globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autorizovaný servis v záruční době
7.12.2011 v 11:45
Když si koupím nový motocykl, tak mám jako majitel nějakou povinnost dodržovat výrobcem předepsané servisní úkony dle manuálu.
Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 22:14 | Nahoru | #91
dva_hrnce> ano,ty máš povinnost si přečíst návod na obsluhu a servisní intervaly,přistavit včas vozidlo na garančku (abys nepřetáhl počet naj.km ,např.pro výměnu oleje motoru)tím to však pro tebe v podstatě končí-

-servis má PŘEDEPSANÉ! servisní úkony na daném vozidle odvíjející se od počtu naj.km,tudíž pokud ti olej ve vidlích neměnili,ale měli,tak chyba jednoznačně na nich(mechanik+přijímací/předávací technik),nedodrželi postup servisních prací!
Kontrolovat zda to či ono bylo provedeno má ten technik (je za to zodpovědný+placený),nikoliv ty,jakožto zákazník.Ty máš v klidu pít kafíčko,s nachystanou peněženkou a důvěrou v servis,zvláště pak autorizovaný
Reklamace odvedené práce je na místě +- i náká kompenzace,řešil bych to v klidu a po dobrém,ale ten ráfek nezkoušej,to hraničí (pardon ) s vyscaností .
Přeji mnoho zdaru a málo/žádné peripetie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 12:58 | Nahoru | #92
mizzio> Nejsi tu osamocený, já se pod Tvoje psaní klidně podepíšu. Dělám auta šestnáct let, z toho pět jako technik autorizovaného servisu....Za ty roky bych mohl napsat knihu. Jasně, mám spoustu kamarádů, kteří dělají v garáži, dělají to dobře a umí to. Třeba vyměnit spojku na Felicii za 31 minut.. Ale taky umí vzít telefon a zavolat.."Ráďo, nevím si rady, poraď!" Nebo říct zákazníkovi."Tohle neumím, jeďte k odborníkům." Naposledy jeden z Horní dolní vyměňoval mému zákazníkovi spojku. Nejen, že oprava stála ve finále o 3.000,- víc, protože holt nižší hodinová sazba, ale hodin dvakrát tolik, ale taky mu vyměnil řízení, kvůli svítící kontrolce TSP. Přitom stačilo jen přes diagnostiku naučit znova středovou polohu volantu...
Jasně, nevyměnit to, co se dle servisního plánu vyměnit má, to je chyba. Otázkou však je, proč to nevyměnili. Ale to bez konkrétního dotazu na konkrétní servis nezjistíš. Taky provádíme při pravidelných prohlídkách statickou regeneraci filtru DPF, i když to servisní plán nepředepisuje. Předcházíme tím jeho zanášení mimo servisní interval a s tím spojeným opětovným návštěvám servisu. Některý zákazník si to nechá vysvětlit, některý řve, že jsme udělali něco, co nechtěl...
Jak tu už někdo napsal, všechno je o lidech. Ale stavovská čest mě donutila reagovat.....

