globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CryO2
 
24.1.2012 v 18:10
Zdarec "děcka" nevíte jestli se něco stane když budu stříkat tekutý CO2 na příruby na karburátorech?
Chcu si udělat chlazení nasávaného vzduchu a chlazení paliva použitím tekutého CO2, který má -70°

Uzavřeno 24.01.2012 v 22:35 uživatelem -MaňaS-

Otevřeno 24.01.2012 v 23:28 uživatelem -MaňaS-

Uzavřeno 27.01.2012 v 14:48 uživatelem -MaňaS-

Blokovaní uživatelé: Uvalak, sxs525, Krovak, Dawe02, Progear, Filous

1 reakcí na tento příspěvek CryO2

25.1.2012 v 13:04 | Nahoru | #1
manas: cilem rejpani nekterych bylo to aby ses zamyslel nad nasledujicim - jde pomerne snadno spocitat kolik tepla(fyzikalni velicina, muze se i odebirat tzn ochlazovat tu latku) prestoupi z plochy dane velikosti ... kolik tam projde litru vzduchu za jednotku casu spocitas taky... z toho lze spocitat o kolik se snizi teplota nasavaneho vzduchu a jestli ma smysl se tim zabejvat - krom toho ze snizovat teplotu pod urcitou mez je kontraproduktivni, dochazi pak ke kondenzaci paliva/vzdusny vlhkosti na studenejch soucastkach, k zamrzani ...

ja sem tady na to forum vzdycky chodil protoze sem chodili lidi kteri tohle umeli spocitat, umeli popsat co se tam deje - a ja sem se rad tyhle novy veci ucil.

jestli mas tyhle lidi za blbce a reknes at si placaj svoje teorie, ze tobe fungovala slehackova bombicka do sani na CiZe, tak tohle musi makat taky.... tak je zbytecny se tady o necem "radit"

jinak zkus zjistit na jakou teplotu to ochlazuje ten vzduch u tech preplnovanejch aut.. ono to bude nekde kolem 20C... z pocatecnich klidne 100C po stlaceni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CryO2

25.1.2012 v 13:53 | Nahoru | #2

assassin píše:
...jinak zkus zjistit na jakou teplotu to ochlazuje ten vzduch u tech preplnovanejch aut.. ono to bude nekde kolem 20C... z pocatecnich klidne 100C po stlaceni...



Prikladem budiz napr. moderni gaso Euro5, 1.6L.
Pri 6000rpm dela delta T kompresoru plniciho kolem 1baru prumerne +95 celsia pri obvykle pokojove teplote nasavaneho vzduchu.
Maly nevykonny seriovy a spatne ulozeny intercooler chladi pri adekvatni rychlosti na 5.prevodovy stupen intake z tech 120° na 80°.
Téma je zamknuto


TOPlist