globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.
11.1.2012 v 21:10
Tohle se před chvílí objevilo na ksichtbooku z ofiko stránek Jawy. "Příjmáme objednávky na nový typ motocyklu JAWA 250 Travel v provedení Californian. Tento motocykl je vyráběn individuálně na přání zákazníka a cena začíná již na 75 000Kč :) Na motocyklu je možné domluvit změny od základního modelu a to dle vašeho přání (Chromovaná nádrž, jiná barevná kombinace, černý motor apod.)Úpravu Californian Vám též nabízíme na motocykly JAWA 125 Travel a JAWA 350" s odkazem vedoucím semhle . Ovšem musím uznat že to nevypadá zle.


Naposledy editováno 11.01.2012 21:13:07

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

15.1.2012 v 17:17 | Nahoru | #121
Nordmax> Máš pravdu. V tom, že je mi 19, (no, za dva tejdny 20 ale to je fuk), profil číst umíš . Pravdu máš možná taky v tom, že nejvíc to chválí ti co na ničom jinym nejeli (Jezdil jsem na 350/634). Jenže já ti nevim, si nemůžu pomoct já prostě neuznávám styl "běžnejch" motorek, mě se líbí čopry, retro adaptace (jako třeba ta W800) a podobný, ale veterána už mít nemusim. No a ze všech těhlech možnejch motorek je ta za 70 klacků prostě nejblíž.

Neboj, já sám uznávám, že než budu mít 70 papírů tak ještě třikrát změnim názor a nakonec si možná nekoupim nic, ale teď zrovna bych to bral (mít zbytečný prachy tak určitě)

Naposledy editováno 15.01.2012 17:17:51

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

15.1.2012 v 18:49 | Nahoru | #122
Nordmax> existuje víc možností než tyhle dvě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

15.1.2012 v 20:51 | Nahoru | #123

milan1963 píše: Pokud vím, tak v zahraničí opravdu Jawa 660 boduje.Lidi o ní mají mnohem větší zájem než tady u nás.A prodává se, proto se i vyrábí.
Tohoto Californiana od Jawy bych si klidně koupil.Líbí se mi a protože na Travelu 250 jsem jel, vím, že motor je naprosto parádní. Jde spíš o finance a místo ke garážování, prostě obojího se nedostává...

...sorry,ale nemůžu souhlasit,a proto se ptám,jel jsi někdy na jiný motorce než je Jawa?!?!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

15.1.2012 v 22:23 | Nahoru | #124
Koupil jsem si Travelku proto, že je to za málo peněz hodně muziky. I v provozu. Jednoduchá motorka, která mě stačí. Nepotřebuju lítat dvě stě, stovkou jede bez nějakých křečí a se spotřebou lepší, jak pincek.
Motor je čína, ale to je na těch jejich motorkách to dobré. Ostatní už tak moc ne, nemyslím tím jen dílenské zpracování, ale mezi Jawou a "východem" je vidět, kdo ty motorky dělá dýl. Tak to prostě je. Jejich lepší cenu Jawa zcela vyváží kvalitou toho zbytku.
Některé věci na Jawě jsou v provozu dokonce lepší, než u světových značek. Mnoho je, pochopitelně, horších, ale dvěpade za cenu dvácy ...
Pro mladíky, kteří potřebujou omračovat své okolí to moc dobrá motorka není, ale pro nás, kteří máme dááávno osumnáct pryč .
Navíc je to jeden z mála vyráběných klasických motocyklů na špajchnových kolech bez složité elektroniky...
Ten New Calif je ve skutečnosti ještě hezčí, než na fotkách.

Naposledy editováno 15.01.2012 22:24:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 00:17 | Nahoru | #125
Zdenalbenal> malé nebo velké?
na 250 mě fakt štve to jak je malá.
no a výkon taky neni otázka života a smrti ale těch 20 by to mít mohlo

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 01:02 | Nahoru | #126
Tak se mě zdá, že jsme se s pokrokem dostali až za Čínu.No a zase za to určitě můžou Komunisti Bude to jeden z posledních pokusů slátat co se dá.A´t jdou do p.... prosrali co se dalo a místo nich dělaj Číňani a těm to jde.Tady ne a tam jo

Naposledy editováno 16.01.2012 01:03:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 07:36 | Nahoru | #127
memphis.unv> Nevím moc, čemu říkáš malé motorka? Třeba Suzuki GS 500 je moenší než Jawa 350 a tedy i Jawa 250 Travel. Ty jsou rozměrově zcela stejné. Na Jawě 350 jsem najezdil spostu kilometrů ve dvou, byl jsem několikrát v zahraničí, třeba v Holandsku a Chorvatsku. Nikdy se mi motorka nezdála malá, jediné co chyběla k cestování, byl výkon.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 07:40 | Nahoru | #128
Pavlusha> Já mám přímé porovnání 2 motocyklů. Jawa 250 Travel a Yuki 250 Vista. Oba motocykly mají stejný motor, oba jsem rozebral a přestavoval. Mohu s klidným svědomím potvrdit to, co píše Zdenalbenal, čínské motorky (tedy alespoň Yuki) jsou kvalitou zpracování a dílů daleko, ale daleko horší, než Jawa. Brzdy, kvalita vaření rámu, nepřesné plasty, naprosto šílená elektroinstalace nebo třeba ovladače na řidítkách. Neříkám, že je Jawa světová kvalita, ale stále je mnohem kvalitnější než Yuki.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 07:56 | Nahoru | #129
Souhlasím s tím, že na cestování je jawa docela pohodlná, dokonce i pro dva - bohužel "faktor času" který na motorce musíš odsedět navíc kvůli nedostatečnému výkonu, kazí jinak celkem ideální parametry.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 08:43 | Nahoru | #130
laďa prášil> S tím souhlasím, pohodlné cestování kazily jen dlouhé přejezdy, které by silnější moto zvládlo za kratší dobu. Líbí se mi pojem "faktor času".

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 09:26 | Nahoru | #131
Bert-Jawatesty> vzpoměl si tady yuki vistu 250 tady bych klidně viděl další odnož travelky ale spíše v upravě co byla 350 chopper

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 09:41 | Nahoru | #132
Bert-Jawatesty> Sem šílel, když jsem jel někam ve dvou 150 km, nemohl si poposednout a do kopce na 2.... takže dvakarbce, jenom solo, dva v provozu teda moc neřadím, mimo dálnice to jde, je fakt, že nejradši mám úseky, kde nemusím jít ze 4 zbytečně dolu. Jinak ten 250 motor asi bude taky velice levnej.. ale i když jezdí asi slušně, podle nějakýho videa přiměřeně, kdyby byl 500 něco jak ER5, asi by to bylo úplně o něčem jiném.. takový motor není asi zase levný..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 09:45 | Nahoru | #133
laďa prášil> Problém je, že se v číně zatím takové motory masově nevyrábějí, mají tam legislativní omezení na objem motorů motocyklů. Až to padne, budou i levné litry.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 11:42 | Nahoru | #134
Len dúfam, že toho sa moja generácia nedožije. Čínska kvalita na motorke, ktorá ide >150, je životu nebezpečná. To je vlastne aj pri tých súčastných.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 13:26 | Nahoru | #135
Bert-Jawatesty> jo, jasně, já vím. To se rozjede, neboj. Nebo boj. Představ si takovýho cestovního litra vzduch nebo 750 2V za 50 tisíc... Jako u nás bude teda za 120 :)

jean: Všecko se dá zlepšit, věř tomu....

Naposledy editováno 16.01.2012 13:27:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 13:50 | Nahoru | #136

jean192 píše: Len dúfam, že toho sa moja generácia nedožije. Čínska kvalita na motorke, ktorá ide >150, je životu nebezpečná. To je vlastne aj pri tých súčastných.



Tak se boj už teď, kdy se většina komponentů japonských motorů v Číně vyrábí. Zajímalo by mě, jestli máš nějákou statistiku, která vykazuje kolik "čínských šmejdů" způsobilo (vada/porucha/únava meteriálu,..) nehodu nebo smrt. Myslím, že to bude stejné číslo jako u japonských motorek.

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 14:17 | Nahoru | #137

FiffiQ píše: Tak se boj už teď, kdy se většina komponentů japonských motorů v Číně vyrábí. Zajímalo by mě, jestli máš nějákou statistiku, která vykazuje kolik "čínských šmejdů" způsobilo (vada/porucha/únava meteriálu,..) nehodu nebo smrt. Myslím, že to bude stejné číslo jako u japonských motorek.


Přece jen bych řekl že bude podstatný rozdíl mezi tím, když si jakákoliv renomovaná značka nechá vyrábět některé komponenty (případně i větší celky) v Číně (nebo kdekoliv jinde na světě, třeba v ČR) a tím, když to Číňan bouchá ze své vlastní vůle a jeho jediným kritériem je co nejnižší cena, která jde vždy ruku v ruce například s použitím méně kvalitních materiálů, zastaralých technologií, "šití horkou jehlou" atd.
A co se té nehodovosti týče, podle mě to bude přesně naopak. Ať už si to každý majitel "čistokrevné číny" sám sobě přizná nebo ne, určitě má přinejmenším někde hluboko v podvědomí uložen varovný, rudě blikající nápis MADE IN CHINA, který mu nedá ani na chvíli zapomenout na fakt, že limity jeho stroje jsou úplně někde jinde, než by se mohlo zdát při prvním letmém pohledu na často "jakobyzokavypadlé" ségry některé z opravdových motorek.
U těch opravdových motorek je to zase naopak, jejich limity bývají většinou dost vysoko nad schopnostmi a limity samotných jezdců.

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 14:45 | Nahoru | #138
Ona motorka za 500 nebo 800 doláčů opravdu asi nebude jako honda, otázka je (a otázka času), co udělají za 2500, technologicky nic nereálné u nich. Podívej na čtyřkolky. Ty dražší. Říkat, že čína je na zabití - ale třeba pařez - pincek - mustang byl dílensky asi podobný a horší a zase tolik lidí se na něm nezabilo, že by to byla "černá vdova" . Poslední hit, co je ten Skyteam 125 ace, to bych se nebál vylepšit, kdyby byl problém a musím říct, že se mi to líbí. Oni jednou budou dělat dobře, protože si můžou zaplatit lidi, co to zařídí, bo v Evropě a jinde nebudou mít do čeho píchnout. Koupí konstrukci a technologie = a je to. Jawa má malý trh. A pokud bude chtít děla menší serie exclusivní, zase se to nevyplatí. Bude přebírat motory atd. Těžko říct, co bude. A težší říct, co bude pak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 14:57 | Nahoru | #139
laďa prášil> Pionýr byl nesmrtelnej stroj, nedovolil bych si srovnávat ho s čínou. Jasně že když se u nás začly potom prodávat východoněmecké Simsony (můj bývalý je v avataru), vypadal vedle něho Mustang jako hodně chudej příbuznej ale jinak Jawou 20, 21, 23 jsem odkojen a nedám na ni dopustit.

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 15:02 | Nahoru | #140
hmmmm nevím no...mě se to nelíbí

Proč neudělají něco normálního? Přijde mi to jako značka ural
ale proti gustu...

Naposledy editováno 16.01.2012 15:08:03

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 15:10 | Nahoru | #141
Já jsem tedy obrovský nepřítel Jawy, ale tohle se mi prostě líbí. A za ty prachy?!?! Holt ne každej má dvěpade na retro od italů a nebo anglánů...Umím si představit, že je mi dvacet, nemám prachy, líbí se mi klasický stroje, tak jdu do toho. Za mě první celkem hezká Jawa po cca 30-ti letech

(reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 15:39 | Nahoru | #142
Bert-Jawatesty> já to nemyslím ve zlým, jenom prostě jako pro mě nevyhovující parametr.
na třipade jezdím a je to celkem velká motorka aji na poměry některéch dospěléch, to jo.
a když na ni sedne někdo nezvyklé, první věc je to že je velká. ona vypadá opticky nízká a vysoká ale diví se tomu jak sedí vysoko a hlavně tomu jak daleko má řiditka.
samozřejmě v rámci něčeho srovnatelnýho, ne nejrůznější třeba velký litrový motorky atd.
na 250 jsem jel v rosicách na jawa dnu a už opticky mně ta motorka přišla strašně na délku zmáčklá, jako kdyby aji ten rozvor byl krátké a když jsem na ni sednul tak malá fakt byla, oproti řiditkám na třipade kde je mám daleko tak tady jsem je měl fakt v klíně!
což mně teda zaprve přinde nepohodlný, zadruhý divný (nejedu na motorce ale ne bonboně ) a zatřetí mám rád velký těžký a respekt budící věci nebo možná spiš hromady železa
naopak sportard byl v tomhle úžasné, aji když se to nezdá, je to pěkné kousek hmoty ať už tim jak mohutně působí (aji když se krásně ovládá), tak tim že tam byly ty řiditka taky krásně daleko já vím, je to nesrovnatelný, je to úplně jiná motorka s úplně jiným motorem a hlavně dospělá ale aji tak.
co mně ale připadalo fakt divný tak že ta 250 byla tak malá. myslel jsem že jako "nástupce" třipade z ní bude vycházet ale ono ne

a ano, třipade je bohužel kromě výkonu na cestování výborná, velká, měkká, pohodlná, ovolněné posaz- akorát teda nevim proč ale jediné problém je ten že mě po pár hodinách souvislé jízdy začne píchat mezi lopatkama

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 16:29 | Nahoru | #143
memphis.unv> na 350/640 me taky pichalo v zadech po delsi projizdce .. a jak tady srovnaval bert Jawu 350 a GS 500, ze je mensi, tak to mi ani prijde. Mne se to zda byt uplne stejne, jak pohodlim, tak velikosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 16:33 | Nahoru | #144

Krouta píše: laďa prášil> Pionýr byl nesmrtelnej stroj, nedovolil bych si srovnávat ho s čínou. Jasně že když se u nás začly potom prodávat východoněmecké Simsony (můj bývalý je v avataru), vypadal vedle něho Mustang jako hodně chudej příbuznej ale jinak Jawou 20, 21, 23 jsem odkojen a nedám na ni dopustit.

...zdarac,musim konstatovat,že jsi se nechal trochu unést nostalgií dávnověku!My dříve narození,mezi které už taky skoro patříš,jsme všichni odkojení typy Jawy které zmińuješ.Já sám jsem měl v průběhu let snad všechny,od S-22,přes několik Pincků,a pak všechny tehdy dostupné kubatůry od Jawy,a Čz!Nebyli to špatný stroje,na tu dobu,a hlavně nebyla žádná možnost srovnání!Jsem od tý doby asi o 30kg starší,a tak si dovolím poznamenat,že technický vývoj v Jawě se zastavil a všichni víme proč, typem 634,někdy na počátku 80.tých let minulého století!Tedy dozajista nemůže konkurovat ani ta dnešní Jawa motorkám Německé,Rakouské,Japonské,a dokonce ani Italské provenience!Jako příklad uvedu moje pocity při přesedlání z Jawy 350 na Moto-Guzzi V 500 z roku 1983.Rozdíl to byl vskutku propastný!(ovladatelnost,výkon(daný samozřejmě obsahem),zpracování,bezporuchovost atd.!V současnosti mám dva stroje kubatůry 50ccm,jedním je ona slavná vychvalovaná Jawa 20,r.v.1972,a druhým Yamaha 50 Why,r.v.2000(motor Minarelli 2T)je jasný,že motorky mezi nimiž je rozdíl 28.let se těžko srovnávají,ale přeci,ten rozdíl,a to úplně ve všem,je propastný!Nikdy bych nevěřil jak třeba obsahově stejný motor dokáže frčet se 110kg živý váhy!No a na závěr bych jenom dodal,že Jawa bohužel hodně ztratila,a bude to jen velmi těžko,a velmi dlouho dohánět,a rozhodně jí ty"nové"modely,kterými se prezentuje nyní,nezachrání ani v Indii,kde jak známo je stále ještě obrovská zelaná louka!Čiao.K.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 18:17 | Nahoru | #145
Omar_Bomba> na velikost si už nevzpomínám ale je podstatně nižší jak sedlem tak řiditkama a posez je sportovnější. vím že vůči zvyku na třipade mně to připadalo že ležím jak na dragsteru

1 reakcí na tento příspěvek Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 19:01 | Nahoru | #146
SORRY ale takový úpravy jsme dělali jako kluci v 15-ti letech.S tím rozdílem že nebyl k sehnání 4T motor. Nevím co na to říct,Jawu mám rád,měl jsem jich několik ale to co v dnešní době prezentují je buďto špatný pokus o RETRO nebo někdo objevil zapomenutý sklad s náhradníma dílama. Škoda.....

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 19:05 | Nahoru | #147
Ted' mmě napadlo jak tady čtu příspěvky .. Sice to není k tématu,ale docela by mě to zajímalo : Když kupuju náhr.díly na auto,tak se mě ten člověk ke kterému chodím zeptá : " Za kolik chci ten náhradní díl a v jaké kvalitě ? A pak mi nabídne skoro pokaždé ze 4 možností, s tím že rozdíl v ceně se dá počítat v tisících ... Jak je to s díly do motorek ? Taky jak u aut v tomhle žebříčku : 1) China - bláto , 2) Polsko - bláto , 3) Polsko , 4) echt Francouzi .. Francouzi proto,že mám Megana ... Jen by mě zajímalo,jestli každý tam cpe do toho echt origo věci,čemuž nevěřím,PROTOŽE PENÍZE VLÁDNOU .. Pak je zřejmě kouzelné nějakou takovou motku koupit někde v bazaru ... Anebo u motorek to není tak rozšířené ... ???

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 19:37 | Nahoru | #148
myslím,že je to klasika a ta má taky své příznivce.Za mě v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 20:18 | Nahoru | #149

Koala662 píše: SORRY ale takový úpravy jsme dělali jako kluci v 15-ti letech.S tím rozdílem že nebyl k sehnání 4T motor. Nevím co na to říct,Jawu mám rád,měl jsem jich několik ale to co v dnešní době prezentují je buďto špatný pokus o RETRO nebo někdo objevil zapomenutý sklad s náhradníma dílama. Škoda.....



Proč je podle tebe tohle špatný pokus o retro a jak by měl vypadat ten dobrý pokus ?

Tak koukám že se cosi v Jawě pohnulo.

16.1.2012 v 20:35 | Nahoru | #150
Taky moc nechápu v čem je tem pokus špatný a jak by měl vypadat dobrý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist