globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.
11.1.2012 v 21:10
Tohle se před chvílí objevilo na ksichtbooku z ofiko stránek Jawy. "Příjmáme objednávky na nový typ motocyklu JAWA 250 Travel v provedení Californian. Tento motocykl je vyráběn individuálně na přání zákazníka a cena začíná již na 75 000Kč :) Na motocyklu je možné domluvit změny od základního modelu a to dle vašeho přání (Chromovaná nádrž, jiná barevná kombinace, černý motor apod.)Úpravu Californian Vám též nabízíme na motocykly JAWA 125 Travel a JAWA 350" s odkazem vedoucím semhle . Ovšem musím uznat že to nevypadá zle.


Naposledy editováno 11.01.2012 21:13:07

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 20:36 | Nahoru | #151
skoda ze jawa si neumi udelat svoje motory, vzdyt to jsou cinske motory :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 20:36 | Nahoru | #152
memphis.unv> Trochu tomu tvému příspěvku o rozměrech nerozumím. Jawa 350 je přesně stejně veliká jako Jawa 250 Travel, jestli se ti zdála menší a kratší, tak jsi ten den měl vytahané ruce a nohy.

Naposledy editováno 16.01.2012 20:38:49

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 21:53 | Nahoru | #153
Bert-Jawatesty> přijel jsem na 350, projel 250 a odjel na 350

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 21:54 | Nahoru | #154
nechápu co je tom tak nepatřičnýho když má retro některý díly dobový, to je jakoby se děkdo divil že má chopper neěkterý dály chromovaný

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 23:50 | Nahoru | #155

Bert-Jawatesty píše: memphis.unv> Trochu tomu tvému příspěvku o rozměrech nerozumím. Jawa 350 je přesně stejně veliká jako Jawa 250 Travel, jestli se ti zdála menší a kratší, tak jsi ten den měl vytahané ruce a nohy.



http://srovnani.kata...350/jawa-250-travel/

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 08:18 | Nahoru | #156
[quote=kubrt11]...zdarac,musim konstatovat,že jsi se nechal trochu unést nostalgií dávnověku!My dříve narození,mezi které už taky skoro patříš,jsme všichni odkojení typy Jawy které zmińuješ.Já sám jsem měl v průběhu let snad všechny,od S-22,přes několik Pincků,a pak všechny tehdy dostupné kubatůry od Jawy,a Čz!Nebyli to špatný stroje,na tu dobu,a hlavně nebyla žádná možnost srovnání!.............atd

Přesně jsem nepochopil o co jde, ale chtěl jsem naznačit, že pařez, pincek, mustang byly primitivní a přinejmenším z kopce životu nebezpečné stroje, které konstrukčně byly uzpůsobeny na drn drn převoz pošťáka nebo do práce, já se divím, že jsem tu éru přežil. neboť jsem to drtil snad za všech okolností, co to šlo, hlavně z kopce. Přední vidlice a její uložení, nedostatečné brzdy, slabý nevyztužený rám, upadávání výfuku... atd. Přes poztitivní přínos pro moje technické poznání to prostě byly hrozný křápy a všichni je máme rádi. Když jsem přežil tohle... nemyslím, že dnešní číny jsou na horší úrovni. A horší asi vůbec ne:) Číňan neopravuje každých 20 km. My měli korejce teda, skutra, 7000 do rozstřelení autem naprosto bez poruchy, skvělý strojek, zpracování - no 100 procent ne, ale u nás takový výrobek nikdo nedokáže seriově vyrábět. Doma mám Puch 50 z doby mustanga (začátek 70.let)) To je opravdu malý MOTOCYKL té doby, fest rám, péra,bubny ale větší, 6kv a 6,5 koně, taky jeho cena v NSR byla řekl bych jako 2 spíš tři mustangy, když se prodávaly u neckermana. De facto jsme tam plnili roli číňanů: babety našmajchlovaný, exportní čízy atd byla ve srovnání s kapitalistickou produkcí za hubičku, jako dnes jsou číny. Za kvalitu bylo nutné připlatit už tehdy (přestože "exportní" modely byly měly být jaksi kvalitnější) ... Přesto mám jawy rád.
Spor Bert - Memphis ohledně velikosti: Není to jen rozvor, ale taky výška sedla, nebo trojúhelník sedlo - řídítka - stupačky. Já na 250 nejel, ale přijde mi že lavice na 638 dělá ten poměr lepší a univerzálnější.
Bertův stroj je hezký a je celkem zarážející, jak málo podnikaví jsme, že takových přestaveb nebo dílů na přestavbu jaw u nás není víc (přito "všichni ví, jak vylepšit jawu") I dederoni kdysi měli sice možnost de facto jen MZ, ale doplňků měli hodně (byť byly i hnusný, byly celkem praktický). U nás vlastně nikdy nic, co skončily kývačky a přídavné plechy.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 08:57 | Nahoru | #157
Aby nedošlo k mýlce. Já srovnávám Jawu 350/640 a Jawu 250 Travel. Ty mají stejná kola, stejné sedlo, stejný zadní díl rámu, stajné vidle............a tudíž i stejný posaz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 09:09 | Nahoru | #158

kubrt11 píše: ...sorry,ale nemůžu souhlasit,a proto se ptám,jel jsi někdy na jiný motorce než je Jawa?!?!


Ano, jel, na ČZ.
No taky na Transalpu 700.Je to sice dál než Jawa, ale není to české...

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 09:26 | Nahoru | #159

Bert-Jawatesty píše: Aby nedošlo k mýlce. Já srovnávám Jawu 350/640 a Jawu 250 Travel. Ty mají stejná kola, stejné sedlo, stejný zadní díl rámu, stajné vidle............a tudíž i stejný posaz.



je fakt, že 640 už mi nevyhovuje Jak píše memphis, sedíš vepředu, řidítka blíž, určitě jednotrubkový jo. Ale já jsem velké hovado, mě by na motorku už neměli pouštět. Mám řidítka převařený něco jak sportovní "M", níž a vepředu a mi to vyhovuje a zatím vlastně každému, kdo to zkusil. Takové víc kafé.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 10:00 | Nahoru | #160
640 má jen o 2cm delší rozvor než travel, takže i 640tka musí memphisovi oproti 632-639 připadat malá

Naposledy editováno 17.01.2012 10:01:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 11:09 | Nahoru | #161

milan1963 píše: Ano, jel, na ČZ.
No taky na Transalpu 700.Je to sice dál než Jawa, ale není to české...

...O.K opravuji,jezdils někdy na jiné motorce než je Jawa nebo ČZ aspoň jednu sezonu?Letmé svezení se nepočítá,páč to nemůže o daném stroji nic většího napovědět!!!Čiao.K.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 14:34 | Nahoru | #162
mne se to líbí , a víte jak sa to praví , komu se to nelíbí at si prdel políbí

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 15:58 | Nahoru | #163
aha, 4 centimetry jsou dost, to bude ten rozdíl proč vypadá jakoby ju zezadu někdo nakopnul oproti třipade
jinak má dvojka bude logicky jiná, tam je ta nádrž fakt delší.
ale přiznám se že na čtyřicítce jsem nikdy nejel, nejnovější byla devítka

a co se týká jaw 50, to bylo správný dobrodružství, z kopca se dalo odhadovat tachometrově 90, už při padesátce a lepším naklopení to vyloženě skákalo do boku jak lyže na hrbech a stupačky napevno takže při kontaktu s asfaltem to připomínalo manévr katapultování se
přední brzda jakoby nebyla a váhu to mělo takovou že to šlo do smyku okamžitě, navíc stabilita jízdy asi jako na skládačce, po přesednutí se třipade aji když jedu na trojku tak se musím soustředit na rovnováhu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 17:05 | Nahoru | #164
Motoholik> Asi tomu nerozumim...Tohlo je dobrej pokus ne? Marně je zkouším porovnat.

Naposledy editováno 17.01.2012 17:06:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 17:37 | Nahoru | #165

kubrt11 píše: ...O.K opravuji,jezdils někdy na jiné motorce než je Jawa nebo ČZ aspoň jednu sezonu?Letmé svezení se nepočítá,páč to nemůže o daném stroji nic většího napovědět!!!Čiao.K.


Tak to nejel, tedy spíš nejezdil.Na tom Transalpu jsem jel asi 5 km.Jinak jezdím počítaje v to i pionýra 33 let. Vždy české nebo československé motocykly. Pokud si ještě někdy koupím jinou motorku, zase to bude Jawa, Blata,nebo jiná domácí značka.Netvrdím, že naše je nejlepší, ale mně to z pozice vnitřní spokojenosti naprosto vyhovuje. Takový Transalp má skvělé jízdní vlastnosti, jenže právě pro ten vnitřní pocit - jestli to lze pochopit - bych na něm jezdit nemohl.Jawě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 17:53 | Nahoru | #166
memphis.unv> Ted jsi mě přesvědčil o tom, že jawám a možná i motocyklům vůbec nerozumíš. Jawa 634-640 mají stejný rám, vzdálenost hlavy řízení od sedla je na milimetr stejná, stejně jako u Jawy 250 Travel. Nádrž z 634 pasuje na 640 a zase naopak. Stupačky jsou na úplně stejném místě, stejně jako řadička a páka zadní brzdy. Nevím tedy, kde by se vzaly nějaké 4 cm, o kterých píšeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 17:58 | Nahoru | #167
Koala662> Tento akční model Triumphu je asi tak stejně podobný svému vzoru ze 70. let, jako je stejně podobný nový retro model Jawy svému vzoru ze stejné doby. V čem je tedy to retro zdařijelší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 19:19 | Nahoru | #168
Bert-Jawatesty> To je Kawa kámo...ale to si asi poznal že ? Omlouvám se že jsem se zapojil do této diskuse.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 19:41 | Nahoru | #169
Koala662> no tohle je velice pěkná Asijská kopie Triumphu ze 70tých let a jak už psal Bert, podobá se svýmu vzoru stejně jako ta retro Jawa svýmu vzoru. Rozdíl je pouze v tom, že tady Japonci postavili jako Angličana, zatímco nová retro Jawa 250 je inspirovaná Jawou 350 Californian.
Neodpověděl jsi, proč je podle tebe ta Jawa 250 nepodařený retro.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 20:35 | Nahoru | #170

milan1963 píše: Tak to nejel, tedy spíš nejezdil.Na tom Transalpu jsem jel asi 5 km.Jinak jezdím počítaje v to i pionýra 33 let. Vždy české nebo československé motocykly. Pokud si ještě někdy koupím jinou motorku, zase to bude Jawa, Blata,nebo jiná domácí značka.Netvrdím, že naše je nejlepší, ale mně to z pozice vnitřní spokojenosti naprosto vyhovuje. Takový Transalp má skvělé jízdní vlastnosti, jenže právě pro ten vnitřní pocit - jestli to lze pochopit - bych na něm jezdit nemohl.Jawě

...no,nevim jak dokážeš posoudit jízdní vlastnosti Transalpa z pětikilometrovýho popojetí,ale náhodou ses trefil,já ho měl 3.roky,a bezmála 25.tis.km,to už bych ho měl nárok posoudit trochu objektivněji!?!Skutečně ve své třídě povedená motorka!!!Jen aby jsme se nedostali trochu mimo mísu,obecné tvrzení,že Jawa,ať už jakákoliv je"ta pravá nejlepší"motorka je přinejmenším zcestné,a možná použitelné pro pár bikerů,včetně Tebe,kteří nemají,a nebo nepřipouští možnost srovnání!Kvalita Jawy a až na vyjímky i ČZ,byla ve své době na dost vysoké světové úrovni,která postupem doby ale velmi upadala,hlavně působením tehdejší tzv.RVHP,která v podstatě znemožňovala jakýkoliv další rozvoj,a tedy ostatní,byť mladší,a méně vyspělí výrobci motocyklů měli ulehčenou práci ve vývoji,a tedy snadno naše značky technicky předběhli tak daleko,že se s tím už asi Jawa nikdy bez cizí pomoci nevyrovná!Já,na rozdíl od Tebe,vidím zřejmě "kvalitu"motorky někde jinde než ve značce,a ten"vnitřní pocit",jestli mi rozumíš,mám z toho co ta motorka umí,a co nabízí, sorry,ale Jawa toho zatím moc neumí,a ani nenabízí!Čiao.K.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 21:08 | Nahoru | #171
Bert-Jawatesty> 4 cm jsou rozdíl v rozvoru 250 a 350 uvedené na té stránce.
samozřejmě stupačky a řiditka jsou na sténým místě, to je naprosto jasný, o to jak je řešená nádrž se sedlem jsem se nikdy nezajímal a nestaral jsem se ani o vzájemnou zastupitelnost. možná je to pouze optické klam ale přinde mně že na 640 je ta nádrž kratší. ale jak jsem říkal, jel jsem na všem možným 634-639 ale na 640 ne, tam žádný dojmy nemám.
a to že na třipade se k řiditkám natahuju a na 250 jsem je měl v klíně je fakt

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 21:16 | Nahoru | #172
teď se dívám na fotky, pane odborníku, sedlo na čtyřicítce začíná o deset čísel víc dopředu proti osmičkové mašině.
a na té 250 je taky na první pohled vidět jak je koplá do prdele a má kolo zaražený dopředu....
pán je odborník



jestli to nevidíš tak máš asi oko z kašparovy krávy

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 21:18 | Nahoru | #173
a nejenom kde to sedlo začíná ale taky kde končí!!

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 23:19 | Nahoru | #174

Koala662 píše: Motoholik> Asi tomu nerozumim...Tohlo je dobrej pokus ne? Marně je zkouším porovnat.


Možná se toho děti našich dětí .... nebo děti dětí našich dětí dočkají a Jawka vytáhne Pulce a reinkarnuje ho. Spíš se to ale bude týkat prapravnoučat dětí dětí našich dětí, pže v současné době na to prachy asi nemají a mít jen tak nebudou.

2 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

17.1.2012 v 23:41 | Nahoru | #175

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

18.1.2012 v 20:05 | Nahoru | #176

gorkin píše: Když Jawa tak Jawa ale to je trochu jinej zájedzd


To jsi mne dostal!!! Mazec. Hlavně musí být prima popojet při brždění, nebo menším ťukanci po nádrži.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

19.1.2012 v 12:21 | Nahoru | #177
Dovedeš si představit, jak mocně se budeš držet řídítek, abys....nepopojel? ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

19.1.2012 v 13:21 | Nahoru | #178

gorkin píše: Když Jawa tak Jawa ale to je trochu jinej zájedzd



tu zadni brzdu nejak nechapu, to ma fakt trmen na rozete?

Zdenalbenal> zato spolujezdec bude sedet jak pribity

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

19.1.2012 v 13:27 | Nahoru | #179

kubrt11 píše: ...zdarac,musim konstatovat,že jsi se nechal trochu unést nostalgií dávnověku!My dříve narození,mezi které už taky skoro patříš,jsme všichni odkojení typy Jawy které zmińuješ.Já sám jsem měl v průběhu let snad všechny,od S-22,přes několik Pincků,a pak všechny tehdy dostupné kubatůry od Jawy,a Čz!Nebyli to špatný stroje,na tu dobu,a hlavně nebyla žádná možnost srovnání!Jsem od tý doby asi o 30kg starší,a tak si dovolím poznamenat,že technický vývoj v Jawě se zastavil a všichni víme proč, typem 634,někdy na počátku 80.tých let minulého století!Tedy dozajista nemůže konkurovat ani ta dnešní Jawa motorkám Německé,Rakouské,Japonské,a dokonce ani Italské provenience!Jako příklad uvedu moje pocity při přesedlání z Jawy 350 na Moto-Guzzi V 500 z roku 1983.Rozdíl to byl vskutku propastný!(ovladatelnost,výkon(daný samozřejmě obsahem),zpracování,bezporuchovost atd.!V současnosti mám dva stroje kubatůry 50ccm,jedním je ona slavná vychvalovaná Jawa 20,r.v.1972,a druhým Yamaha 50 Why,r.v.2000(motor Minarelli 2T)je jasný,že motorky mezi nimiž je rozdíl 28.let se těžko srovnávají,ale přeci,ten rozdíl,a to úplně ve všem,je propastný!Nikdy bych nevěřil jak třeba obsahově stejný motor dokáže frčet se 110kg živý váhy!No a na závěr bych jenom dodal,že Jawa bohužel hodně ztratila,a bude to jen velmi těžko,a velmi dlouho dohánět,a rozhodně jí ty"nové"modely,kterými se prezentuje nyní,nezachrání ani v Indii,kde jak známo je stále ještě obrovská zelaná louka!Čiao.K.


Buď zdráv Kubrte,
já jen aby nedošlo k nějaké mýlce, možná to tak z mých příspěvků nevyznělo - nenapadlo by mě srovnávat "pincka" (čili socialistickou high-tech z roku 1960), s obsahově srovnatelnými prskolety současné doby. Stejně tak mi přijde nespravedlivé, jak tady někdo (dnes už veterána) pionýra srovnává se současnou čínou.
Jak sám píšeš, Jawa šla do kopru někdy kolem modelu 634, s čímž souhlasím. Shodou okolností to byl taky poslední model Jawy, který se mi ještě líbil, dá-li se to tak napsat (měl jsem tenkrát v kapse nový růžový řidičák na motocykly do 50ccm a tenhle rudý trhač asfaltu a zápěstí byl pro mě velký sen).
To, co se děje od devadesátých let minulého stolení, bych nazval spíš jako takové pomalé, nedůstojné umírání.
Motocykly Jawa mám rád. Ty staré, krásné, z dob, kdy pojem Jawa ještě něco znamenal. Z těch "polistopadových" mám takové smíšené pocity. Většinou je mi při pohledu na ně smutno ale zase na druhou stranu si vždycky vzpomenu, jak jsem se pobavil, když jsem poprvé naživo viděl pokus o chopper, s nápisem Jawa na nádrži (nepamatuji se, jak se to jmenuje a hledat to nebudu, bylo to nějaké 6ti kilo a cenovka cca 170 tis.).
Takže asi tak nějak já to mám s tou "naší" Jawkou...

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

19.1.2012 v 13:29 | Nahoru | #180

Omar_Bomba píše: tu zadni brzdu nejak nechapu, to ma fakt trmen na rozete?


Jako Haryk na řemenici...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist