1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu
jinak ty kvalty jsou od sebe vlastně daleko všechny.... přetočit-páááá-přetočit-páááá
2 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu
Potok01 píše: Souhlasím s názorem, že nějak uměle popostrkovat výkon motocyklu a staršího zvlášť je nesmysl. Ten motocykl je vyvinutý a seřízený na nějaký optimální výkon, umí co umí a o moc víc se nenaučí. Ideál je udržet jej v originálním stavu, tak maximálně bych rozuměl tomu dát VAPE pokud člověka nebaví drbat se s kladívkama, ale to už i výrobce časem udělal u novějších strojů stejně. To tedy není nic jiného, než trošku doběhnutí vývoje. Na cestě poznáš rozdíl mezi 14kw, 25kw,40kw... všechny posuny o koníky mezi těmito limity jsou zbytečné. Jak praví zkušení, pokud se ti Jawa omrzela, vyměň ji za nějakou 600stovku a na čas budeš mít s výkonem vystaráno...dokud neomrzí a budeš chtít zASE LITR... A PAK SE VRÁTÍŠ K jAWĚ A BUDE TI JEDNO, KOLIK MÁ OBSAH, PROTOŽE JEJÍ KRÁSA JE V NĚČEM JINÉM..
naprosto souhlasím.Jawa je spíš nostalgie
gsxr750 píše: thor1403> tak vybrátor to asi bude ,ale na to se neptal...,ale myslím ,že by ten výkon měl ýt znát ,ale asi by ta klika potřebovala odlehčit a vyvážit jinak se to může rozletět
no ono ani ne tak rozletět jak to že ty ložiska na klice co jsou potom uložený v bloku tpí jako prase a druhá věc je že dost brutálně to vymačkává blok v kterým to drží.Jednou jsme to testli a za necelej rok ta díra byla oválná a ložisko s klikou tam lítalo jak šu..in v gumáku
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu
Za dob kdy jsme přešli z fychtlů na 250-350 jsme se snažili dělat hodně věcí měl jsem vojenskou 634 a i starý jawy 350 .Dělali jsme spoustu věcí ale vždycky to skončilo tím že nejlepší a nejspolehlivější bylo nechat to v originále.Dělali jsme takový věci že se snižovali hlavy, zvětšovali výbrusy kam nás to až pustilo (nabídka pístů),uprava karburátoru,seřizování předstihů,nalívání různých paliv,z jedné 350 jsme udělali jednoskoka(oba písty nahoru)podotknu jen že tahle uprava vydržela ani ne rok,totalně to vybilo bloky a natáhlo primár.řetěz.jeden (nepředepsanej)typ svíček tak perfektně pálil že jawka sice jezdila a chytala supr ale nakonec to propálilo díru do pístu že jsem tama prostrčil malíček.kamoš donesl nějakej karburátor kterej sice vypadal hodně podobně jako javáckej jikov ale s ním to jelo jako pila (větší difuzor)motor se rozletěl rozpadl se píst.Při snížených hlavách motor začal klepat a až po čase jsme zjistily že je vymačkanej pístní kroužek,tady jsem ale nezjistil souvislost.
takže závěrem:my jsme sice laborovali a mnohdy se i docela solidně svezli ale ti co neupravovali najezdili mnohem víc kilometrů a motorky jezdí dodnes.naše frajersky upravovaný motorky zmizeli v propadlišti dějin a jsou z nich dnes už jen konzervy pro psy
Naposledy editováno 29.12.2011 08:38:47
....teď záleží jestli tu traktorovitost berem jako pozitivní nebo negatvní, podle mě je s ní sranda když se to umí vzít za správné konec ale vylepšování asi fakt ne
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu
- vyčistit, teda pokusit se vyleštit výfukové kanály, protože na té litině dost ulpívá karbon,
- ve válci srazit všechny hrany kanálů, přes které přebíhají kroužky,
- jsou-li k mání dvoukroužkové písty, namontovat je,
- zkontrolovat hmotnost obou pístů a případně ji upravit - zestejnit,
- totéž lze udělat s ojnicema - sjednotit hmotnosti dolního a horního oka (na to stačí kuchyňská váha),
- nevím, jestli má klika v sobě vyvažovací díry, pokud jo, vyplnit je korkem (někdo to zapertlovává plechem, ale když vyletí, je průser - korek motor "sežere"),
- pořádně zvětšit zahloubení pro jímání oleje na střední ložisko, klidně na prům. 8mm do hloubky co to jde, hrany začistit,
- motor pečlivě smontovat, hlavně dodržet co nejpřesnější vyrovnání kliky a při montáži v žádném případě na ni neklepat, že...,
- při montáži válců a hlav dodržet alespoň minimální hodnotu antidetonační štěrbiny a aby byla na obou válcích stejná,
- pečlivé seřízení karburátoru a zapalování je samozřejmostí, montáží VAPE se nic nepokazí...
K tomu karburátoru - pokud chci maximální výkon, musím použít hlavní trysku tu největší, jakou motor snese. Ale na ekonomický provoz zapomeň. Pokud budeš "honit" spotřebu, motor má své meze, můžeš ho chudou směsí poškodit.
Naposledy editováno 29.12.2011 15:09:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu
Sema píše: Kamarád má hodně upravenou Jawu, ale nakonec jezdí jen s upraveným rámem, jinou tužší kyvkou a brzdami (2 kotouče vpředu, jeden vzadu). U motoru se víceméně vrátil k sériovce, přes mnohé pokusy o úpravy vždycky někde narazil na úskalí.
Milanek? Jeho upravy jsou neco Jawa 638 Katana a plnokrevnej pullitr1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu
1 rok jsem zkoušel jednohup, ale nepřesvědčil mě-původně ho dělali pro jawy na šestidení pro vlastnosti jednoválce s výkonem 350ky, ale já na tom nic neviděl
Ted na ni mám válce z 634, ale už je horší klika a nějak se po zapalování, ale tenkrát valila jak prase-i na 3se nadzvedávalo přední kolo a vydržela asi 25tis. km, než jsem se v tom zase rejpal.
Obsah sice ničím nenahradíš, ale u jawky platí asi jen že se potřebuje pořádně nažrat a vysrat-takže karbec se sáním a výfuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu
Jsou jednoduchá pravidla, jak se má třeba upravit výfuk, aby se zlepšil spodek a nebo špica, kouknout se, jestli se tam vejdou pomocné přefuky a tak.
Třeba na ČZ 175 jde dost věcí, ale co získáš? Litinový válec má výhodu v tepelné (a tvarové) stabilitě (životnost), ale blbě odvádí teplo, které tuningem přivedeš. Řešením je hliníkový válec s vložkou. Pak nastanou problémy s převodovkou, protože ta je tak na mopeda. Řešením je jiný motor .
Podobné problémy budou i s třindou.
Pincky a kozí dechy se upravujou, to jo, ale tam je "půvab" v tom, že se to spíš bere jako "konstrukční cvičení", než aby to mělo racionální základ. Taky to jsou motory, ze kterých závodní ani udělat nejde...proto se na nich závodí...je to podobný důvod, jako závody travních sekaček. Taky několik (4) pincků mám .
Napsal jsem, že platí onen Murphyho zákon. A ještě bych dodal to, jak mě s oblibou říká jiný můj kamarád, že zkušenosti jsou nepřenositelné, protože lidi dělají furt dokola stejné blbosti .
Jinak fichtl se dá hodně slušně upravit,víte že se na něj dělá 5 kvalt... A výkony jsou okolo 10 koní
Mrkněte,myslím že na fichtla docela pilka
[stream]http://www.stream.cz/uservideo/643933-mj-valec[/stream]
Nejjednodušší je použít Bizoňácké hlavy (typ 633), mají úplně jiný tvar spalovacího prostoru a mají citelně vyšší kompresní poměr. Motorka s nimi dost ožije bez dalších úprav. Nejzásadnější a asi jediná skutečně účinná úprava je odlehčení kliky, což u těch starých jde jednoduše odvrtáním materiálů, do každého setrvačníku 6 děr (mohly mít tak 25 mm průměr, prostě tolik kolik to jde), měl jsem co 120st 2 díry vedle sebe, klika vážila o 4kg méně oproti originálu. Kupodivu motorka táhla krásně do kopce i na čtyřku, samozřejmě šla vytočit o dost více a přitom vibrovala mnohem méně. Na setrvačnících u 638 není kde odvrávat a řešením jsou leda úplně jiné setrvačníky, viz řešení Toma Kasalického (TKMoto). Stará 634 mi po odlehčení kliky jela 150km/h po rovině, dle digi tacho, ale udělal jsem to jen 2x, protože motorka se tak rozvlnila, že jsem leckdy viděl přes sebou zadní kolo.. 3x jsem nedobrzdil a ťuknul auto zezadu, jednou jsem při brždění protočil zadní buben a málem skončil pod vlakem. Prostě jawa nezvládá ani lehké navýšení výkonu. Sahat na motor je zbytečné. Ano, v dobách, kdy japonec byl finančně nedostupný nic jiného nezbývalo, ale dnes, když litrový japonec je levnější než o 10 let starší jawa, to je nesmysl.
Já to kdysi vyřešil zakoupením RGV 250 Gammy, která byla ve všem 100x lepší..
memphis.unv píše: laďa prášil> a jak by se měl podle tebe nastavovat?
jinak ty kvalty jsou od sebe vlastně daleko všechny.... přetočit-páááá-přetočit-páááá
Výňatek ze servisní příručky: Chceš mi říct, že takhle nastavíš předstih??
A/ Vyšroubujte svíčky a do otvoru pro pravou svíčku nasuňte milimetrové měřidlo. Otáčením klikového mechanismu ve směru hodinových ručiček za pomocí klíče M 10 nastavte horní úvrať.
B/ V této poloze nastavte vůli mezi doteky přerušovače na 0,3 mm. Můžete použít plíškové měrky dodávané v pohotovostním nářadí. Měrka o síle 0,3 mm prochází mezi doteky suvně, silnější 0,4 mm nesmí projít. V případě, že vzdálenost neodpovídá, seřiďte ji nastavením pevného kontaktu.
C/ + 0,3- 0,2 mm před horní úvrať. V této poloze se musí kontakty otevírat. Zjistíme to za pomocí použití kontaktní lampy zapojené na kontakty přerušovače nebo za pomocí tenké fólie (cca 0,05 mm) vsunuté mezi kontakty.
D/ Při seřizování předstihu druhého (levého) válce, je postup shodný, pouze s tím rozdílem, že při případném seřizování předstihu neotáčíme již základní deskou, ale pouze destičkou levého přerušovače. Při nutném zvětšení předstihu otáčíme základní deskou (destičkou) proti směru hodinových ručiček, při zmenšení opačně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 | honzaza | 3 | 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal |