globalmoto_duben_nolan





Téma: Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)
19.1.2012 v 11:01
Zdravím ,

naskytla se mi poměrně solidní možnost koupě tohoto vozu.

Jak je všeobecně známo, motory 2.0 TDI se dělají ve dvou základních verzích - osmiventilové a šestnáctiventilové.

Obecně u 16v verzí často praskají hlavy válců a jsou celkově daleko problémovější.

Velmi spolehlivý je prý však motor s označením BMM či BMP (oba osmiventily).

Nevíte prosím někdo, jak je na tom se spolehlivostí osmiventilový motor BPW? Čím se liší od motorů označených BMP, které jsou běžně k vidění např. v Passatech, či BMM (Octavie)?

Děkuji za kvalitní odpověďi ,

Whites

Edit: Malý překlep.


Naposledy editováno 19.01.2012 21:25:31

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

8.2.2012 v 10:09 | Nahoru | #151

WhiteS píše: Mně je to jasný =). Proto jdu do menšího objemu - i třeba foukanýho turbem. Dobře vím, že když se na turbo šlape, žere to ještě víc, jak atmosféra. Oturbenej motor má však daleko vyšší krouťák v nízkých otáčkách, tím pádem ho není třeba honit .


tohle je absolutní nesmysl, turbo se tam dává, aby to mělo sílu ve výškách, dole je každý turbomotor zdechlý, oproti výškám, nemusíš tolik honit auto s velkým objemem, ne s turbem

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

8.2.2012 v 10:13 | Nahoru | #152

Béďa píše: tohle je absolutní nesmysl, turbo se tam dává, aby to mělo sílu ve výškách, dole je každý turbomotor zdechlý, oproti výškám, nemusíš tolik honit auto s velkým objemem, ne s turbem



no to neni uplne pravda... zalezi jak je system navrzenej.. ale ucel je aby to melo "silu" vsude... uplne kolem volnobeznych otacek jeste to turbo moc nemaka.. ale koukni na novy preplnovany auta, ty davaj plnej tlak uz kolem 1500ot... 1,6ky diesely maj ve 2tis otackach kroutak asi jako trilitrova atmosfera....

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

8.2.2012 v 10:14 | Nahoru | #153

Creck píše: assassin> Tak ono uz vlastne diesel pri stejnem vykonu a skoro stejne spotrebe o nejaky peniz drazsi povinne ruceni uz ma.
Kdyz vezmu dnesni 1.4 benziny a 2.0 TDI.

Tudi ted to ,,mozna,, bude o litr plus neco. Ale tak neverim ze tohle projde, 4 z 5 cechu maji stribrne TDI.



me je to fuk, ja spadnu do nejvyssi kategorie podle objemu i vykonu...

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

8.2.2012 v 11:15 | Nahoru | #154

Béďa píše: tohle je absolutní nesmysl, turbo se tam dává, aby to mělo sílu ve výškách, dole je každý turbomotor zdechlý, oproti výškám, nemusíš tolik honit auto s velkým objemem, ne s turbem



To prece nemyslis vazne ze ne.

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

8.2.2012 v 16:32 | Nahoru | #155

Béďa píše: tohle je absolutní nesmysl, turbo se tam dává, aby to mělo sílu ve výškách, dole je každý turbomotor zdechlý, oproti výškám, nemusíš tolik honit auto s velkým objemem, ne s turbem





Jezdím teď v 1.4 TSI, tak dobře vím, že krouťák vrcholí při hodně nízkých otáčkách!

Tam, kde má nově navržený oturbený motor vrchol krouťáku, tam s atmosférou stejného objemu sotva pohneš!

Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

8.2.2012 v 16:57 | Nahoru | #156
Z vinka se da poznat treba i jaky zavady to melo behem zaruky..

Naposledy editováno 08.02.2012 16:57:36

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

10.2.2012 v 17:59 | Nahoru | #157

WhiteS píše: Dá se někde zjistit kódové označení podle VIN kódu?

