turbo.de/

Kvůli lidem jako jsi ty chápu prodejce všech těch 100% fungujících vylepšováků výkonu, napíšou někde hezkej chytlavej článek a ono se pár blbců dycky najde co jim dají vydělat

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:46 | Nahoru | #197
fedas> jeste ze tak, protoze bych musel o vikendu vylit trochu z flasky u COcka a vyfotit ti tu louzicku

CryO2

25.1.2012 v 14:52 | Nahoru | #198

CryO2

25.1.2012 v 14:58 | Nahoru | #199
když k tomu přidá ještě tohle http://www.setricpaliva.sk/o-produkte/ bude fakt frajer

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 14:58 | Nahoru | #200

Dawe02 píše: assassin> Nemas zac. Super ne, jen turbo
Rekni co bys potreboval a nejak to treba poskladame.



no hele mival jsem trosku cukani na oturbeni auta, ale to leda az se dostane do pozice druheho auta a vznikne z nej track car:) na bezny jezdeni mi i tech 200PSu docela staci a tech 10litru na sto taky ... navic sem tak nejak na tu myslenku prisel kdyz sem prochazel stranky amika co s 328i jezdi sprinty a svyho casu jel 600+WHP na seriovejch vnitrnostech, jen silnejsi tesneni pod hlavou...a motor celkem drzel...
jenze pak sem se nejak dobadal k tomu ze v USA maj uplne jiny 328i nez v evrope, ze snad jejich benzin s vysokym obsahem siry a kdovi ceho nedelal dobre nikasilu tak specialne pro USA je ta 2,8 s litinovym blokem a ocelovejma vlozkama, stejne jako ty japonsky preplnovany obludnosti co se foukaj i pres 1000PS ala RB26DET u nissanu skyline...

ta euro verze ma hlinikovej blok a nikasil valce...

tzn ty prefouknuty E36 co jezdej ve statech jsou vsechno litinovy bloky, ty hlinikace jsou asi na tohle chatrnejsi - v evrope kdyz nahodou naky prefouknuty E36 jezdi tak je to starsi 325 - taky litina... nebo m3 3,0 a to mam dojem je taky ten starej motor :(

navic uz je to trosku moc odvaznej projekt na muj vkus.. na cas, finance, prostor...

to zas bych radsi zkusil to naskladat na motorku a na to V2 mi prave prijde takovy vhodnejsi to plnit kompresorem hnanym od kliky.. nez turbem... nebo myslis ze je realny nejak slusne to spachat i na to V2? Jakoze aby se na tom dalo jezdit.. tzn ne zadna lo-comp stavba co na 8tis rpm utrhne kolo ve 200kmh... treba 50-80ps navrch.. jen nakej nizkotlakej setup :)

navic u toho superchargeru bych "opisoval" od toho anglana co mu to jezdilo, u turba bych byl prukopnik.. tzn vzdycky vic prekazek, nez kdyz uz aspon trosku vis co te ceka...

Naposledy editováno 25.01.2012 15:01:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 15:00 | Nahoru | #201
assassin> zrovna jsem ve Francii u BMW aplikcniho teamu. Posli mi typ motoru, treba bude neco scrapovaneho po ruce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 15:03 | Nahoru | #202
assassin> pamatuju jak jsem kdysi četl že BMW bloky motorů do F1 kdysi hledala na vrakáčích u starejch bavoráků, že prej jak ta litina vyzrála mělo to nejlepší vlastnosti. To byly ty dřevní doby kdy se jezdilo 1.5 turbo.

