globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autorizovaný servis v záruční době
7.12.2011 v 11:45
Když si koupím nový motocykl, tak mám jako majitel nějakou povinnost dodržovat výrobcem předepsané servisní úkony dle manuálu.
Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 12:58 | Nahoru | #1
mizzio> Nejsi tu osamocený, já se pod Tvoje psaní klidně podepíšu. Dělám auta šestnáct let, z toho pět jako technik autorizovaného servisu....Za ty roky bych mohl napsat knihu. Jasně, mám spoustu kamarádů, kteří dělají v garáži, dělají to dobře a umí to. Třeba vyměnit spojku na Felicii za 31 minut.. Ale taky umí vzít telefon a zavolat.."Ráďo, nevím si rady, poraď!" Nebo říct zákazníkovi."Tohle neumím, jeďte k odborníkům." Naposledy jeden z Horní dolní vyměňoval mému zákazníkovi spojku. Nejen, že oprava stála ve finále o 3.000,- víc, protože holt nižší hodinová sazba, ale hodin dvakrát tolik, ale taky mu vyměnil řízení, kvůli svítící kontrolce TSP. Přitom stačilo jen přes diagnostiku naučit znova středovou polohu volantu...
Jasně, nevyměnit to, co se dle servisního plánu vyměnit má, to je chyba. Otázkou však je, proč to nevyměnili. Ale to bez konkrétního dotazu na konkrétní servis nezjistíš. Taky provádíme při pravidelných prohlídkách statickou regeneraci filtru DPF, i když to servisní plán nepředepisuje. Předcházíme tím jeho zanášení mimo servisní interval a s tím spojeným opětovným návštěvám servisu. Některý zákazník si to nechá vysvětlit, některý řve, že jsme udělali něco, co nechtěl...
Jak tu už někdo napsal, všechno je o lidech. Ale stavovská čest mě donutila reagovat.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

12.12.2011 v 14:11 | Nahoru | #2
Bake> ano, je to vždy hlavně o lidech. Děkuju za názor a kvalitní příspěvek
Ještě by bylo supr kdyby člověk poznal úroveň servisu dřív než tam vleze a nemusel to zkoušet stylem pokus/omyl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R ignácio 8 Dnes v 09:57 krokoš
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R Bumik 13 Dnes v 00:37 Drakl
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R Honza003 10 Včera v 13:29 ignácio
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_


TOPlist