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 14:09 | Nahoru | #93
DusanHaya> jasný, já vždy vše řeším v klidu a slušně, tak potom napíšu jak to dopadlo :)
Ráfek ani zkoušet nebudu, to je zase spíš na zastřelení silničářů kteří vyrobí schod jak kráva a daj tam zadné nebo nedostačující značení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 14:11 | Nahoru | #94
Bake> ano, je to vždy hlavně o lidech. Děkuju za názor a kvalitní příspěvek
Ještě by bylo supr kdyby člověk poznal úroveň servisu dřív než tam vleze a nemusel to zkoušet stylem pokus/omyl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 15:09 | Nahoru | #95
dva_hrnce> Se jich tam zeptej a uvidíš. Vidlice se starým olejem funguje hůř, ale nějakýho těžkýho poškození bych se zas nebál.
Samo, že sám to hlídat nemusíš a je otázka proč to ani jednou neudělali. Nepřijde mi pravděpodobný, že by zapomněli (opakovaně), spíš se na to vykašlali úmyslně a otázka je proč. Třeba maj zkušenost, že to neni nutný (a ušetřili ti peníz, mohli se ale zeptat), nebo je to prostě nebaví, nechce se jim to dělat (což nasere).... Asi toho servisujou víc a určo už se někdo ozval, tak počítej, že budou připravený.
Jo a měli bysme na pivko zajít...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 15:17 | Nahoru | #96
Dave81> jo, může být i jak říkáš, variant mnoho a rozlouskne se to nejdřív až tam dojedu
Na pivo?
Nevím no, leda by ses zastavil u mě doma.
Jsem opět neschopen a nevím jestli mi v dohledné době dá někdo vycházky, i kdyby, tak to bude zas jen do 18h..
Zítra se vracím po deseti dnech že špitálu, tak můžeš pak kdykoliv zaskočit, budu doma do 4.ledna :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 15:23 | Nahoru | #97

dva_hrnce píše: Dave81> jo, může být i jak říkáš, variant mnoho a rozlouskne se to nejdřív až tam dojedu
Na pivo?
Nevím no, leda by ses zastavil u mě doma.
Jsem opět neschopen a nevím jestli mi v dohledné době dá někdo vycházky, i kdyby, tak to bude zas jen do 18h..
Zítra se vracím po deseti dnech že špitálu, tak můžeš pak kdykoliv zaskočit, budu doma do 4.ledna :)



Tyvole to zírám a co Ti je? Kdybych to věděl, stavil bych se s pugétem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 15:53 | Nahoru | #98
dva_hrnce> Dík.. Na Tvoje postesknutí je velice těžká odpověď... Obecně asi platí..Kde je Ti dobře, tam zůstaň. Pokud stojíš na prahu nového hledání, například při změně značky, orientuj se už podle způsobu jednání při prodeji. Pokus se získat i vlastní povědomí o samotném servisu, například při montáži doplňků, nebo při PDI.(předprodejním servisu). Ptej se, zajímej se.. Hodně Ti napoví chování technika. Důvěra zákazníka se buduje strašně těžko a dlouho, ztratit ji můžeš během jedné minuty.. Pokud máš ojetinu, dej na doporučení kamarádů. Ale tím myslím fakt kamarádů. Osobních. Rady po netu jsou na prd..

Tímto se omlouvám VŠEM, kteří po netu, s nejlepším vědomím a svědomím radí !!! Internet je velkou studnicí rad, ale přesto všechno......je ho potřeba vydělit minimálně šestnácti...

Jednou mě blbost a tunel na zákazníka stála firmu, která u nás servisovala 40 aut.. Na svoji obhajobu musím poznamenat, že jsem ten tunel udělal na přímý příkaz majitele.. Firma už osm let neexistuje.. Je to za tu dobu můj jedinej vědomej hřích....

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:01 | Nahoru | #99
Nenajde se tu zamestnanec Audi servisu? Idealne nekdo kdo tam pracuje dele nez 4 roky? Potreboval bych se na neco preptat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:05 | Nahoru | #100
Bake> je mi to jasný jak to chodí a někdy člověk nemá na výběr. U nás taky platí nejdřív udělej co vrchnost poručí a pak si případně stěžuj Já tohle asi ted dlouho nebudu muset řešit, s motorkou vím kam jinam a auto mám feldu, takže s tou jezdím k "Pepovi do Horní Dolní"
Ale to je tak blbuvzdorný, že to skoro není potřeba :)
Každopádně ještě jednou díky za příspěvky, dobré rady a otevřené jednání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:10 | Nahoru | #101
Dave81> to bys musel s pugétem až do Prahe
Minulou sobotu jsme sedli do fiesty a vyrazili směr Uhl.Janovice.
No a na Klukách na konci obce v té křižovatce jsem jen periferně zaregistroval pohyb zleva a pak už jen rána jak kráva a byli jsme na boku v poli.
A ta socha už tam taky není
Teď mi dr přinesl vytisklý rtg, zkusim to vyfotit a dát to sem, jestli bude něco vidět.
Mám sešroubovanou stehenní kost.
Ale bude to dobrý, jen to bude trvat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:12 | Nahoru | #102