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 15:10 | Nahoru | #203

Dawe02 píše: assassin> zrovna jsem ve Francii u BMW aplikcniho teamu. Posli mi typ motoru, treba bude neco scrapovaneho po ruce



M52B28 tusim leden 1995, single vanos. 3er e36 - No kdyby nahodou sis tam s nekym kdo o tom neco vi povidal.. tak udajne je ten motor seskrcenej na tech "nemeckejch" 193PS (neco jako 100PS u motorek kvuli pojistce) a to na sani s mensim prurezem (to je fakt ze ma o dost mensi prumer ty vetve sani nez 2500ccm v 325i) tzn lidi menej to sani z 325 a udajne se posune kroutak nahoru, tzn ztrata kroutaku 1000-3000 .. lepsi pred redline - prej i 15-20PS navic...

ty nizsi otacky prej dokaze upravit "chip" .. tzn tam dolejou benz.. coz mi ale prijde divny ze by si to tam jednotka nedokazala nacpat to palivo navic... vzdyt je tam MAF, lambd nepocitane... :)

jako nejsem zas moc nadsenej tunic aut, ale pokud je to seskrtnuty tak by mozna ten vykon navic mohl bejt i znat... (jinak starsi 325 ma z 2500ccm stejnej vykon co ta novejsi 2800ccm tzn neco na tom bude)

ale tak to jen kdybys o nakou informaci "zakopl"

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 15:12 | Nahoru | #204

Stev píše: assassin> pamatuju jak jsem kdysi četl že BMW bloky motorů do F1 kdysi hledala na vrakáčích u starejch bavoráků, že prej jak ta litina vyzrála mělo to nejlepší vlastnosti. To byly ty dřevní doby kdy se jezdilo 1.5 turbo.



no starnuti litiny je jasna vec... slusny CNC stroje se taky furt odlejvaj, nechavaj vystarnout a pak az se to zacne nastrojovat... noo holt ti predci nebyli blbi.. chvili jsme si mysleli ze to osidime ocelovejma svarencema a prd

Naposledy editováno 25.01.2012 15:12:26

2 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 15:18 | Nahoru | #205
tak jsem to vyřešil jinak..před karbcema bude z meděné trubičky udělané něco jako je v zádu na ledničce. To je na kondenzátoru..takže přes tu trubičku bude proudit vzduch který se od trubičky zhladí...:))) a nebude se nikam nic stříkat..
VŠECHNO SE MI ČÍST NECHCE...TAK DÍKY ZA RADY xDD

CryO2

25.1.2012 v 15:24 | Nahoru | #206
a nebude to mít větší práci to skrz tu trubičku nasát?

CryO2

25.1.2012 v 15:25 | Nahoru | #207
a ještě, nebude se to naopak ohřívat teplem od motoru?

(reakce na) CryO2

25.1.2012 v 15:25 | Nahoru | #208

-MaňaS- píše: tak jsem to vyřešil jinak..před karbcema bude z meděné trubičky udělané něco jako je v zádu na ledničce. To je na kondenzátoru..takže přes tu trubičku bude proudit vzduch který se od trubičky zhladí...:))) a nebude se nikam nic stříkat..
VŠECHNO SE MI ČÍST NECHCE...TAK DÍKY ZA RADY xDD



i kdybys to vyresil ze to bude chladit jak chces.. tak si myslim ze nema smysl to ochlazovat pod tech 10-20C... ale tak zkusit to muzes proc ne

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 16:14 | Nahoru | #209
Tak vzduch schladis...ok to beru,ale dost dobre nechapu jak ochladis palivo tak, aby se ti nejak vyrazne smrsklo a tudiz abys tam vubec natlacil nejaky vetsi mnozstvi... Myslim,ze bys musel ty karburatory minimalne pretriskovat... Tento system muze teoreticky fungovat u strikacky ale myslim,ze u karburatoru s tim moc nepochodis. To je stejny jak dybys chtel dat do CBR turbo. Prvni vec se kterou budes mit problem je tlak paliva. Myslim si,ze timto systemem akorat rozhodis smes. Takze si radsi kup nejakou 750 a nevymyslej picoviny

2 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 16:14 | Nahoru | #210
Tohle vlakno me docela pobavilo Kdybys nevymejslel picoviny a misto ty vetese si koupil treba takovou Daytonu 675, tak udelas lip
Téma je zamknuto


TOPlist