Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Dave81 píše:
přesně tak, přece po "prodejci dílů" nemůžeš chtít, aby zaměstnával člověka, který bude opravovat staré díly!!!
A jsme u jádra pudla... Hromada lidí diskutuje na internetu o věcech, o kterých nic neví a výsledkem je diskuze, která nikam nevede, ale spousta lidí tuhle diskuzi najde a bere ji za bernou minci.
Řekněme, že hodinová sazba v autorizovaném servisu je cca 500,- bez DPH za normohodinu...Řekněme, že přijede do servisu majitel Mondea modelového roku 96-00, že mu nesvítí hlavní světlomety. Už technik na příjmu ví (nebo by teda vědět měl) že problém je ve vypáleném pinu spínače osvětlení. Předběžná cena zakázky a v tomto případě i jasně konečná, bude cca 1000,- Bez DPH. 900,- přepínač a práce 100,- (norma 0,2 nh). Výsledek, opravená závada , nový díl a záruka na něj 2 roky....
Pokud se mechanik rozhodne pro opravu, vymontuje a zamontuje za 0.2 nh spínač, potom ho rozebere, vyčistí piny, ošmirgluje (čímž odstraní nejen spáleninu, ale i zbytky ochraného povlaku)s tímhle se bude drbat minimálně další hoďku a půl. Výsledek...konečná cena stejná, avšak záruka jen na práci, tedy půl roku a s největší pravděpodobností opakování závady tak do čtrnácti dnů.....
Málokdo třeba ví, že při kolapsu baterie u Focusu je jasný předpis výrobce, vyměnit i alternátor, jelikož neprůchodností nabíjecího proudu do baterie alternátor zkolabuje taky. A jeho oprava v elektroservisu je pakticky nemožná, jelikož díky inteligentnímu systému dobíjení přes ŘJ auta ho nikdo na stolici nezdiagnostikuje. Ruku na srdce...pokud někdo s tímhle autem přijede do garáže a nechá si vyměnit baterku, následně zjistí, že altík nedobíjí, nebude nas....j na garážistu, ale na Forda, co že to vyvinul za blbost a intrnetem se začne šířit zpráva, ře u Henryho jsou blbci, protože jim odcházejí alternátory..
Je to jen příklad, momentálně vytaženej z paty, ale jako ukázka snad sloužit může. Znovu opakuju, že to platí jen obecně, Já tu popisuju JEN svoji práci... Nemluvím ani za jiné servisy, ani za garáže......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době
Bake píše: Málokdo třeba ví, že při kolapsu baterie u Focusu je jasný předpis výrobce, vyměnit i alternátor, jelikož neprůchodností nabíjecího proudu do baterie alternátor zkolabuje taky. A jeho oprava v elektroservisu je pakticky nemožná, jelikož díky inteligentnímu systému dobíjení přes ŘJ auta ho nikdo na stolici nezdiagnostikuje. Ruku na srdce...pokud někdo s tímhle autem přijede do garáže a nechá si vyměnit baterku, následně zjistí, že altík nedobíjí, nebude nas....j na garážistu, ale na Forda, co že to vyvinul za blbost a intrnetem se začne šířit zpráva, ře u Henryho jsou blbci, protože jim odcházejí alternátory..
Sorry, ale tohle prostě je konstrukční vada jak vyšitá. Zlatá Honda, tam to odskáče "jen" regulátor.P.S. přepínač světel jsem bráchovi spravoval taky, nejsem automechanik a na Mondeo jsem šahal poprvé v životě, opravené to bylo za 20 minut a sloužilo další 2 roky. Předběžný odhad měl brácha na tuhle pitomost v autorizovaném servise na 3.500,- Kč (2.000 spínač, 1.500 práce)
Naposledy editováno 15.12.2011 14:52:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R | ignácio | 13 | 4.6.2024 v 16:05 Krautkopf |
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R | Bumik | 13 | 1.6.2024 v 00:37 Drakl |
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R | Honza003 | 10 | 31.5.2024 v 13:29 ignácio |
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R | MrLuckyoff | 14 | 17.5.2024 v 07:35 rg250 |
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R | Honda23 | 49 | 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_ |