dva_hrnce píše: Bake> je mi to jasný jak to chodí a někdy člověk nemá na výběr. U nás taky platí nejdřív udělej co vrchnost poručí a pak si případně stěžuj Já tohle asi ted dlouho nebudu muset řešit, s motorkou vím kam jinam a auto mám feldu, takže s tou jezdím k "Pepovi do Horní Dolní"
Ale to je tak blbuvzdorný, že to skoro není potřeba :)
Každopádně ještě jednou díky za příspěvky, dobré rady a otevřené jednání


Dík za uznání a drž se...

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:16 | Nahoru | #103

dva_hrnce píše: Dave81> to bys musel s pugétem až do Prahe
Minulou sobotu jsme sedli do fiesty a vyrazili směr Uhl.Janovice.
No a na Klukách na konci obce v té křižovatce jsem jen periferně zaregistroval pohyb zleva a pak už jen rána jak kráva a byli jsme na boku v poli.
A ta socha už tam taky není
Teď mi dr přinesl vytisklý rtg, zkusim to vyfotit a dát to sem, jestli bude něco vidět.
Mám sešroubovanou stehenní kost.
Ale bude to dobrý, jen to bude trvat



No ty krávo to zírám, tak hlavně brzký uzdravení!!! Doufám že i zbytek posádky je ok

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:21 | Nahoru | #104
Tak tady před operací



Naposledy editováno 15.12.2011 09:49:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:30 | Nahoru | #105

dva_hrnce píše: Tak tady před operací


FUJ

Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:35 | Nahoru | #106


A tady po :)
Docela se jim to povedlo.
Nevim jak dobre je to vidět, zitra to uploadnu do vlákna šrouby v těle z vypáleného CD
Zbytek osádky v poho, Veru vylezla jen potlučená.
Jen jsme vezli ještě kočku a ta je v tahu

Naposledy editováno 15.12.2011 09:50:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:40 | Nahoru | #107

Hančaa píše: FUJ


Cíťo

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:43 | Nahoru | #108
Bake> díky. Držím se v poho a beru to s úsměvem, ono je to lepší na psychiku a nezpůsobuje to vrásky

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 16:55 | Nahoru | #109
dva_hrnce> Naštěstí su baba,tak mužu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 17:30 | Nahoru | #110

Dawe02 píše: Nenajde se tu zamestnanec Audi servisu? Idealne nekdo kdo tam pracuje dele nez 4 roky? Potreboval bych se na neco preptat.


Audi přímo ne, ale můžeš zkusit. Kdyžtak PM.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 17:56 | Nahoru | #111

Poggy píše: Audi přímo ne, ale můžeš zkusit. Kdyžtak PM.


dik, ale musi to byt primo Audi. jedna se o zarizeni/proceduru kterou by meli disponovat

Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 23:17 | Nahoru | #112
Přihodím taky něco do diskuze z autorizovanýho servisu.Přejímač v servisu Vy chcete vyměnit olej v přední vydlici po 10ti tis?Já na to .Je to napsaný v servisním manuálu.Odpověď pane to nikdo nedělá.To že nalejou olej do motoru jinej než tam doporučuje výrobce.Ne značku ale specifikaci má být 10w60 a daj tam 10w50.To samý kardan i převodovka.Vrcholem bylo že pan servisák tahal fajfky kleštěma a strhnul izolační gumu a tak to házelo jiskru do válce.Chtěli mě měnit cívky protože jim diagnostika řekla závada na cívce.Výměna oleje v motoru,kardanu,převodovce,seřízení 8 mi ventilů a 2 svíčky jedna stojí 800,-práce na celej den nevím přesně na korunu ale fa.5300,kč.Oleje jsem vyměnil hned doma podle toho co tam má být.Potřeboval jsem razítko do servisky.Jo a jet stím do jinýho autor.servisu.tak si člověk moc nepomůže olej dávaj všude stejnej Castrol a ten 10w 60 nedělá.Vivat autorizovanejm servisům.

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 23:37 | Nahoru | #113
MichalDK> koukám že můžu být za svůj servis rád
Jinak castrol dělá 10w60, proč by nedělal? Jmenuje se TWS, jukni na to přes google, já sem odkaz z telefonu nedám.
Ale lepší je Agip když už jsme u toho, tedy lepší cenově, specifikace mají naprosto totožné.
A kdybys zajel do Radotína, tak to máš za menší peníz a vše v pořádku i s razítkem od autorizovaného.
Já tam budu jezdit taky, mám to blíž a reference na ně jsou dobré
Olej zde: maziva.heureka.cz/castrol-tws-motorsport-10w-60/galerie/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

13.12.2011 v 17:03 | Nahoru | #114
dva_hrnce> Nechci se přít ale ten TWS Castrol je sice 10w60 ale automobilovej nemá Jaso2 specif.má ACEA A3/B3, A3/B4 a API SM / CF tady je odkaz http://www.top-olej...ort-10w-60-1-l-p1182 a moto olej má mít API/ ILSAC SL a JASO MA-2.Castrol moto olej 10w60 nedělá.V Radotíně jsem byl v servise na 1500 km jako dobrý ale za den ti to neudělaj takže jeden den tam druhej pro to.Vezu to na káře takže 150 km 4x.O to ani nejde ale toho času.Pro to jsem volil servis řeknu doma i když to tam mám 50km.Na jaře bude po záruce tak že olej a ventily doma.Už v tom nenechám nikoho hrabat.A na sinchronizaci klapek se domluvím s Petrem.W.Tož tak.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

13.12.2011 v 17:18 | Nahoru | #115
MichalDK> vzhledem k tomu, že u guzzi je oddělená náplň pro motor a převodovku a suchá spojka, tak tam automobilový olej může být.
Motocyklové oleje jsou motocyklové právě proto, že je jedna náplň pro motor, převodovku a spojku.
Toto u Guzzi neplatí a TWS můžeš s klidným svědomím použít.
Hm, to je blbé že Radotín není schopný udělat servis za den na počkání

Já to stíhal i s cestou 220km tam, 220km zpět a ještě jsme si došli s mechánou na oběd.

Krom té zanedbané vidle jsem byl víceméně spokojen, takže stihnout se to dá.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

14.12.2011 v 11:19 | Nahoru | #116
Dominik-Duka>

souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

15.12.2011 v 12:35 | Nahoru | #117
V servisech(zejména značkových) už dávno nejsou mechanici co by opravovali, ale jen vyměňovači dílů, komponentů, ústrojí ... kteří u práce nepřemýšlí a jen tupě vyměňují a vyměňují dle nařízení výrobce
Mě se stalo u skůtra: v rámci garanční prohlídky výměna oleje v motoru. Tak jsem tam zajel, oni ho vyměnili a já zas jel domu. Tam mi to nedalo a začal jsem mudrovat jestli se tam leje (a měří) olej na hlavním nebo bočním stojánku. A protože jsem to nevymyslel, kouk jsem se do manuálu a tam bylo psáno na hlavním Tak mě napadlo to zkontrolovat. Postavim to na hlavní, otevřu kontrolní otvor a co myslíte?? Řinuly se na mě mraky oleje! Prostě to nalili a naměřili na bočním stojanu a pak tam toho oleje bylo o hodně víc. Domu jsem to měl asi 15 km, dojel jsem v pohodě, nic se nestalo a i tak jsem si začal představovat co by se asi stalo kdyby klika nebo ojnice nevydržely průchod masou hladiny oleje ap. atd. Kdyby za jízdy došlo k destrukci motoru a vytečení oleje, těžko bych někomu dokazoval, že tam oleje dali víc. Tož tak. Stalo se to už před lety, servis to bylo Kont v Praze 4 na Jižním Městě a skůtřík byl Piaggio X 8 200.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

15.12.2011 v 13:10 | Nahoru | #118

Mašer píše: V servisech(zejména značkových) už dávno nejsou mechanici co by opravovali, ale jen vyměňovači dílů, komponentů, ústrojí ... kteří u práce nepřemýšlí a jen tupě vyměňují a vyměňují dle nařízení výrobce...



Ale to je zamerem, ja to beru jako plus. Nikdo z vyrobcu nechce tvoriveho technika/mechanika. To je zde jen pro skodu veci. Je treba cloveka plniciho spolehlive predepsane ukony ktere jsou dostatecne trivialni.

Naposledy editováno 15.12.2011 13:11:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

15.12.2011 v 13:14 | Nahoru | #119

Dawe02 píše: Ale to je zamerem, ja to beru jako plus. Nikdo z vyrobcu nechce tvoriveho technika/mechanika. To je zde jen pro skodu veci. Je treba cloveka plniciho spolehlive predepsane ukony ktere jsou dostatecne trivialni.




přesně tak, přece po "prodejci dílů" nemůžeš chtít, aby zaměstnával člověka, který bude opravovat staré díly!!!

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

15.12.2011 v 13:41 | Nahoru | #120

Dave81 píše:
přesně tak, přece po "prodejci dílů" nemůžeš chtít, aby zaměstnával člověka, který bude opravovat staré díly!!!


A jsme u jádra pudla... Hromada lidí diskutuje na internetu o věcech, o kterých nic neví a výsledkem je diskuze, která nikam nevede, ale spousta lidí tuhle diskuzi najde a bere ji za bernou minci.
Řekněme, že hodinová sazba v autorizovaném servisu je cca 500,- bez DPH za normohodinu...Řekněme, že přijede do servisu majitel Mondea modelového roku 96-00, že mu nesvítí hlavní světlomety. Už technik na příjmu ví (nebo by teda vědět měl) že problém je ve vypáleném pinu spínače osvětlení. Předběžná cena zakázky a v tomto případě i jasně konečná, bude cca 1000,- Bez DPH. 900,- přepínač a práce 100,- (norma 0,2 nh). Výsledek, opravená závada , nový díl a záruka na něj 2 roky....
Pokud se mechanik rozhodne pro opravu, vymontuje a zamontuje za 0.2 nh spínač, potom ho rozebere, vyčistí piny, ošmirgluje (čímž odstraní nejen spáleninu, ale i zbytky ochraného povlaku)s tímhle se bude drbat minimálně další hoďku a půl. Výsledek...konečná cena stejná, avšak záruka jen na práci, tedy půl roku a s největší pravděpodobností opakování závady tak do čtrnácti dnů.....
Málokdo třeba ví, že při kolapsu baterie u Focusu je jasný předpis výrobce, vyměnit i alternátor, jelikož neprůchodností nabíjecího proudu do baterie alternátor zkolabuje taky. A jeho oprava v elektroservisu je pakticky nemožná, jelikož díky inteligentnímu systému dobíjení přes ŘJ auta ho nikdo na stolici nezdiagnostikuje. Ruku na srdce...pokud někdo s tímhle autem přijede do garáže a nechá si vyměnit baterku, následně zjistí, že altík nedobíjí, nebude nas....j na garážistu, ale na Forda, co že to vyvinul za blbost a intrnetem se začne šířit zpráva, ře u Henryho jsou blbci, protože jim odcházejí alternátory..
Je to jen příklad, momentálně vytaženej z paty, ale jako ukázka snad sloužit může. Znovu opakuju, že to platí jen obecně, Já tu popisuju JEN svoji práci... Nemluvím ani za jiné servisy, ani za garáže......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 Dnes v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76


TOPlist