VIN: WAUZZZ8E26A273295


Audi A4 Avant, 2,0 TDi PD DPF 103kW
Datum výroby: 25.4.2006
Země původu: DE
Pohoněná náprava: 6S, přední
Typ motoru: BPW, výrobní číslo musí být vyšší než 028140
Typ převodovky: HCF, šestistupňová ručně řazená
Číslo laku: F5/X7Z, metalíza Delphin šedá

Výbava:







1 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 11:52 | Nahoru | #158
Je v kombinaci (obecně s 2.0 TDI) vhodný pohon 4x4? Žádnou výhodu (krom vyšší průjezdnosti zasněženou silnicí) v tom nevidím. Navíc se mi zdá, že 4x2 jede líp.

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 13:05 | Nahoru | #159
WhiteS> řekl bych že je to placebo... to co naberou váhovým rozdílem, srovnaj převodama a ve výsledku je to prašť jak uhoď

když už jsi nakousl 4x4 tak mě by zajímalo jestli je rozdíl mezi haldexem a 4wd markantní... videí sem viděl hodně ale to mě moc neřeklo...

časem bych chtěl čtyřkolku zkusit, třeba subo legacy by šlo, ale nejde mi přes prsty atmosféra... diesel jedině v krajním případě...

2 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 13:23 | Nahoru | #160
whites: 4x4 ma smysl pri beznym jezdeni jen na opravdu narocnem terenu (snih,blato) pri akcni jizde je vyhodou i treba jen na mokru - pri te sportovni jizde uz je ale znat rozdily mezi jednotlivejma pohonama 4x4 .. A4 mivala motor podel a trvale 4x4 s mezinapravovym diffem.. coz je OK reseni pro "sportovni jizdu" lepsi nez to pseudo 4x4 u A3 s haldexem... jestli teda tu soucasnou generaci ty a4 nejak neosidili :) ja uz ty novy auta moc nesleduju. jestli nejezdis hodne na hory tak bych se na 4x4 asi vykaslal...zvlast treba jestli koukas po tom TDI...

Lion: ten haldex v prvnich generacich umel vytvorit takovy "zaludny" chovani kdyz se jelo sportovne... kdyz clovek nedela v aute kraviny tak je podle me OK.. jo a legacy se delaly i foukany... GT verze...

z myho pohledu na beznej osobak staci libovolnej pohon 4x4 protoze i s tim nejbidnejsim to auto jede dokud si nelehne na bicho, tohle je faktor co limituje ty auta at maj system pohonu jakejkoliv.

Naposledy editováno 17.02.2012 13:25:51

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 13:49 | Nahoru | #161
assassin> o GT verzi vím ale to už je zas moc stejně jako volva, který maj benzíny ale většinou třílitry nebo 2.5... jedině to řešit plynem....když můžu jezdit s foukanou 1.8T max dvoulitrem za cca 8-9l... naproti tomu to atmosférický subo výkonově ztrácí a spotřeba nejde pod 9l, spíš kolem 10...

treba ten posledni haldex uz se dost chválí, ale furt je tam to ze trvala ctyrkolka to prej nebude nikdy... obcas jedu na hory, nicmene situace v zime je u nas takova ze vyjezd k baraku musis prohrabat nebo dojit pro štěrk, silnicar si prohrne hlavni trasu na zbytek sere, pak jedes krokem nebo protiprokluz se pokousi o rytmus stroboskopu tak me napadaj takovy kraviny, ze bych zkusil a pak ctyrkolku vzdycky nebo bych dal jezdil s 4x2....

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 14:10 | Nahoru | #162
assassin> u O1 4x4 se mi jednou stalo to o čem dost lidi vypráví. Nejel jsem nějak ostře a v půlce zatáčky mi to "nějak seplo"... doteď děkuji bohu že nic nejelo v prostisměru. Pak sem na sněhu do zatáček jezdil pomaleji než s obyč předokolkou

1 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 15:29 | Nahoru | #163
A automat DSG? Všude na to čtu dost smíšené názory...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 15:35 | Nahoru | #164
WhiteS> najeto 95 tis. bezproblémů ve všech režimech...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 15:58 | Nahoru | #165

Lion píše: WhiteS> najeto 95 tis. bezproblémů ve všech režimech...



Konkrétní vůz, který by mě zajímal, má na DSG natočeno 141 000 km...

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 16:54 | Nahoru | #166
WhiteS> to je těžko... o pár přísoěvků zpět je tu chlap a tomu se to při 70ti sere jak může... mě jede klasický D bez záškubů, Sport to samé, sekvence v pohodě pod plynem, pádla taky... co měl kámošův tata dva mercedesy- sko a ml, starší typy 4 kvalt mam dojem, tak tam to popadalo po 200 tis. a pár drobnejch... ale ruku do ohně za skutečný kilometry nedáme

1 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 17:54 | Nahoru | #167
Můžu dát vlastní zkušenost s motory 2.0tdi u vozů superb z roku 2006.
Z cca 25 vozů jich v záruce měnilo 20 minimálně jednou motor.snad jen dva motory přežily 200 000km.neskutečnej shit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 20:43 | Nahoru | #168

Antigos píše: Můžu dát vlastní zkušenost s motory 2.0tdi u vozů superb z roku 2006.
Z cca 25 vozů jich v záruce měnilo 20 minimálně jednou motor.snad jen dva motory přežily 200 000km.neskutečnej shit



Šestnáctiventilové BKD?

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 21:09 | Nahoru | #169

WhiteS píše: Šestnáctiventilové BKD?


Ne myslím 8-ventil BSS

1 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 23:20 | Nahoru | #170
Taky sem dlouho rozmýšlel, jestli jít do 2.0 TDI ... ale když sem viěl všeobecný problémy na služebních octavkách, tak sem zksuil 1.8 TSI a vůbec nelituju, naprosto tichý, svižný - jede od spodku jak diesel a nezhebne, nenáročný a spotřeba cca o 0,5 - 1l vyšší než 2.0 TDI, která je na provoz mnohem náročnější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 23:39 | Nahoru | #171
RadisPCE> s 0,5-1l bych teda nesouhlasil, spíš cca 2l pří stejným režimu jízdy ale mám chip na 152 kw... nicméně absolutní klobouk se mi poved za 6l na trase 140 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 23:45 | Nahoru | #172
Lion> jo tak pokud bereš dálncie- souhlasím, pokud okresky, tak max. 1l
- měl sem 2.0 TDi služební a ted tu jednaosmu taktéž čiplou, udajně na 200HP :o), ale na brzdě to nebylo

V čem to máš, Octáva ? A jak seš s tim globalně spokojenej ? :o)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 23:54 | Nahoru | #173
RadisPCE> superb v kombajnu s DSG... předtím jsme měli dva superby před faceliftem 1.8T, nájezd každej lehce přes 200 tis./3-4 roky pak to šlo do světa a motorově bez problémů

chip od CIMBU 156 kw- 210 PS... asi to tam je, maximálka byla 237 kmh dle gps...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

17.2.2012 v 23:58 | Nahoru | #174
Lion> ja mam oct combi - manuál, no on ten automat si myslim tomu tak 0,5-1 přidá ...

ja mam chip od borce co to tady čipuje přímo pro škodovku, maximálku sem zatim nezkoušel, nebylo pořadně kde :o)

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

18.2.2012 v 00:12 | Nahoru | #175
RadisPCE> čoveče, skoro ani ne... váhovej rozdíl man-auto je do 20 kg... oproti staršímu manuálu rozdíl tak půllitru byl, jenže na 6l sem se s ním nikdy nedostal, a když sem ho drtil tak jel něco přes deset, automat při brzda plyn rychlost 160 kmh a průměrná kilo bral 9,7l dle palubního pc... navíc ruka nikdy neřadí tak jako elektronika... třeba co mě dost překvapilo ten automat řadí až pod 1500 ot. nebo při akceleraci... jinak je možné město projet na 5tku při 50 kmh a na budíku mít 1500 ot., u manuálu sem to držel kolem těch 2000...

ten majitel CIMBU údajně dřív dělal pro škodovku, pak se trhnul a dělá sám na sebe

Naposledy editováno 18.02.2012 00:13:15

1 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

20.2.2012 v 21:46 | Nahoru | #176
A to DSG - nějaké problémové součásti, atd.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

20.2.2012 v 21:51 | Nahoru | #177

WhiteS píše: A to DSG - nějaké problémové součásti, atd.?

kombinace passat 2.0tdi dsg ,touran 2.0tdi dsg (dle dlouhodobeho testu autobild)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

21.2.2012 v 10:09 | Nahoru | #178

bikes píše: kombinace passat 2.0tdi dsg ,touran 2.0tdi dsg (dle dlouhodobeho testu autobild)



Díky za odpověď. Jdu do manuálu .

1 reakcí na tento příspěvek Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

21.2.2012 v 10:35 | Nahoru | #179
Lion: hele ono v terenu, na snehu atd prave ty haldexy apod nejsou spatny.. skoro se da rict ze to vyjede vic nez "opravdicka" trvala 4kolka... vyhoda tech trvalejch 4kolek je v tom ze maj jasny chovani v prechodovejch stavech ... tzn kdyz vjedes s haldexem v klidu na snih, tam se ti priradi tak pohoda.. ale kdyz jedes po silnici kde je sem tam snih, jedes treba svizneji a v zatacce ti to priradi 4x4 tak ti to z nedotacivyho auta udela jeste nedotacivejsi, nebo naopak pretoci.. viz co pise No6.. prvni generace haldexu tohle fakt delali.. ale kdyz s tim clovek pocita... tak to neni tak zly, ja sem s haldexem jezdil v O1 a na snehu super, me by se to libilo...
ad 2WD a ASR.. cece ja mam ASR v aute taky a abych neco na snehu vyjel musim ho vypnout, sice se zaplym auto drzi smer, ale zpomaluje, zpomaluje az zastavi.. s vyplym lita zadek ze strany na stranu, furt musis ridit..davat kontra, ale furt to jede ASR je kurvitko, nebrat:)

No6: jo znam to... ale da se na to zvyknout, ja kdybych bydlel nekde na horach tak bych klido O1(apod koncern) se 4x4 bral....

WhiteS: kamos to mel v R32, ted si s tim koupil A6 ... sice u R32 mu v zaruce menili komplet tu radici robotiku a ke konci rikal ze uz to sem tam "blbne" ale asi to nebylo tak zly kdyz si to koupil znova:) kdyz se radilo padlama bylo to bez problemu, v automatickym rezimu si obcas ta automatika "pripravila" blbej kvalt, tzn ze si treba myslela ze budes radit dalsi a pritom bylo treba podradit.. tak pak to prerazeni trvalo.. rikal ze tyhle kiksy byly casem horsi ale jinak to fungovalo furt.. ja myslim ze to nebude tak horky jak se rika, zalezi na stylu jak ridic jezdi, kamos jezdi dost rychle.. R32 mela dlouhodobou prumernou pres 12litru (okresky + trochu dalnice) ja sem se s tim svezl parkrat, ale kombinace VR6 + DSG byla navykova.. to rychly razeni v padlovym rezimu a zvuk te VR6

(reakce na) Audi A4 2.0 TDI (8V motor - BPW)

21.2.2012 v 10:50 | Nahoru | #180
WhiteS> co jsem pochopil, tak to až tak horký nebylo... spíš problém softwaru a bylo to ucukané... jinak technicky v pohodě www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html

edit. to co popisuje assasin by zhruba odpovidalo... ale spis bych to přičítal tomu že nejseš připravenej tak jako v manuálu... v manuálu při akceleraci máš provozní otáčky a u dsg si jedeš 1500 ot. a při předjíždění si to vzpomene že by to chtělo něco vejš, tak tam naháže o 3 kvalty dolů a než se to sebere tak tam nějaká ta sekunda spadne... orig. to takový nejistý bylo ale od chipu je vše ok

Naposledy editováno 21.02.2012 10:55:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist